М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Преди 30 мин. пробвах да обезвъздушавам, но май нямаше голям ефект...
Ето какво направих:
На студен двигател, долях цял литър антифриз, почти до капачката. Сложих парното на максимум, запалих и през първите няколко минути нивото спадна с 2-3 см. След това, когато термостата отвори, нивото спадна с още 4-5 см. т.е. отиде към средата на разширителния съд. Развивах и завивах тапичката за обезвъздушаване, излизаха мехури и течност при форсиране (а иначе не) и така половин час. Обаче това което ми направи впечатление е, че ако температурата на горния маркуч беше 90 градуса, то тази на долния беше не повече от 60 (по преценка на око, т.е. на ръка
), а радиатора пък беше леден - само в двата му края (главно в левия, гледано от шофьорското място) беше топъл, явно защото се допира до разширителния съд, пълен с горещ антифриз... През цялото време перката духаше почти студен въздух
- този двигател изобщо загря ли след цял час работа.
Преди винаги е духало топло, радиатора не съм пипал, но сигурно и той е бил топъл, иначе откъде ще идва такъв въздух... През миналия месец няколко пъти съм пипал долния маркуч на радиатора и никога не е бил горещ - само топъл.
И така, реших да спра с жалките опити за обезвъздушаване, заради студения радиатор... Така или иначе смятах, че нищо не бях направил и реших да отворя капачката на разширителния съд (в темите които четох, някои казваха че трябва да седи отворена, други че трябва да е затворена и не трябва да се отваря
). Изгасих двигателя и когато махнах капачката, нивото на антифриза се покачи с около 5 см. След това я затворих, пак запалих, чу се балбукане и за секунда-две антифриза пак спадна докъдето беше преди да развия капачката. После оставих двигателя да поработи още 5 мин. при отворена тапичка - при форсиране излизаше чиста течност, а на празен ход нищо не ставаше...
Сега ще я тествам в хубавото задръстване, което вече се е оформило, че и без това закъснях заради тая история...

На студен двигател, долях цял литър антифриз, почти до капачката. Сложих парното на максимум, запалих и през първите няколко минути нивото спадна с 2-3 см. След това, когато термостата отвори, нивото спадна с още 4-5 см. т.е. отиде към средата на разширителния съд. Развивах и завивах тапичката за обезвъздушаване, излизаха мехури и течност при форсиране (а иначе не) и така половин час. Обаче това което ми направи впечатление е, че ако температурата на горния маркуч беше 90 градуса, то тази на долния беше не повече от 60 (по преценка на око, т.е. на ръка



И така, реших да спра с жалките опити за обезвъздушаване, заради студения радиатор... Така или иначе смятах, че нищо не бях направил и реших да отворя капачката на разширителния съд (в темите които четох, някои казваха че трябва да седи отворена, други че трябва да е затворена и не трябва да се отваря

Сега ще я тествам в хубавото задръстване, което вече се е оформило, че и без това закъснях заради тая история...

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
dj_ennsy_1 написа:Че какво му е на комцентрата... разрежда си го с вода и е същата работа...
След като го разреди концентрат ли е?

Имам в предвид да не налива концентрат

- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Днес карах колата при доста тежък трафик и нямаше никакви проблеми... Обаче преди малко погледнах нивото на антифриза (на вече изстинал двигател) и пак беше почти на дъното.
Долях още около 0,7 литра и ще видя какво ще стане при следващото каране...
П.С. Защо не е добре да се налива концентрат?

П.С. Защо не е добре да се налива концентрат?
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- panchev88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: e34 M50B20 touring
Колега за да ти е студен радиатора или нещо термостата не ти работи както трябва или имаш въздух. А това че нивото се е покачило като си отворил капачката на казанчето е нормално - налягането в системта е по-голямо от атмосферното. Между другого и аз имах такива проблеми с обезвъздушаването, на тези коли това си е доста пипкава работа. За да доливаш толкова много течност, провери да нямаш течове, ако не имаш въздух. Погледни дане би да ти е спукан радиатора(моят беше на най-горните клетки от предната страна и от там ми хващаше въздух и губеше охладителна течност). Между другото те съветвам да си смениш капачката на разширителното казанче ако не си го правил, много проблеми може да си сперстиш по този начин(като в моя пример - спукване на радиатора
). В дару кар бяха около 30лв. Успех !!!

20 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани