М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?
Днес си карам в поредното задръстване и по едно време гледам - стрелката за температурата сочи почти до първата чертичка, вдясно от вертикалната за 90 градуса.
3 секунди след това, вече стига до нея. Пуснах парното от 2 на 4. Едва ли това е било причината, но след около 10 секунди стрелката си отиде в нормата... Буквално видях, как бързо-бързо се движи към 90-те градуса.
След това карах още 10 км и нямаше проблеми. Двигателя работеше идеално, нямаше течове. Маслото е на 4000 км (сменено преди 4 месеца) и още е с цвят на течен мед
, като ниво също не е мръднало. Проверих виското - работи, ремъците са стегнати (само този малкия /мисля че е за климатика/ е леко напукан), антифриз има достатъчно*... Възможно ли е да е от самия датчик за температурата? Или някак да се е появил въздух в охладителната система? Такива бързи колебания на стрелката не ми се виждат нормални...
Направи ми впечатление, че течността за чистачките беше доста топла... Не знам дали преди е било така, не съм обърнал внимание.
*Когато купих колата забелязах, че на студен двигател антифриза е на дъното на съда, а на топъл двигател стига почти до капачката на радиатора и взех че долях един литър концентрат.
След още един цикъл топъл/студен двигател видях, че антифриза пак е на дъното... После се зачетох във форума и доколкото разбрах, това колебание е нормално. (Знам, че течностите се резширяват с нарастване на температурата, но 1 литър обем ми се видя доста.)
И още нещо: струва ми, че парното не топли много... Когато се кача в служебния Mercedes 190D, за няма и минута вътре става сауна (имам предвид при вече загрят двигател), докато в E34-ката чакам доста повече. Нормално ли е това или трябва да се погледнат филтри, нещо...




Направи ми впечатление, че течността за чистачките беше доста топла... Не знам дали преди е било така, не съм обърнал внимание.
*Когато купих колата забелязах, че на студен двигател антифриза е на дъното на съда, а на топъл двигател стига почти до капачката на радиатора и взех че долях един литър концентрат.

И още нещо: струва ми, че парното не топли много... Когато се кача в служебния Mercedes 190D, за няма и минута вътре става сауна (имам предвид при вече загрят двигател), докато в E34-ката чакам доста повече. Нормално ли е това или трябва да се погледнат филтри, нещо...

ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
колега колата ти има нужда от допълване и обезвъздушаване на системата!Не знам кога за последно е пипано(точено ) от нея но ако продължава да гълта вода имаш или теч или гарнитура за смяна!
При мен като взех колата така глътна 2 литра антифриц и аз
!Оказа се че не беше обезвъздушена и както казваш ти парно нямаше,след това всичко си стана ок!
Успех!
При мен като взех колата така глътна 2 литра антифриц и аз

Успех!
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=112405
... вече съм на 90% сигурен, че белята е или датчик или уред. Е, не иначе как така стрелката ще подскача като секундарник.

... вече съм на 90% сигурен, че белята е или датчик или уред. Е, не иначе как така стрелката ще подскача като секундарник.
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Ами например тези дни, както е към нула градуса сутринта, като запаля от напълно изстинал двигател качва на 90 за около 5 мин. (зависи колко я ръчкам
) и стрелката се движи много бавно. Веднъж като се набих в задръстването още преди да е загряла, нямаше какво да правя и зяпах стрелката.
Почти незабележимо се движи - през двайсетина секунди мърда с няма и 1 мм, т.е. нещо като секундарната стрелка на часовник, само че отмерващ през 20 сек.
Не се движи плавно като на стрелкови амперметър примерно...
Като допълнителна информация мога да кажа, че съм качвал баири с наклон колкото на бул. "Черни връх" до хотел "Хемус" (София) и дължина 8 км, когато колата е била натоварена до почти 2 тона и стрелката не е мърдала от 90-те градуса... (Докато с други коли съм минавал по същия път и беше голяма мъка - прегряване, top speed между 30 и 60 km/h и т.н., а с БМВ-то карах със 100 на 5-та /само за тест де, иначе върнах 4-та/
)
"kirililiev написа:
като стане така чукни по таблото няколко пъти,там кадето е стрелката за температурата и си готов 2,3 бмв та съм имал с такъв проблем.
Еееба го . Тфа да не е москвич?"
хахаха, много забавна (и полезна де
) тема - и аз така удрях по таблото на една Шкода 120Л
Мерси на колегата rado_rf и се извинявам, че съм пуснал нова тема за вече коментиран проблем - не че не търсих теми по въпроса преди да пусна моята, но явно съм я пропуснал тази...
Благодаря и на VINTIL4O за съветите, само се надявам да не е гарнитурата...




Като допълнителна информация мога да кажа, че съм качвал баири с наклон колкото на бул. "Черни връх" до хотел "Хемус" (София) и дължина 8 км, когато колата е била натоварена до почти 2 тона и стрелката не е мърдала от 90-те градуса... (Докато с други коли съм минавал по същия път и беше голяма мъка - прегряване, top speed между 30 и 60 km/h и т.н., а с БМВ-то карах със 100 на 5-та /само за тест де, иначе върнах 4-та/

"kirililiev написа:
като стане така чукни по таблото няколко пъти,там кадето е стрелката за температурата и си готов 2,3 бмв та съм имал с такъв проблем.
Еееба го . Тфа да не е москвич?"
хахаха, много забавна (и полезна де


Мерси на колегата rado_rf и се извинявам, че съм пуснал нова тема за вече коментиран проблем - не че не търсих теми по въпроса преди да пусна моята, но явно съм я пропуснал тази...

Благодаря и на VINTIL4O за съветите, само се надявам да не е гарнитурата...


Последна промяна lester на 10 Ное 2008, 20:24, променена общо 2 пъти
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
хмм.. и аз го имам тоя проблем значи сигурно от датчика ще е да знаеш .... трябва да пробвам да го сменя и да видим как ще е ?
- panchev88
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: e34 M50B20 touring
Почти съм сигурен че е от въздух в системата. Що не я обезвъздущите хубаво, пък после да сменяте датчици и уреди. Не е повече от 15 мин работа 

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Проблема често е в самото уредче в таблото
Ако е въздух то загряването е постоянно, а не единичен случай..
Ако е малко охладителната течност, то при ниски обороти ще загрява, а при високи ще се охлажда

Ако е въздух то загряването е постоянно, а не единичен случай..
Ако е малко охладителната течност, то при ниски обороти ще загрява, а при високи ще се охлажда

- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Ами в самото табло е, стрелката...
Но не го сменяй така на сляпо, с почукване ако се върне стрелката значи 100% е от това

Но не го сменяй така на сляпо, с почукване ако се върне стрелката значи 100% е от това

- boiko_andreev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 27.01.2007
- Местоположение: Sofia
Re: М50В20 (E34, 520i, 1991), прегряване?
Колега, според моите познания и опита, който имам със съшия автомобил ситуацията е горе долу следната: турбината на водната помпа е тръгнала да се цепи по вътрешния диаметър, тоест на моменти започва да спира и оттам е рязкото покачване на температурата. Ако турбината е плстмасова е почти сигурно че е от там проблема. Надявам се да съм ти бил полезен
- lester
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 5.04.2008
- Местоположение: София, кв. "Манастирски ливади - Запад"
- Пол: Мъж
- Кара: Велосипед :)
- Мечтае да кара: F10 550i xDrive
Днес имаше още материал за размишление.
Двигателя отново качи температура над 90 градуса, но този път стрелката се движеше с нормална скорост... Случката пак беше в задръстване. Надух парното и стана доста топло, дори при отворени прозорци в 7:30 сутринта.
Докато беше горещ двигателя, не можах да видя колко е нивото на антифриза, защото разширителния съд е доста непрозрачен, а ако отворя капачката май ще стане лошо... След 1 час, когато стрелката сочеше около 11 часа, я отворих и видях, че нивото е няколко см под чертата на която пише “Cold”, а на съвсем студен двигател е точно на дъното. 5 часа след това се прибрах и реших да направя малък тест – оставих я да работи на празен ход (при загрят двигател) и не след дълго започна да отива над 90-те градуса. Задържах педала на газта до 3000 оборота и след 30-тина секунди смъкна температурата, което ме праща право при теорията на peter...
Някой може ли да се произнесе относно нивото на антифриза? Явно при студен двигател не трябва да е на дъното, а на ниво “Cold”, или поне аз вече така го разбирам.
Да долея ли до това ниво и има ли значение какъв антифриз ще сложа (да не стане “манджа” от различни видове и колата да се шашне, все пак това не е Лада
).
За всеки случай смятам и да обезвъздуша. Надявам се съм разбрал как се прави, след 2 часа четене из форума.
Btw, има ли значение, че колата е с климатик и да го пусна ли докато правя процедурата?
Иначе дано да не е турбината на водната помпа, както казва колегата, че за нея вече ще трябва да ходя в сервиз. Но ако другите неща не помогнат, ще се насоча натам... Отново благодаря на всички за помощта.
И още едно въпросче: възможно ли е да прегрява от лош бензин? Защото точно в деня преди да започнат проблемите, сипах 33 литра на цена 1,80 лв/л. от някаква съмнителна бензиностанция (до сега няма оплаквания от бензина там, казват познати). Преди това имах 20 литра в резервоара.


Някой може ли да се произнесе относно нивото на антифриза? Явно при студен двигател не трябва да е на дъното, а на ниво “Cold”, или поне аз вече така го разбирам.


За всеки случай смятам и да обезвъздуша. Надявам се съм разбрал как се прави, след 2 часа четене из форума.

Иначе дано да не е турбината на водната помпа, както казва колегата, че за нея вече ще трябва да ходя в сервиз. Но ако другите неща не помогнат, ще се насоча натам... Отново благодаря на всички за помощта.

И още едно въпросче: възможно ли е да прегрява от лош бензин? Защото точно в деня преди да започнат проблемите, сипах 33 литра на цена 1,80 лв/л. от някаква съмнителна бензиностанция (до сега няма оплаквания от бензина там, казват познати). Преди това имах 20 литра в резервоара.
ıYı
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
[Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft]
- Sesko
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
климатика не трябва да го пускаш при обезвъздушаване, само надуваш парното на топло и не може да си я прецакал от лош бензин ... 

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Слушай са батко
Оставяш я да изстине хубаво, най-добре е сутрин преди работа, отваряш капачинито и палиш колата, пускаш парното на максимално топло и на двете зони, отиваш отпред и започваш да доливаш вода.
Доливаш например до средата на двата белега и спираш, след това по форсирай малко докато започне да излиза вода от малката дупка горе на радиатора, сигурно ще падне малко нивото, тогава пак доливаш за да си в двата белега.
След като се убедиш че тече от малката дупка и си на добро ниво на антифриза, продължаваш да форсираш и затваряш капачката.
Оставяш да загрее до 90тина градуса и отваряш горе пробката за обезвъздушаване на радиатора внимателно да пусне малко въздух ако има и там и това е.
Караш няколко дена и следиш нивото на студена кола. Ако пак спада, ще трябва да търсиш от къде
Можеш да сложиш какъвто да е антифриз за предпочитане да не е концентрат
Успех.

Оставяш я да изстине хубаво, най-добре е сутрин преди работа, отваряш капачинито и палиш колата, пускаш парното на максимално топло и на двете зони, отиваш отпред и започваш да доливаш вода.
Доливаш например до средата на двата белега и спираш, след това по форсирай малко докато започне да излиза вода от малката дупка горе на радиатора, сигурно ще падне малко нивото, тогава пак доливаш за да си в двата белега.
След като се убедиш че тече от малката дупка и си на добро ниво на антифриза, продължаваш да форсираш и затваряш капачката.
Оставяш да загрее до 90тина градуса и отваряш горе пробката за обезвъздушаване на радиатора внимателно да пусне малко въздух ако има и там и това е.
Караш няколко дена и следиш нивото на студена кола. Ако пак спада, ще трябва да търсиш от къде

Можеш да сложиш какъвто да е антифриз за предпочитане да не е концентрат

Успех.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани