Пустата първа и втора нещо ме ядосват...?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Пустата първа и втора нещо ме ядосват...?
Момци, нещо имам проблеми с първа и втора скорост. Първата влиза трудно когато съм в спряло положение... оправя се като оставя колата да мръдне 3-4 см назад/напред или просто напъна лоста малко повече. Не е като да не натискам съединител - ще изкорубя купето, ако го натисна повече
При втората е сходно положението, там обаче при преминаване между първа и втора усещам едно...закачане и пак влиза сравнително трудно. При 3-та и 4-та мисля, че няма проблем...99% от времето си влизат прилично.
Преди няколко дни смених масло на скоростна кутия с надеждата да се оправят, ама нъц. Само онзи ден като си тествах парното колко ще загрее и в колата беше станало 50 градуса, скоростите после не можех да си ги позная...движеха се перфектно (макар пак да се усещаше познатото закачане между 1 и 2)...обаче в нормални температури в купето, са си както преди.
Чудя се - масло ли да сменям пак, съединител ли е или там помпите по него или скоростната кутия е взела да си ходи (нямам проблеми с изскачане на скорости и т.н.)...Или пък си е така и прекалено много му обръщам внимание?

Преди няколко дни смених масло на скоростна кутия с надеждата да се оправят, ама нъц. Само онзи ден като си тествах парното колко ще загрее и в колата беше станало 50 градуса, скоростите после не можех да си ги позная...движеха се перфектно (макар пак да се усещаше познатото закачане между 1 и 2)...обаче в нормални температури в купето, са си както преди.
Чудя се - масло ли да сменям пак, съединител ли е или там помпите по него или скоростната кутия е взела да си ходи (нямам проблеми с изскачане на скорости и т.н.)...Или пък си е така и прекалено много му обръщам внимание?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Alexi написа:синхронизатора е тръгнал ,на 1 и 2 е един и същ .. така може доста да изкара
Такова нещо прави ли се - или се дава скоростната кутия са скрап и се взима друга? И ква пара е...ако се прави? Всъщност, ако е синхронизатор, няма ли лоста да ми троши ръцете и да изскача?
Чакам да видя дали има и различни мнения

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
thunderl написа:Alexi написа:синхронизатора е тръгнал ,на 1 и 2 е един и същ .. така може доста да изкара
Такова нещо прави ли се - или се дава скоростната кутия са скрап и се взима друга? И ква пара е...ако се прави? Всъщност, ако е синхронизатор, няма ли лоста да ми троши ръцете и да изскача?
Чакам да видя дали има и различни мнения
В моя случай понякога лятно време, или след каране на градско изключва от първа скорост, а зимно време докато загрее ми изключва втора скорост.
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
ивчо3 написа:thunderl написа:Alexi написа:синхронизатора е тръгнал ,на 1 и 2 е един и същ .. така може доста да изкара
Такова нещо прави ли се - или се дава скоростната кутия са скрап и се взима друга? И ква пара е...ако се прави? Всъщност, ако е синхронизатор, няма ли лоста да ми троши ръцете и да изскача?
Чакам да видя дали има и различни мнения
В моя случай понякога лятно време, или след каране на градско изключва от първа скорост, а зимно време докато загрее ми изключва втора скорост.
Бе нямам ги тия симптоми все още (да чукна на дърво)...Ще я карам пак на майстор като остане време, да и направи едно кръгче и да си каже личното мнение. Но по телефона ми отговори с думите: "Ако се предаде, ще я сменим, ама трябва да я видя първо"...Иначе тезата за връзка със съединител я отхвърли...
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Абе и аз имам някакви подобни проблеми, все по... тегаво и закачащо ми влизат първа и втора... Двама-трима драйвъри ми казаха, че нещо си въобразявам, нали съм шиле още в шофьорлъка...ма аз знам, че не е така. Още не съм тръгнала да сменявам маслото... някой ми подхвърли, че можело да е във самия лост проблема, долу имало няква ябълка и ако се смажела било възможно да почнат да си влизат нормално...
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Абе и аз имам някакви подобни проблеми, все по... тегаво и закачащо ми влизат първа и втора... Двама-трима драйвъри ми казаха, че нещо си въобразявам, нали съм шиле още в шофьорлъка...ма аз знам, че не е така. Още не съм тръгнала да сменявам маслото... някой ми подхвърли, че можело да е във самия лост проблема, долу имало няква ябълка и ако се смажела било възможно да почнат да си влизат нормално...
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
Apassionata написа:Абе и аз имам някакви подобни проблеми, все по... тегаво и закачащо ми влизат първа и втора... Двама-трима драйвъри ми казаха, че нещо си въобразявам, нали съм шиле още в шофьорлъка...ма аз знам, че не е така. Още не съм тръгнала да сменявам маслото... някой ми подхвърли, че можело да е във самия лост проблема, долу имало няква ябълка и ако се смажела било възможно да почнат да си влизат нормално...
Бе да ти кажа и на мен двама по-печени шофьори от мене ми казаха, че "нищо им няма" според тях

Това, което казваш, че може да е от ябълката...дето са ти споменали, може и да има логика - при мене когато вътре беше станало 40-50 градуса, скоростите влизаха невероятно мазно, въпреки, че пак се усещаше тоя проблем на първата...После като изстина колата, готиното чувство на мазно сменяне отиде и отново се спекоха скоростите...
Я някой по-вещ да ни светне за какво става дума с тая ябълка? Какво се прави? Махам кожата и пръскам щедро където сваря с WD40 ли?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
не синхронизатора, а муфата е една и съща на 1 и 2-ра, а синхронизаторите са по 1 за всяка скорост и от написаното си мисля, че проблема е точно в муфата
only rear wheel drive
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
michev написа:не синхронизатора, а муфата е една и съща на 1 и 2-ра, а синхронизаторите са по 1 за всяка скорост и от написаното си мисля, че проблема е точно в муфата
Колега, я разясни повече за тази муфа? Трудно ли се сменя, какво представлява и може ли да е причина за невлизането на първа, освен ако не мърдна колата
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Муфата се сменя, но ще я намериш само като оригинална част, което значи и доста пари, а с нея ще трябва да смениш и синхронизаторите. Но трудното включване може да е и от зъбчатки, вилки, фиксатори и изобщо с една дума докато не се разглоби кутията никой не може да ти каже къде точно е проблема, по скоро виж дали си с подходящото масло, защото това, че както казваш при загряла кутия скоростите влизат ме навежда на мисълта за масло. А ако се стигне до ремонт на кутия по-добре си вземи втора употреба, при всяко положение ще ти е по-евтино.
only rear wheel drive
- thunderl
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: 25.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: 99' Е39 520i M52B20TU
michev написа:Муфата се сменя, но ще я намериш само като оригинална част, което значи и доста пари, а с нея ще трябва да смениш и синхронизаторите. Но трудното включване може да е и от зъбчатки, вилки, фиксатори и изобщо с една дума докато не се разглоби кутията никой не може да ти каже къде точно е проблема, по скоро виж дали си с подходящото масло, защото това, че както казваш при загряла кутия скоростите влизат ме навежда на мисълта за масло. А ако се стигне до ремонт на кутия по-добре си вземи втора употреба, при всяко положение ще ти е по-евтино.
Ми гледам, майстора е купил 2 шишета АТF и едно 80w90. Трябваше да бъдат разпределени по скорости, хидравлика и диференциал... предполагам 80w90 е сложил на скоростите...или...де да знам

Споко,аз съм с същия проблем,ходих на сервиз дето се занимават с скоросни кутийи ми казаха че е заминала.Щели да я направят с/у 350-до 450 лв.
Питах дали няма да стане с смяна на маслото,казаха НЕ!
Е аз реших да пробвам по-евтиния вариант,и колата в момента е чук-сравнение с преди.Та за сумата от 60лв вече 1год. я търкалям.Ако си
от Сф. пиши едно Л.С. и ще те заведа в тази масларница,поне да пробваш!

Е аз реших да пробвам по-евтиния вариант,и колата в момента е чук-сравнение с преди.Та за сумата от 60лв вече 1год. я търкалям.Ако си
от Сф. пиши едно Л.С. и ще те заведа в тази масларница,поне да пробваш!
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
michev написа:Муфата се сменя, но ще я намериш само като оригинална част, което значи и доста пари, а с нея ще трябва да смениш и синхронизаторите. Но трудното включване може да е и от зъбчатки, вилки, фиксатори и изобщо с една дума докато не се разглоби кутията никой не може да ти каже къде точно е проблема, по скоро виж дали си с подходящото масло, защото това, че както казваш при загряла кутия скоростите влизат ме навежда на мисълта за масло. А ако се стигне до ремонт на кутия по-добре си вземи втора употреба, при всяко положение ще ти е по-евтино.

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани