проблем с централното

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 31 Окт 2008, 13:45

при мен на компа казаха кабел 4-ти в шофьорската врата разглабях е сички изглеждат читави разплетох цялата инсталация :roll:


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 03 Ное 2008, 20:35

другото което ми прави впечатление е че с ключа от шофьорската врата не се отвара нито една друга а само тя :(


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 06 Ное 2008, 20:05

някой не знае ли какво става вече тотално ми отказа шофьорската врата при мене не е от копчетата на гредата гаранция


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 08 Ное 2008, 14:47

:(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 08 Ное 2008, 17:23

Прочети мнението ми по-горе, намери си схемата на алармата и изолирай проблема. Ние да не сме писатели фантасти?


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 09 Ное 2008, 15:55

lillof мисля че не сам единствения с този проблем и е добре някой ако знае решението му да го сподели тук.мисля че все пак това е форум да си помагаме а не да се правиме на многознайковци в него просто ей така да трупаме мнения и да убиваме време

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 09 Ное 2008, 17:02

В търсачката написах "централно" и ми излязоха следните теми до 2ра страница без да търся по-назад...
тази, тази, тази, и тази като една от най-важните

A сега прочети внимателно, виж до колко ти е сходен проблема и кажи какво е излязло... дали е машинка, дали е механизъм, дали е дефектирал модул на алармата, дали са кофти вързани кабели (т.е. грешно вързани)...
И после като споделиш, ако искаш ще го мислим, че още ми е прясно.
То си иска и някакво усилие от твоя страна.
-----------
Аз лично залагам да ти е заминалото моторчето, щото то не умира изведнъж, а в началото отказва от време на време и после си отива:
Изображение

Имам едно такова ми се търкаля някъде почистено и смазано, но докато не си направиш труда да прочетеш малко и да прецениш дали мислиш, че е то, няма да стане. Аз лично разглобявах вратата 4-5 пъти докато разбера къде е проблема и го оправя.
Последна промяна kdl на 12 Ное 2008, 17:06, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 09 Ное 2008, 17:14

най важната ти тема е за ел прозорци както и да е не искам да споря с теб щом имаш машинка на каква цена ще я дадеш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 09 Ное 2008, 17:34

Не е за ел.прозорци, а за кабеляците: кой къде и т.н. Можеш да пробваш най-малкото да видиш дали като подадеш заключващия сигнал на 19ти, ще ти затвори вратите...
другото което ми прави впечатление е че с ключа от шофьорската врата не се отвара нито една друга а само тя...

Има един microswitch на ключалката, който подава импулс от централното към другите врати, като заключваш. Ако той е заминал, ще заключва само едната (която се опитваш да заключиш с ключа), но също може да означава, че са ти орязали кабелите като прасета, както обикновено правят...
Дори и при заминал switch-а, импулс от централното от пасажерската врата, ще ти затвори шофьорската (+задните, ако имаш), но това при теб не се случва. Това мен лично ме навежда на мисълта, че:
1. ти е заминало моторчето
2. са ти прекъснали кабела на заключването към вратата, за да вържат към него алармата без диоди.
3. което е брутално кретенско, но също възможно: Пуснали са ти сигнала за заключване към модулчето зад ключалката (въпросния switch), kойто седи точно зад ключалката (13 или 16 на схемата долу). В последствие, от сигнала на алармата, ти е изгоряло модулчето барабар с моторчето. Този вариант би бил малко кофти...
Изображение

Ти като проверява кабелите, свали ли целия механизъм на заключването или просто ги погледна? Ако не си, свали го и си поиграй с него и премери с Ом-метър кабелите дали са здрави. Обикновено ги режат малко над говорителя до педалите и там връзват. Може да са ти резнали без да искат нещо там... Също виж къде ти е вързан сигнала от алармата точно. Ако можеш дай една ясна снимка, да се ориентирам. Разбери точно какъв модел ти е алармата и ако имаш късмет, може да се намерят и някакви схеми за нея.

Не знам какъв е тоя комп дето ще каже 4ти кабел, ама честно. Обикновено диагностиката казва проблем в ZKE модула, което може да означава всичко на практика, затова тези са го казали, просто да не ги занимаваш...

Сега разбра ли защо ти го казах да изолираш проблема и защо не сме писатели фантасти?! Гледай поне да разбереш къде е грижата при теб, за да е по-лесно да го оправиш. Пуснах и темата за прозорците, понеже се връзва на комфорт модула (който ти вероятно имаш) и нищо не гори. Ако не програмираш на дълъг импулс заключването, алармата просто ще заключва, без да вдига стъклата. Всичко останало е волна програма на некадърни майстори. Затова има толкова проблеми във форума с централното. Инжинерно му няма нищо, но като му резнат кабеляците и изгорят някой друг модул, се получава това...

(P. S. при мен се оказа освен моторчето и счупен механизъм на затваряне (това на което седи моторчето)...)
Виж първо дали моторчето ти е здраво...


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 09 Ное 2008, 17:52

благоря за този изчерпателен отговор след като видях че задачата май е непосилна за мен обадих се на един приятел в сервиз и го питах дали могат да ми разрешат проблема.утре я откарвам да я видят

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 09 Ное 2008, 17:59

Moля,няма проблем.
Не е сложна работа, просто е пипкава и отнема много време. Не ти трябват никакви сериозни познания. Само сваляш всичко и докато държиш модула в ръка, го подлъгваш, че е затворена вратата и почваш да си играеш с централното и с лостчетата. Там ще видиш вече кое не работи.

На 2ра кола ми се случва вече и ми е някаква карма да ми отказват механизмите на вратите :)

Щом човека в сервиза ти е приятел, разпечатай тая тема за комфорт модула и го помоли да ти ги върже там кабелите за заключване от алармата през диоди. После вържете обратно фабричните кабели, където са ги прекъснали.

Ако си увериш, че моторчето е проблема, пиши ми едно ЛС и ще ти го пратя. Пуснал съм го да се продава в темата от подписа ми.


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 09 Ное 2008, 18:02

ок утре ако го оправят ще пиша в темата какво е било за да помогна на други колеги с сходен проблем


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 12 Ное 2008, 12:04

знчи проблема се оказа че машинката си е заминала днес я чакам по еконт от колегата liloff и тези дни се очаква да сам с напълно работещо централно :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 1.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 328i
Детайли за колата: Estoril blue Convertible - the best e36 :)

Мнение от tin » 12 Ное 2008, 15:18

моторчето има 2 микро ключета в него които се изхабяват ! затова понякога не работи ,
съжалявам ако някои е писал вече за това не прочетох всички мнения !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Ное 2008, 15:23

На моето спиралния винт беше станал на сол ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook