Малко съвети

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.11.2008

Малко съвети

Мнение от bimmerFan » 05 Ное 2008, 16:27

Здравейте колеги.Това е 1-ия ми пост във форума и ако направя нещо неправилно ме поправете.Та историята ми е следната:Като фен на марката се старая колата ми да е поне близка до перфектното и се притеснявам и от малкте неща.Поради точно тази причина 1 ден реших да измия двигателя,защото имаше малки омслявания(не тече масло просто е изцапан мотора).Та измих го аз,качвам се в колата паля и тръгвам.До тук нишо странно само дето на 1-вия завой подадох МАЛКО повече гас и голата поднесе,а аз така :shock: .Пробвам пак и това нещо реагира все 1 не е 140 а 200 к.с.Е добре ама на място работи като трактор.Веднага се вдигам и при маистор(в 1 село близо до Първомай-горещо ви го препоръчвам :) )Ама докато стигна чумата спря да ги прави тез мизерии.Така и така съм там,а и гледам мотора пак леко омаслен,айде нова гарнитура,почистване на кулер,радиатори и така нататък.Взимам аз колата(която по думите на майстора била в забележително добро състояние),и тръгвам за Румъния.Работи идеално ама нещо не загрява като хората.На спускане от Шипка дори влезе в синия сектор :shock: .Ясно....нов термостат.Не е кои знае какъв проблем....ама след 5 дена качвам се и нещо мирише на сурова нафта таз кола.Поглейдам отдолу...капало нещо....айде пак при майстора.Диагноза:някакви гарнитури на помпата(още проклинам деня в които ме накараха да сложа добавки в нафтата...не го правете :mhihi: ).Мина ремонта взимам си аз Фтомобиля всичко наред....да ама не.Още по пътя към града ми,се случва нещо странно.Колата си върви,турбото си бачка.....докато не се наложи да покарам малко на 5-а скорост със 80 зад ТИР 2-3-4 минути.Бутам 4-та малко гас оборотите стигат 2000 и....нищо турбо няма.2200-2300-чак около 2600 тръгна.Нататък проблем няма,но.....след 30 мин каране пак подобна ситуация и пак същия резултат.При продължително каране на ниски обороти(дори и на малки скорости в града),турбото сякаш заспива и се нуждае от шут(2600+ оборота) да се събуди.Някои ако се сеща за диагноза да сподели :mhihi: .Малко предистория.Последните 2 години,когато времето застудее,при запалване сутрин,за да тругне турбото му трябваха поне 5 км да позагрее(щото явно мойто турбо всяка сутрин е махмурлия),и да се развърти,ама веднъж тругнало нататък до следващата сутрин проблеми няма.До сега.....не го е хващал махмурлука по време на движение.Моите наблюдения(абсолютно аматьорски) са,че ми трябва температура ама в коша,а не на маслото,щото дори стрелката да е в средата не минат ли малко километри се инати и не тръгва.А да да не забравя....преди време ми сменяха някакви лагери на дифа,и тогава ми смениха и маслото но......по думите пак на майстора,аз съм имал някакъв рядък диф-75 или 85% шпер.Та след известно време ми се появиха така известните шумове при маневра.Имам съмнение че маслото което ми сложиха,не е баш за тоя диф,та ми дайте и съвет за масло:).Извинявам се за романа който изписах ама сън не ме лови ако нещо по колата ми не е в ред :lol:
п.с. Навремето ми казаха че катализатора е махнат ама не съм сигурен.Наскоро четох тема с проблем подобен на моя но за 318 тдс мотора,но човека не писа какъв е резултата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2008, 17:23

Работата на турбото е в голяма зависимост от МАР сенсора-виж дали не е запушен маркуча към сенсора или пък щуцера на колектора ,в който влиза.За подробности в подписа ми. ;)

И добре дошъл във форума. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Пловдив,Поповица
Пол: Мъж
Кара: Е38-ца

Мнение от golov_bg » 05 Ное 2008, 17:52

колега ти да не си от Първомай случайно,а този майстор дето говориш е тъй наречения "Куция" от Караджалово???
Dirty Hands are a Sign of Clean Money

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 05 Ное 2008, 18:48

golov_bg написа:колега ти да не си от Първомай случайно,а този майстор дето говориш е тъй наречения "Куция" от Караджалово???


Той ми е правил колата след салата в мотора. Добър е! Бях го закъсал там при Първомай.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.11.2008

Мнение от bimmerFan » 05 Ное 2008, 18:49

не,не съм от Първомай,и да майстора е същия

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.11.2008

Мнение от bimmerFan » 05 Ное 2008, 18:53

и аз си помислих за този МАП сензор,но не намирам някак си логика в това затруднено развъртане.Мисля си че ако е МАП-а,при всяко падане на оборотите,ще се получава проблема.Както и да е,утре ще го почистя и ще видим

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2008, 19:05

bimmerFan написа:и аз си помислих за този МАП сензор,но не намирам някак си логика в това затруднено развъртане.Мисля си че ако е МАП-а,при всяко падане на оборотите,ще се получава проблема.Както и да е,утре ще го почистя и ще видим


Може ту да се отпушва ,ту запушва. ;) За да не се развърти турбото,една от причините е в двигателя да не се подава достатъчно количество гориво,което се определя от информацията от МАР сенсора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: СССР,Москва,Лубянка 2
Пол: Мъж
Кара: Е30-М40В18;Е36-М44В19;E91-N43B20A
Мечтае да кара: Е30 М3 Sport Evolution

Мнение от momo-1st » 05 Ное 2008, 19:27

Може ту да се отпушва ,ту запушва. ;) За да не се развърти турбото,една от причините е в двигателя да не се подава достатъчно количество гориво,което се определя от информацията от МАР сенсора.[/quote]

Може ли и аз като турбо новобранец не само в този як сайт,ами и в техниката на возилото ми(525тдс)-да попитам zvetiko-що е тва МАР-сензор и къде се намира та да го изчистя и моя щото и аз имам подобни проблемчета със турбо-махмурлия?Благодаря предварително и се извинявам на колегата че задавам въпроси от неговата тема! :uups: :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 05 Ное 2008, 20:23

momo-1st написа:Може ту да се отпушва ,ту запушва. ;) За да не се развърти турбото,една от причините е в двигателя да не се подава достатъчно количество гориво,което се определя от информацията от МАР сенсора.


Може ли и аз като турбо новобранец не само в този як сайт,ами и в техниката на возилото ми(525тдс)-да попитам zvetiko-що е тва МАР-сензор и къде се намира та да го изчистя и моя щото и аз имам подобни проблемчета със турбо-махмурлия?Благодаря предварително и се извинявам на колегата че задавам въпроси от неговата тема! :uups: :help:[/quote]

Има го в подписа ми .

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.11.2008

Мнение от bimmerFan » 06 Ное 2008, 13:52

Малко новини от днес.Смених местата на маркучите от турбото към МАП сензора и колектора.Колата просто :shock: :shock: :shock: полетя.Разликата е като за +20 к.с. поне според мен :lol: .И както ми е бутната леко помпата просто нямам думи..........Но проблема с махмурлука на турбото си остава.Докато свалях пластмасовата тръба от въздушния филтър към турбото,пръстите ми се омазаха малко с масло,като самото турбо външно не е изцапано.Това нормално ли е?Трябва ли турбото отвътре да е чисто или просто от годинките си се цапа с масло както въздушните колектори.Пак повтарям външно турбото не е омаслено,пластмасовата тръба към него също не е пълна с масло(може би просто и тя е изцапана но нямаше как да видя).Установих и друго:по време на движение ако изключа от скорост за известно време,после при включване турбото си завърта(но не съм на 100% сигурен,нямах време да тествам продължително).Проблема се появява само при движение на скорост над 30 секунди и ниски обороти(под 1800). :roll: :help: И като за последно,изчетох цялата тема относно замяната на маркучите,но така и не разбрах това 100% безопасно ли е? :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.11.2008

Мнение от bimmerFan » 10 Ное 2008, 15:04

Развитие по темата:След замяната на местата на паркучите,колата освен че тръгна по-добре,оправи стартирането на турбото сутрин.Тоест сега като я запаля сутрин и потегля турбото си тръгва без предишното 6-5 километрово забавяне.Но заспиването по време на движение остава.Направи ми впечатление и друго:когато турбото заспи,моментния разход никога не надхвърля 9-10,дори при натиснат докрай педал на гаста. :help:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook