БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
			21 мнения
			 • Страница 2 от 2 • 1, 2
		
	
- павката
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 5250
 - Регистриран на: 12.11.2006
 - Пол: Мъж
 - Кара: ги да пият мента
 - Мечтае да кара: за 6лв/100км
 - Детайли за колата: не върви и не гори
 
е то кнок,кнок,като чук-чук ли е или няма нищо общо 
			Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-) 
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
		Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- amd
 - клавиатурен мунингист
 - 
				
			 - Мнения: 4174
 - Регистриран на: 22.05.2004
 - Местоположение: Видин
 - Пол: Мъж
 - Кара: E39 520i 1997
 - Мечтае да кара: E36 323ti
 
Тва кнок-кнок бутално-биелния блок ли го казва преди да излезе да погледне извън блока/картера  
			BMW only!
		- ивчо3
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1939
 - Регистриран на: 13.09.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: 318is, 1995 м42
 
Re: БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???
petrashkov написа:Колеги интересува ме дали има разлика в двигателите на Е30 И Е36 318ис
Благодаря предварително за мненията ви
В двигателите няма разлика, само смукателните колектори са различни при Е30 и Е36. Е30 е с колектори, които имат постоянна дължина. Тя е изчислена така че да има оптимален въртящ момент при средни натоварвания- около 4000 оборота в минута. При Е36 колектора е с променлива дължина къс и дълъг интейк. Някъде по средата на колектора има една клапа тип бътерфлай, която пазделя двете тръби на колектора. При малки и средни натоварвания до 4750 оборота в минута тази клапа разделя двете тръби и по този начин удължава размера им. Там където тръбите се съединяват е края на интейка. Това се прави с цел по-ниска мощност при средно натоварване, но значително по-висок въртящ момент. Над 4800 оборота тази клапа отваря късия интейк, т.е. тръбите се сливат на по-къса дължина от колектора. По този начин се повишава рязко мощността за сметка на въртящия момент, но в случая той не играе голяма роля при тези обороти. Това е т.нар. система с инерционно пълнене, която се използва при обикновени атмосферни двигатели. Тя се основава на акустичните вълни, които се пораждат при затваряне на всмукателните клапани. Ще ви дам един пример: Работата при 4 цилиндровия двигател е 1-3-2-4 като поредност от работни тактове в цилиндрите. На първи цилиндър след такта всмукване се затваря смукателния /ните/ клапан /и/. Той създава силна акустична вълна, която увеличава налягането на въздуха, подобно на суперчарджър. В този момент се отваря всмукателния клапан на трети цилиндър. Когато дължината на интейка е къса налягането е по-високо, но действа по-кратко време, като както казах повишава мощността, но намалява въртящия момент. Обратното е ясно, няма какво да обяснявам.
- ивчо3
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1939
 - Регистриран на: 13.09.2007
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: 318is, 1995 м42
 
Re: БМВ 318IS E30 И E36 има ли разлика в двигателите???
Работата при 4 цилиндровия двигател е 1-3-2-4 
Грешка 1-3-4-2. Извинете за неточността.
			
		Грешка 1-3-4-2. Извинете за неточността.
- BMWPower
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 574
 - Регистриран на: 15.10.2005
 - Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
 - Пол: Мъж
 - Кара: колко да кара
 - Мечтае да кара: Е34-540
 - Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
 
Как се казва тогава ве тъпани ????нека Яворета и нейните Шерпи да кажат вместо да ръсят простотии в тоя форум ,човека изка някви отговори  
			<<<DRIVE BMW ONLY>>>
		
			21 мнения
			 • Страница 2 от 2 • 1, 2
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	

