Кормилна кутия от Е32 на Е34
Модератор: Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Кормилна кутия от Е32 на Е34
Вчера ми прегледаха окачването по колата, защото имам едно тропане отпред в ляво, което доста време мислех, че е от амортисьор и не правех нищо по въпроса, защото амортисьорите са абсолютно здрави, но знам, че има случай в които въпреки, че са наред чукат. Както и да е, оказа се, че чукането (металическо чукане, което се чува в ляво постоянно и по най-малки неравности) идва от кормилната кутия.
След това намерих кутия от Е32 750 сервотроник. Въпроса ми е става ли кутията на Е34. Не държа да включвам сервотроника изобщо, просто искам да знам дали са взаимозаменяеми. Другия ми въпрос е как седят нещата с маслото в хидравликата за новата кутия. Например моята кола е седан без нивомат, но въпреки това маслото е CHF 7.1, това има значение само за помпата или и за кормилната кутия.
След това намерих кутия от Е32 750 сервотроник. Въпроса ми е става ли кутията на Е34. Не държа да включвам сервотроника изобщо, просто искам да знам дали са взаимозаменяеми. Другия ми въпрос е как седят нещата с маслото в хидравликата за новата кутия. Например моята кола е седан без нивомат, но въпреки това маслото е CHF 7.1, това има значение само за помпата или и за кормилната кутия.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Сега намерих информация в нет-а: "The steering box is common to all Bmw E34s / E32." Единствено на М5 кутията е различна.
Хората предупреждават обаче като се взима кормилната кутия тя задължително да е с питмановото рамо на нея, защото въпреки, че кутийте са еднакви те имат различни предавателни числа и съответно различна дължина на вилката.
Нека някой потвърди ако може и да ми каже за маслото дали играе роля само за хидравличната помпа.
Източник: BMW E34 Steering Box
Хората предупреждават обаче като се взима кормилната кутия тя задължително да е с питмановото рамо на нея, защото въпреки, че кутийте са еднакви те имат различни предавателни числа и съответно различна дължина на вилката.
Нека някой потвърди ако може и да ми каже за маслото дали играе роля само за хидравличната помпа.
Източник: BMW E34 Steering Box
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Gemar написа:Сега намерих информация в нет-а: "The steering box is common to all Bmw E34s / E32." Единствено на М5 кутията е различна.
Хората предупреждават обаче като се взима кормилната кутия тя задължително да е с питмановото рамо на нея, защото въпреки, че кутийте са еднакви те имат различни предавателни числа и съответно различна дължина на вилката.
Нека някой потвърди ако може и да ми каже за маслото дали играе роля само за хидравличната помпа.
Източник: BMW E34 Steering Box
ръгаш маслото CHF 7.1 и пей сърце

даже не го сменяй, аз съм го сменял цялото

само кутията ръгай


Gemar написа:Сега намерих информация в нет-а: "The steering box is common to all Bmw E34s / E32." Единствено на М5 кутията е различна.
Източник: BMW E34 Steering Box
абе май не за еднакви, ама поне присъединителните размери, габарити и поне на външен вид би трябвало да се еднакви. та може и да е plug und play цялата система, ама как ще се държи колата после, не е много ясно.
тук едно германче е сменяло кутията, ама е забравило да пише, от каква кола е била кутията с Servotronic. на послената страница от pdf е сложил номера на кутии и компютри, които се ползват в е34. може би ще ти помогне да се ориентираш.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Ами както пише в сайта който съм дал - кутийте са различни, но монтажа им пасва на рамката и ако вървят със собственото си рамо долу нещата остават непроменени. Давайте още информация моля за това...
@2bar мерси за PDF-а. Този човек ми е познат с други също много качествени tutorial-и за големия борд и др. Ще го разгледам сега.
Stanchev ти си го сменил, но минаха 2 години от тогава
. Ще го сменя профилактично заедно с маркучите под казанчето, че досадно сълзят или поне са омаслени.
AcOrP ако не стане интервенцията при мен (не съм сигурен още дали ще намеря контролния блок) ще те свържа с човека
@2bar мерси за PDF-а. Този човек ми е познат с други също много качествени tutorial-и за големия борд и др. Ще го разгледам сега.
Stanchev ти си го сменил, но минаха 2 години от тогава

AcOrP ако не стане интервенцията при мен (не съм сигурен още дали ще намеря контролния блок) ще те свържа с човека

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Да вдигна темата и да кажа до къде съм стигнал. Разполагам с 2 кутии - една обикновена от 525tds и един сервотроник от 750i, като се боря да сложа сервотроника. Оказа се, че кутията от 7-цата е без хебел и според сайта, който цитирах по-горе ще ми трябва същия хебел. Оказа се, че това не е вярно - хебела е общ за Е31, Е32 и Е34 всички модификации (включително М5).
Така... сервотроника се управлява от главен модул и електрически клапан на самата кутия. При мен липсва самия блок за управление и разгледах схемата подробно. Смятам да подам директно напрежение от 12 волта към този клапан докато си намеря блока за управление. Така превръщам сервотроник кутията в обикновена кутия за временно.
Някой може ли да ми даде съвет какво да гледам по самата кутия от към луфтове например докато е на земята. С други думи - какво вие бихте огледали по една кутия, която е демонтирана, преди да я вземете.
Така... сервотроника се управлява от главен модул и електрически клапан на самата кутия. При мен липсва самия блок за управление и разгледах схемата подробно. Смятам да подам директно напрежение от 12 волта към този клапан докато си намеря блока за управление. Така превръщам сервотроник кутията в обикновена кутия за временно.
Някой може ли да ми даде съвет какво да гледам по самата кутия от към луфтове например докато е на земята. С други думи - какво вие бихте огледали по една кутия, която е демонтирана, преди да я вземете.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Закарай я в сервиза на техническия университет да я погледнат адреса е Студентски град блок номер 11 питай охраната къде са тези които рециклират курмилни кутии и ще те упъти ако не се обади на 0888705248 Краси той работи в сервиза в който е към работилницата в която се рециклират кутиите/рейките. Много са точни. Даже може да си рециклираш самата кутия да си 100% сигурен, че слагаш каквото трябва. само не помня колко струваше самата рециклация. И щях да забравя дават 1 година гаранция на ремонта.
Поздрави, успех и кажи какво е станало.
ПП аз там си правих рециклацията на кутията и съм доволен.
Поздрави, успех и кажи какво е станало.
ПП аз там си правих рециклацията на кутията и съм доволен.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Вдигам темата за да кажа какво се случи в крайна сметка.
Сервотроника не го монтирах, защото се оказа, че във вилките наистина има разлика, а тази на сервотроника беше унищожена. Моята вилка не стана, а една нова вилка в Дару струва 160 лв и я няма в наличност. Та се отказах, защото стана ясно, че моята кутия няма луфтове, но правилото, че като си сменяте кутията трябва да я търсите с нейната си вилка остава.
Чукането фантом остава на лице при здрава предница и днес ще разбера дали идва от лагерите горе на макферсоните, защото единия лагер имаше сериозен луфт.
Темата може да се заключва, благодаря на всички отзовали се и въпреки несполучливия резултат научихме някой нови неща.
Сервотроника не го монтирах, защото се оказа, че във вилките наистина има разлика, а тази на сервотроника беше унищожена. Моята вилка не стана, а една нова вилка в Дару струва 160 лв и я няма в наличност. Та се отказах, защото стана ясно, че моята кутия няма луфтове, но правилото, че като си сменяте кутията трябва да я търсите с нейната си вилка остава.
Чукането фантом остава на лице при здрава предница и днес ще разбера дали идва от лагерите горе на макферсоните, защото единия лагер имаше сериозен луфт.
Темата може да се заключва, благодаря на всички отзовали се и въпреки несполучливия резултат научихме някой нови неща.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Чукането изчезна след като смених лагерите горе на макферсона. Сложих Lamforder, а като свалихме макферсоните се оказа, че въпросния лагер има голям луфт, но на ръка не можеше да се разбере нищо.
@AcOrP: Кутията не е моя колега, но не вярвам да има проблеми да се спазари. Пиши ми лично за да те свържа.
@AcOrP: Кутията не е моя колега, но не вярвам да има проблеми да се спазари. Пиши ми лично за да те свържа.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани