Искат изравняване на акциза на нови и стари автомобили
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- ///Ivan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
Искат изравняване на акциза на нови и стари автомобили
Акцизите на новите и старите автомобили, внасяни в страната, да бъдат изравнени, искат от Асоциацията на вносителите на автомобили.
На пресконференция днес от асоциацията обосноваха това свое становище с факта, че в момента, поради голямата разлика между размера на акциза на внасяните нови и стари автомобили (като под „стари“ автомобили се разбират тези над 6 месеца или с пробег над 6 хил. км), се правят данъчни измами, като от невнесени данък добавена стойност (ДДС) и акцизи на автомобили държавата губи месечно между 5 и 7 млн. лв.
От асоциацията посочиха, че става въпрос най-вече за внос на скъпи автомобили на стойност около и над 100 хил. евро от Европейския съюз (ЕС).
Председателят на асоциацията Анастас Тодоров даде пример, че за така наречения „стар“ автомобил по закон акцизът може да бъде например 20-30 хил. лв., докато за нов от същия модел акцизът е 4-5 хил. лв., което подтиква към данъчни измами.
Невнасянето на ДДС става чрез фирми-фантоми, които внасят автомобилите в страната и изчезват след няколко месеца, обясниха от асоциацията. Междувременно следващите търговци по веригата, които закупуват автомобила, са главно утвърдени лизингови дружества, които си възстановяват от държавния бюджет начисления, но неплатен от фирмата-фантом ДДС.
Представителите на вносителите на автомобили посочиха, че по този начин малките фирми-фантоми продават скъпите коли с 10-20 хил. евро по-евтино и така подбиват техния пазар.
На въпрос на Investor.bg какво смятат за факта, че чрез акциза се ограничава вноса на по-стари автомобили, за да се изпълняват изискванията на ЕС за изхвърляне на вредни емисии, Тодоров отговори, че според вижданията на вносителите тази регулация би могла да стане чрез така наречената „екологична“ („продуктова“) такса, която за автомобилите над 10 години би трябвало да се вдигне драстично. Това предложение е направено в началото на годината пред Министерството на финансите и не е било прието. От финансовото министерство са отговорили, че по този начин ще бъдат ощетени гражданите с ниски доходи.
От асоциацията на вносителите на автомобили съобщиха още, че наскоро са изпратили сигнал до Европейската комисия за различната ставка на акциза на старите и новите автомобили, което според тях е неправилно.
На пресконференцията не присъстваха представители на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, както предварително беше обявено. От Асоциацията на вносителите на автомобили поясниха, че в последния момент колегите им са заявили, че не са готови с експертно становище по поставените въпроси.

На пресконференция днес от асоциацията обосноваха това свое становище с факта, че в момента, поради голямата разлика между размера на акциза на внасяните нови и стари автомобили (като под „стари“ автомобили се разбират тези над 6 месеца или с пробег над 6 хил. км), се правят данъчни измами, като от невнесени данък добавена стойност (ДДС) и акцизи на автомобили държавата губи месечно между 5 и 7 млн. лв.
От асоциацията посочиха, че става въпрос най-вече за внос на скъпи автомобили на стойност около и над 100 хил. евро от Европейския съюз (ЕС).
Председателят на асоциацията Анастас Тодоров даде пример, че за така наречения „стар“ автомобил по закон акцизът може да бъде например 20-30 хил. лв., докато за нов от същия модел акцизът е 4-5 хил. лв., което подтиква към данъчни измами.
Невнасянето на ДДС става чрез фирми-фантоми, които внасят автомобилите в страната и изчезват след няколко месеца, обясниха от асоциацията. Междувременно следващите търговци по веригата, които закупуват автомобила, са главно утвърдени лизингови дружества, които си възстановяват от държавния бюджет начисления, но неплатен от фирмата-фантом ДДС.
Представителите на вносителите на автомобили посочиха, че по този начин малките фирми-фантоми продават скъпите коли с 10-20 хил. евро по-евтино и така подбиват техния пазар.
На въпрос на Investor.bg какво смятат за факта, че чрез акциза се ограничава вноса на по-стари автомобили, за да се изпълняват изискванията на ЕС за изхвърляне на вредни емисии, Тодоров отговори, че според вижданията на вносителите тази регулация би могла да стане чрез така наречената „екологична“ („продуктова“) такса, която за автомобилите над 10 години би трябвало да се вдигне драстично. Това предложение е направено в началото на годината пред Министерството на финансите и не е било прието. От финансовото министерство са отговорили, че по този начин ще бъдат ощетени гражданите с ниски доходи.
От асоциацията на вносителите на автомобили съобщиха още, че наскоро са изпратили сигнал до Европейската комисия за различната ставка на акциза на старите и новите автомобили, което според тях е неправилно.
На пресконференцията не присъстваха представители на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, както предварително беше обявено. От Асоциацията на вносителите на автомобили поясниха, че в последния момент колегите им са заявили, че не са готови с експертно становище по поставените въпроси.


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
и какво правим в такъв случай, обречени сме да караме коли до 150 коня
какъв и е проблема на тая държава?!?!?!





какъв и е проблема на тая държава?!?!?!




You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Искат изравняване на акциза на нови и стари автомобили
///Ivan написа:
От асоциацията на вносителите на автомобили съобщиха още, че наскоро са изпратили сигнал до Европейската комисия за различната ставка на акциза на старите и новите автомобили, което според тях е неправилно.
Да пуснат сигнал и, че изобщо се взима акциз...!!!!! Да дигнат данъка, ЕКО таксата и други подобни според годините, коне, катализатор (ма да го проверяват).... а не да се еб@ват на дребно...
- Nasti
-
-
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 11.06.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кво ли не...
Тва беше най-поръчковата пресконференция която съм виждал...
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани