Втори акумулатор ?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Втори акумулатор ?

Мнение от Vasilen » 18 Ное 2004, 15:50

Както знаете в Е34(и не само ) има място отпред за втори акумулатор под предния капак. Мисля да сложа и аз впредвид идващото студено време, въпроса ми е мога ли да сложа 50-60 амперов тоест по евтин и дали ако ги свържа паралелно ще си помагат един на друг или трябва да сложа по мощен 70-80 ампера.
П.С. Уточнение в момента съм със 60 амперов който знам че е малък но пък е сравнително нов.
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 18 Ное 2004, 16:12

Извинявай за въпроса, но къде ти стои нормално акумулатора?
Не мисля, че е нужен втори въобще. Моето мнение е че, бензиновите двигатели са с безпроблемно палене зимата. До сега (10 години каране) на бензинови коли, не съм имал случай да не ми запали колата при каквито и да е температури... поне не заради акумулатор. Особено пък шестцилиндров двигател пали много лесно. Като се има в предвид, че е нов тоя дето си имаш, мисля, че е прекалено да правиш допълнителни инвестиции.
Виждал съм кола с два акумулатора стандартно, но с доста мощна аудио уредба. Доколкото си спомням беше Jaguar.
Niky Georgiev

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 18 Ное 2004, 16:32

Нормално седи под задната седалка, но има място за втори акумулатор под предния капак.
Значи питането ми е защото сегашния акумулатор ми е слаб за тази кола 60 ампера е малко, и ако ще купувам друг не е ли по-добре да купя пак по-малък съответно по-евтин тест като ги вържа заедно да е достатъчно.
Или да купя по голям и по скъп и да го сменя :roll:
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 18 Ное 2004, 16:46

На моята кола е отпред - отдясно на двигателя.
Незнам какво става с втория акумулатор ако първия се прецака. Аз лично бих разчитал на един. Ако добре си спомням за моята кола се препоръчваше 64 - 72 Ah акумулатор - 2,5 мотор и доста ел. консуматори. Не съм сигурен, че ти трябва по-голям. Ако мислиш да си пуснеш повечко консуматори - power audio, PC и разни такива екстри, може би е добре да са два акумулаторите.
Niky Georgiev

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 18 Ное 2004, 18:01

ти колко мислиш че струва един 75 амперов акумулатор и при условие че ти стои вътре в купето означава че не му действа пряко студа...много ми се струва смешно да дадеш 120 лв за 2 акумулатора пък един 75 амперов струва 80 и нещо...помисли малко какво си написал :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 18 Ное 2004, 18:16

Няма смисъл от втори акумулатор според мен.Само ще товариш генератора.Аз карам с Монбат 65Ач и колата си пали без проблем зимата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 1.11.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: e63 3.0 i, Х1 е84 35 i
Мечтае да кара: м5

Мнение от popai » 18 Ное 2004, 18:20

това не е място за 2ра батерия, а просто старото място на батерията на купето преди 91 г., виж по старите е 34, и ще видиш къде са батериите, а под седалката нямат, но си е глупаво на бензинова кола да слагаш 2 ри, по добре един читав си вземи и нямаш проблеми, пък и хората може би са го измислили и за по добър баланс на колата, :D , не искам да се правя на по компетентен просто така си мисля

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Втори акумулатор ?

Мнение от Zik » 18 Ное 2004, 19:03

Vasilen написа: дали ако ги свържа паралелно

Ако ги свържеш паралелно на стартера ще отидат 24V :!: Треа да ги свържеш успоредно, ама ако ме питаш мене перкай си така и не прави глупости. Ако единия е по стар, или са различни амперажи ще мори другия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 18 Ное 2004, 19:07

паралелно=успоредно

п.с. сори не се сдържах, голяма скука на работа и запълвам форума ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 18 Ное 2004, 20:42

Приятели, Zik е прав. Ако се свържат успоредно два източника на напрежение поради тяхната несиметричност и нееднаквост, единият винаги сте помпа другия до пълното разреждане на двата, т.е. до настъпване на равновесие в потенциалната разлика, а то ше настъпи само при напрежение на изходите равно на нула. Затова никъде няма практика да се свързват успоредно акумулатори - нито в автомобили, нито в UPS-и и т.н. При подаване на ток при паднал акумулатор се прави, но това е за кратко, докато се запали двигателя. Затова мисля, че не трябва да си слагаш втори акумулатор по този начин. А при всички Е34 520, които съм имал не съм забелязял да има място за такъв. При 520 акумулаторът е при двигателя, при 525 и нагоре е под задната седалка, защото отпред няма място. Така мисля аз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 18 Ное 2004, 21:23

така зна4и аз карам 520 89 година имам 2 акумолатора и 2 та имат оригинални на бмв връзвания сире4 и този които е под седалка има направено за него клеми и те4е и там ток ,по принцип оригинално моят модел е бил с 2 акумолатора тъи като малкият под седалката е служел за захранване на оригиналната аларма geminy мисля беше за да може да има собствено захранване тъи като имам лок система ако падне акумолатора се заклю4ват вратите и хапа дървото, така4е аз сам жив екземпляр на кола с 2 акумолатора ,и то оригинално саздадени е сега малкия го няма защото и оригиналната аларма я няма но и аз мисля да си сложа още един защото имам голяма консумация на ток и се притеснявам да не падне този
ИзображениеИзображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 10.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 '02 525 dA touring

Мнение от Kala » 18 Ное 2004, 21:29

Моя съвет е да си караш с един. И в Германия има студ, карат БМВ и в Швеция, мюнхенци са си го измислили. Не се набутвай. Един стига, стига да е читав и да е добре зареждан от алтернатора :lol:
Никога не съм имал проблем с паленето, като барут е мойта, а е на 13 години и поне 300 хиляди :?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 19 Ное 2004, 0:11

dizelboy написа:така зна4и аз карам 520 89 година имам 2 акумолатора и 2 та имат оригинални на бмв връзвания сире4 и този които е под седалка има направено за него клеми и те4е и там ток ,по принцип оригинално моят модел е бил с 2 акумолатора тъи като малкият под седалката е служел за захранване на оригиналната аларма geminy мисля беше за да може да има собствено захранване тъи като имам лок система ако падне акумолатора се заклю4ват вратите и хапа дървото, така4е аз сам жив екземпляр на кола с 2 акумолатора ,и то оригинално саздадени е сега малкия го няма защото и оригиналната аларма я няма но и аз мисля да си сложа още един защото имам голяма консумация на ток и се притеснявам да не падне този

Приятел мисля че малкият е бил само за алармата и заключването(автономно захранване). Между двата е нямало връзка! Ако е имало връзка то те се обезмислят един спрямо друг. Ако са свързани заедно значи ако падне единият пада и другия и алармата пак остава без ток. Неизбежно е! При теб малкият си е бил само за алармата, и предполагам че е бил следен от електроника и при падане под дадено напрежение е дозареждан от алтернатора. Не съм сигурен за изказването си. До тук стигнах по пътя на логиката. :)
Поздрави Zik

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 2.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Zik » 19 Ное 2004, 0:20

[steeN] написа:паралелно=успоредно

Има разлика пич. Както казах ако се свържат паралел на стартера отиват 24V :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 19 Ное 2004, 0:55

Zik написа:
dizelboy написа:така зна4и аз карам 520 89 година имам 2 акумолатора и 2 та имат оригинални на бмв връзвания сире4 и този които е под седалка има направено за него клеми и те4е и там ток ,по принцип оригинално моят модел е бил с 2 акумолатора тъи като малкият под седалката е служел за захранване на оригиналната аларма geminy мисля беше за да може да има собствено захранване тъи като имам лок система ако падне акумолатора се заклю4ват вратите и хапа дървото, така4е аз сам жив екземпляр на кола с 2 акумолатора ,и то оригинално саздадени е сега малкия го няма защото и оригиналната аларма я няма но и аз мисля да си сложа още един защото имам голяма консумация на ток и се притеснявам да не падне този

Приятел мисля че малкият е бил само за алармата и заключването(автономно захранване). Между двата е нямало връзка! Ако е имало връзка то те се обезмислят един спрямо друг. Ако са свързани заедно значи ако падне единият пада и другия и алармата пак остава без ток. Неизбежно е! При теб малкият си е бил само за алармата, и предполагам че е бил следен от електроника и при падане под дадено напрежение е дозареждан от алтернатора. Не съм сигурен за изказването си. До тук стигнах по пътя на логиката. :)
Поздрави Zik


Съгласен съм с тебe, Zik. Tочно тakа е. Обаче не бъркаш ли паралелно и последователно свързване? При последователното се сумират напреженията, а при паралелно токовете. Също така при два консуматора в паралел зарядният ток ще се раздели на две и ще се зареждат по бавно.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook