Някой да препоръча Нова година в Египет?
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMWPetar
- BMWPhotographer
-
- Мнения: 1672
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Sofia city
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d xdrive LCI
- Мечтае да кара: Все по-хубави 5 серии
Някой да препоръча Нова година в Египет?
Някой колега може ли да препоръча екскурзия в Египет около Нова година?
Изискванията са за all inclusive в приличен хотел за 300-400 евро на човек.
Изискванията са за all inclusive в приличен хотел за 300-400 евро на човек.
"Когато пътят стана мокър, Audi quattro-то беше по-бързо в завоите, но просто някакси усмивката на лицето на шофьора на BMW-то беше доста по-голяма..." Джереми Кларксън, сравнение между Audi RS6 и BMW M5, Top gear
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
BMW Navi Doctor - ъпдейт на навигационни карти и ремонт на всички видове навигационни системи BMW
****F10 530d+ xdrive M-sport 2014
Gone, but not forgotten:
*E60 525d+ LCI M-sport 2008
*E60 530d+ 2004
*E39 540iA Individual 1998
*E39 523i 1997
*E34 520i M20 1990
Преди 3-4 седмици бях там. Като изключим забележителностите им Египет не е нищо особено.
Хотелите 4 звезди аз ги сравнявам като с някой наш с 2 звезди. Храната на all inclusive е хубава, а и доста видове храна има. Повечето е европейска кухня.
Круиз корабите също са им много добри.
Предполагам тогава няма да е много топло, така че климатът ще е добре.
Навсякъде, ама НАВСЯКЪДЕ искат бакшиш. Докато не дадеш няма да те оставят намира.
Търговията - яко пазарене. Не се съгласявай дори като ти намалят цената 5-6 пъти. За разни статуики цената им започва от 100 долара и с пазарене можеш да ги купиш за 5 долара (ПЕТ долара)
Общо взето там живеят като нашите цигани. Мръсотия, селяния.... цигания.
Ако ходиш там задължително си носете алкохол. Там единственият алкохол който продават по магазините е бира. И в магазините няма етикети с цени - навсякъде върви пазарлъкът.
Препоръчвам ти да си намериш някаква оферта която е за цяла група с екскурзовод. Защото ако идете самостоятелно... ще ви съсипат от искане на бакшиши и тн.
Хотелите 4 звезди аз ги сравнявам като с някой наш с 2 звезди. Храната на all inclusive е хубава, а и доста видове храна има. Повечето е европейска кухня.
Круиз корабите също са им много добри.
Предполагам тогава няма да е много топло, така че климатът ще е добре.
Навсякъде, ама НАВСЯКЪДЕ искат бакшиш. Докато не дадеш няма да те оставят намира.
Търговията - яко пазарене. Не се съгласявай дори като ти намалят цената 5-6 пъти. За разни статуики цената им започва от 100 долара и с пазарене можеш да ги купиш за 5 долара (ПЕТ долара)
Общо взето там живеят като нашите цигани. Мръсотия, селяния.... цигания.
Ако ходиш там задължително си носете алкохол. Там единственият алкохол който продават по магазините е бира. И в магазините няма етикети с цени - навсякъде върви пазарлъкът.
Препоръчвам ти да си намериш някаква оферта която е за цяла група с екскурзовод. Защото ако идете самостоятелно... ще ви съсипат от искане на бакшиши и тн.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Колега, бил съм в Египет, на пирамидите и искам да ти кажа че по на изток от България не искам да ходя / е това е на юг ама все тая
/. Както каза колегата голяма цигания е, мръсотия, ужасно досадни са.... Абе Европа си е Европа
Пътувал съм много по Европа, Африка и Карибите и не бих отишъл в Тунис, Египет, Мароко и Либия .....


Пътувал съм много по Европа, Африка и Карибите и не бих отишъл в Тунис, Египет, Мароко и Либия .....
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Родителите ми бяха наскоро в Египет.
На базата на техните разкази, не бих ти препоръчал по какъвто и да е повод да ходиш да празнуваш каквото и да е в Египет, освен ако не си почитател на дивото препускане по туристически забележителности с луди екскурзоводи, бълващи тонове информация, от която 10 мин след разказа помниш едва 0.1%. Поне по това, което чух от тях екскурзия в Египет си струва, ако е поне две седмици, и то с цел да успееш да им обиколиш всичките изкопаеми. Ако искаш да си починеш и да празнуваш като бял човек това не е твоето място.
А освен това ми разказваха, че групите се придружават от туристическа полиция, която уж трябва да ги пази...от какво - не казват. Ама един от преходите им между някакви градове се оказало, че е задължително да е с военен ескорт...на мен тая работа нещо не ми вдъхва доверие.
На базата на техните разкази, не бих ти препоръчал по какъвто и да е повод да ходиш да празнуваш каквото и да е в Египет, освен ако не си почитател на дивото препускане по туристически забележителности с луди екскурзоводи, бълващи тонове информация, от която 10 мин след разказа помниш едва 0.1%. Поне по това, което чух от тях екскурзия в Египет си струва, ако е поне две седмици, и то с цел да успееш да им обиколиш всичките изкопаеми. Ако искаш да си починеш и да празнуваш като бял човек това не е твоето място.

А освен това ми разказваха, че групите се придружават от туристическа полиция, която уж трябва да ги пази...от какво - не казват. Ама един от преходите им между някакви градове се оказало, че е задължително да е с военен ескорт...на мен тая работа нещо не ми вдъхва доверие.
someone написа:А освен това ми разказваха, че групите се придружават от туристическа полиция, която уж трябва да ги пази...от какво - не казват. Ама един от преходите им между някакви градове се оказало, че е задължително да е с военен ескорт...на мен тая работа нещо не ми вдъхва доверие.
На всеки метър има туристическа полиция.
А с конвой се минава само по пътищата през пустинята.
- h4ckED
- ентусиаст
-
- Мнения: 967
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Кара: триста двайсе и пеш
като чета тези постове имам чувството че онези от азия са с 1-2 века назад




M - The most powerful letter in the world
h4ckED написа:като чета тези постове имам чувството че онези от азия са с 1-2 века назад![]()
Защо бе, не са много назад

18 милионен град само с 2 светофара - за да няма задръствания - и няма задръствания.
Нафтата им е 30-40 стотинки литъра.
В Кайро един пич си а*аше в центъра.
А пък на Нил едно дете пикаеше в реката, а до него баща му пиеше вода

- WilliamsF1Team
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1583
- Регистриран на: 8.02.2006
- Местоположение: София
MaXimal написа:
А пък на Нил едно дете пикаеше в реката, а до него баща му пиеше вода
Е това е кръговрат...
Оня дето е акал в центъра да не е готвил за майка си...



- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
http://www.dnes.bg/article.php?id=59223
Била съм на много места по света, но такъв културен шок не бях изживявала никога. Африка – Египет – Кайро. Леле, майко мила, царице небесна и вси светии!
Дълго време самолетът пикираше над 20-милионния град, преди да кацне на мръсното, претъпкано с народ и оплюто от мухите летище.
Е, добре дошли в Кайро! Първият човек, когото видях, беше един полицай с бяла униформа, но никога непрана и поради това – мръснобяла и лекьосана. И той ме видя (или по точно дълбокото ми деколте) и най-безсрамно се попипа по чатала. По-после всичко ми стана ясно...
Отгоре Кайро прилича на мъртъв град. Ако не се виждаха хора и коли по улиците, непременно щях да го взема за мъртъв. Къщите нямат покриви, от тях стърчат арматурни железа, по улиците няма абсолютно никаква зеленина.
Отгоре Кайро е сив. И не само отгоре. Градът е сив, а въздухът му е жълт. Една перманентна жълта мараня тегне над града и пречи да виждаш в далечината. Малките улици са неасфалтирани. Има много пясък, разбира се, част от който постоянно циркулира във въздуха, останалият е навсякъде.
В Кайро никой никога нищо не чисти. Градът е заринат от мръсотия. Не... нямате представа за каква мръсотия става дума... Купища боклуци по улиците. Камари отпадъци (в голяма част – органични) в каналите, които кръстосват града, и в Нил... Милиарди нагли и досадни мухи... Постоянно ги прогонваш от лицето си, от храната си, давят се в бирата ти... няма спасение. На третия ден се примиряваш. Вечер излизат комарите на настървени рояци, смели и безпощадни...
Не вярвам, че успях да създам реалистично описание на цялата мръсотия наоколо. Наистина никой не го е грижа за мръсотията и на никого не прави впечатление, освен на туристите. Повечето египтяни са мърлячи, просто са си такива. Няма смисъл да хвърляш отпадъците на „обозначените за това места“, защото те (местата) липсват. Всичкият боклук се мята наоколо.
Египтяните са ужасно немарливи и по отношение на културно-историческите си паметници. Пирамидите например не само можеш да ги пипнеш и необезпокояван да си откършиш малко за спомен, но и можеш да се покатериш върху тях, за да си направиш снимка.
В гробниците на фараоните в Долината на царете и в Националния исторически музей, където снимането принципно е забранено (не се знае защо), спокойно можеш да си снимаш обаче срещу 1-2 долара на охраната.
Забелязах на стените на гробниците, изписани от горе до долу с йероглифи и рисунки, съвременни драсканици, представяте ли си какво безнаказано кощунство?!
Потресе ме отношението към експонатите в музея. В него не само няма климатици, не само няма камери със специална температура, влажност и тем подобни необходими за дълготрайното съхранение на експонатите условия. Защото това мумии на хора и животни, това саркофази, накити и други предмети, това маси за мумифициране, мебели и всичко, всичко – повече от 150 000 експоната, седи така, както е оставено.
Музеят е създаден от френския археолог Шамполеон през 1900 година и оттогава буквално не е пипнат. И не е чистен, струва ми се. Старите шкафове, в които се съхраняват експонатите, са от 1900 година, изтрити по ръбовете от допира на милиони ръце. Шкафове със стъклени витрини, които са така налепени с пръстови отпечатъци, че трябва да ги засенчиш с ръце, за да видиш предметите зад тях.
Да не говорим, че можеш да седнеш в скута на статуята на който си пожелаеш бог или фараон, за да се снимаш с него...
Второто потресаващо нещо, което се набива на очи, са недовършените къщи. И не само в Кайро, в цялата страна е така. Рядко там ще видиш частна къща с покрив. От последния етаж на обитаваните сгради стърчат арматурни железа, демек – незавършена е и предстои дострояване.
Първо, защото туриш ли покрив на къщата, трябва да плащаш данъци, и второ, но не последно – в повечето случаи къщата наистина е в постоянен градеж. За всеки следващ оженил се син се прилага по един нов етаж. И тъй като хората там не се спират да раждат деца, в Кайро са се получили едни своеобразни блокове, които не се знае на какви основи се крепят. Техен проблем.
Но най-най-най-шокиращото нещо в този град си остава организацията на движението по улиците. Абсолютен хаос. Никакви пътни знаци. Никакви светофари. Никакви мигачи на завоите. Никакви фарове вечер. Никакви правила. Никаква логика. Само бибипкане.
И никакви катастрофи... Запознати ми казаха, че все пак стават катастрофи. Аз доста пътувах по улиците и нито една не видях. Същите ми казаха, че имало цели три светофара в Кайро. Аз видях един и той не работеше. Ама защо са им светофари? Които, оказало се, повече пречат, отколкото помагат на движението.
Всъщност... логика има. Ако видиш камион, натоварен с дини, логично можеш да заключиш, че той ще завие наляво, към пазара, където да стовари дините, нали? Не му трябва мигач.
Само би-бип, и всички се разбират кой ще вземе предимството, кой накъде ще кара и на кой какви са му намеренията. Едно безкрайно, денонощно би-бип. А в някои държави натискането на клаксона е забранено...
Смешно е.
Била съм на много места по света, но такъв културен шок не бях изживявала никога. Африка – Египет – Кайро. Леле, майко мила, царице небесна и вси светии!
Дълго време самолетът пикираше над 20-милионния град, преди да кацне на мръсното, претъпкано с народ и оплюто от мухите летище.
Е, добре дошли в Кайро! Първият човек, когото видях, беше един полицай с бяла униформа, но никога непрана и поради това – мръснобяла и лекьосана. И той ме видя (или по точно дълбокото ми деколте) и най-безсрамно се попипа по чатала. По-после всичко ми стана ясно...
Отгоре Кайро прилича на мъртъв град. Ако не се виждаха хора и коли по улиците, непременно щях да го взема за мъртъв. Къщите нямат покриви, от тях стърчат арматурни железа, по улиците няма абсолютно никаква зеленина.
Отгоре Кайро е сив. И не само отгоре. Градът е сив, а въздухът му е жълт. Една перманентна жълта мараня тегне над града и пречи да виждаш в далечината. Малките улици са неасфалтирани. Има много пясък, разбира се, част от който постоянно циркулира във въздуха, останалият е навсякъде.
В Кайро никой никога нищо не чисти. Градът е заринат от мръсотия. Не... нямате представа за каква мръсотия става дума... Купища боклуци по улиците. Камари отпадъци (в голяма част – органични) в каналите, които кръстосват града, и в Нил... Милиарди нагли и досадни мухи... Постоянно ги прогонваш от лицето си, от храната си, давят се в бирата ти... няма спасение. На третия ден се примиряваш. Вечер излизат комарите на настървени рояци, смели и безпощадни...
Не вярвам, че успях да създам реалистично описание на цялата мръсотия наоколо. Наистина никой не го е грижа за мръсотията и на никого не прави впечатление, освен на туристите. Повечето египтяни са мърлячи, просто са си такива. Няма смисъл да хвърляш отпадъците на „обозначените за това места“, защото те (местата) липсват. Всичкият боклук се мята наоколо.
Египтяните са ужасно немарливи и по отношение на културно-историческите си паметници. Пирамидите например не само можеш да ги пипнеш и необезпокояван да си откършиш малко за спомен, но и можеш да се покатериш върху тях, за да си направиш снимка.
В гробниците на фараоните в Долината на царете и в Националния исторически музей, където снимането принципно е забранено (не се знае защо), спокойно можеш да си снимаш обаче срещу 1-2 долара на охраната.
Забелязах на стените на гробниците, изписани от горе до долу с йероглифи и рисунки, съвременни драсканици, представяте ли си какво безнаказано кощунство?!
Потресе ме отношението към експонатите в музея. В него не само няма климатици, не само няма камери със специална температура, влажност и тем подобни необходими за дълготрайното съхранение на експонатите условия. Защото това мумии на хора и животни, това саркофази, накити и други предмети, това маси за мумифициране, мебели и всичко, всичко – повече от 150 000 експоната, седи така, както е оставено.
Музеят е създаден от френския археолог Шамполеон през 1900 година и оттогава буквално не е пипнат. И не е чистен, струва ми се. Старите шкафове, в които се съхраняват експонатите, са от 1900 година, изтрити по ръбовете от допира на милиони ръце. Шкафове със стъклени витрини, които са така налепени с пръстови отпечатъци, че трябва да ги засенчиш с ръце, за да видиш предметите зад тях.
Да не говорим, че можеш да седнеш в скута на статуята на който си пожелаеш бог или фараон, за да се снимаш с него...
Второто потресаващо нещо, което се набива на очи, са недовършените къщи. И не само в Кайро, в цялата страна е така. Рядко там ще видиш частна къща с покрив. От последния етаж на обитаваните сгради стърчат арматурни железа, демек – незавършена е и предстои дострояване.
Първо, защото туриш ли покрив на къщата, трябва да плащаш данъци, и второ, но не последно – в повечето случаи къщата наистина е в постоянен градеж. За всеки следващ оженил се син се прилага по един нов етаж. И тъй като хората там не се спират да раждат деца, в Кайро са се получили едни своеобразни блокове, които не се знае на какви основи се крепят. Техен проблем.
Но най-най-най-шокиращото нещо в този град си остава организацията на движението по улиците. Абсолютен хаос. Никакви пътни знаци. Никакви светофари. Никакви мигачи на завоите. Никакви фарове вечер. Никакви правила. Никаква логика. Само бибипкане.
И никакви катастрофи... Запознати ми казаха, че все пак стават катастрофи. Аз доста пътувах по улиците и нито една не видях. Същите ми казаха, че имало цели три светофара в Кайро. Аз видях един и той не работеше. Ама защо са им светофари? Които, оказало се, повече пречат, отколкото помагат на движението.
Всъщност... логика има. Ако видиш камион, натоварен с дини, логично можеш да заключиш, че той ще завие наляво, към пазара, където да стовари дините, нали? Не му трябва мигач.
Само би-бип, и всички се разбират кой ще вземе предимството, кой накъде ще кара и на кой какви са му намеренията. Едно безкрайно, денонощно би-бип. А в някои държави натискането на клаксона е забранено...
Смешно е.
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Дай някой да ти прати снимки на пирамидите и заминавай за Дубай.. като ти се ходи на пясък.. там поне има какво да се види .. смисъл не само камънак.. 

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Божеее
Една от мечтите ми беше да отида да видя Египтските Пирамиди, ма след горното май се замислям вече
Чувала бях за мръсотията и прочие, но колежката такова подробно описание направи чe... 





Отгоре Кайро прилича на мъртъв град. Ако не се виждаха хора и коли по улиците, непременно щях да го взема за мъртъв. Къщите нямат покриви, от тях стърчат арматурни железа, по улиците няма абсолютно никаква зеленина.
Това е за да не плащат данъци.
Египтяните са ужасно немарливи и по отношение на културно-историческите си паметници. Пирамидите например не само можеш да ги пипнеш и необезпокояван да си откършиш малко за спомен, но и можеш да се покатериш върху тях, за да си направиш снимка.
Срещу бакшиш можеш да правиш каквото си искаш

Забелязах на стените на гробниците, изписани от горе до долу с йероглифи и рисунки, съвременни драсканици, представяте ли си какво безнаказано кощунство?!
Повечето паметници, а дори и гробници - са копия, не са истински.
Но най-най-най-шокиращото нещо в този град си остава организацията на движението по улиците. Абсолютен хаос. Никакви пътни знаци. Никакви светофари. Никакви мигачи на завоите. Никакви фарове вечер. Никакви правила. Никаква логика. Само бибипкане.
Интересното е, че няма никакви задръствания там.
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани