M42 въпрос за въздушния филтър?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.12.2005

M42 въпрос за въздушния филтър?

Мнение от Jimbo » 11 Окт 2008, 16:20

Здравейте!
Най накрая се сдобих с Баварка, но май се оказа че въздушния филтър не е за тоя двигател. Както и да е. И без това съм решил да слагам спортен филтър обаче ме е страх да не би и дебитомера след филтъра да не е за тоя двигател :( Затова ако някой може да ми каже дали този е правилния ще съм му благодарен!
И още нещо. Входа на дебитомера към филтъра е квадратен а спортния филтър е с кръгъл отвор и няма как да го сложа. Ако някой от вас се е сблъсквал с този проблем да каже как го решил.
http://store.picbg.net/pubpic/70/C1/8c7 ... dd70c1.JPG
Ако е необходимо мога да пусна още снимки.
Благодаря предварително!

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2007
Местоположение: plovdiv

:)

Мнение от julian_79 » 11 Окт 2008, 18:18

Ами вземи си спортен филтър за кутията :D
е30ките са си продали душата на дявола, за да не остареят никога! Всички се страхуват от времето, а времето се страхува от Е30ките





Trust me anything you can do, I can do better than you !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Hirit » 11 Окт 2008, 18:38

аз съм със спортен филтър, само че кутията за филтъра си е по-голяма.
И честито за баварката :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 11 Окт 2008, 20:57

Прави се преходник между филтъра и дебитомера, вероятно някъде ги и продават , не знам. Кутията ти е от М43/М42, а твоят двигател е М44, който между другото не е с дебитомер а с МАФ сензор ако не бъркам.
И вземи си смени гофрето след дебитомера :!:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 2.12.2005

Мнение от Jimbo » 12 Окт 2008, 19:29

Това със смяната на гофрето /незнаех че така му се вика :uups: / вече съм го задвижил. Проблема е че преди да го олепя с тиксо беше спукан и смучеше въздух, а колата вървеше добре. След като го олепих обаче колата вече не върви така както преди и това се усеща най вече при ниски обороти. Тъй като оригиналния филтър е почти 2 пъти по-голям от този с който съм в момента, смятам че не върви така добре както със спукания гофрет заради недостик на въздух.
Прав ли съм или проблема е по-сериозен???
(OO==00==OO)
\-o------------o-/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 12 Окт 2008, 19:46

Jimbo написа:Това със смяната на гофрето /незнаех че така му се вика :uups: / вече съм го задвижил. Проблема е че преди да го олепя с тиксо беше спукан и смучеше въздух, а колата вървеше добре. След като го олепих обаче колата вече не върви така както преди и това се усеща най вече при ниски обороти. Тъй като оригиналния филтър е почти 2 пъти по-голям от този с който съм в момента, смятам че не върви така добре както със спукания гофрет заради недостик на въздух.
Прав ли съм или проблема е по-сериозен???

едва ли не върви колата в ниските от недостик на въздух през въздушния филтър :!:
търси проблема другаде,няма логика да е вървяла повече когато е бил спукам маншона след дебитомера :shock:
моя се беше спукал,и преди да го сменя неможех да карам колата,обуротите се меняха от 500 до 1500 и така постоянно,направо ужас :(
иди на диагностика да не е нещо дебитомера да се е бъгнал :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: гр.Плевен
Пол: Мъж
Кара: E 83 /2.0d /2006
Мечтае да кара: M 3
Детайли за колата: Тайна

Мнение от svetoslavned » 14 Окт 2008, 16:15

Пич въздушния ти филтър си е оригиналния, това за което не ти върви колата е ,че от някъде ти смуче въздух, прегледай си всичките въздуховоди и ако видиш някой да е нацепен го сменяй.Обърни внимание на тръбите от моторчето за празния ход(под входящия колектор)УСПЕХ.
свн

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1237
Регистриран на: 20.05.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Touring

Мнение от nakoone » 14 Окт 2008, 16:45

svetoslavned написа:Пич въздушния ти филтър си е оригиналния, това за което не ти върви колата е ,че от някъде ти смуче въздух, прегледай си всичките въздуховоди и ако видиш някой да е нацепен го сменяй.Обърни внимание на тръбите от моторчето за празния ход(под входящия колектор)УСПЕХ.


:yes: Честито за баварката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 15 Окт 2008, 17:17

Le Transporteur написа:Прави се преходник между филтъра и дебитомера, вероятно някъде ги и продават , не знам. Кутията ти е от М43/М42, а твоят двигател е М44, който между другото не е с дебитомер а с МАФ сензор ако не бъркам.
И вземи си смени гофрето след дебитомера :!:

Няма нищо подобно. Двигателят е М42, познава се по двете тръби, в които влизат маркучите на охладителната уредба, които са метални. При М44 тези тръби са пластмасови и не могат да се заменят с металните. Това го знам със сигурност. Дебитомерът си е оригиналния за М42. Познава се по по-големия диаметър на тръбата, която излиза от него. При М44 има измерител за въздуха както казваш Air mass meter, които по никакъв начин не можеш да смениш с дебитомер. Колкото до гофрирания маншон и аз пробвах стария да го лепя със силикон, изкара няколко дена до като си купя нов. Кутията на въздушния филтър е от М43,М42 в по-ранния вариант. За двигателите М42 има и квадратна кутия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Мнение от racing_team_vidin » 15 Окт 2008, 21:03

кутията за въздушния филтър ми изглежда като от М40, става филтър АР 026 по FILTRON. този филтър го дават за 1,6 , 1,8.Мисля, че за 16 клапана няма да му стигне дебита

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 15 Окт 2008, 21:52

Земи си един К&Н конус, направи му топлоизолация и не се занимавай повече с глупости тамън и звук ще имаш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 15 Окт 2008, 22:06

ивчо3 написа:
Le Transporteur написа:Прави се преходник между филтъра и дебитомера, вероятно някъде ги и продават , не знам. Кутията ти е от М43/М42, а твоят двигател е М44, който между другото не е с дебитомер а с МАФ сензор ако не бъркам.
И вземи си смени гофрето след дебитомера :!:

Няма нищо подобно. Двигателят е М42, познава се по двете тръби, в които влизат маркучите на охладителната уредба, които са метални. При М44 тези тръби са пластмасови и не могат да се заменят с металните. Това го знам със сигурност. Дебитомерът си е оригиналния за М42. Познава се по по-големия диаметър на тръбата, която излиза от него. При М44 има измерител за въздуха както казваш Air mass meter, които по никакъв начин не можеш да смениш с дебитомер. Колкото до гофрирания маншон и аз пробвах стария да го лепя със силикон, изкара няколко дена до като си купя нов. Кутията на въздушния филтър е от М43,М42 в по-ранния вариант. За двигателите М42 има и квадратна кутия.


Ивчо прогледнах аз, ама я виж маркуча за вентилация на картера де е , мирише ми на сбирщайн...
Явно трябва да е с голямата кутия за филтъра, щото се виждат стойките върху подкалника..
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 16 Окт 2008, 10:10

Le Transporteur, не си личи добре на снимката маркуча за отвеждане на картерните газове къде влиза- дали в подгревателя на смукателния колектор, или е оставен в свободно положение, на естествена вентилация. Иначе си абсолюпно прав за кутията на въздушния филтър. Със сигурност оригиналната кутия е била квадратна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 16 Окт 2008, 10:23

Има и една подробност. При двигателите М42, поставени на купе Е30 от 1990 г., отвора на капака за отвеждане на картерните газове е в предната част, а маркуча влиза в непосредствена близост и преди стъпковия мотор. С оглед да не се замърсява от маслените изпарения при двигател М42, поставен на купе Е36, отвора за отвеждане на картерните газове е в задната част на капака. Абсолютно същото е и при двигател М44.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 16 Окт 2008, 12:39

ивчо3 написа:Има и една подробност. При двигателите М42, поставени на купе Е30 от 1990 г., отвора на капака за отвеждане на картерните газове е в предната част, а маркуча влиза в непосредствена близост и преди стъпковия мотор. С оглед да не се замърсява от маслените изпарения при двигател М42, поставен на купе Е36, отвора за отвеждане на картерните газове е в задната част на капака. Абсолютно същото е и при двигател М44.


да ама не има и мотори с отпред ;) дори и на е36-ци ....кутия е стандартна ,отиваш и казваш да ти дадът въздушен филтър за м42-ка преди 94 г. ,а както каза някой мисля че става и този от м40-ка ,кутията е една и съща
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook