BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост

Как издухах на старт едно Ferrari...

Модератори: mitaka7, Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Калояново , Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Съветски зърнокомбайн
Мечтае да кара: ///М3 E36
Детайли за колата: От уния с детските болести по разпределителния вал и повдигачите....

BMW 3-та серия (E36) - копнеж за скорост

Мнение от BMWPetio » 07 Окт 2008, 2:46

Спортната лимузина на Бавария е синоним на динамика и имидж

Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990 год. осем години в над 920 000 екземпляра. Заменен от новата модификация, все още не толкова популярна по пътищата, той е актуален както никога досега за любителите на автомобили втора употреба. С все още модерна каросерия, излъчваща динамика и копнеж за висока скорост.
Най-силният коз на мюнхенския концерн при "тройката" са огромният брой от най-различни варианти на каросерията - 5 модификации, и 11-те двигателя. Комбинациите между лимузина, купе, туринг (комби), компакт и кабриолет и двигателите с мощност от 90 к.с. до 321 к.с. са сякаш безброй. Най-търсени са икономичните четирицилиндрови лимузини 316i - 102 к.с. и 318 i - 113 к.с., както и конкурентът на Volkswagen Golf - BMW Compact, появил се на пазара през 1994 год. Истинското удоволствие от "баварците" обаче започва с шестцилиндровите двигатели. Нарицателен за спокоен и еластичен двигател е този с обем 2 500 куб. см. и мощност 192 к.с. За хора с по-скромни възможности обаче напълно достатъчен е бензиновият двигател - 2 000 куб. см. и мощност 150 к.с. Дизелът бавно и полека започна да си пробива път и при BMW, но едва ли е алтернатива за хората, търсещи спортния имидж на известната марка.
Първите две години от живота на модела с фабричен код Е36 са белязани с доста от така наречените детски болести, които карат конструкторите да вземат бързи и навременни мерки. По-малко от година след началото на производството е подменена коренно конструкцията на предния мост, което е наложено от нестабилността на автомобила при висока скорост на прав участък. Също при висока скорост са установени ненормални шумове, идващи от лошо уплътняване на вратите и несполучливо разположените огледала за обратно виждане. Фабрично тези проблеми са решени през септември 1991 год. Тогава инженерите подменят и уплътнението между разпределителния механизъм и кутията на клапаните, откъдето прокапва масло. През есента на същата година са направени още десетки изменения във вътрешната част на купето за повишаване стабилността на детайлите на оборудването: подвижния покрив, централното заключване на вратите, окачването на седалките, показателя на бензина в резервоара. Специална изолация разделя двигателния отсег, за да се намали неприятният шум. Фирмените сервизи безплатно монтираха новите части на вече продадените автомобили, така че при автомобилите втора ръка едва ли може да се очакват неприятности.
Ето и какви са най-често срещаните дефекти на "тройката" според статистиката. 21,5% от моделите на BMW Е36 страдат от дефекти на двигателя. Една четвърт от тях засягат гарнитурата на цилиндровата глава. Най-често са следствие на дефекти в охладителната система: пропускащи водни съединения, протекла водна помпа или радиатор. Следват тракащи хидроповдигачи на клапаните, резултат от което е наранената повърхност на гърбиците на разпределителния вал. Специално внимание обръщам на собствениците на автомобили с четирицилиндрови двигатели - модели BMW 316i и 318i, произведени след 1991 - 1992 год. Те са чест гост на сервизите поради "прескочил" или скъсан гумен ангренажен ремък (интервалът за подмяна е намален наполовина). Черният дявол на дефектите спохожда хранителната система в 16,1% от случаите. Тя е сложна, състои се от много електронни детайли, които трябва да работят изключително прецизно. Чувствителни са клапанът за празен ход, електронният лок, командващ захранването, електрическата бензинова помпа, датчикът за измерване подаването на въздух.При електрическата система почти еднакво засегнати са ел. моторът на запалването и алтернаторът - близо една трета от дефектите. Изненадващо причината най-често е прегоряла бобина на запалването в 16% от дефектите, нещо отдавна забравено във века на електрониката. По-скоро козметични проблеми са изпотените фарове и придръпващият амбриаж при топъл двигател. Корозиралото задно гърне на ауспухната система е стар "познайник" на третата серия на BMW, известен още от двайсетина години. При по-мощните екземпляри, "гонени" безмилостно по европейските магистрали, като съвсем естествено явление могат да се считат износените предни спирачни дискове и накладки, едностранно износените гуми. Интересен факт, особено приятен за собствениците на употребявано BMW трета серия, са цените на резервните части. В някои случаи те са дори по-ниски от тези на Volkswagen, да не говорим за Mercedes.
Цените на употребяваните модели от трета серия на BMW са, меко казано, дръзки - те почти винаги надвишават оценките на специалистите в бранша. Това се дължи най-вече на прекомерно голямото търсене на автомобили втора ръка. Но в крайна сметка винаги е било по-скъпо на носиш модерен костюм от известен италиански дизайнер, нали?

Историята
Декември 1990 год. Представяне на новия модел BMW трета серия Е36: лимузина с четири врати.
Октомври 1991 год. Премиера на BMW 325 TD, мощност 115 к.с.
Януари 1992 год. Нов спортен модел BMW М3, 320i, 325i се предлагат с автоматично изменение на разпределителния вал.
Март 1993 год. Представяне на модел кабриолет.
Юни 1994 год. Нов модел BMW 316i Compact с две врати.
Януари 1996 год. Лека модернизация на каросерията.
Януари 1997 год. Серийно се монтират страничните спасителни възглавници.
Април 1998 год. Е46 е фабричното обозначение на новата "тройка" - лимузина с четири врати.
Май 1999 год. Ново поколение на "третата" серия при комбито (Touring) и купето с две врати.

Източник:www.automarket.bg
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1665
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Кукерландия
Пол: Мъж
Кара: Тъпата кака да маа с черпака
Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....

Мнение от saleen » 07 Окт 2008, 7:03

:yes: интересно ми беше, много от тези неща не ги знаех :D
Никой не мое ма връне на селу!

Шами
Аватар
Мнения: 1121
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София Княжево СИТИ :)
Пол: Мъж
Кара: с 240 бавно из града
Мечтае да кара: Е36 с V10....
Детайли за колата: Много бързо V10

Мнение от _BmW_™ » 07 Окт 2008, 9:59

:clap: :clap: :clap: Браво !!!
///M
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 7.09.2004
Местоположение: Bulgaria | Cyprus
Пол: Мъж
Кара: Third E36 :)
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: За тез пари...

Мнение от ///M3-E36 » 07 Окт 2008, 10:53

Това го има и в диска АвтоБАЗАР Автомобилът на старо +/-(мисля, че е издание на mobile.bg) ;)
Изображение

Vlados написа:Ебати гадните коли, тея и да ми ги подаряват... пак ще ги купя :mhihi:

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E36 323i Touring
Мечтае да кара: някакво М

Мнение от Binev_OuT » 07 Окт 2008, 11:16

мдаа аз си пазя статията удома :mhihi:
Много ме кефят уводните редове "всеки знае че бмв не е просто кола,тя показвя имиджа на човека който я шофира,тя е истинска машина за каране".Нещо такова беше,мноо ме радва :mhihi:
Изображение

DS Motorsport
Аватар
Мнения: 578
Регистриран на: 14.06.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 M3 & E90 LCI
Детайли за колата: 04' E46 M3 Coupe, 6 speed manual transmission, titansilver metallic, Full options, full Magnaflow exhaust system, K&N intake

Мнение от Денислав Шишев » 07 Окт 2008, 23:26

Супер е статия! :clap: :clap: :clap:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 154
Регистриран на: 5.08.2004
Местоположение: София

Мнение от VARBAN » 13 Окт 2008, 9:10

Супер е статията наистина нещо интересно.
Благодаря за инфото!!
Човек се учи докато е прост (Цицерон)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 6.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 90 BMW E34

Мнение от stefan81 » 13 Окт 2008, 15:43

Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990


ти луд ли си :kuku: е30 е вечния номер едно свериси часовника братле :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 3.03.2008
Местоположение: Калояново , Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Съветски зърнокомбайн
Мечтае да кара: ///М3 E36
Детайли за колата: От уния с детските болести по разпределителния вал и повдигачите....

Мнение от BMWPetio » 13 Окт 2008, 21:23

stefan81 написа:Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990


ти луд ли си :kuku: е30 е вечния номер едно свериси часовника братле :lalala:


Братле докато се рових из нета и попаднах на тая статия и просто исках да я споделя с вас , защото ми се стори интересна и полезна. Нямал съм никакви намерения да споря с такива като теб дали Е30 или Е36 е вечния номер.
Поздрави !
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 16.09.2008
Местоположение: София/Ботевград/Norway
Пол: Мъж
Кара: всеки ден

Мнение от peshopetrov » 16 Окт 2008, 13:50

мн хубава статия . браво :clap: :clap: :clap:

Любовника
Аватар
Мнения: 2210
Регистриран на: 10.10.2005
Местоположение: Пловдив <-> София
Пол: Мъж
Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d

Мнение от BMW lover » 16 Окт 2008, 14:39

stefan81 написа:Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990


ти луд ли си :kuku: е30 е вечния номер едно свериси часовника братле :lalala:


Ти ли беше онзи с комплексите :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Бъди такъв какъвто си - купи си BMW !!! ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 6.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 90 BMW E34

Мнение от stefan81 » 16 Окт 2008, 21:47

BMW lover написа:
stefan81 написа:Когато става дума за марка германски автомобили, веднага се сещате за BMW. Говорим ли за BMW, на първо място споменаваме третата серия, или както е добила известност - "тройката". Това е колата синоним на твърде висока доза адреналин в кръвта на шофьора - не само по магистралите, но и по тесните пътища, че дори в града. Най-големият успех на конструкторите е безспорно автомобилът, известен под фабричния код Е36, произвеждан от края на 1990


ти луд ли си :kuku: е30 е вечния номер едно свериси часовника братле :lalala:


Ти ли беше онзи с комплексите :mhihi: :mhihi: :mhihi:


да :1:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Квото намери

Мнение от kalobrana » 30 Окт 2008, 22:44

Евала за труда :clap:
Бирата е доказателство че Бог съществува!

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.11.2008

Мнение от glavata » 19 Ное 2008, 21:13

Добре де щом е36 цата е 90 та е 30 ката 80 та ли е колега ? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София

Мнение от savski » 19 Ное 2008, 21:27

Още някой беше пуснал статията някъде из форума ;) Много хубава статия! :)
P.S. glavata, намали си малко аватара бе батко :)

Назад към Страхотни истории

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook