За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Е аз лично проверих за сондите на моята кола Е39 '97 бензин. Имам две ламбда сонди и двете са на изпускателните колектори (2-бр.- на по 3 цилиндъра) и двете са преди катализатора. Едва ли играе роля катализатора в този случай. Махнах катализатора и сложих права тръба, а не резонаторна и нямам проблем нито с шума нито с сондите.(Правата тръба подобрява работата на изпускателната система, в сравнение с резонаторната тръба).
sajonara написа:Е аз лично проверих за сондите на моята кола Е39 '97 бензин. Имам две ламбда сонди и двете са на изпускателните колектори (2-бр.- на по 3 цилиндъра) и двете са преди катализатора. Едва ли играе роля катализатора в този случай. Махнах катализатора и сложих права тръба, а не резонаторна и нямам проблем нито с шума нито с сондите.(Правата тръба подобрява работата на изпускателната система, в сравнение с резонаторната тръба).
точно така колега


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
zdr
колега намериха ми на HELLA - 170лв.бр а иначе в различни сервизи ми искаха между230 и 330лв.бр но се разтърси сам
за работа ми взеха 30лв.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: zdr
Emilio написа:колега намериха ми на HELLA - 170лв.бр а иначе в различни сервизи ми искаха между230 и 330лв.бр но се разтърси самза работа ми взеха 30лв.
От кои магазин е тва, колега?
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
На мен в един магазин ми казаха, че сондите трябва да са същата марка като борд компютъра на колата.Примерно както моя е siemens, трябвало да взема сонди siemens, щото иначе можело да стане някакав проблем.А точно siemens са едни от най-скъпите.Някой чувал ли е за такова нещо?
hrpopov217 написа:На мен в един магазин ми казаха, че сондите трябва да са същата марка като борд компютъра на колата.Примерно както моя е siemens, трябвало да взема сонди siemens, щото иначе можело да стане някакав проблем.А точно siemens са едни от най-скъпите.Някой чувал ли е за такова нещо?
Колега помисли малко дали


Между другото и аз не знаех, че HELLA правят ламбда сонди но тези си бяха чисто нови


- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
това са глупости,за борд компютъра и сондите,първо борд компютъра няма нищо общо с коя да е ламбда сонда,но виж упвавляващия мотора компютър има,наи-добре е да се вземе сонда такава която си свалил от колата,повечето коли са със сонди на бош и най-добре е да се вземе пак такава
VRPerformance

VRPerformance
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
съществуват два модела сонди narrowband и wideband,обикновенните сонди са narrowband и напрежението което генерират са от 0 до 1волт,wideband(широколентови ламбда сонди) генерират напрежение до 5волта,твоя пример който си дал нее за нито една от двете...в грешка сиbawareca написа:Бе резистор малко НЕ върши работа , щото на таз сонда изходния сигнал е напрежение , между 0.5 и 1.5 волта в общия случай.

VRPerformance
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
VRPerformance написа:това са глупости,за борд компютъра и сондите,първо борд компютъра няма нищо общо с коя да е ламбда сонда,но виж упвавляващия мотора компютър има,наи-добре е да се вземе сонда такава която си свалил от колата,повечето коли са със сонди на бош и най-добре е да се вземе пак такава![]()
VRPerformance
Може и аз да не съм разбрал за кой компютър става въпрос, но точно това ми казаха, че с каквато марка сонди ти е излязла колата пак такива трябва да сложиш.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
точно такаhrpopov217 написа:.....марка сонди ти е излязла колата пак такива трябва да сложиш.VRPerformance написа:това са глупости,за борд компютъра и сондите,първо борд компютъра няма нищо общо с коя да е ламбда сонда,но виж упвавляващия мотора компютър има,наи-добре е да се вземе сонда такава която си свалил от колата,повечето коли са със сонди на бош и най-добре е да се вземе пак такава![]()
VRPerformance

VRPerformance
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Както казва колегата по-нагоре, сондите са два вида от 0 до 1 волт и от 1 до 5 волта (титаниеви и циркониеви) тези на М52 със сименс електроника са от 1 до 5 волта, няма значение марката, но все пак сименс си е сименс (не че хелла е слаба марка де), а интересното е че датчиците на коляновия и разпределителния вал на хелла са по-скъпи от на сименс. Преди няколко месеца сменях и във ВиА интеркар плевен ми искаха 184лв. за датчика на рапределителния вал (по каталог сименс), но понеже щяха да се забавят с доставката реших да търся на друго място и във магазина на БОШ намерих за 148лв. които уж щяха да бъдат хелла, после като ги взех видях че са сименс, но точно където е реда със серииния номер на чарка беше тръкнато с нещо нагорещено за да не се чете номера и на самия кабела на датчика имаше лепенка хела 

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
ако играе от 0.1 до 0.9 знчи си купил грешните сонди (или поне не са за М52Б20 (20 6 S 3) там трябва да е от 1 до 5 волта - прочети малко по-нагоре
темата е стара, но полезна
ПС: ех колко бързо си изтри мнението колегата

темата е стара, но полезна
ПС: ех колко бързо си изтри мнението колегата

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Не знам до къде сте я докарали работата с махането на следкатализаторната
сонда ама гледах че тия джаджи дето я сменят са май някакви стабилизатори
на напрежение та викам да пробвам
Някой някакво инфо 
сонда ама гледах че тия джаджи дето я сменят са май някакви стабилизатори
на напрежение та викам да пробвам


Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани