xDrive...
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
xDrive...
xDrive е системата за задвижване на четирите
колела при БМВ от последно поколение...
Тук електрониката е на почит и управлението
на колата се извършва предимно от механизми
свързани с чипове мипове и други електронни джаджи
НО преди електрониката винаги стои механиката
за всеобща радост (за сега)
Задвижването на четирите колела при БМВ не е
новост, но никога не е било като основна цел за
развитие при тези автомобили. Разбира се при днешното
състояние на пазара всеки трябва да извлече максимална
полза и БМВ АГ също се ориентират все повече към
автомобилите с разностранно исползване (SUV)
както и да е...
При последните разработки като Х5 и Х3 напълно
навлиза нова система за задвижване на всички колела.
При нормални пътни условия разпределението на
усулието е 62% към 38% в полза на задния мост.
Задвижването на задните колела се получава чрез
карданна връзка с централен разделител на двигателната
мощ и централен диференциaл. Предния мост е осигурен
от верижна и карданна връзка, както и от преден диференциал.
xDrive е интелигентна система за задвижване на
всички колела, която предоставя максимално сцепление
и динамика при шофирането чрез разнородно
разпределение на двигателната сила между двете оси.
Централния елемент е електронно контролиран многопластов
съединител, който реагира за части от секундата и на
най-малките изменения в пътната обстановка... Колкото
е по-голямо напрежението върху този съединител, толкова
повече от двигателната мощ се разпределя към предния мост
и обратното, при по-малко напрежение разпределението е
към задния мост.
Променливото разпределение на усилието има позитивно
влияние към самозавиващото поведение на автомобила
екипиран с системата xDrive. В контраст с конвенциаоналните
системи за четрирколесно задвижване xDrive използва
сензорите на DSC системата за постояно събиране на
информация отнасяща се до поведението на автомобила и
птната обстановка. Информацията се обработва и анализира
и при нужда системите предприемат действия за корекция
на движението на автомобила. Например ако автомобила
покаже поведение на oversteer (свръхзавиване) и задницата
успешно се опитва да изпревари всичко пред нея, то
компютъра веднага анализира обстановката прехвърля
по-голямата част от двигателната мощност към предните колела
както и ако има наклон разпределя усилието не само по
тази ос, но и между левите и десните колела
Същевременно DSC системата улавя тези проблеми и
задейства спирачките, разбира се отново с различно усилие
за всяко колело по отделно. И ако това се случи при по
неопитен шофьор действията са извъшени доста по бързо
отколкото той може да разбере какво се е случило...
DD
Ето го и психологическия момент, как БМВ запазва психиката
на своите водачи
DD
Системите (xDrive, DSC, CBS, ABS), въпреки че работят заендо
и си взаимодействат имат установена йерархия и при положение
например че xDrive не успява да се справи с дадена ситуация
се включва DSC, което отново се извършва за части от секундата.
Общо взето това са новите системи за стабилност в БМВ
дали те работят наистина ме мога да изкажа лично мнение
защото не съм ги изпробвал, информацията я събрах от различни
източници. За момента имам наблюдения единствено от DSC-то
и не мога да кажа кой зне какво защото го използвам рядко
Дали четири или две движещи колела е по-добре - спора е
може би вечен, но явно че БМВ използва и двете разработки
доста успешно. Ясно е че в задвижването на четирите колела
няма фън, но явно това което е забавно не винаги е сигурно
Туй то от мен надявам се да съм бил полезен защото виждам че
има доста голяма липса на сериозни теми в последно време,
ако нещо не е наред в моите писания моля да бъда поправен
или допълнен

колела при БМВ от последно поколение...
Тук електрониката е на почит и управлението
на колата се извършва предимно от механизми
свързани с чипове мипове и други електронни джаджи

НО преди електрониката винаги стои механиката
за всеобща радост (за сега)

Задвижването на четирите колела при БМВ не е
новост, но никога не е било като основна цел за
развитие при тези автомобили. Разбира се при днешното
състояние на пазара всеки трябва да извлече максимална
полза и БМВ АГ също се ориентират все повече към
автомобилите с разностранно исползване (SUV)
както и да е...
При последните разработки като Х5 и Х3 напълно
навлиза нова система за задвижване на всички колела.
При нормални пътни условия разпределението на
усулието е 62% към 38% в полза на задния мост.
Задвижването на задните колела се получава чрез
карданна връзка с централен разделител на двигателната
мощ и централен диференциaл. Предния мост е осигурен
от верижна и карданна връзка, както и от преден диференциал.
xDrive е интелигентна система за задвижване на
всички колела, която предоставя максимално сцепление
и динамика при шофирането чрез разнородно
разпределение на двигателната сила между двете оси.
Централния елемент е електронно контролиран многопластов
съединител, който реагира за части от секундата и на
най-малките изменения в пътната обстановка... Колкото
е по-голямо напрежението върху този съединител, толкова
повече от двигателната мощ се разпределя към предния мост
и обратното, при по-малко напрежение разпределението е
към задния мост.
Променливото разпределение на усилието има позитивно
влияние към самозавиващото поведение на автомобила
екипиран с системата xDrive. В контраст с конвенциаоналните
системи за четрирколесно задвижване xDrive използва
сензорите на DSC системата за постояно събиране на
информация отнасяща се до поведението на автомобила и
птната обстановка. Информацията се обработва и анализира
и при нужда системите предприемат действия за корекция
на движението на автомобила. Например ако автомобила
покаже поведение на oversteer (свръхзавиване) и задницата
успешно се опитва да изпревари всичко пред нея, то
компютъра веднага анализира обстановката прехвърля
по-голямата част от двигателната мощност към предните колела
както и ако има наклон разпределя усилието не само по
тази ос, но и между левите и десните колела

Същевременно DSC системата улавя тези проблеми и
задейства спирачките, разбира се отново с различно усилие
за всяко колело по отделно. И ако това се случи при по
неопитен шофьор действията са извъшени доста по бързо
отколкото той може да разбере какво се е случило...

Ето го и психологическия момент, как БМВ запазва психиката
на своите водачи

Системите (xDrive, DSC, CBS, ABS), въпреки че работят заендо
и си взаимодействат имат установена йерархия и при положение
например че xDrive не успява да се справи с дадена ситуация
се включва DSC, което отново се извършва за части от секундата.
Общо взето това са новите системи за стабилност в БМВ
дали те работят наистина ме мога да изкажа лично мнение
защото не съм ги изпробвал, информацията я събрах от различни
източници. За момента имам наблюдения единствено от DSC-то
и не мога да кажа кой зне какво защото го използвам рядко

Дали четири или две движещи колела е по-добре - спора е
може би вечен, но явно че БМВ използва и двете разработки
доста успешно. Ясно е че в задвижването на четирите колела
няма фън, но явно това което е забавно не винаги е сигурно

Туй то от мен надявам се да съм бил полезен защото виждам че
има доста голяма липса на сериозни теми в последно време,
ако нещо не е наред в моите писания моля да бъда поправен
или допълнен


- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: xDrive...
naskoksan написа:....
Насе Х5 или Х3 ? Принципно 1 серия ти харесва сигурно е Х3

Чудесна тема:)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
имам един плакат на вратата който ми се мъдри с една Бежава Х5-ца,
"The new BMW X5 with xDrive"

"The new BMW X5 with xDrive"



You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: xDrive...
GIORCETO написа:Насе Х5 или Х3 ? Принципно 1 серия ти харесва сигурно е Х3![]()
Чудесна тема:)
Благодаря

нещо не схванах въпроса де

ако питаш на какво се слага xDrive
то отговора е на Х3 и на Х5 от 2004

- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Ще си позволя да внеса една корекция в страхотната тема на Наско: XDrive не включва централен диференциал тъй като неговата функция се поема от разпределителната кутия с многодисков съединител която ти подробно описа!Когато в схемите за задвижване на четирите колела се изисква промяна на подавания въртящ момент към предната и задната ос това не може да се постигне с обикновен диференциал защото там въртящият момент се подава по равно(при симетричните такива) или в определено отношение(при асиметричните диференциали) но винаги с постоянно отношение!За постигане на различен въртящ момент на двата изхода на разпределителната кутия се използват различни системи използващи многодискови съединители(както в нашия случай),хидравлични помпи и механизми,променящи в реално време предавания към 2те оси или към всяко от колелата въртящ момент!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани