320D 2003, проблем с топлото, РАЗВИТИЕ ПО ТЕМАТА

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

320D 2003, проблем с топлото, РАЗВИТИЕ ПО ТЕМАТА

Мнение от RadioDJ » 27 Сеп 2008, 21:53

Първо привет на всички фенове на БМВ. От съвсем скоро и аз вече имам едно 320Д комби много джиджано.
Но имам един голям проблем с парното в колата.
Проблема е следния - климатроника си работи както трябва, за да изстудява, обаче пусна ли го да топли, примерно на 32 градуса
( това е макс) духа едва едва леко топъл въздух.
В колата така и не може да стане топло. Утехата е дето имам нагреватели в седалките, ама все пак идва зима,
а сме и с 2 месечно бебче. С антифриза всичко е наред.
Термостатите си работят нормално- в смисъл колата бързо загрява ,
стига до средата на индикатора за темп. на антифриза, обаче в купето топло нема никакво?
Ако някой има идея да казва, ще има черпене :roll:
Последна промяна RadioDJ на 06 Окт 2008, 8:11, променена общо 1 път
Forced induction means torque,
torque means fun.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 27 Сеп 2008, 23:11

Жоре забравих да ти кажа по телефона , че горе между 2те средни духалки има една врътка , трябва да е на 2 или 3 червени точки , за да идва топло...това там е мастър контрола на температурата ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 16.05.2008
Местоположение: Devnya Drag Club

Мнение от plamen_hh » 27 Сеп 2008, 23:23

Да ако не е от там да ти проверят дали ти работят ел. винтилите на радиаторчето на парното ;) или първо пробвай да го обезвъздушиш ако някой е правил нещо по колата и е забравил :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

Това е ясно

Мнение от RadioDJ » 29 Сеп 2008, 8:17

V-max написа:Жоре забравих да ти кажа по телефона , че горе между 2те средни духалки има една врътка , трябва да е на 2 или 3 червени точки , за да идва топло...това там е мастър контрола на температурата ;)


Ох, знам го това, и на 2 и на 3 точки не става работата. Може би е това което е писал другия колега. Като намеря време, ще се заема по сериозно с нещата. 10х
Forced induction means torque,
torque means fun.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 29 Сеп 2008, 13:25

кофти.... ако ходиш в Камор да знаеш , че там не си поплюват ;) Ще те метнат за смяна на компресор без да им мигне окото , нищо че проблема може да е тръбичка за 5лв...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

Ami

Мнение от RadioDJ » 29 Сеп 2008, 14:52

V-max написа:кофти.... ако ходиш в Камор да знаеш , че там не си поплюват ;) Ще те метнат за смяна на компресор без да им мигне окото , нищо че проблема може да е тръбичка за 5лв...



Това което открих е че има и неква печка, може от нея да е проблема.

В камор засега само до ПАЦо ходя( ти знаеш кой е) :D
Forced induction means torque,
torque means fun.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

Развитие

Мнение от RadioDJ » 06 Окт 2008, 8:10

Колеги имам развитие по темата.
Забелязвам че като въртя централната кръгла врътка с точките (4ервени и сини) на моменти задухва топлия въздух но после пак духа студено. Това ми прилича на проблем с някакъв потенциометър, който казва на климатроника в какво положение е централната врътка. Говоря за тази врътка

Изображение
Forced induction means torque,
torque means fun.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Мнение от motor » 06 Окт 2008, 9:50

Пробвай следния вариянт, пусни на най топло нагласи си да ти духа само от централната духалка и пусни на най бавната степен вентилатора. Трябва да духа поне малко топло. Така описания от теб проблем има две решения:
1. Температурна клапа
2. Няма приток на топла охлаждаща течност - кранче или запушен радиатор на парното.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

ami

Мнение от RadioDJ » 06 Окт 2008, 14:51

motor написа:Пробвай следния вариянт, пусни на най топло нагласи си да ти духа само от централната духалка и пусни на най бавната степен вентилатора. Трябва да духа поне малко топло. Така описания от теб проблем има две решения:
1. Температурна клапа
2. Няма приток на топла охлаждаща течност - кранче или запушен радиатор на парното.


Мерси за помощта, но не е точно така. Клапана в двг. отсек който отваря притока на антифриз към радиаторчето в купето работи ( в смисъл това е електромагнит, който или отваря или затваря, но командван от климатроника)
Радиатора на парното не е запушен, защото като оставя отворен клапана докрай( с изваден букса е напълно отворен) в колата става баня за секунди.
Вероятно централната врътка е вързана с някакъв потенциометър, който е с износени писти и климатроника не разбира в какво положение е врътката.
ИЛИ другата възможност ако няма потенциометър, а просто има някаква клапа при радиаторчето на парното( която е вързана с въпросната врътка) жилото между врътката и клапата да е откачено. Но това не ми се вярва, защото тогава климатроника няма как да разбере дали искаш супер жега или средно топло или лед в купето.

Ако някой ме насочи правилно и помогне да открия проблема, ще има една голяма бира Гинес от мен.
Forced induction means torque,
torque means fun.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 06 Окт 2008, 15:23

хехехе , кой да те насочи по-добре от теб самия :mhihi: :mhihi: каква помощ , с тоя ТИС у вас как да ти помогне някой повече :D

радвам се , че се разболя така добре по Е46цата , ще е ползено за всички тук ;) Дай да пробваме със смяна на елементи по веригата , има в гаража един донор в момента

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 26.10.2008

Мнение от zasko » 06 Апр 2009, 11:17

Не знам доколко ще съм от помощ, но... От няколко месеца се мъча с моя пуст климатроник, пускам духа топло (26 градуса примерно) и след 30-40 км. без да докосвам обръща на студено, като задам тебпература 30 градуса и започва да духа топло. В Бош Пловдив само ми окъртиха контролния панел (мъчили се да го вадят с отверка! Неграмотници!), един друг неграмотник ми взе 50лв. уж смунял моторчето на перката (нищо не е сменял и днес ще си говорим), която дърпа въздух от купето за датчика на климатроника, но пак без никаква промяна. Вчера с един приятел отворихме панела за управление на климатроника и след няколко часа изследване се оказа, че въздухозаборника на перката (кутийка, която ляга върху перката), която дърпа въздух от купето, та тя по прпинцип ляга върху платката и се държи за нея с четири крачета, две от тях са счупени и въздухозаборника опира когато си иска в перката и така я спира и климатроника не знае колко градуса е. Залепихме всичко със силикон и сега климатроника си бачка отлично.
Дано съм от помощ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 200320DM47TU
Мечтае да кара: trabant ot novite
Детайли за колата: super pila e:)

мерси

Мнение от RadioDJ » 06 Апр 2009, 13:50

Мерси много и при мен проблема беше подобен - със студена спойка на самото управление на климатроника. Само, че аз не съм толкова напред с електрониката и просто си взех ново управление. Иначе като има време ще отворя старото да видя какъв е проблема.
Forced induction means torque,
torque means fun.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook