Лампа на AIR-beg
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
renene написа:Е хора сложете едно съпротивление не си чупете таблата струва 0.20лв![]()
после триеш компа и си готов
Ето как точно се симулира натоварване на пасажерската седалка при повреден датчик

Това са необходимите елементи:
70-003-75 1N4002 Diod 1A 100V
60-107-06 56kOhm motstеnd 5% 1/4 watt
65-692-48 Kondensator ker.100pF/100V
Информацията е от
http://www.autopower.se/galleri/frilans ... efault.asp
ВНИМАНИЕ По този начин десния еърбег е постоянно активен в движение, дори да няма пътник на седалката

Трябва да се има предвид, ако има монтирано детско столче на предната дясна седалка

- xela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Здравейте,
Ако мога да попита. Това че свете диода на волана, значи ли че не работи - рабирайте вече отварян аварийно?
Ако мога да попита. Това че свете диода на волана, значи ли че не работи - рабирайте вече отварян аварийно?
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Сори,да не пускам нова тема... :Защо след като запаля,лампата за AirBag-а продължава да свети около 4-5 мин.и чак тогава изгасва....






--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
titto написа:...
Щоту имаш записана грешка в системата..отиди в някой сервиз да ти я занулят с диагностика и ще си гасне веднага

- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Ходих,занулиха,ама преди това си светеше постоянно....Сега пак ли трябва щом загасва,ама след 5мин.!? (Bag-а не е гърмял...):roll:///MapTo написа:titto написа:...
Щоту имаш записана грешка в системата..отиди в някой сервиз да ти я занулят с диагностика и ще си гасне веднага


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- koleto_78
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: София-Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530dA '04
датчика ти е влажен.подсуши го и ще се оправи.titto написа:Ходих,занулиха,ама преди това си светеше постоянно....Сега пак ли трябва щом загасва,ама след 5мин.!? (Bag-а не е гърмял...):roll:///MapTo написа:titto написа:...
Щоту имаш записана грешка в системата..отиди в някой сервиз да ти я занулят с диагностика и ще си гасне веднага
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Кой,този под седалката ли?koleto_78 написа:датчика ти е влажен.подсуши го и ще се оправи.titto написа:Ходих,занулиха,ама преди това си светеше постоянно....Сега пак ли трябва щом загасва,ама след 5мин.!? (Bag-а не е гърмял...):roll:///MapTo написа:titto написа:...
Щоту имаш записана грешка в системата..отиди в някой сервиз да ти я занулят с диагностика и ще си гасне веднага


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
Не знам дали си се оправил но:
На по-новите е36-ци (след 94 хаха) щом има записана грешка за аербег-а лампата не стои светната постоянно (както е при е36 преди 94) а изгасва след 3 минути. Тоест ако лампата ти гасне чак след 3 минути значи имаш грешка на аербега и трябва да я оправиш. Щом са ти я изтривали (грешката) и веднага след това пак се е появила значи проблема е по-сериозен и най-вероятно е датчика в седалката, модула или някой друг прекъснат кабел/букса.
И аз имах подобен проблем, но днес за радост успях да оправя тъпата грешка на аербега като използвах тази система описана по-горе ( http://www.autopower.se/galleri/frilans ... efault.asp ), след което занулих грешката.
Благодаря на този който е измислил, споделил тази цака с диода съпротивлението и т.н.
ПС: това че датчика ти е влажен е силно съмнително и не бих те съветвал да разчиташ на подсушаване. Има хиляда по-вероятни причини за проблема ти от влагата, въпреки че може и да е възможно да е само то влага.
На по-новите е36-ци (след 94 хаха) щом има записана грешка за аербег-а лампата не стои светната постоянно (както е при е36 преди 94) а изгасва след 3 минути. Тоест ако лампата ти гасне чак след 3 минути значи имаш грешка на аербега и трябва да я оправиш. Щом са ти я изтривали (грешката) и веднага след това пак се е появила значи проблема е по-сериозен и най-вероятно е датчика в седалката, модула или някой друг прекъснат кабел/букса.
И аз имах подобен проблем, но днес за радост успях да оправя тъпата грешка на аербега като използвах тази система описана по-горе ( http://www.autopower.se/galleri/frilans ... efault.asp ), след което занулих грешката.
Благодаря на този който е измислил, споделил тази цака с диода съпротивлението и т.н.
ПС: това че датчика ти е влажен е силно съмнително и не бих те съветвал да разчиташ на подсушаване. Има хиляда по-вероятни причини за проблема ти от влагата, въпреки че може и да е възможно да е само то влага.
- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Според мен никой тук не отговори на човека точно и конкретно а аз имам в момента същият въпрос , само дето искам да сложа М волан без бег на мястото на моя със бег
и това изпълнение с диод конденз и резистор дали става за волана ?На кой кабел се слага и така на татък ??......
Ако някой знае нека да каже точно и конкретно а не коментари от сорта ама аз така не бих направил ама що така що онака
и това изпълнение с диод конденз и резистор дали става за волана ?На кой кабел се слага и така на татък ??......
Ако някой знае нека да каже точно и конкретно а не коментари от сорта ама аз така не бих направил ама що така що онака

- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Моят отговор на въпроса който сам явно си поставих и в същото време отговарям и на колегата който е пуснал темата защото отговора е един и същ !
Съпротивление 2.2 ома/5 вата на мястото на еърбега след което ако по някое време е светнала ламбата се занулява и проблема се елеминира
Нека някой модератор разчисти темата от глупостите за да може да се прегледа важната оскъдна информация от темата
Съпротивление 2.2 ома/5 вата на мястото на еърбега след което ако по някое време е светнала ламбата се занулява и проблема се елеминира
Нека някой модератор разчисти темата от глупостите за да може да се прегледа важната оскъдна информация от темата

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Колеги имам проблем с моя Айрбег който е само на волана(няма пасажерски)!Волана ми е този като на снимката-индикатора си е на самия волан а не на таблото!
Така преди това имах лек удар при което айрбега си беше в изправност-отвори се парашута и след това остана да свети постоянно....обаче като си закарах колата да ми оправят малко ламарина бях намерил един волан заедно с торбата и го занесох да ми го монтират!
След това ми я направиха,докараха ми я и казаха че не свети с новия волан и бег!
След това след дълго ровене и търсене къде се намира модула на айрбега-първо търсих под задната седалката обаче там нямам нищо...след това се хванах да развия 3-те винта отзад на 3-лъчковия волан и свалих торбата-откачих оранжевата букса и черното кабелче от торбата
и накрая разбрах че модула ми се намира точно зад торбата...
Развих 3-те винтчета от модула и виждаме буксата която се закрепва за модула...и самия модул който току що го откачих..
Следва да развием централния болт и да издърпаме волана напред...
Така вече виждаме че имаме 3 канала на волана и 3 клеми до стартера-значи тези клеми лягат на пружинки и когато ги натисна се свиват с около 1 см. това означава че държи постоянен контакт с каналите на волана наречено подвижна връзка....
Следователно продължаваме назад-поглеждаме с какъв цвят са кабелите на клемите "горна","средна" и "долна" така да ги наречем
-горната-кафяв
-средната-пак кафяв това е тази която кабела отива и влиза в един винт до стартера и продължава на някъде
-долна-лилав(която натиснах с пръст на снимката)
До тук беше разглобяването на волана.....
Следва да разбера коя клема е + и коя е -
Направих го със замерване на мултицет....като включих на контакт и ето какво разбрах
горната клема е +,а средната е -
средната клема е -,а долната клема е +
Накрая разбирам че горната и долната са си +
Извода гласи че имаме 2(горна и долна) положителни и 1(средна) отрицателна на клемите
Следва да разберем от волана кой кабел на кой канал съвпада...също можем да го замерим с мултицет за връзка....
Сега започваме с черното кабелче от волана което го откачихме от торбата и го свързваме с едно от кабелите на мултицета,а с другия кабел на мултицета започваме да търсим на кой канал съвпада връзката с него...На снимката съм хванал черното кабелче на волана с черното на мултицета с помоща на палец и показалец а с червеното на мултицета търся къде е връзката на всеки канал
-вътрешен канал (имаме връзка защото показва 000 на мултицета)
-среден канал (нямаме възка-защото показва 1 на мултицета)
-външен канал (нямаме връзка-защото показва 1 на мултицета)
До тук черното кабелче към торбата минава през вътрешния канал и горната клема(кафевия кабел) +
Следва да разберем буксата на волана която откачихме модула кое кабелче към кой канал има връзка!
-сега съм закачил единия кабел на мултицета в буксата на кафевия кабел
а черния кабел на мултицета го закрепвам в средния канал и виждаме че има връзка-защото показва 000 на мултицета
-по същия начин придължаваме с зеления кабел от буксата
и се уверихме че има връзка в външния канал
Накрая научихме, че
-черното кабелче минава през вътрешния канал и горната клема +
-кафявото от буксата минава през средния канал и средната клема която е -
-зеленото кабелче от буксата минава през външния канал и долната клема +
Накрая реших да почистя каналите и клемите с помоща на ситна шкурка за да имат хубава връзка за което и предполагам че нама ток до модула...
Преди да сглобя модула реших да направя още един тест като сложа волана няа мястото си за да вкарам клемите в каналите на волана и да се уверя че има ток до буксата на волана и кабелчето която свързва торбата...направих следното,настроих мултицета на 20 и отново започнах да измервам както при клемите но само че вместо това реших да тествам като пъхна единия кабел на мултицета в пина на кафевия кабел от буксата а другия кабел на мултицета го закрепвам директно за черното кабелче и разбирам че има ток на мултицета отчита 11,63...
После реших да сглобя модула и торбата на място..накрая подам контакт и няма никой на индикатора...обаче имах резервен още един модул реших да го сменя и той е по същия начин пак не свети индикатора-
Извод 2 модула и нито двата немога да накарам да светне индикатора...
Защото преди да се захвана с този тест ходих на диагностика и колегата Giovanni ме закачи на своя си кодочетец(карсофт 6,5)Лаптоп за сканиране и дава че няма връзка с модула на Айрбега...затова реших да тествам това което описах по нагоре....но продължава търсенето на датчиците и кабелите които са след клемите 2-та кафеви и лилавия....а и да открия схемата на инсталацията и ако открия нещо ще допълня проблема...!
Или някой ако може да ми помогне също ще е от полза да открия проблема който аз се чудя защо неще да светне индикатора като имаме ток
макар че самия индикатор не е крушка а светодиод който съм чувал че неможе да изгори както става при крушките ще съм благодарен..
Поздрави!

Така преди това имах лек удар при което айрбега си беше в изправност-отвори се парашута и след това остана да свети постоянно....обаче като си закарах колата да ми оправят малко ламарина бях намерил един волан заедно с торбата и го занесох да ми го монтират!
След това ми я направиха,докараха ми я и казаха че не свети с новия волан и бег!
След това след дълго ровене и търсене къде се намира модула на айрбега-първо търсих под задната седалката обаче там нямам нищо...след това се хванах да развия 3-те винта отзад на 3-лъчковия волан и свалих торбата-откачих оранжевата букса и черното кабелче от торбата

и накрая разбрах че модула ми се намира точно зад торбата...

Развих 3-те винтчета от модула и виждаме буксата която се закрепва за модула...и самия модул който току що го откачих..


Следва да развием централния болт и да издърпаме волана напред...

Така вече виждаме че имаме 3 канала на волана и 3 клеми до стартера-значи тези клеми лягат на пружинки и когато ги натисна се свиват с около 1 см. това означава че държи постоянен контакт с каналите на волана наречено подвижна връзка....

Следователно продължаваме назад-поглеждаме с какъв цвят са кабелите на клемите "горна","средна" и "долна" така да ги наречем
-горната-кафяв
-средната-пак кафяв това е тази която кабела отива и влиза в един винт до стартера и продължава на някъде
-долна-лилав(която натиснах с пръст на снимката)

До тук беше разглобяването на волана.....
Следва да разбера коя клема е + и коя е -
Направих го със замерване на мултицет....като включих на контакт и ето какво разбрах
горната клема е +,а средната е -



Накрая разбирам че горната и долната са си +

Извода гласи че имаме 2(горна и долна) положителни и 1(средна) отрицателна на клемите
Следва да разберем от волана кой кабел на кой канал съвпада...също можем да го замерим с мултицет за връзка....
Сега започваме с черното кабелче от волана което го откачихме от торбата и го свързваме с едно от кабелите на мултицета,а с другия кабел на мултицета започваме да търсим на кой канал съвпада връзката с него...На снимката съм хванал черното кабелче на волана с черното на мултицета с помоща на палец и показалец а с червеното на мултицета търся къде е връзката на всеки канал
-вътрешен канал (имаме връзка защото показва 000 на мултицета)

-среден канал (нямаме възка-защото показва 1 на мултицета)

-външен канал (нямаме връзка-защото показва 1 на мултицета)

До тук черното кабелче към торбата минава през вътрешния канал и горната клема(кафевия кабел) +
Следва да разберем буксата на волана която откачихме модула кое кабелче към кой канал има връзка!
-сега съм закачил единия кабел на мултицета в буксата на кафевия кабел

а черния кабел на мултицета го закрепвам в средния канал и виждаме че има връзка-защото показва 000 на мултицета

-по същия начин придължаваме с зеления кабел от буксата

и се уверихме че има връзка в външния канал

Накрая научихме, че
-черното кабелче минава през вътрешния канал и горната клема +
-кафявото от буксата минава през средния канал и средната клема която е -
-зеленото кабелче от буксата минава през външния канал и долната клема +
Накрая реших да почистя каналите и клемите с помоща на ситна шкурка за да имат хубава връзка за което и предполагам че нама ток до модула...
Преди да сглобя модула реших да направя още един тест като сложа волана няа мястото си за да вкарам клемите в каналите на волана и да се уверя че има ток до буксата на волана и кабелчето която свързва торбата...направих следното,настроих мултицета на 20 и отново започнах да измервам както при клемите но само че вместо това реших да тествам като пъхна единия кабел на мултицета в пина на кафевия кабел от буксата а другия кабел на мултицета го закрепвам директно за черното кабелче и разбирам че има ток на мултицета отчита 11,63...
После реших да сглобя модула и торбата на място..накрая подам контакт и няма никой на индикатора...обаче имах резервен още един модул реших да го сменя и той е по същия начин пак не свети индикатора-
Извод 2 модула и нито двата немога да накарам да светне индикатора...
Защото преди да се захвана с този тест ходих на диагностика и колегата Giovanni ме закачи на своя си кодочетец(карсофт 6,5)Лаптоп за сканиране и дава че няма връзка с модула на Айрбега...затова реших да тествам това което описах по нагоре....но продължава търсенето на датчиците и кабелите които са след клемите 2-та кафеви и лилавия....а и да открия схемата на инсталацията и ако открия нещо ще допълня проблема...!
Или някой ако може да ми помогне също ще е от полза да открия проблема който аз се чудя защо неще да светне индикатора като имаме ток

Поздрави!

Последна промяна cucko на 14 Яну 2009, 22:44, променена общо 1 път
- Вуйчо Ваньо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: 14.11.2007
- Местоположение: софия
Аз имам същият волан и доста изследвания проведох за да стигна до същия резултат-всичко от тази система е във волана и НЯМА други датчици.
За колегата от горния пост-и на мен не ми светеше диода просто защото някой гении го беше извадил
За колегата от горния пост-и на мен не ми светеше диода просто защото някой гении го беше извадил

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Вуйчо Ваньо написа:Аз имам същият волан и доста изследвания проведох за да стигна до същия резултат-всичко от тази система е във волана и НЯМА други датчици.
За колегата от горния пост-и на мен не ми светеше диода просто защото някой гении го беше извадил
Добре,съгласен съм за това но на мен защо ми се струва че е нещо по-различно от твоя проблем...единствено за сканиране на диагностика защо не ми намира устройството?!

Освен и двата модула да са за кюпа...

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
cucko написа:.....
Ще те помоля да си намалиш снимките или поне да ги направиш в tumbnail вариант, щото тия 1MB чаршафи затрудняват разчитането на страницата докато не се заредят, а са на US сървър...

47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани