BMW 7-ма серия E23 - история, техн. инфо и др.
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
BMW 7-ма серия E23 - история, техн. инфо и др.
Автомобилът с индекс Е23 става първия представител на "седма" серия на баварската фирма BMW. Така наречената "седма" серия представя автомобили от най-горният клас или класа на бизнес лимузините.
Баварската лимузина се изправя като пряк конкурент на тогавашната S-classe на Mercedes-Benz със индекс на купето W116.
Седма серия прави дебюта си с три агрегата, а именно- 728, 730 и 733i, през 1979 г. баварската компания жъне неочакван успех. Високия комфорт, плавното ускорение и добрия контрол върху колата дават предимство в борбата с Mercedes-Benz. Поради вече остаряващия W116 на Mercedes-Benz, BMW печели много нови клиенти и поклонници. Новата седма серия получава много аплодисменти от пресата и публиката и заслужено приема названието "Автомобилът на бъдещето".
За пръв път висшите служители могат да избират автомобил не само в лицето на S-classe на Mercedes-Benz. Седмицата предоставя огромен комфорт на задния ред седалки, от него можете да управлявате аудио системата и да настройвате климатика. Седмицата се провъзгласява за синоним на лукс и аристократизъм.
Особенно внимание е обърнато на сигурноста в автомобила, както за водача, така и за пътниците. Купето претърпява много тестове за максимална безопасност при челен и страничен удар. Колата е снабдена с нов вид колани за по-добра ефективност, като отзад са поставени три колана. Серийно автомобила получава електрически регулируеми седалки отпред, като срещу заплащане се предлага и опция и за задните седалки.
Първия модел получава шест цилиндрови двигатели с обем 2.8, 3.0 и 3.2литра. Топ версията е с индекс 733i е снабден с инжекцион за разлика от другите два модела от серията които са снабдени с карбуратор. Като бизнес клас може да се поръча с автоматична скоростна кутия с три предавки.
Тунинг фирмата "Alpina" веднага предлага да осъвършенства топ версията на седмака. В програмата са включени тунинг на двигатела, а именно: повишена компресия чрез други бутала, както и други промени. Мощноста от 197к.с. достига 240к.с. Цялата програма включва също:
задни вентилирани дискови спирачки и спортна пет степенна скоростна кутия. Външния вид е променен от добавената нова предна броня и спойлер на задния капак, отвътре колата получава кожен волан. Колата набира за 7,8 секунди от 0 до 100км/ч., както и максималната скорост е увеличена от 205км/ч. на 228км/ч.
През септември 1979г., карбуратора е сменен с модерна инжекционна система на Bosch L-Jetronic и в името и на по малките братя на 733i се появява буквата "i".
Моделите 730i и 733i са оборудвани с двигател разполагащ с най-новата изцяло електронна система за впръскване на горивото Bosch Motronic 1,0. С което през 1980г. се появява и нов модел 735i.
До юли 1979г. водещ автомобил е 733i, впоследствие BMW представя модела 745i който става култов. В началото се планира в модела да имплантират многолитров 12 цилиндров двигател, но поради появилата се петролна криза двигателя не става факт.
В последствие е решено да се създаде традиционен шест цилиндров двигател с обем 3,2литра, но обурудван с турбо. Двигателя развива 252к.с. и 380 Nm при 2600об./мин. Този двигател се смята за напълно достатъчен за едно конфортно пътуване. Използването на турбо значително намалява шума в купето. Максимална скорост става 227км/ч. като купето ускорява от 0 до 100 за 7,9секунди. Модела се предлага само с автоматична скоростна кутия.
Един месец по-късно се появява нов модел 735i с обем на двигателя 3.5литра и 217коня.
През 1892г. салона е леко променен- дизаина на таблото и предния панел.
През месец май 1983 серията претърпява значителна модернизация в екстериора и технически. Чрез промяна в бронята и огледалата за обратно виждане е намалено челното съпротивление от 0,44 на 0,38, подобрява се и спирачния път като се използват нови по-здрави пружини и амортисьори, управлението става по-лесно.
Променена е и скоростната кутия която вече е автоматична с четири предавки. Всички модели за пръв път в Европа са сериино обурудвани с ABS, разработван заедно с Bosch. Така също всички модели са оборудвани с датчици за състоянието на маслата.
Най-значителни промени остават промените под капака. Модела 735i получава нов двигател с обем 3,4литра.
През 1983г. модела получава кожен салон, нова аудио система с електрическа антена.
Малко преди края на производството е направена нова супер луксозна версия, която включва: кожен салон Napa, ел.седалки с запаметяване, аудио система с осем високоговорителя, от модела са направени само 329 модела.
В същата година е представен първия брониран автомобил на BMW които е предназначен за VIP клиенти.
През 1986г. Е23 е заменена с новата седма серия с индекс Е32.
Автор: Bavarcho
Последна промяна Bavarcho на 20 Сеп 2011, 15:08, променена общо 4 пъти
- ///Ivan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
- Денислав Шишев
- DS Motorsport
- Мнения: 578
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 M3 & E90 LCI
- Детайли за колата: 04' E46 M3 Coupe, 6 speed manual transmission, titansilver metallic, Full options, full Magnaflow exhaust system, K&N intake
- vellin
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: skype znaiko2
Re: Първата седмица-Е23
баце страшен си! максимално съм накефен! а аз от тук натам, от два на четири дни ще си спя в колата!!!
сериозно, за първи път виждам какво бижу притежавам!
сериозно, за първи път виждам какво бижу притежавам!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Първата седмица-Е23
vellin написа: баце страшен си! максимално съм накефен! а аз от тук натам, от два на четири дни ще си спя в колата!!!
сериозно, за първи път виждам какво бижу притежавам!
Ако инвестираш в тази кола може да стане наистина уникална
- vellin
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: skype znaiko2
прав си, само нещо инвеститора им ги е слаб
ама живот и здраве, полека лека ......., все нещо влагам!
ама живот и здраве, полека лека ......., все нещо влагам!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- Александър Георгиев
- младши ентусиаст
- Мнения: 711
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
Класиката в жанра
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари иначе успех
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- vellin
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: skype znaiko2
- White 1913 Power
- младши ентусиаст
- Мнения: 707
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: carefully
--
някой ден при добри стечения на обстоятелствата ще притежавам такова нещо уникално!!!!
- viper
- Crash Master
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани