Затънах в кал и сега проблем...(волана тресе)

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Затънах в кал и сега проблем...(волана тресе)

Мнение от Djelebov » 27 Сеп 2008, 17:52

Днес затънах в една кал, издърпаха ме и сега над 85-90 км/ч волана ми тресе ама все едно ще изкочи. Махнах предните гуми и почистих всичко, което видях, но при пробата- пак същото над 85 волана се тресе ужасно. Точно като стара пералня, не го пиша за :mhihi:, ами защото само с такава силна вибрация мога да го сравня
Моля ви, ако някой знае как е устроена предницата да предположи нещо :help:
Изображение

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 27 Сеп 2008, 18:02

Имах проблем с един тампон на кривите носачи и така ми тресеше- при 80 км/ч не мога да удържа волана. Като намаля на 40 предницата се успокоява. Смених и двата с такива от седмица и работата се оправи. При диагностиката още ми казаха, че може и централна курмилна щанга да ми е за смяна, та смених и нея, ама старата си беше добре. Ти почисти ли си джанти и гуми от калта, също и окачването?
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 27 Сеп 2008, 18:09

ktv написа:Имах проблем с един тампон на кривите носачи и така ми тресеше- при 80 км/ч не мога да удържа волана. Като намаля на 40 предницата се успокоява. Смених и двата с такива от седмица и работата се оправи. При диагностиката още ми казаха, че може и централна курмилна щанга да ми е за смяна, та смених и нея, ама старата си беше добре. Ти почисти ли си джанти и гуми от калта, също и окачването?


Да почистих всичко. И аз не мога да удържа волана, след като направя 90 така се тресе, че веднага намалям.
Утре ще отида да направят един преглед , че не може да се кара така само с 60км/ч, мерси
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 27 Сеп 2008, 18:12

някоя балансираща тежест да си е останала в калъ :roll: ... почисти ли и отвътрешна страна :roll:

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 27 Сеп 2008, 18:15

Пропуснах да кажа, че като мина през неравност с такава скорост разтрисаше. Може да си пропуснал нещо- мини я с водоструйка отдолу. Почисти я перфектно и тогава пак виж кво става.
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 27 Сеп 2008, 18:43

ktv написа:Пропуснах да кажа, че като мина през неравност с такава скорост разтрисаше. Може да си пропуснал нещо- мини я с водоструйка отдолу. Почисти я перфектно и тогава пак виж кво става.


Ами утре ще я измия и ще си намеря няква естакада да я кача и да я огледам, че утре сервизи няма :banghead:

Като я карам с 60-70 си вози нормално и по неравности
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 27 Сеп 2008, 19:43

Колега , незнам ,но според мен трябва водоструйката да играе навсякъде :!: Ако има как на трупчета да я вдигнеш колата на някоя автомивка и освен гуми/джанти и окачване наред с водоструйката друго аз невиждам :roll:

Някъде не чу ли да закачи ли докато те теглеха по ходовата част ?


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 27 Сеп 2008, 19:49

криви гуми или джанти трябва да са....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 27 Сеп 2008, 19:58

Почисти и задните ве боец :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 27 Сеп 2008, 21:33

///peter написа:Почисти и задните ве боец :D


О.о.о ,ако не си ги почистил разбира се ,че ще тресе.Много хора смятат ,че тресенето във волана идва само от предните гуми и при този проблем се почва смяна на цялата предница и нищо и накрая разбират ,че отзад е имало крива гума. :arrow:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 27 Сеп 2008, 23:02

zvetiko написа:
///peter написа:Почисти и задните ве боец :D


О.о.о ,ако не си ги почистил разбира се ,че ще тресе.Много хора смятат ,че тресенето във волана идва само от предните гуми и при този проблем се почва смяна на цялата предница и нищо и накрая разбират ,че отзад е имало крива гума. :arrow:


Трудно е да се обясни ама то тва не е просто тресене или вибрация на волана,много по-силно е - имам чувството, че тва (щанга ли, е пръчка ли е) дето волана се закрепя за него иска да се отскубне от колата, първоначално помислих, че ми се откача гума или нещо такова. Не е отзад сигурен съм, сякаш в един момент колата преминава на път с огромни камъни и ти бутат волана непрекъснато.Пробвах се да задържа волана здраво, но продължава да се тресе видимо, заедно с мен. Утре ще я кача на естакада и ще гледам, ако не в понеделник на сервиз.
Предполагам, че е разбит тампон на носач и от вибрациите в гумата ми блъска кормилен накрайник, но няма как да знам докато не проверя
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 27 Сеп 2008, 23:10

Penchev написа:Колега , незнам ,но според мен трябва водоструйката да играе навсякъде :!: Ако има как на трупчета да я вдигнеш колата на някоя автомивка и освен гуми/джанти и окачване наред с водоструйката друго аз невиждам :roll:

Някъде не чу ли да закачи ли докато те теглеха по ходовата част ?


Георги Пенчев


не чух нищо, ама посне заедно с калта имаше и заклещени камъчета между амортесьора и гумата. Нямаше как да се чуе, то всичко беше рядка кал, ама после бързо се втвърди майкаи...Първоначално помислих, че калта е блокирала хода на стабилизиращата щанга и за отдясно бях прав, ама като почистих- нищо
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 15.08.2007
Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
Пол: Мъж
Кара: Е34 525 TDSA '95
Мечтае да кара: X6 M

Мнение от E34PSH » 28 Сеп 2008, 9:13

Djelebov написа:
ktv написа:Имах проблем с един тампон на кривите носачи и така ми тресеше- при 80 км/ч не мога да удържа волана. Като намаля на 40 предницата се успокоява. Смених и двата с такива от седмица и работата се оправи. При диагностиката още ми казаха, че може и централна курмилна щанга да ми е за смяна, та смених и нея, ама старата си беше добре. Ти почисти ли си джанти и гуми от калта, също и окачването?


Да почистих всичко. И аз не мога да удържа волана, след като направя 90 така се тресе, че веднага намалям.
Утре ще отида да направят един преглед , че не може да се кара така само с 60км/ч, мерси

Колега ... съмнява ме, че при свалянето и почистването си разменил местата на някои от гумите, така се получава дисбаланс и оттам идва проблема, или просто ти е изпаднало някое от утежненията при ваденето от калта (което ме съмнява) ... успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

:)

Мнение от BaHka » 28 Сеп 2008, 11:31

Не се заблуждавайте колеги, от небалансирана гума неможе да тресе толкова колкото описва колегата. При мен също се е получавало така - затънах в кал и после тресеше страшно много. Реших проблема като закарах колата на автомивка и с водоструята навсякъде... Смъкни всички джанти и ги мини отвътрешната страна с водоструйката. Въобще навсякъде където може да влезе струята - джанти, окачване...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 28 Сеп 2008, 12:06

Качих колата на трупчета и чистих, и гледах...и после реших да си поразмърдам волана и опаа: имам някво чукане, когато разтреса волана на ляво-надясно. Пак се наврях отдолу да видя накрайниците обаче по моя преценка няма накрайник за смяна. Чукането се чува някъда зад волана, от там се чува, когато хвана да въртя дисковете и когато въртя волана, така че смятам, че не се бъркам. Макар да се появява чукане, при мърдането на волана няма луфт никакъв- на най-малкото преместване на волана се мести и гумата.

До преди 2 месеца карах кола с рейка и сега под колата ми е малко странна ситуацията :confused: Колеги, има ли начин да си проверя каретата на волана(ако таз кола има такива неща), че сега те са наред за проверка. После кормилната кутия :(

:help: :help:
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook