Коне на задните/ на предните гуми

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 14.01.2004

Коне на задните/ на предните гуми

Мнение от vlad0 » 01 Ное 2004, 17:30

Някой може ли да обясни малко повече по темата! От какво зависи от цялата мощност на колата колко отива на задните/на предните гуми и къде отива другата мощност. И как може да се определи това нещо?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2004
Местоположение: Восток

Мнение от Karamazov » 01 Ное 2004, 18:10

загуби. отиват за затопляне на световното пространство и увеличаване на ентропията. основно се дължат на трансмисията, но не само. За тези с ръчна трансмисия загубите са (доколкото си спомням) в порядъка на 15%, а за автоматична - от поръдъка на 20%...
Последна промяна Karamazov на 01 Ное 2004, 18:58, променена общо 1 път
«Че животът е рай — казва той изведнаж, — за това аз вече отдавна мисля. — И тутакси притури: — Само за това и мисля.»

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Ное 2004, 18:45

загубите са предимно от триене...

както каза карамазов- прието е че ръчните трансмисии гълтат 12-17% от конете на коляновия вал, а автоматиците- 17-20%... също така при 4х4 може да стигне до 25% комбинирано (със автоматик)...

по документи винаги се дават конете на коляновия вал...

два еднакви автомобила могат от поточната линия да слязат със до 10% разлика във конете- въпрос на производствени допуски...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 14.01.2004

Мнение от vlad0 » 02 Ное 2004, 2:42

А при колите с турбо двигатели как седи въпроса? Имали значение дали колата е дизел или бензин?

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Ное 2004, 3:30

помисли малко- защо да има значение? загубите са след коляновия вал, от там дали отпред има бензин, дизел, хамстер във въртележка или пиян със педали е все тая ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Мнение от ivo098 » 02 Ное 2004, 14:27

В тоя ред на мисли, примерно от 100 коня на вала при кола с предно колко ще отидат на гумите и съответно ако е със задно колко ще отидат на гумите.. и 4x4 също...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 02 Ное 2004, 14:28

ivo098 написа:В тоя ред на мисли, примерно от 100 коня на вала при кола с предно колко ще отидат на гумите и съответно ако е със задно колко ще отидат на гумите.. и 4x4 също...


Имаш проценти.. смятай.. 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Мнение от ivo098 » 02 Ное 2004, 14:35

те дадените проценти за ръчни и автоматик, на мен въпроса ми беше за предно и задно, защото доколкото знам не е едно и също...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 02 Ное 2004, 14:39

Приеми, че за предно загубите са най ниските (12%), за задно са най високите (17%) и за 4х4 (25%, може и по малко, ако е с ръчни.. пък и при него вече зависи какво точно е 4х4) 8) Мисля, че горе долу ще се полчи вярно +- няколко коня.. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 02 Ное 2004, 16:11

alx написа:загубите са предимно от триене...

както каза карамазов- прието е че ръчните трансмисии гълтат 12-17% от конете на коляновия вал, а автоматиците- 17-20%... също така при 4х4 може да стигне до 25% комбинирано (със автоматик)...

по документи винаги се дават конете на коляновия вал...

два еднакви автомобила могат от поточната линия да слязат със до 10% разлика във конете- въпрос на производствени допуски...

Колко са със стик при предко и колко при задно? :DDD

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Ное 2004, 16:34

за предно срещу задно не знам защото няма база за сравнение - няма кола която да я правят със предно и със задно че да може да се сравни разликата. на теория предното трябва да има по-малко загуби защото няма кардан (и втулките на краищата му), но пък във предното има 2-3 зъбчатки в повече та кой знае...

друг фактор е че колите със предно по принцип са по-маломощни и крайното предаване им е по-късо.. а колкото по-късо предаването толкова повече триене и загуби... това е добре известен факт от динамометрите когато хората сменят задното предаване със по-късо и отбележат 1-2% загуби във конете...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 26.05.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от jorko » 02 Ное 2004, 20:47

alx написа:няма кола която да я правят със предно и със задно че да може да се сравни разликата. ...

Пежо 504 :roll:
Изображение Изображение
Tsunami 300+ Drag Team
Tsunami 75+ Drag Team

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Ное 2004, 21:30

бах. не знаех. аз френските и италианските коли и без това мноо не ги разбирам...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 02 Ное 2004, 23:47

Ford Transit :DDD има го и с предно и със задно...ако се приема за кола де :roll:
But does a human form display to those who dwell in realms of day

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook