Малко корекция на колекторчето!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
- klita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 20.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Е61
- Детайли за колата: 525ix
© написа:от вчера и аз съм без въпросните клапички и мисля, че няма разлика във вървежаСъщо не забелязвам и да пуши повече, но това ще го огледам допълнително
Кой знае защо в паметта се бяха записали грешки и една вечер карах кола все едно без турбо т.е. колата вървеше като за около 90к.с. Сутринта ги изчистиха и тръгна както преди
Слави, ако не е тайна сподели къде направи манипулацията, в сервиз или сам и колко време и пари коства?
Поздрави
при един местен майстор, но само защото нямам толкова свободно време, а предполагам и инструменти. Самато отстраняване е елементарно - рязане и сглобяване. Ако не сте давали на контакт предполагам няма да има и грешки
Колкото до времето, зависи от майстора, моята кола престоя там един ден, но съм сигурен, че не е работено нон стоп по нея
Днес вече съм твърдо убеден, че загуба на мощност няма, а ако има е много трудно забележима.
Колкото до времето, зависи от майстора, моята кола престоя там един ден, но съм сигурен, че не е работено нон стоп по нея

Днес вече съм твърдо убеден, че загуба на мощност няма, а ако има е много трудно забележима.
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
свалихме целия колектор също откачихме и егр клапана почистихме идеално всмукателния колектор и егр клапана имаше много налепи и нагар във всеки един канал махнахме пеперудките сложих филтър нов за кутията К и Н
при мен зануляване на грешките нямаше тъй като процедурата се направи перфектно не в сервиз щото там вземат много пари а с едно приятелче
всичко сглобихме и колата в целия диапазон от обороти в момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане и мотора при форсиране не се чува освен свистенето на турбината както и на ниски обороти стана много тих и спокоен остана ми тези дни да махна катализатора и май това ще е максимума като корекция по този шит двигател комон рейл ще напиша дали след махането на катализатора тръгна още да върви сега направо се побърква след 2500 оборота
а и забравих чип сигурно няма да слагам щото турбото май ще пийне вода сега поне ще съм спокоен като тръгна на дълъг път
свалихме целия колектор също откачихме и егр клапана почистихме идеално всмукателния колектор и егр клапана имаше много налепи и нагар във всеки един канал махнахме пеперудките сложих филтър нов за кутията К и Н
при мен зануляване на грешките нямаше тъй като процедурата се направи перфектно не в сервиз щото там вземат много пари а с едно приятелче
всичко сглобихме и колата в целия диапазон от обороти в момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане и мотора при форсиране не се чува освен свистенето на турбината както и на ниски обороти стана много тих и спокоен остана ми тези дни да махна катализатора и май това ще е максимума като корекция по този шит двигател комон рейл ще напиша дали след махането на катализатора тръгна още да върви сега направо се побърква след 2500 оборота
а и забравих чип сигурно няма да слагам щото турбото май ще пийне вода сега поне ще съм спокоен като тръгна на дълъг път
Oleg-16V написа:време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
..... момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане....
Колега, хайде да уточним някой неща за да не се бъркат колегите които не разбират...
... ефектите които си описал по двигателя нямат НИЩО общо с пеперудките (за които е темата) ... причината за промяната в еластичността на двигателя ти е изчистването на колектора и новия въздушен филтър (основно второто) .... пеперудките стоят отворени във високите обороти и въобще нямат никакво отночение относно работата на двигателя ... пеперудките помагат в ниските обороти преди да е зацепила турбината като се отвярят и затварят създавайки завихряне в постъпващият въздушен поток и подобрявайки пълненето (от там и името "swirl flaps") ...
... второто нещо което държа да уточня е .... покарайте колата си със сменен/изчистен ЕРГ и изчистени пеперудки и колектор и чак след това тогава ги махнете и покарайте пак (градско) --- ще усетите лек спад в мощността на ниски обороти .... в момента никои не го споделя това защото ИЛИ под ниски обороти разбира 2000 оборота (където турбината a не пеперудките и ЕРГ играят роля) .... ИЛИ клапана им е бил много мръсен и са получили подобрение от там + лек спад от пеперудките = не се усеща ефекта ... ИЛИ са изолирали ЕРГ с което леко са повишили мощността на ниски обороти отново намалявайки ефекта от пеперудите....
.... отново споделям ... пеперудите според мен са риск, който задължително трябва да се адресира, но е важно да вземете информирано решение ... според мен решенията са две - почистване или премахване и може би незначително увеличение в разхода градско.
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
напълно прав си колега , това е обосновано и точно мнение
остава сам всеки да реши - да я спъне малко или да сменя блока на двигателя
аз избирам да ги махна 6те дяволски клапички и да карам спокойно , пък за да компенсирам изолирам ЕГРа ....


остава сам всеки да реши - да я спъне малко или да сменя блока на двигателя


- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
V-max написа:напълно прав си колега , това е обосновано и точно мнение![]()
![]()
остава сам всеки да реши - да я спъне малко или да сменя блока на двигателя![]()
аз избирам да ги махна 6те дяволски клапички и да карам спокойно , пък за да компенсирам изолирам ЕГРа ....
имам въпрос как се изолира този ЕГР клапан и какви са предимствата след изолирането доколкото знам този клапан е причината колектора да е мръсен
иначе аз бих казал,че след махането на пеперудите нямам никакъв спад на мощноста преди 2000 оборота колата върви с абсолютна лекота и реагира на момента на подаването на газта без да се чуди агресивна стана доста след тези интервенций
в момента ми махат катализаторите ще видим съвсем скоро какво ще се получи
- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
tankishev написа:Oleg-16V написа:време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
..... момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане....
Колега, хайде да уточним някой неща за да не се бъркат колегите които не разбират...
... ефектите които си описал по двигателя нямат НИЩО общо с пеперудките (за които е темата) ... причината за промяната в еластичността на двигателя ти е изчистването на колектора и новия въздушен филтър (основно второто) .... пеперудките стоят отворени във високите обороти и въобще нямат никакво отночение относно работата на двигателя ... пеперудките помагат в ниските обороти преди да е зацепила турбината като се отвярят и затварят създавайки завихряне в постъпващият въздушен поток и подобрявайки пълненето (от там и името "swirl flaps") ...
... второто нещо което държа да уточня е .... покарайте колата си със сменен/изчистен ЕРГ и изчистени пеперудки и колектор и чак след това тогава ги махнете и покарайте пак (градско) --- ще усетите лек спад в мощността на ниски обороти .... в момента никои не го споделя това защото ИЛИ под ниски обороти разбира 2000 оборота (където турбината a не пеперудките и ЕРГ играят роля) .... ИЛИ клапана им е бил много мръсен и са получили подобрение от там + лек спад от пеперудките = не се усеща ефекта ... ИЛИ са изолирали ЕРГ с което леко са повишили мощността на ниски обороти отново намалявайки ефекта от пеперудите....
.... отново споделям ... пеперудите според мен са риск, който задължително трябва да се адресира, но е важно да вземете информирано решение ... според мен решенията са две - почистване или премахване и може би незначително увеличение в разхода градско.
съгласен съм с точното инфо което даде,но лично според мен на никой няма да му е приятно да отваря и да прави мотор много добре ги огледахме вчера тези пеперудки и по отношение на изработката от бмв леко са прибързали и нещата не са както трябва да бъдат има една ос която е трябвало да усилят,а не да слагат оси с размерите на пинсети и отиват бързо за целувка с буталата и клапаните една от клапите вчера от лекото извиване сама се счупи скоро ми е предстояло сериозно разоряване

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
аз бях чистил ЕГР преди да ги махна и разликата в ниски обороти е минимална т.е. и да има почти не се усеща. Теорията е това, но на практика няма как да усетиш някакъв сериозен спад в ниски обороти заради премахването на тези клапи.
забравих да пиша за цената - струваше ми колосалната сума от 50лв
Върви си перфектно както и преди ... днес го пробвах до София /250км в едната посока/, но за съжаление нямаше много "пилоти" по магистралата до Пловдив които да водят
забравих да пиша за цената - струваше ми колосалната сума от 50лв

Върви си перфектно както и преди ... днес го пробвах до София /250км в едната посока/, но за съжаление нямаше много "пилоти" по магистралата до Пловдив които да водят

- Oleg-16V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: Благоевград
- Кара: Bmw E46,04`330d
© написа:аз бях чистил ЕГР преди да ги махна и разликата в ниски обороти е минимална т.е. и да има почти не се усеща. Теорията е това, но на практика няма как да усетиш някакъв сериозен спад в ниски обороти заради премахването на тези клапи.
забравих да пиша за цената - струваше ми колосалната сума от 50лв![]()
Върви си перфектно както и преди ... днес го пробвах до София /250км в едната посока/, но за съжаление нямаше много "пилоти" по магистралата до Пловдив които да водят
махнах катализаторите и сложих нова мека връзка няма никакво изпушване много леко само като отиде до 5000оборота на черно сега вече този вървеж ме удовлетворява направо се побърква след 2000 оборота чак ти се сецва врата от тягата

утре ще направим тест драг срещу бмв 320д(136коня)е46 с чип тунинг ще видим дали този чип ще му помогне

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Остана време и моя колектор да почопля , с изненада открих всичко перфектно чисто и с минимален нагар
километрите са 180к, масло е сменяно на всеки 30к (което според книжката е било на всеки 6 месеца
) ето го ЕГРа и клапичките
Извадих една от тях и след малко търкане се показа оранжева гумена повърхност, тоест самата клапа е гумирана
Всичките 6 работят и изглеждат безупречно , взех да се чудя дали да посягам
оставям решението за утре сутринта , по-скоро спокойствието ме блазни , а и не ми се разглобява 2ри път




Извадих една от тях и след малко търкане се показа оранжева гумена повърхност, тоест самата клапа е гумирана





оставям решението за утре сутринта , по-скоро спокойствието ме блазни , а и не ми се разглобява 2ри път
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
като сравнявам с другите снимки моите клапи имат някакво подобрение спрямо по-старите , явно от БМВ са си взели поука и са ги поусилили.... Не знам , вече 2 часа се чудя да ги махам ли или не .... 

V-max написа:като сравнявам с другите снимки моите клапи имат някакво подобрение спрямо по-старите , явно от БМВ са си взели поука и са ги поусилили.... Не знам , вече 2 часа се чудя да ги махам ли или не ....
Щом са здрави и почистени за какво да ги махаш. Не виждам смисъл в "побългаряването" на нещо работещо и изпитано. Щом са сложени значи са минали всички тестове на БМВ инженерите. Решението си е твое.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани