Малко корекция на колекторчето!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 05 Сеп 2008, 16:44

добре , че си се оправил , притеснен ми звучеше :mhihi: :mhihi: давали са я на контакт без колектора явно

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 05 Сеп 2008, 16:54

само така е станало
а иначе си беше за притеснение - да правиш ремонт за да предпазиш двигателя, а да се окаже, че си го съсипал?/ така си мислех/ :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 20.01.2008
Пол: Мъж
Кара: Е61
Детайли за колата: 525ix

Мнение от klita » 06 Сеп 2008, 7:17

© написа:от вчера и аз съм без въпросните клапички и мисля, че няма разлика във вървежа :D Също не забелязвам и да пуши повече, но това ще го огледам допълнително

Кой знае защо в паметта се бяха записали грешки и една вечер карах кола все едно без турбо т.е. колата вървеше като за около 90к.с. Сутринта ги изчистиха и тръгна както преди


Слави, ако не е тайна сподели къде направи манипулацията, в сервиз или сам и колко време и пари коства?
Поздрави

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 06 Сеп 2008, 11:07

при един местен майстор, но само защото нямам толкова свободно време, а предполагам и инструменти. Самато отстраняване е елементарно - рязане и сглобяване. Ако не сте давали на контакт предполагам няма да има и грешки
Колкото до времето, зависи от майстора, моята кола престоя там един ден, но съм сигурен, че не е работено нон стоп по нея :D
Днес вече съм твърдо убеден, че загуба на мощност няма, а ако има е много трудно забележима.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 11 Сеп 2008, 0:08

време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
свалихме целия колектор също откачихме и егр клапана почистихме идеално всмукателния колектор и егр клапана имаше много налепи и нагар във всеки един канал махнахме пеперудките сложих филтър нов за кутията К и Н
при мен зануляване на грешките нямаше тъй като процедурата се направи перфектно не в сервиз щото там вземат много пари а с едно приятелче
всичко сглобихме и колата в целия диапазон от обороти в момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане и мотора при форсиране не се чува освен свистенето на турбината както и на ниски обороти стана много тих и спокоен остана ми тези дни да махна катализатора и май това ще е максимума като корекция по този шит двигател комон рейл ще напиша дали след махането на катализатора тръгна още да върви сега направо се побърква след 2500 оборота
а и забравих чип сигурно няма да слагам щото турбото май ще пийне вода сега поне ще съм спокоен като тръгна на дълъг път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 5.10.2007

Мнение от tankishev » 11 Сеп 2008, 10:30

Oleg-16V написа:време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
..... момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане....


Колега, хайде да уточним някой неща за да не се бъркат колегите които не разбират...
... ефектите които си описал по двигателя нямат НИЩО общо с пеперудките (за които е темата) ... причината за промяната в еластичността на двигателя ти е изчистването на колектора и новия въздушен филтър (основно второто) .... пеперудките стоят отворени във високите обороти и въобще нямат никакво отночение относно работата на двигателя ... пеперудките помагат в ниските обороти преди да е зацепила турбината като се отвярят и затварят създавайки завихряне в постъпващият въздушен поток и подобрявайки пълненето (от там и името "swirl flaps") ...
... второто нещо което държа да уточня е .... покарайте колата си със сменен/изчистен ЕРГ и изчистени пеперудки и колектор и чак след това тогава ги махнете и покарайте пак (градско) --- ще усетите лек спад в мощността на ниски обороти .... в момента никои не го споделя това защото ИЛИ под ниски обороти разбира 2000 оборота (където турбината a не пеперудките и ЕРГ играят роля) .... ИЛИ клапана им е бил много мръсен и са получили подобрение от там + лек спад от пеперудките = не се усеща ефекта ... ИЛИ са изолирали ЕРГ с което леко са повишили мощността на ниски обороти отново намалявайки ефекта от пеперудите....

.... отново споделям ... пеперудите според мен са риск, който задължително трябва да се адресира, но е важно да вземете информирано решение ... според мен решенията са две - почистване или премахване и може би незначително увеличение в разхода градско.
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

Изображение среден разход


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 11 Сеп 2008, 12:32

напълно прав си колега , това е обосновано и точно мнение :!: :idea:

остава сам всеки да реши - да я спъне малко или да сменя блока на двигателя :mhihi: :mhihi: аз избирам да ги махна 6те дяволски клапички и да карам спокойно , пък за да компенсирам изолирам ЕГРа ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 11 Сеп 2008, 13:10

V-max написа:напълно прав си колега , това е обосновано и точно мнение :!: :idea:

остава сам всеки да реши - да я спъне малко или да сменя блока на двигателя :mhihi: :mhihi: аз избирам да ги махна 6те дяволски клапички и да карам спокойно , пък за да компенсирам изолирам ЕГРа ....

имам въпрос как се изолира този ЕГР клапан и какви са предимствата след изолирането доколкото знам този клапан е причината колектора да е мръсен
иначе аз бих казал,че след махането на пеперудите нямам никакъв спад на мощноста преди 2000 оборота колата върви с абсолютна лекота и реагира на момента на подаването на газта без да се чуди агресивна стана доста след тези интервенций
в момента ми махат катализаторите ще видим съвсем скоро какво ще се получи

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 11 Сеп 2008, 13:17

tankishev написа:
Oleg-16V написа:време беше и аз да напиша впечатления относно премахването на тези пеперудки
..... момента върви два пъти повече от преди няма никакво задържане и директно в ограничитела на всяка предавка много бързо ги качва от ниските обороти забелязах много по добра чувствителност на педала на газта много по лесно поемане....


Колега, хайде да уточним някой неща за да не се бъркат колегите които не разбират...
... ефектите които си описал по двигателя нямат НИЩО общо с пеперудките (за които е темата) ... причината за промяната в еластичността на двигателя ти е изчистването на колектора и новия въздушен филтър (основно второто) .... пеперудките стоят отворени във високите обороти и въобще нямат никакво отночение относно работата на двигателя ... пеперудките помагат в ниските обороти преди да е зацепила турбината като се отвярят и затварят създавайки завихряне в постъпващият въздушен поток и подобрявайки пълненето (от там и името "swirl flaps") ...
... второто нещо което държа да уточня е .... покарайте колата си със сменен/изчистен ЕРГ и изчистени пеперудки и колектор и чак след това тогава ги махнете и покарайте пак (градско) --- ще усетите лек спад в мощността на ниски обороти .... в момента никои не го споделя това защото ИЛИ под ниски обороти разбира 2000 оборота (където турбината a не пеперудките и ЕРГ играят роля) .... ИЛИ клапана им е бил много мръсен и са получили подобрение от там + лек спад от пеперудките = не се усеща ефекта ... ИЛИ са изолирали ЕРГ с което леко са повишили мощността на ниски обороти отново намалявайки ефекта от пеперудите....

.... отново споделям ... пеперудите според мен са риск, който задължително трябва да се адресира, но е важно да вземете информирано решение ... според мен решенията са две - почистване или премахване и може би незначително увеличение в разхода градско.

съгласен съм с точното инфо което даде,но лично според мен на никой няма да му е приятно да отваря и да прави мотор много добре ги огледахме вчера тези пеперудки и по отношение на изработката от бмв леко са прибързали и нещата не са както трябва да бъдат има една ос която е трябвало да усилят,а не да слагат оси с размерите на пинсети и отиват бързо за целувка с буталата и клапаните една от клапите вчера от лекото извиване сама се счупи скоро ми е предстояло сериозно разоряване :mhihi:отделно този китайски пластмасов мизерен колектор също се пука както при 330д


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 11 Сеп 2008, 13:22

за ЕГРа си има поне 10 теми ----> научи за търсачката и нейните функции ;)

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 11 Сеп 2008, 17:06

аз бях чистил ЕГР преди да ги махна и разликата в ниски обороти е минимална т.е. и да има почти не се усеща. Теорията е това, но на практика няма как да усетиш някакъв сериозен спад в ниски обороти заради премахването на тези клапи.
забравих да пиша за цената - струваше ми колосалната сума от 50лв :D

Върви си перфектно както и преди ... днес го пробвах до София /250км в едната посока/, но за съжаление нямаше много "пилоти" по магистралата до Пловдив които да водят :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 4.08.2008
Местоположение: Благоевград
Кара: Bmw E46,04`330d

Мнение от Oleg-16V » 12 Сеп 2008, 20:45

© написа:аз бях чистил ЕГР преди да ги махна и разликата в ниски обороти е минимална т.е. и да има почти не се усеща. Теорията е това, но на практика няма как да усетиш някакъв сериозен спад в ниски обороти заради премахването на тези клапи.
забравих да пиша за цената - струваше ми колосалната сума от 50лв :D

Върви си перфектно както и преди ... днес го пробвах до София /250км в едната посока/, но за съжаление нямаше много "пилоти" по магистралата до Пловдив които да водят :mhihi:

махнах катализаторите и сложих нова мека връзка няма никакво изпушване много леко само като отиде до 5000оборота на черно сега вече този вървеж ме удовлетворява направо се побърква след 2000 оборота чак ти се сецва врата от тягата :lol: чип няма смисъл колата върве доста над това което ти трябва като вървеж
утре ще направим тест драг срещу бмв 320д(136коня)е46 с чип тунинг ще видим дали този чип ще му помогне :mhihi:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Сеп 2008, 0:56

Остана време и моя колектор да почопля , с изненада открих всичко перфектно чисто и с минимален нагар :P километрите са 180к, масло е сменяно на всеки 30к (което според книжката е било на всеки 6 месеца :mhihi: ) ето го ЕГРа и клапичките

Изображение

Изображение

Извадих една от тях и след малко търкане се показа оранжева гумена повърхност, тоест самата клапа е гумирана :shock: :idea: Всичките 6 работят и изглеждат безупречно , взех да се чудя дали да посягам :D

Изображение

Изображение


оставям решението за утре сутринта , по-скоро спокойствието ме блазни , а и не ми се разглобява 2ри път


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Сеп 2008, 10:25

като сравнявам с другите снимки моите клапи имат някакво подобрение спрямо по-старите , явно от БМВ са си взели поука и са ги поусилили.... Не знам , вече 2 часа се чудя да ги махам ли или не .... :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София

Мнение от bisserv » 18 Сеп 2008, 10:46

V-max написа:като сравнявам с другите снимки моите клапи имат някакво подобрение спрямо по-старите , явно от БМВ са си взели поука и са ги поусилили.... Не знам , вече 2 часа се чудя да ги махам ли или не .... :roll:


Щом са здрави и почистени за какво да ги махаш. Не виждам смисъл в "побългаряването" на нещо работещо и изпитано. Щом са сложени значи са минали всички тестове на БМВ инженерите. Решението си е твое.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook