Бордови компютър със собствено мнение

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Бордови компютър със собствено мнение

Мнение от Djelebov » 12 Сеп 2008, 18:52

Онзи ден направих едни проверки на разхода, щото се замислих, че тая кола на 3 маста и се вижда разхода: на таблото, на разходомера на борда и третия е математически- при показание на литрите в резирвоара може да се занули километража и след 20км смяташ.
Странното е, че при проверката се различаваха:
Като карам на дълга права и в продължение на 1 мин държа раазходомера (на тъблото) на 6, на борда пише 7.
Ако си направя сметката (по третия начин), борда пак показва с 1 литър повече. Корекция на борда не е правена (1000) :dunno:

Взел съм предвид:
7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

Въпросът ми е не трябва ли тези трите да показват едно и също. Някой ако има някаква полезна информация го моля да разясни, че е доста странно
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Бордови компютър със собствено мнение

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2008, 19:14

Djelebov написа:Онзи ден направих едни проверки на разхода, щото се замислих, че тая кола на 3 маста и се вижда разхода: на таблото, на разходомера на борда и третия е математически- при показание на литрите в резирвоара може да се занули километража и след 20км смяташ.
Странното е, че при проверката се различаваха:
Като карам на дълга права и в продължение на 1 мин държа раазходомера (на тъблото) на 6, на борда пише 7.
Ако си направя сметката (по третия начин), борда пак показва с 1 литър повече. Корекция на борда не е правена (1000) :dunno:

Взел съм предвид:
7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

Въпросът ми е не трябва ли тези трите да показват едно и също. Някой ако има някаква полезна информация го моля да разясни, че е доста странно


Колега,това не са лабораторни уреди за да отчитат с точноста, с която ти искаш.А показанията и изчисленията на ОВС са повече от разочароващи,но някои си го признават ,а други не :mhihi: . Дори и математическият ти метод е неточен,защото почива на база неточни показания.Единственият що годе сигурен начин е с пълненето на резервоара до горе два пъти-бензиновите колонки би трябвало да са калибрирани и доста точни,е освен ако някой не ги е пипал. 8) Остава най-сигурният начин-математическо-тубен. :mhihi: Караш докато колата спре,сипваш 10 литра и пак караш докато спре след ,което смяташ.Да не забравиш да вземеш и втора пълна туба. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Бордови компютър със собствено мнение

Мнение от Djelebov » 12 Сеп 2008, 19:19

zvetiko написа:
Djelebov написа:Онзи ден направих едни проверки на разхода, щото се замислих, че тая кола на 3 маста и се вижда разхода: на таблото, на разходомера на борда и третия е математически- при показание на литрите в резирвоара може да се занули километража и след 20км смяташ.
Странното е, че при проверката се различаваха:
Като карам на дълга права и в продължение на 1 мин държа раазходомера (на тъблото) на 6, на борда пише 7.
Ако си направя сметката (по третия начин), борда пак показва с 1 литър повече. Корекция на борда не е правена (1000) :dunno:

Взел съм предвид:
7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

Въпросът ми е не трябва ли тези трите да показват едно и също. Някой ако има някаква полезна информация го моля да разясни, че е доста странно


Колега,това не са лабораторни уреди за да отчитат с точноста, с която ти искаш.Дори и математическият ти метод е неточен,защото почива на база неточни показания.Единственият що годе сигурен начин е с пълненето на резервоара до горе два пъти-бензиновите колонки би трябвало да са калибрирани и доста точни,е освен ако някой не ги е пипал. 8) Остава най-сигурният начин-математическо-тубен. :mhihi: Караш докато колата спре,сипваш 10 литра и пак караш докато спре след ,което смяташ.Да не забравиш да вземеш и втора пълна туба. ;)


Сигурен ли си, че нищо лошо не може да стане, щото на една друга марка немски народни автомобили им се чупи помпата в такъв случай :mhihi: Имам предвид не е ли лошо да се кара до края на резервоара?
Последна промяна Djelebov на 12 Сеп 2008, 19:22, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 12 Сеп 2008, 19:20

Ами ,коригирай борда . Моя като го сложих показваше 5.5 на 100 . Направих корекция, и сега е доста точен да не кажа съвсем.Сега като чукна на автопилот ,и таблото и борда показват еднакво .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Бордови компютър със собствено мнение

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2008, 19:27

Djelebov написа:
zvetiko написа:
Djelebov написа:Онзи ден направих едни проверки на разхода, щото се замислих, че тая кола на 3 маста и се вижда разхода: на таблото, на разходомера на борда и третия е математически- при показание на литрите в резирвоара може да се занули километража и след 20км смяташ.
Странното е, че при проверката се различаваха:
Като карам на дълга права и в продължение на 1 мин държа раазходомера (на тъблото) на 6, на борда пише 7.
Ако си направя сметката (по третия начин), борда пак показва с 1 литър повече. Корекция на борда не е правена (1000) :dunno:

Взел съм предвид:
7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

Въпросът ми е не трябва ли тези трите да показват едно и също. Някой ако има някаква полезна информация го моля да разясни, че е доста странно


Колега,това не са лабораторни уреди за да отчитат с точноста, с която ти искаш.Дори и математическият ти метод е неточен,защото почива на база неточни показания.Единственият що годе сигурен начин е с пълненето на резервоара до горе два пъти-бензиновите колонки би трябвало да са калибрирани и доста точни,е освен ако някой не ги е пипал. 8) Остава най-сигурният начин-математическо-тубен. :mhihi: Караш докато колата спре,сипваш 10 литра и пак караш докато спре след ,което смяташ.Да не забравиш да вземеш и втора пълна туба. ;)


Сигурен ли си, че нищо лошо не може да стане, щото на една друга марка немски народни автомобили им се чупи помпата в такъв случай :mhihi:


Какво е една помпа,която е почистила боклуците от резервоара,в сравнение от удоволствието да знаеш с голяма точност колко ти харчи колата.Тогава да допълня-вземи си и резервна помпа,но от друга страна ако сегашната помпа е китайска,може да няма кой и на какво да я сложиш. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Бордови компютър със собствено мнение

Мнение от Djelebov » 12 Сеп 2008, 19:35

zvetiko написа:
Djelebov написа:
zvetiko написа:
Djelebov написа:Онзи ден направих едни проверки на разхода, щото се замислих, че тая кола на 3 маста и се вижда разхода: на таблото, на разходомера на борда и третия е математически- при показание на литрите в резирвоара може да се занули километража и след 20км смяташ.
Странното е, че при проверката се различаваха:
Като карам на дълга права и в продължение на 1 мин държа раазходомера (на тъблото) на 6, на борда пише 7.
Ако си направя сметката (по третия начин), борда пак показва с 1 литър повече. Корекция на борда не е правена (1000) :dunno:

Взел съм предвид:
7 35 T:MTL Varying Fuel in tank as a % of full. Measurement

Въпросът ми е не трябва ли тези трите да показват едно и също. Някой ако има някаква полезна информация го моля да разясни, че е доста странно


Колега,това не са лабораторни уреди за да отчитат с точноста, с която ти искаш.Дори и математическият ти метод е неточен,защото почива на база неточни показания.Единственият що годе сигурен начин е с пълненето на резервоара до горе два пъти-бензиновите колонки би трябвало да са калибрирани и доста точни,е освен ако някой не ги е пипал. 8) Остава най-сигурният начин-математическо-тубен. :mhihi: Караш докато колата спре,сипваш 10 литра и пак караш докато спре след ,което смяташ.Да не забравиш да вземеш и втора пълна туба. ;)


Сигурен ли си, че нищо лошо не може да стане, щото на една друга марка немски народни автомобили им се чупи помпата в такъв случай :mhihi:


Какво е една помпа,която е почистила боклуците от резервоара,в сравнение от удоволствието да знаеш с голяма точност колко ти харчи колата.Тогава да допълня-вземи си и резервна помпа,но от друга страна ако сегашната помпа е китайска,може да няма кой и на какво да я сложиш. :mhihi:
:lol: Ще те послушам и няма да се занимавам с глупости. Просто ми е интересно кво поражда тая разлика в показанията и къф е принципът по които излизат тия разходи
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2008, 19:51

В основата на цялата работа седи един уред в резервоара-престави си 3 жици от китара,по които се движи плъзгач и отчита съпротивление.Ако жиците или плъзгача са изцапани ,отчитането става невярно.Освен това предполагам,че ту се почистват,ту се зацапват в зависимост от горивото ,което слагаме и съпротивлението се мени постоянно.А уредите работят независимо един от друг,всеки със свой алгоритъм на изчисление и отчитат някаква средна стойност,може би през различен период от време и затова тя е различна .Ако искаш може и да нагласиш някои от тях да имат еднакви показания,но едва ли ще са реалните.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Мнение от Djelebov » 12 Сеп 2008, 20:06

zvetiko написа:В основата на цялата работа седи един уред в резервоара-престави си 3 жици от китара,по които се движи плъзгач и отчита съпротивление.Ако жиците или плъзгача са изцапани ,отчитането става невярно.Освен това предполагам,че ту се почистват,ту се зацапват в зависимост от горивото ,което слагаме и съпротивлението се мени постоянно.А уредите работят независимо един от друг,всеки със свой алгоритъм на изчисление и отчитат някаква средна стойност,може би през различен период от време и затова тя е различна .Ако искаш може и да нагласиш някои от тях да имат еднакви показания,но едва ли ще са реалните.

Благодаря за отговора
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook