за разбиращите от електро....

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 8.09.2007
Местоположение: sofia

за разбиращите от електро....

Мнение от bobsi_sf » 11 Сеп 2008, 18:00

Без да ме псувате... четох бая от темите ама решение на мойто няма
НА ТАЗИ СХЕМА
резистора под №6 е изгорял, явно той е за първа степен на перката на климатроника (моя е само с две степени).
Обаче с пробна лампа проверих и другия кабел който не минава през резистора и в него имаше напрежение.Идеята ми е следната- ако сменя местата на кабелите и да пусна постоянно ток към перката без да менава през съпротивлението какво ще стане? освен че перката винаги ще се върти на включен климат...
ps и защo на 2-та степен няма съпротивление?? :roll:

опитах се да го нарисувам как стоят нещата-
Изображение
от червения и черния кабел постоянно идва ток , а синия се пуска за 2-ра степен(след 15минути) ако свържа червено и синъо от перката с червено и черно от буксата - ще е ли проблем?така изключвам втората степен и съпротивлението..
надявам се да ме разбрахте :uups:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 12 Сеп 2008, 7:39

Както искаш да го правиш, това животно ще вие и ще се обръщат след теб по улицата. Кажи какъв резистор ти трябва и да те пратя в един магазин, има части от бабино време и са стотинки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: за разбиращите от електро....

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2008, 8:20

bobsi_sf написа:Без да ме псувате... четох бая от темите ама решение на мойто няма
НА ТАЗИ СХЕМА
резистора под №6 е изгорял, явно той е за първа степен на перката на климатроника (моя е само с две степени).
Обаче с пробна лампа проверих и другия кабел който не минава през резистора и в него имаше напрежение.Идеята ми е следната- ако сменя местата на кабелите и да пусна постоянно ток към перката без да менава през съпротивлението какво ще стане? освен че перката винаги ще се върти на включен климат...
ps и защo на 2-та степен няма съпротивление?? :roll:

опитах се да го нарисувам как стоят нещата-
Изображение
от червения и черния кабел постоянно идва ток , а синия се пуска за 2-ра степен(след 15минути) ако свържа червено и синъо от перката с червено и черно от буксата - ще е ли проблем?така изключвам втората степен и съпротивлението..
надявам се да ме разбрахте :uups:


Трябва още неща да измениш-втора степен се командва от температурен датчик на двигателя когато двигателя тръгва да прегрява и от датчик за налягане на фреона ,когато налягането му стане прекалено голямо.Значи винаги ще трябва климатика да достигне някакво гранично състояние за да включи перката.Тази перка е голям консуматор на еленергия-значи разхода ще ти скочи.Ако пък я направиш да върти постоянно,двигателя ще достига по-бавно работната си температура(няма да обяснявам какво означава това),защото втората степен на тази перка освен за климатика играе роля и за охлаждането на двигателя.А можеш да намериш съпротивление наистина за стотинки.Така ,че за временно решение става ;)


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 12 Сеп 2008, 8:54

някои да я има ел схемата на тая перка каде е свързана и как щото искам да я преправя да я ползвам за охлаждане и да махна виското :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 12 Сеп 2008, 8:58

Първата степен на перката минава през резистор около 0,7-0,8 ома на 80 Watt-а... Най-лесно ще купиш една керамична клема и от дебел кантал с един мултицет ще премериш такова съпротивление и ще отрежеш необходимата дължина. От там кантала си го навиваш на нещо керамично и резистора е готов. Другия вариант е да купиш няколко керамични резистора, ако не намериш 1 на 85-100 Watt и да ги вържеш така че да докараш горните параметри на съпротивлението.

По-добре не я оставяй да върти само на 2-ра степен. Наистина е голям консуматор и е доста шумна. Плюс това имам съмнения, че ще се износи по-бързо ако постоянно включва и изключва директно на 2-ра степен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 12 Сеп 2008, 14:46

Zaho написа:някои да я има ел схемата на тая перка каде е свързана и как щото искам да я преправя да я ползвам за охлаждане и да махна виското :roll:


Колега,дино вече го е направил-виж му темата. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 8.09.2007
Местоположение: sofia

Мнение от bobsi_sf » 12 Сеп 2008, 17:28

Благодаря на всички отзовали се!
Тогава ще ходя да си намеря такова съпротивление и ще го направя да си баца и на двете степени....

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook