Усилвател Тъндър и още нещо
Модератор: Icco
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Усилвател Тъндър и още нещо
Оправих усилвателя, взеха ми 36лв. - оная каза, че са изгорели някакви интеграли, ни знам какви са тия работи, а и не ме интересува особенно,
интересува ме ОТ КАКВО СА ИЗГОРЕЛИ?!
Потенциометрите на усилвателя - от 0.2В до 5В за какво служат и на колко горе долу да ги настроя
"Касетофона" е Сони Гт414, ако има значение.
Монтирах сони 13см XS-F1315 долу в краката. Не свирят кой знае колко силно, но поне е чистичко.
Идей за 6х9 елипси отзад, ще са с адаптори, не искам да режа нищо. Имах едни Пайнери в е30ската ТС-А6995 6х9 и свиреха СУПЕР! Обаче е стар модела.
п.с. и те така, благодаря на всички отзовали се



"Касетофона" е Сони Гт414, ако има значение.
Монтирах сони 13см XS-F1315 долу в краката. Не свирят кой знае колко силно, но поне е чистичко.



п.с. и те така, благодаря на всички отзовали се
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Колко пари ти се дават за елипси ?
Интеграла е изгорял от претоварване или ако е позлвано много време охлаждането на тея тъндари е лабаво ...
Интеграла е изгорял от претоварване или ако е позлвано много време охлаждането на тея тъндари е лабаво ...
I'm slowly drifting


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
DirtySouth написа:Колко пари ти се дават за елипси ?
Интеграла е изгорял от претоварване или ако е позлвано много време охлаждането на тея тъндари е лабаво ...
100 +- 20/30лв.


Мисля елипсите да ги храня от 2 канала на усилвателя, а 3-я да е за пайнера, просто баса ще намалее за сметка на другото, какво да се прави, компромиси, по-натам и втори усилвател и кондензатор.

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
За 100 лева няма значение каквито вземеш ... Иначе аз бих избрал Lanzar HR69.3 - 200W RMS/400W Max, 4 Ω, 6x9"(15x23см), трилентови, 109лв ,а какъв е тоя тъндър модел нещо ?
I'm slowly drifting


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
http://www.ljclub.net/auto-audio/amps_n ... 85/amp.htm
е това, уж се води 4х100
не свиреше лошо, докато не спря
сега пак свири, ама до кога ли?
някакви идей за волтажа?
е това, уж се води 4х100
не свиреше лошо, докато не спря

сега пак свири, ама до кога ли?

някакви идей за волтажа?

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Напрежението според мен е входното което го взимаш от изхода на CD-то и ако то е слабо/силно да се регулира с този потенциометър имаше такава тема ама сега немога да включа ... Според мен е така де но да кажат по грамотните 

I'm slowly drifting


- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
thunder няколко пъти съм отварял и ремонтирал и ще ти кажа веднага от какво е изгорял
1.интегралната схема на захранването гори защото умника проектирал усилвателя е пуснал напрежение за което не е направена
2.кондензаторите са някакви световно неизвестни освен това са на 35 волта а напрежението през тях си стига 50+ волта в резултат на което текат
3. от там заминават и няколко транзистора
4. платката НЯМА солдер маска
1.интегралната схема на захранването гори защото умника проектирал усилвателя е пуснал напрежение за което не е направена
2.кондензаторите са някакви световно неизвестни освен това са на 35 волта а напрежението през тях си стига 50+ волта в резултат на което текат
3. от там заминават и няколко транзистора
4. платката НЯМА солдер маска
- Icco
- Музикално деформиран
-
- Мнения: 2722
- Регистриран на: 17.11.2005
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 330ci
Абе Вичо нали си гооврехме в Ахтопол там за музики и така на татък пък и преди това още си усетил че с тоя тъндар нещата ще загрубеят но както и да е сега за елипсите аз ще ти предложа това >
http://www.toyaga.org/bg/audio/?slaveid=36&prodid=111
имал съм такива в старото БМВ и свиреха перфектно
http://www.toyaga.org/bg/audio/?slaveid=36&prodid=111
имал съм такива в старото БМВ и свиреха перфектно
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Cyberloner написа:thunder няколко пъти съм отварял и ремонтирал и ще ти кажа веднага от какво е изгорял
1.интегралната схема на захранването гори защото умника проектирал усилвателя е пуснал напрежение за което не е направена
2.кондензаторите са някакви световно неизвестни освен това са на 35 волта а напрежението през тях си стига 50+ волта в резултат на което текат
3. от там заминават и няколко транзистора
4. платката НЯМА солдер маска



Да не помислиш че нещо се заяждам ама не съм съгласен с твърдението.Имат серии на много по високо ниво от Блаупункт,Сони и тн.Разбира се не съм им привърженик ама за 200 кинта може да вземеш нещо прилично тяхно и с малко модване може да стане доста добро.
1.Не знам коя е тая ИС за импулсно захранване която не е за това напрежение уж.99% от тези ИС работят в доста широк захранващ "спектър" от 7 до 25-40V.Повечето са изпълнени с ТЛ494 защото е евтин, а и всички вече му научиха "болестите" и нямат проблем с подкарването му.Проблема за изгарянето на чипа е друг... накичват много мосфети директно към ИС без да слагат драйвери м/у тях.Да не говорим че някои ИС просто си спират еи таи без да има повреда или отказва единия от изходите за управление (това много дразни

2.за кондензите им незнам.Зависи на какво си случил.Може да е било повреден нещо.Обикновенно работят на ръба, а и си имат ОВ която не трябва уж да позволи да стигне толкова високо напрежението.Не ми се вярва и някой производител с амбиции да стане голям на пазара да се цигани за 10 цента повече за 2 по големи конденза.Вярно че не им достига капацитет, ама това лесно се оправя с мод-а.Проблема за разтичането може да е и друг... а именно че почти всички фирми в ниския ценови клас НЕ слагат високочестотни кондензатори и при работа обикновенните греят и текат.
3.Мосфетите на захранването заминават основно поради 3 причини
- късо по крайното стъпало(рядко е това)
- късо някаде по тороида
- поради липсата на обратни шотки диоди в прехода дрейн-сорс водещ до пик в напрежението.Преди година поради именно липсата на тея диоди при подкарване на 1000 ватово кар импулсно изгорих 46 бр. IRFZ44

4.Нищо че няма маска.Мойте отрочета също нямат, ама това не им пречи да работят както си требе

Надявам се да съм бил полезен поне малко.Поздрави

- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
точно ТЛ494 беше и беше гръмнал като по учебник а кондензаторите 3 от 5 бяха изтекли по платката.
След краткото умоване бях стигнал до заклучението, че най-брутално изтеклия кондензатор (един на кой уплътнението беше избило през корпуса
) беше именно до интегралната схема и електролита да е дал нещо на късо по нея и от там да са заминали и двата транзистора в съседство. Усилвателната част на пластката беше здрава в интерес на истината но захранващата беше дала фира. За всеки случай му сложих и нормални Fujicon кондензатори на 65 волта поне там грижи да не бере повече
а относнот солдер маската....е добре много ли ви пречи ад си ги поръчвате тия платки с маска
иначе 3 са ми минали през ръцете 2 "Усилвателя" от активни туби(онези неверотните с черната пластмаса като гофрирана ламарина) и един усилвател 2-канален, който наистина беше по-добре направен, но определено като отворих един audison картинката ми хареса доста повече
А за големия волтаж бях измерил 80 волта но онази ИС не можах да разбера каква е просто парчето, излетяло при изгарянето на чипа беше баш надписа и беше останала само цифрата 6 и след нея CN
така и не го оправихме, защото не намерихме подходящ чип
а ти гледам се занимаваш с тия неща, ако влъзаш в DIY аудио форума замислял ли си се за вкарване на Excela-та в кола
След краткото умоване бях стигнал до заклучението, че най-брутално изтеклия кондензатор (един на кой уплътнението беше избило през корпуса



иначе 3 са ми минали през ръцете 2 "Усилвателя" от активни туби(онези неверотните с черната пластмаса като гофрирана ламарина) и един усилвател 2-канален, който наистина беше по-добре направен, но определено като отворих един audison картинката ми хареса доста повече

А за големия волтаж бях измерил 80 волта но онази ИС не можах да разбера каква е просто парчето, излетяло при изгарянето на чипа беше баш надписа и беше останала само цифрата 6 и след нея CN

а ти гледам се занимаваш с тия неща, ако влъзаш в DIY аудио форума замислял ли си се за вкарване на Excela-та в кола

- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Може да го подкарате с SG3525 с малко мод по платката разбира се.На мен ми харесва тоя драивер а и е доста добричък в интерес на истината и използвам само него
Относно кондензаторите... fujicon нямат ВЧ серия.Имат 105 градусови които са нещо като високочестотни, ама им дават до 30-на КХз което си е нищо.Аз ползвам стари на Панасоник или ВЧ серия на Хитано(те са си вече до 100К)
а за маската не е проблем, ама понеже аз си правя платките и като не са в промишлени количества не ми е от полза маската.Само лак на Контокс и това е.
В DIY форума не съм влизал не знам и аз защо

Относно кондензаторите... fujicon нямат ВЧ серия.Имат 105 градусови които са нещо като високочестотни, ама им дават до 30-на КХз което си е нищо.Аз ползвам стари на Панасоник или ВЧ серия на Хитано(те са си вече до 100К)
а за маската не е проблем, ама понеже аз си правя платките и като не са в промишлени количества не ми е от полза маската.Само лак на Контокс и това е.
В DIY форума не съм влизал не знам и аз защо

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Двамата колеги ми звучат, все едно пишат на китайски, нищо не отбирам, явно става дума за нещо интересно
кажете ми с прости думи
Как да завъртя потенциометрите на усилвателя, за да не изгори, т.е. на колко волта, бас бууста на колко ДБ, херците на колко и копчетата на Лоу Пас Филтър?
Тоя усилвател 4085 ще се справи ли с тея елипси?
кондензатора ще помогне ли на усилвателя? 
кажете ми с прости думи





You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
vicho написа:Двамата колеги ми звучат, все едно пишат на китайски, нищо не отбирам, явно става дума за нещо интересно
кажете ми с прости думи
Как да завъртя потенциометрите на усилвателя, за да не изгори, т.е. на колко волта, бас бууста на колко ДБ, херците на колко и копчетата на Лоу Пас Филтър?
Тоя усилвател 4085 ще се справи ли с тея елипси?
![]()
кондензатора ще помогне ли на усилвателя?
Виж сега.Тези копчета са си направени да си се връткат докато ти хареса и така да си слушаш.И ти ще си направиш точно това.Ще си го нагласиш както ти харесва.Това дали ще изгори не зависи от тия копченца.Особенното при Кар аудио стъпалата е че след ремонт почти 50 % пак горят.Затова гаранция че няма да изгори реално няма.Пък и зависи какво е горяло.Може и само да са те излъгали че са сменяли нещо.Отвори и виж... то си личи
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Дам намерих темата ти
100% са те излъгали че са сменяли интегрални схеми.Това си е чист проблем със защитата или е имало някаде студена спойка и като поработи и загрее елемента се отпоява.Това е
Май май са ти взели 36лв само за отварянето 

100% са те излъгали че са сменяли интегрални схеми.Това си е чист проблем със защитата или е имало някаде студена спойка и като поработи и загрее елемента се отпоява.Това е


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Ей мамка им деба на тия!!!
сервиза ли да им бутна, какво да ги направя?!
Усилвателя си прави абсолютно същото, както преди да им го дам и преди да ми вземат 36лв.
Тръгва, свири малко и спира. Нито се включва защитата, нито нищо. Дори не е загрял!
Пичка им лелина!
п.с. сори за грубия тон ама съм бесен
сервиза ли да им бутна, какво да ги направя?!
Усилвателя си прави абсолютно същото, както преди да им го дам и преди да ми вземат 36лв.
Тръгва, свири малко и спира. Нито се включва защитата, нито нищо. Дори не е загрял!
Пичка им лелина!
п.с. сори за грубия тон ама съм бесен
You said: "Time will change!" What if it changes you?
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани