БМВ създаде две коли в една

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

БМВ създаде две коли в една

Мнение от Vasilen » 21 Окт 2004, 15:14

Каква кола да карам днес? Този въпрос си задават хората, които притежават няколко автомобила. Така бе до вчера. БВМ създаде модел, при който когато седнеш зад волана, си избираш чрез програма каква да бъде колата ти - семеен седан или спортен болид, с автоматични или с ръчни скорости, с какъв тип амортисьори.
Да се направи автомобил по формулата 2 в 1 не е толкова проста работа. БМВ обаче успя. M5 V10 не e просто семеен седан - това е най-бързият седан с четири врати и едновременно с това - свръхскъпа и управлявана от суперкомпютри играчка за много богати мъже.
Под предния капак на колата ръмжи огромен петлитров, 10-цилиндров двигател. Ако към това добавим феноменално ниското тегло за подобен автомобил, ще получим удивително съотношение тегло/мощност, характерна само за суперспортните автомобили. Със своите 3,6 килограма на конска сила този "семеен" автомобил далеч превъзхожда дори Порше 911, който натоварва своите "коне" с 4,5 кг. Новият 10-цилиндров мотор постига умопомрачаващите 507 к.с. мощност при 7750 об/мин. Звукът му напомня този на автомобилите във Формула 1.
Свещите на двигателя изпълняват двойна роля - освен да запалят горивната смес, те са и своеобразни датчици, установяващи какво се случва вътре в цилиндъра. Те действат превантивно, като променят управляващите параметри. Колата притежава бутала и мотовилки от свръхлеки сплави, десет дроселови клапи, няколко маслени помпи. Включително и такива, които изгребват маслото, когато возилото се накланя в завой.
Друга екстра е окачването с адаптивни характеристики на амортисьорите и 7-степенната механична скоростна кутия, която има възможност сама да превключва предавките. Другата възможност е да се използват специално пригодените планки на волана - досущ като начина, по който превключва Ралф Шумахер. Водачът има възможност да "влезе" в менюто на операционната система. Като начало може да настрои мощността на двигателя - 400 к.с., 507 к.с. или същите 507 к.с., но при които функциите се извършват със значително повишена скорост. В последния случай подаването на газта става по-рязко, реакцията на мотора е светкавична. В друго меню се избира настройката на скоростната кутия. При положение "D" автомобилът превключва сам предавките, а времето, за което се извършва тази операция, може да се настрои на няколко степени, като по този начин се променя усещането - от комфортно в спортно. При положение "S" водачът сам превключва с планки на волана, като отново избира времето за реакция на секвенциалната скоростна кутия. Чрез менюто може да се настроят твърдостта на амортисьорите, реакцията на волана и електронната програма за стабилност. Последната може да бъде така нагласена, че да реагира със закъснение, като позволява контролирано занасяне на задната част на автомобила или възможността за пълно изключване.
Инженерите и конструкторите са оставили в ръцете на собственика изцяло отговорността как да програмира този автомобил, който прилича на нещо сякаш спуснато от бъдещето. Подобаваща е и цената, която се движи в зоната около 87 000 Евро, но пък е значително по-ниска от тази на подобния Мерцедес Е 55 AMG.

Източник Стандарт нюз

Оригинал на този адрес http://www.standartnews.com/stnews/auto/s4238_5.htm
May the BMW force be with you!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 30.08.2004
Местоположение: под сливата

Мнение от marti the pi4 » 21 Окт 2004, 16:12

:bowdown: :bowdown: :bowdown:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 21 Окт 2004, 20:40

Мога да стисна ръката на бездарника писал (превеждал) статията и да му пожелая да си търси друга работа, защото от превод и автомобили видимо не разбира!

Като гледам и българския не му е много ясен - "БВМ създаде модел"

Мразя неуважаващи себе си хора и тотални непрофесионалисти в работата си!

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 21 Окт 2004, 22:33

Ми той човека сигурно за първи път пише нящо различно от статия за жълтата преса :wink:

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 22 Окт 2004, 7:37

Моят съвет е да продължи да ги пише .. тези определено не му се отдават!
Мога да дам доста примери в работата си, когато хора говорят и обясняват за неща, които дори не знаят как изглеждат ... и се почват едни свободни съчинения, които могат да те накарат да се разплачеш!

Станах свидетел как човек със самочувствие и "знания" ми показва антилаг система отзад до гърнето на ауспуха на Peugeot 306 S16 ... ми първо то е атмосферно и няма как да има антилаг и второ антилага не стои отзад ... но ако бях льохман щях да го гледам с жажда за знания право в очите?!?! За 7 месеца покрай работата си с Камор се нагледах на журналисти, специалисти, потребители и клиенти, които се оказа, че 99.9% са вятър и мъгла от самочувствие без покритие!
Повръща ми се от некадърници, просто защото съм такъв, че никога не вземам участие по тема, която не ми е напълно ясна и несъм сигурен в правотата на думите ми. Според мен няма нищо лошо като не знае човек нещо да попита, да е любознателен, да се интересува ... най-малко от уважение към себе си.

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 22 Окт 2004, 10:07

Ами всички тези които имат самочуствие никога няма да попитат за да научат това което ги интересува щото ги е срам да не се изложат, а незнаят че не е срамно да незнаеш, срамно е когато говориш глупости и настояваш за верността им!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 22 Окт 2004, 10:28

Често казано се засилих и аз да плюя ,но се отказах като прочетах парвия пост на Туртурело,че после и втория . Той е описал всичко доста изчерпателно . Но все пак статията е от Стандарт до колкото си спомням и .....
Василене май ти дължим малко извинение че ти плюем темата , но ти не се засягай ясно ни е че ти не си виновен а си искал да да бъдеш полезен , и си полезен де .
Най-мразя да съм прав!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 673
Регистриран на: 10.04.2004
Местоположение: Cambridge

Мнение от ngc7052 » 22 Окт 2004, 10:29

Само не разбрах ,защо го обиждате така човека ,кво толкова е станало ,вече че го наричате "бездарник" и прочие.Горе долу разбирам от английски(уча в английска гимназия) и не виждам повод за такива груби думи :roll: И кво общо има темата с разни жълти вестници и журналисти... :?:
But does a human form display to those who dwell in realms of day

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

M5 vs. Porsche

Мнение от stenly » 22 Окт 2004, 11:20

Vasilen написа:...Със своите 3,6 килограма на конска сила този "семеен" автомобил далеч превъзхожда дори Порше 911, който натоварва своите "коне" с 4,5 кг. ...


Аз също благоговея пред технологичното чудо, което представляват (за времето си) всяка М-ка;
Също така знам, че BMW и Хонда прават най-добрите (поне серийно производство) атмосферни бензинови двигатели - най-добри като литрова мощност.
Обаче момчета, не забравяйте че не всичко е до MAX POWER.
Има и други важни неща като POWER CURVE и HANDLING примерно.
А на въпросното Porsche, ако е с турбо (което е почти сигурно) POWER CURVE-то му се обзалагам че поне до 5000 оборота е доста над съответната крива за М5-ата, което пък само заради старта, го прави по-бързо в упражнението "от 0 до 100" (за високи скорости вече не е ясно).
А колкото до фактора HANDLING - и Porscheto не е за изхвърляне ако ме разбирате какво искам да кажа :wink:
It hurts me to say it, обаче имаше едно филмче в което Porsche и М5 (не последното разбира се) се състезаваха на полигон - дисциплината най-точно може да се опише като зиг-заг м/у колчета - чести и рязки завои. Е, Porsche-то биеше убедително, въпреки че шофьора на М5-цата определено си даваше повече зор. Са, няма какво да се лъжеме - тва специално е дисциплина, която е по-благосклонна към коли със задно разположен двигател и т.н. но ми схващате идеята, нал тъй :)

Инак аз лично ако ме срещне дядо Коледа на 24 декември и ми рече:
"А ти stenly, момчето ми, понеже си слушкал и си си ял закуската, ха сега си избери дядовото - кво да ти подаря - последното М5 или последното Porsche?" Без въобще да се замислям ще река "М5, дядо Коледа!";
А ако добрият старец смръщи вежди и попита, "Бах маа-му, що така?"
Ще му :wink: -а: "Че тва Porsche-то убавко дедко, ама нема багажник - като се връщам от село, де ше си товаря бурканите с компота и стъклата с ракията?" ... друг е въпроса дали в М5-ата ше останат здрави дорде ги докарам :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Мнение от [FF]GODFLESH » 22 Окт 2004, 11:29

Стенли има разлика между спортно купе и 4 местен седан....така че тоя тест не е много обективен :? :roll:
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 22 Окт 2004, 11:44

bravo написа: Василене май ти дължим малко извинение че ти плюем темата , но ти не се засягай ясно ни е че ти не си виновен а си искал да да бъдеш полезен , и си полезен де .

Честно казано не съм се вглеждал денайлно в думите просто ми хареса фразата "Последната може да бъде така нагласена, че да реагира със закъснение, като позволява контролирано занасяне на задната част на автомобила " с част от тази фраза се измъкнах от полицията когато ме викаха заради дрифтове 8)
А и няма за какво да се обиждам за това съм посочил източника и съм го цитирал :wink:
May the BMW force be with you!

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 22 Окт 2004, 14:17

Радвам се че не си се засегнал, защото нямам предвид теб :wink:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 8.02.2004
Местоположение: Mайна сити

Re: M5 vs. Porsche

Мнение от ISATIS » 23 Окт 2004, 1:31

:OT:

stenly написа:[quote="Vasilen]....обаче имаше едно филмче в което Porsche и М5 (не последното разбира се) се състезаваха на полигон - дисциплината най-точно може да се опише като зиг-заг м/у колчета - чести и рязки завои. Е, Porsche-то биеше убедително, въпреки че шофьора на М5-цата определено си даваше повече зор.....


А случайно да си гледал японското филмче с М3 ЦСЛ и 996 Турбо на писта нито много бърза, нито много "спъната", филмче , с шофьори - професионални състазатели, в което М3 ЦСЛ даваше ПО-ДОБРИ времена на обиколка от 996 Турбо?????А и за мен сравнението на 2+2 спортен автомобил и луксозна 2-тонна семейна лимузина не е много правилно и коректно....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 23 Окт 2004, 2:15

абсолютно си прав че не е коректно,но ще ти кажа нещо 911ТТ и М3ЦСЛ са почти еднакво тежки(малко над 1500кг)......ЦСЛ идва от завода с полу сликове(което може би компенсира липсата на коне спрямо 911ТТ).....може много да харесвам БМВ ,ама на черното няма да кажа бяло....пък и точно тия филмчета на Бестмоторинг ,може доста да се поспори с тях.....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook