BMW 328-легендата
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
BMW 328-легендата

За цялата история на италианското легендарно състезание “Миле-Миля”, чуждестранни автомобили са печелили само три пъти. Интересното е, че и трите пъти монополът е нарушаван от немски производители. През 1940 година автомобилът, който успява да се пребори със силната италианска конкуренция е BMW 328. Пилотът, който обира овациите, е барон Фриц фон Ханщайн. Неговата средна скорост е 166.773 км/ч, като тя се дължи на редица новаторски решения по автомобила и най-вече на използването на авиационни технологии. Именно последните позволяват съотношението между масата и мощността да е само 5 килограма на конска сила. Навигатор на Ханщайн трябвало да бъде италианският граф Джовани Лурани, но след няколко дневни тренировки преди състезанието графът се отказва. Така неговото място е заето от германец. Името му е Валтер Баумер и така екипажът става изцяло немски. Няколко километра преди финала 328-цата води с доста голяма преднина и Ханщайн отстъпва пилотското място на своя навигатор, който триумфално финишира първи.
“Спортистът” нееднократно доказва качествата си, като печели много от най-престижните и трудни състезания. BMW 328 се появява през 1936 година, когато фирмата вече има авторитет в престижните надпревари на Европа. Двуместният спортен роудстър не разочарова създателите си. Изпитанията на прототипа 328 се провеждат във Франция, на пистата Монлери. Една година по-късно красивият роудстър започва да се произвежда серийно. Автомобилът е оборудван с редови шестцилиндров двигател с горно разположени клапани. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 66/96 мм. Работният обем е 1 971 см3, а мощността е 80 к.с. при 5 000 об./мин. “Шестакът” е снабден с по два клапана на цилиндър, разположени V-образно и с полусферични горивни камери. Цилиндровият блок е изработен от чугун, а главата на блока е от специална олекотена сплав. Коляновият вал лагерува на четири места. 328 е оборудван с четиристепенна, механична скоростна кутия. Предното окачване е независимо, ресорно, а задният мост “лежи” на два полуелиптични ресора. Въпреки своята опростена конструкция автомобилът е много стабилен на пътя. Спирачките са барабанни и на четирите колела, характерно за всички коли по това време. Интересното е, че спирачната система вече е със сервоусилвател. Новост при модела е закрепването на 16-цоловите джанти с една централна гайка към спирачния барабан. Дължината и широчината на каросерията са съответно 3 900/1 550 мм. Моделът 328 тежи 830 килограма. Разходът на гориво е сравнително нисък за времето си - 14.5 литра на 100 километра. Максималната скорост, която развива роудстърът е 160 км/ч.

Баща на BMW 328 e Фриц Фидлер. Той конструира първия си шестцилиндров двигател и така поставя началото на най-успешните BMW-та преди началото на Втората световна война. Най-мощните “шестаци” са оборудвани с три карбуратора Solex. Те се монтират на моделите 327 и 328, като модификацията 327 е едноместна и се явява най-състезателният вариант на 328.
Последна промяна Bavarcho на 08 Фев 2012, 15:39, променена общо 1 път

- DiDi
- ентусиаст
-
- Мнения: 850
- Регистриран на: 7.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: самолет
- Мечтае да кара: НЛО
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1989
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
- Денислав Шишев
- DS Motorsport
-
- Мнения: 578
- Регистриран на: 14.06.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 M3 & E90 LCI
- Детайли за колата: 04' E46 M3 Coupe, 6 speed manual transmission, titansilver metallic, Full options, full Magnaflow exhaust system, K&N intake
- VT5602AK
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
- Ascendancy
-
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: Дружба Сити
- Кара: Е34/Е30 на кило
- Мечтае да кара: Х5 4.4 is
- TazzMann
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София Местожителство: Лондон
- bozukov_g
- Голямата Базука
-
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 21.04.2006
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E36-328i sedan E30-323i cabrio
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Един пич тука от Варна май се е сдобил с такова, но не съм го виждал още, ще се реставрира. Днес му видях една от другите коли -8-ма серия Racing Dynamics K55 Sport Coupe 401к.с версията за Европа която е. В по хишна кола не бях се качвал никога. Тези стари машини са безценни, чак се чудя с какво сърце ги продават някои.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани