Въпрос към Василен

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Въпрос към Василен

Мнение от Penchev » 18 Окт 2004, 23:20

Моля те провери с ръководството ти за Е34 има ли показан начина за смяна на амортисьор на задния капак (за комби-вратата става дума:) )
Ако има сканирай го и го постни :idea:

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 19 Окт 2004, 8:00

Не съм Василен, но мисля, че тук http://dl.bmworg.ru/book/haynes/3&5_11.pdf, в секция 14.8 се намира това, което търсиш. А тук http://www.bmworg.ru/dl/index.php има и други интересни неща за Е30, Е28 и Е34.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 19 Окт 2004, 10:39

Ако не ти е свършил работа линка на ivantchoG да търся ли ?
May the BMW force be with you!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 19 Окт 2004, 17:52

Много благодаря на ivanchoG за материала и линковете,но за амартисьорите на капака е дадено захващането към каросерията.Това не е проблем.Проблемът е отдругата страна - захващането към капака.Цилиндърчетата им влизат чрез нещо като накрайници навътре в пластмасовата част на която седят заводските инструменти,триъгълник и т.н.Та интересното за мен е как точно се сваля тая цялата част.Виждам 4 глави на болтове като еврейска звезда,но не за лимбус а като за накрайник на отверка.Това също не е проблем - притеснявам се после да не счупя нещо а да си има "някаква цака" :!: И съответно закрепването на амортисьора към капака. :|
Василене,виж ти ако можеш нещо да намериш БЛАГОДАРЯ :yes:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 21 Окт 2004, 19:50

Аз карам такъв Touring, не съм сменял тези амортисьори, но съм сменял тези на самото стъкло (нали то се отваря отделно). Но ще ти кажа какво пише по въпроса в моята книга:
1. Отваряш задното стъкло
2.Махаш гумените капачета на двата винта, които държат черните пластмасови капаци от двете страни на капака и развиваш винтовете.
3.Отваряш вратата.
4.Махаш капаците. Внимавай от горната страна откъм покрива са залепени с незасъхващ силикон за да не дрънчат при движение.
5.Вече имаш достъп до болта, на амортисьора и го развиваш и т.н.

Успех!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Окт 2004, 22:39

Много ти благодаря за съветът.Аз си го мислех по друг начин,който естествено няма нищо общо с действителноста.Сега чакам да ми пристигне поръчката и като го взема веднага се захващам 8)
А да те попитам за другите 2 амортисьора на задното стъкло - трудно ли се сменят,защото доколкото съм ги гледал са хоризонтални и влизат навътре под тавана ? :wave:

Георги Пенчев
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 22 Окт 2004, 0:52

Значи за да ги смениш тях трябва да изпълниш пак точки 1. - 4. След това има още една пластмаса от всяка страна, която в същност е водач за кабелите която трябва да се свали. На два винта е откъм пантите. След това заедно с нея трябва да извадиш кабелите от кухината в купето и вече имаш достъп навътре. Сваляш първо зегерката и ухото на амортисъора от самото стъкло. После следва да се свали от ябълковидния болт(щифт) в кухината на купето. Аз тук видях малко зор, защото не исках да го напъвам. Кухината, където е болтът, се уплътнява от гумен маншон и внимавай да не го скъсаш с отвертка или нещо подобно като ръчкаш за амортосьора. Опитай се да го завъртиш и с помощта на дълга отвертка излиза.
След това нанизваш маншона на новия амортсьор и трябва да нацелиш ябълковидния щифт и да го втъкнеш. Става лесно още повече, ако сложиш малко грес. След това сглобяваш по обратния ред. Достъпът до този амортисьор е само от тази страна, откъм тапицерията няма достъп.

Това е.
Успех

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 22 Окт 2004, 7:35

Eй човече,ти направо ме изкефи :lol: Хиляди благодарности :yes: :bowdown:

Георги Пенчев
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook