Открийте 10те разлики...?
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Открийте 10те разлики...?
Та да питам:има ли и ако да,какви са разликите и подобренията между 318и и 318ис?Значи става въпрос за Е30 и Е36.Освен в двигателите,дисковите спирачки отзад(това е за което се сещам сега
),има ли други в окачване,скоростни кутии,диференциали (уууфффф не мога да я напиша тая дума),закрепване на агрегатите и други подобни...?
Предполавам,че темата може и да е обсъждана и публикувана някъде,за което предварително се извинявам

Предполавам,че темата може и да е обсъждана и публикувана някъде,за което предварително се извинявам

One passion,one car,one life...
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
не че разбирам нещо ама доколкото знам цялата конструкция на колата зависи от мощността, тежестта и мястото (координатите на центъра на тежестта) на двигателя...
т.е. при даден вид двигател се изчислява колко ще тежи, къде ще тежи и каква мощност ще предава на задните (в случая) колелета и оттам се преоразмеряват роллбари-те, всички греди и други конструктивни части по купето, "твърдостта" на окачването се повишава защото ако с 316 поддържаш средна скорост от 100км/х (примерно) и хората са смятали окачването така че трябва да можеш да вземеш завоя с тая скорост то при 318ис средната скорост се качва на 130км/х (съвсем хипотетично го казвам цифрите са само примерни не и истинските) тряба да ти слагат по-твърдо окачване за да можеш да вземеш същия завой със 130....
затова "майсторите от старата школа" са "против" смяната на двигателя с друг по-мощен и по-тежък....
а това че примерно няма разлика между конструкцията на 316, 318 и 320 е защото тая на 316 е преоразмерена със 100% (примерно) и за следващите модели ако трябва да се "заякне" с 20% то може директно да сложат тая от 316 и вместо със 100% ще е преоразмерена с 80% за 318 и с 60% за 320 което обаче е напълно достатъчно, така се постига по- голяма унификация на производството => е по евтино...
П.С. всички цифри са съвсем хипотетични, само тия от БМВ си ги знаят, не знам дали ги има тия данни за свободен достъп - ако ги има Явор ще ги знае
тва дето го написах може и да е пълна глупост
ама така съм чувал... нека и по запознатите си кажат "кво са чели в дебелите книги" 
т.е. при даден вид двигател се изчислява колко ще тежи, къде ще тежи и каква мощност ще предава на задните (в случая) колелета и оттам се преоразмеряват роллбари-те, всички греди и други конструктивни части по купето, "твърдостта" на окачването се повишава защото ако с 316 поддържаш средна скорост от 100км/х (примерно) и хората са смятали окачването така че трябва да можеш да вземеш завоя с тая скорост то при 318ис средната скорост се качва на 130км/х (съвсем хипотетично го казвам цифрите са само примерни не и истинските) тряба да ти слагат по-твърдо окачване за да можеш да вземеш същия завой със 130....
затова "майсторите от старата школа" са "против" смяната на двигателя с друг по-мощен и по-тежък....
а това че примерно няма разлика между конструкцията на 316, 318 и 320 е защото тая на 316 е преоразмерена със 100% (примерно) и за следващите модели ако трябва да се "заякне" с 20% то може директно да сложат тая от 316 и вместо със 100% ще е преоразмерена с 80% за 318 и с 60% за 320 което обаче е напълно достатъчно, така се постига по- голяма унификация на производството => е по евтино...
П.С. всички цифри са съвсем хипотетични, само тия от БМВ си ги знаят, не знам дали ги има тия данни за свободен достъп - ако ги има Явор ще ги знае

тва дето го написах може и да е пълна глупост


- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: Открийте 10те разлики...?
Impasse написа:Та да питам:има ли и ако да,какви са разликите и подобренията между 318и и 318ис?Значи става въпрос за Е30 и Е36.Освен в двигателите,дисковите спирачки отзад(това е за което се сещам сега),има ли други в окачване,скоростни кутии,диференциали (уууфффф не мога да я напиша тая дума),закрепване на агрегатите и други подобни...?
Предполавам,че темата може и да е обсъждана и публикувана някъде,за което предварително се извинявам
голяма част от ис-ките имат фабрично шпер
DEFLEPPARD написа:не че разбирам нещо ама доколкото знам цялата конструкция на колата зависи от мощността, тежестта и мястото (координатите на центъра на тежестта) на двигателя...
т.е. при даден вид двигател се изчислява колко ще тежи, къде ще тежи и каква мощност ще предава на задните (в случая) колелета и оттам се преоразмеряват роллбари-те, всички греди и други конструктивни части по купето, "твърдостта" на окачването се повишава защото ако с 316 поддържаш средна скорост от 100км/х (примерно) и хората са смятали окачването така че трябва да можеш да вземеш завоя с тая скорост то при 318ис средната скорост се качва на 130км/х (съвсем хипотетично го казвам цифрите са само примерни не и истинските) тряба да ти слагат по-твърдо окачване за да можеш да вземеш същия завой със 130....
затова "майсторите от старата школа" са "против" смяната на двигателя с друг по-мощен и по-тежък....
а това че примерно няма разлика между конструкцията на 316, 318 и 320 е защото тая на 316 е преоразмерена със 100% (примерно) и за следващите модели ако трябва да се "заякне" с 20% то може директно да сложат тая от 316 и вместо със 100% ще е преоразмерена с 80% за 318 и с 60% за 320 което обаче е напълно достатъчно, така се постига по- голяма унификация на производството => е по евтино...
П.С. всички цифри са съвсем хипотетични, само тия от БМВ си ги знаят, не знам дали ги има тия данни за свободен достъп - ако ги има Явор ще ги знае![]()
тва дето го написах може и да е пълна глупостама така съм чувал... нека и по запознатите си кажат "кво са чели в дебелите книги"
не е нужно да си го чел в дебелите книги за да го разбереш това нещо..друго което е има една ш**на функция наречена "Търсене" или в архива можеш да си търсиш каквато информация искаш..ок? Не се карам ама ми писна да чета всеки ден едно и също...Другото което е
"твърдостта" на окачването се повишава защото ако с 316 поддържаш средна скорост от 100км/х (примерно) и хората са смятали окачването така че трябва да можеш да вземеш завоя с тая скорост то при 318ис средната скорост се качва на 130км/х (съвсем хипотетично го казвам цифрите са само примерни не и истинските)
това значи че с 520ка трябва да взимам всякакви завои с 200 нали е така??

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Impasse написа:Имах предвид някви сериозни различия и подобрения...И със сигурност трябва да има...Не може при двигател 140hp да няма подсилен съединител например
е уви няма

DEFLEPPARD написа:не че разбирам нещо ама доколкото знам цялата конструкция на колата зависи от мощността, тежестта и мястото (координатите на центъра на тежестта) на двигателя...
т.е. при даден вид двигател се изчислява колко ще тежи, къде ще тежи и каква мощност ще предава на задните (в случая) колелета и оттам се преоразмеряват роллбари-те, всички греди и други конструктивни части по купето, "твърдостта" на окачването се повишава защото ако с 316 поддържаш средна скорост от 100км/х (примерно) и хората са смятали окачването така че трябва да можеш да вземеш завоя с тая скорост то при 318ис средната скорост се качва на 130км/х (съвсем хипотетично го казвам цифрите са само примерни не и истинските) тряба да ти слагат по-твърдо окачване за да можеш да вземеш същия завой със 130....
затова "майсторите от старата школа" са "против" смяната на двигателя с друг по-мощен и по-тежък....
а това че примерно няма разлика между конструкцията на 316, 318 и 320 е защото тая на 316 е преоразмерена със 100% (примерно) и за следващите модели ако трябва да се "заякне" с 20% то може директно да сложат тая от 316 и вместо със 100% ще е преоразмерена с 80% за 318 и с 60% за 320 което обаче е напълно достатъчно, така се постига по- голяма унификация на производството => е по евтино...
П.С. всички цифри са съвсем хипотетични, само тия от БМВ си ги знаят, не знам дали ги има тия данни за свободен достъп - ако ги има Явор ще ги знае![]()
тва дето го написах може и да е пълна глупостама така съм чувал... нека и по запознатите си кажат "кво са чели в дебелите книги"
Пич моля те спри да бълваш недомислици



Еми идеото и тогава и сега ще ти кажа - по твойта логика е36 316и и е36 е325и са различни модели. Ми не са, те са РАЗЛИЧНИ МОДИФИКАЦИИ НА ЕДИН МОДЕЛ. Разбирам че това е сложно за теб, но моля те замълчавай от време на време, когато не можеш да кажеш нищо освен един куп неразбираеми словосъчетания (за пример горния пост, верно че аз съм просто момче ама все една дума да не схвана



П.С. Ами само един пример ще ти дам за да замълчиш: не знам дали си чувал за Пловдив Склад, Роската, Иван и другите, за мен те са НАИСТИНА МАЙСТОРИ ОТ СТАРАТА ШКОЛА, и точно понеже са такива, те ВЪОБЩЕ НЕ ИМПЛАНТИРАТ МОЩНИ ДВИГАТЕЛИ В РАЗЛИЧНИ КУПЕТА :mha: :mha: :mha:
Ние трябва да осигурим едно по добро бъдеще за България и нашите Български деца и Национал-Социализма е пътя за това

*тези неща се однасят за US моделите, това са разликите във този пазар, и сигорно съ същите във Българския пазар но немога да бъда сигорен.
разликата във е36 е че is имат 2 врати а i имат 4.
при е30 iS има само със 2 врати, но i има и със 2 и със 4. Във 91 е било възможно да се поръчат всички iS опци на модел със 4 врати, но офицялно тези модели не съ iS.
така де при е30 разликите са следните
iS е имало LSD (опця за 318)
iS имат по спортно окачване (shocks, springs, swaybars незнам как се казват тези неща на български
)
iS имат 14x6½" BBS ганти
ето тези
iS имат преден\/ и заден/\ сполер
Is имат по спортни седалки
Is преди 90г имат по различно кормило(cъц 3 спици)

разликата във е36 е че is имат 2 врати а i имат 4.
при е30 iS има само със 2 врати, но i има и със 2 и със 4. Във 91 е било възможно да се поръчат всички iS опци на модел със 4 врати, но офицялно тези модели не съ iS.
така де при е30 разликите са следните
iS е имало LSD (опця за 318)
iS имат по спортно окачване (shocks, springs, swaybars незнам как се казват тези неща на български

iS имат 14x6½" BBS ганти
ето тези
iS имат преден\/ и заден/\ сполер
Is имат по спортни седалки
Is преди 90г имат по различно кормило(cъц 3 спици)

- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
Tano написа:DEFLEPPARD написа:.....
ай бе отворен... ела и ми кажи ся че няма разлики между двете коли... и после пак приказвай кво помниш отпреди 1,5 години, поукраси го малко, поизмисли още малко, та ми го "припомни" пак....:
318is--------------------------------318i
Bodywork
Type: 4/5S SAL----------- 4/5S SAL
Number of doors: 2--------4
Dimensions
Wheelbase: 2570 mm 101.18 in-----2700 mm 106.29 in
Track front: 1405 mm 55.31 in----1418 mm 55.82 in
Track rear: 1415 mm 55.70 in-----1431 mm 56.33 in
Length: 4325 mm 170.27 in--------4445 mm 175.00 in
Width: 1646 mm 64.80 in----------1702 mm 67.00 in
Kerb weight: 1200 kg 2645.54 lb--1145 kg 2524.28 lb
Fuel capacity: 55 l 14.52 US gal-65 l 17.17 US gal
Engine
Code: M42
Manufacturer: BMW-----------------BMW
Type: S-4 DOHC----------------------S-4SOHC
16 valves total-----------------------8 valves total
4 valves per cylinder--------------------2 valves per cylinder
Main bearings: 5---------------------------5
Bore x stroke: 84.00mm ? 81.00mm-----------84.00mm ? 81.00mm
Bore / stroke ratio: 1.04------------------1.04
Displacement: 1796 cc 109.59 cu in---------1796 cc 109.59 cu in
Compression: 10.00:1--------------------------8.80:1
Fuel system: Bo Motronic ML 1.7 fuel inj.-----Bo DME fuel inj
Aspiration: Normal----------------------------Normal
Catalytic Converter: Yes---------------yes
Max. output: 135.9 PS (134.0 bhp)-------114.6 PS (113.0 bhp
(99.9 kW)@6000 rpm----------------------(84.3 kW)@5500 rpm
Max. torque: 172.0 Nm (127 lbft)---------161.0 Nm (119 lbft
(17.5 kgm)@4600 rpm-----------------------(16.4 kgm)@4250 rpm
Coolant: Water---------------------------Water
Specific output: 74.6 bhp/litre-----------62.9 bhp/litre
Specific torque: 95.77 Nm/litre-----------89.64 Nm/litre
Performance
0-60mph: 9.3 s------------- 10 s
0-100km/h: 9.9 s-----------no info
Quarter mile: 17.20s----------------17.20s
Top speed: 200 km/h------------------196 km/h
Power to weight: 111.67 bhp/ton------98.69 bhp/ton
Chasis
Engine location: Front----------------Front
Engine alignment: Longitudinal--------Longitudinal
Steering: rack & pinion PAS-------Turns lock-to-lock: 3.400
Turning circle: 10.50 m---------------10.40 m
Suspension front: I.MS.---------------: I.MS.CS.ARB
Suspension rear: I.STA.CS.ARB.---------I.MulitLi.CS.ARB
Wheels F/R: 5.5J/5.5J-----------no info
Tyres front: 195/65 HR 14------------185/65 R 15
Tyres rear: 195/65 HR 14---------------185/65 R 15
Brakes: Di/Di-S------------------------Di/Di
Transmission: 5M------------------5M
Drive: RWD------------------------RWD
Top gear ratio: 0.8---------------1
Final drive ratio: 4.1-----------3.45
П.С. инфото е от http://www.globalcar.com
П.С.2 ще ти пейстна и разликите отделно щот кат гледам колко и как четеш кат нищо ще ги пропуснеш:
1. Number of doors: 2--------4
2. Wheelbase: 2570 mm 101.18 in-----2700 mm 106.29 in
3. Track front: 1405 mm 55.31 in----1418 mm 55.82 in
4. Track rear: 1415 mm 55.70 in-----1431 mm 56.33 in
5. Length: 4325 mm 170.27 in--------4445 mm 175.00 in
6. Width: 1646 mm 64.80 in----------1702 mm 67.00 in
7. Kerb weight: 1200 kg 2645.54 lb--1145 kg 2524.28 lb
8. Fuel capacity: 55 l 14.52 US gal-65 l 17.17 US gal
9. Type: S-4 DOHC----------------------S-4SOHC
10. 16 valves total-----------------------8 valves total
11. 4 valves per cylinder--------------------2 valves per cylinder
12. Compression: 10.00:1--------------------------8.80:1
13. Fuel system: Bo Motronic ML 1.7 fuel inj.-----Bo DME fuel inj
14. Max. output: 135.9 PS (134.0 bhp)-------114.6 PS (113.0 bhp
15. (99.9 kW)@6000 rpm----------------------(84.3 kW)@5500 rpm
16. Max. torque: 172.0 Nm (127 lbft)---------161.0 Nm (119 lbft
17. (17.5 kgm)@4600 rpm-----------------------(16.4 kgm)@4250 rp
18. Specific output: 74.6 bhp/litre-----------62.9 bhp/litre
19. Specific torque: 95.77 Nm/litre-----------89.64 Nm/litre
20. 0-60mph: 9.3 s------------- 10 s
21. Top speed: 200 km/h------------------196 km/h
22. Power to weight: 111.67 bhp/ton------98.69 bhp/ton
23. Turning circle: 10.50 m---------------10.40 m
24. Suspension front: I.MS.---------------: I.MS.CS.ARB
25. Suspension rear: I.STA.CS.ARB.---------I.MulitLi.CS.ARB
(нямало разлика в окачването а?)
26. Brakes: Di/Di-S------------------------Di/Di
27. Top gear ratio: 0.8---------------1
28. Final drive ratio: 4.1-----------3.45
и кво стана ся?
май са с различни модели на двигателя, окачването и т.н....
май само модела на купето остана еднакъв (Е30) ?...и то като се има напредвид че едната е с 2 врати, а другата с 4 -> т. е. има разлики дори в купето!
май "откриите 10те разлики" стана на "откриите 28-те разлики" ?... макар и някой да са основни и ясни за всички, а други да са незначителни...
П.С.3 черпя инфото от мястото откъдето 90% от посетителите на тоя форум (най - вероятни и ти си един от тях), а именно Интернет... щото силно се съмнявам, че си разглобявал основно 318ка и 318ис-ка та да видиш реално дали данните са верни.... хората тук, които могат да споделят личен опит от тия коли се броят на пръсти!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани