Проблем с охлаждането на 525д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с охлаждането на 525д
Здравейте,
Карам 2002 525д ауто и наскоро се появи проблем с охлаждането. Големия вентилатор на мотора вие непрекъснато и колата издава звуци като Татра когато ускорява. Преди този вентилатор се пускаше при над 34 градуса и ниска скорост (<40), а сега непрекъснато дори над 130 при 23 градуса вечер. Освен това, като настъпя газта до край и двигателят стигне 4000 оборота, включва се някаква защита и не се дигат повече оборотите, въпреки че педала е до долу (стрелката на оборотите трепери и колата придърпва все едно е стигнала червеното). Вчера забелязах че на авто пилот по магистралата придърпва на изкачванията.
Проверих течността за охлаждане и е добре. Измих и радиаторите (светнаха), но нищо не се промени. Знаете ли какво причинява тези проблеми и как може да се оправи? Мерси много!
Карам 2002 525д ауто и наскоро се появи проблем с охлаждането. Големия вентилатор на мотора вие непрекъснато и колата издава звуци като Татра когато ускорява. Преди този вентилатор се пускаше при над 34 градуса и ниска скорост (<40), а сега непрекъснато дори над 130 при 23 градуса вечер. Освен това, като настъпя газта до край и двигателят стигне 4000 оборота, включва се някаква защита и не се дигат повече оборотите, въпреки че педала е до долу (стрелката на оборотите трепери и колата придърпва все едно е стигнала червеното). Вчера забелязах че на авто пилот по магистралата придърпва на изкачванията.
Проверих течността за охлаждане и е добре. Измих и радиаторите (светнаха), но нищо не се промени. Знаете ли какво причинява тези проблеми и как може да се оправи? Мерси много!
- i4koo
- ентусиаст
-
- Мнения: 910
- Регистриран на: 4.01.2007
- Местоположение: България
- Кара: BMW E39 520 M52
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем с охлаждането на 525д
Колега ,почвай наред -водна помпа ,термостат ,виско ,перка климатроник ... и т.нdanny_acs написа:Здравейте,
Карам 2002 525д ауто и наскоро се появи проблем с охлаждането. Големия вентилатор на мотора вие непрекъснато и колата издава звуци като Татра когато ускорява. Преди този вентилатор се пускаше при над 34 градуса и ниска скорост (<40), а сега непрекъснато дори над 130 при 23 градуса вечер. Освен това, като настъпя газта до край и двигателят стигне 4000 оборота, включва се някаква защита и не се дигат повече оборотите, въпреки че педала е до долу (стрелката на оборотите трепери и колата придърпва все едно е стигнала червеното). Вчера забелязах че на авто пилот по магистралата придърпва на изкачванията.
Проверих течността за охлаждане и е добре. Измих и радиаторите (светнаха), но нищо не се промени. Знаете ли какво причинява тези проблеми и как може да се оправи? Мерси много!

Нищо лично ,Просто бизнес !
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Здравей, danny_acs,
Моят съвет е да си погледнеш в тайните менюта от каква точно температура на водата започва да ограничва оборотите и да включва перката. Също така да провериш за натрупани грешки в паметта на компютъра (най-сигурно е на диагностика с необходимата апаратура) и дали след зануляването им няма да изчезне проблема. В менютата се влиза по следния начин, в случай, че си с големия бордов компютър:
Даваш на контакт
Натискаш и задържаш десния бутон
Показва ти "Check Control OK", след което (около 10s) показва "Test Nr. 01"
Пускаш десния и натискаш левия и ти показва номера на шасито, събираш последните 7 цифри, примерно DG23278 = 22, буквите ги игнорираш.
После отново с последователни натискания на десния бутон стигаш до "Test Nr. 19" и натискаш левия бутон толкова пъти колкото е сборът, който получу в предходната стъпка
След това натискаш пак дясното и менютата са ти вече отключени. С дясното копче разглеждаш различните менюта. За температурата е 7.0.
За съхранени в паметта грешки са от 14.0 до 14.4. Когато влезеш в някое подменю и се нагледаш с натискане и задържане на дясното копче (ок. 3 сек.) излизаш в основното меню.
П.П. За малкия БК и описание на останалите менюта - ТУК
Моят съвет е да си погледнеш в тайните менюта от каква точно температура на водата започва да ограничва оборотите и да включва перката. Също така да провериш за натрупани грешки в паметта на компютъра (най-сигурно е на диагностика с необходимата апаратура) и дали след зануляването им няма да изчезне проблема. В менютата се влиза по следния начин, в случай, че си с големия бордов компютър:
Даваш на контакт
Натискаш и задържаш десния бутон
Показва ти "Check Control OK", след което (около 10s) показва "Test Nr. 01"
Пускаш десния и натискаш левия и ти показва номера на шасито, събираш последните 7 цифри, примерно DG23278 = 22, буквите ги игнорираш.
После отново с последователни натискания на десния бутон стигаш до "Test Nr. 19" и натискаш левия бутон толкова пъти колкото е сборът, който получу в предходната стъпка
След това натискаш пак дясното и менютата са ти вече отключени. С дясното копче разглеждаш различните менюта. За температурата е 7.0.
За съхранени в паметта грешки са от 14.0 до 14.4. Когато влезеш в някое подменю и се нагледаш с натискане и задържане на дясното копче (ок. 3 сек.) излизаш в основното меню.
П.П. За малкия БК и описание на останалите менюта - ТУК
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
bmw_n00b написа:Здравей, danny_acs,
Моят съвет е да си погледнеш в тайните менюта от каква точно температура на водата започва да ограничва оборотите и да включва перката. Също така да провериш за натрупани грешки в паметта на компютъра (най-сигурно е на диагностика с необходимата апаратура) и дали след зануляването им няма да изчезне проблема. В менютата се влиза по следния начин, в случай, че си с големия бордов компютър:
Даваш на контакт
Натискаш и задържаш десния бутон
Показва ти "Check Control OK", след което (около 10s) показва "Test Nr. 01"
Пускаш десния и натискаш левия и ти показва номера на шасито, събираш последните 7 цифри, примерно DG23278 = 22, буквите ги игнорираш.
После отново с последователни натискания на десния бутон стигаш до "Test Nr. 19" и натискаш левия бутон толкова пъти колкото е сборът, който получу в предходната стъпка
След това натискаш пак дясното и менютата са ти вече отключени. С дясното копче разглеждаш различните менюта. За температурата е 7.0.
За съхранени в паметта грешки са от 14.0 до 14.4. Когато влезеш в някое подменю и се нагледаш с натискане и задържане на дясното копче (ок. 3 сек.) излизаш в основното меню.
П.П. За малкия БК и описание на останалите менюта - ТУК
Значи електрическите перки се пускат на към 63 градуса на спряло, защитата на оборотите на към 80 на 3750рпм (на 2ра стръмно изкачване), а вентилатора на коляновия вал на 90 градуса... все още нямам идея от какво е. Ако е термостата, според мен не би трябвало да работи парното и да духа студено.
Понеже нямам вяра на Камор, Дару кар ще могат ли да ми кажат от какво е и да го отстранят?
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Здр.,
Електрическият вентилатор си работи винаги, когато климатикът е пуснат, но въпросът е на коя степен (при мен са три), виското е нормално след 90 гр. да се втвърдява. Общо взето температурата значи е нормална и проблемът може би не е от охлаждането (поне на двигателя). Климатикът нормално ли работи, на изключен компресор има ли го проблема с оборотите? Има ли грешки в 14--то меню, т.е. стойности различни от 0000000? Щом има ограничаване на обороти (сервизен режим) значи компа 100% трябва да знае какво става. Може да е свързано и със скоростната кутия... И в двата сервиза може да ти направят диагностика и да предприемат мерки. Може да отидеш и на двата на диагностика и да си решиш къде да отстраниш проблема. Успех!
Електрическият вентилатор си работи винаги, когато климатикът е пуснат, но въпросът е на коя степен (при мен са три), виското е нормално след 90 гр. да се втвърдява. Общо взето температурата значи е нормална и проблемът може би не е от охлаждането (поне на двигателя). Климатикът нормално ли работи, на изключен компресор има ли го проблема с оборотите? Има ли грешки в 14--то меню, т.е. стойности различни от 0000000? Щом има ограничаване на обороти (сервизен режим) значи компа 100% трябва да знае какво става. Може да е свързано и със скоростната кутия... И в двата сервиза може да ти направят диагностика и да предприемат мерки. Може да отидеш и на двата на диагностика и да си решиш къде да отстраниш проблема. Успех!
bmw_n00b написа:Здр.,
Електрическият вентилатор си работи винаги, когато климатикът е пуснат, но въпросът е на коя степен (при мен са три), виското е нормално след 90 гр. да се втвърдява. Общо взето температурата значи е нормална и проблемът може би не е от охлаждането (поне на двигателя). Климатикът нормално ли работи, на изключен компресор има ли го проблема с оборотите? Има ли грешки в 14--то меню, т.е. стойности различни от 0000000? Щом има ограничаване на обороти (сервизен режим) значи компа 100% трябва да знае какво става. Може да е свързано и със скоростната кутия... И в двата сервиза може да ти направят диагностика и да предприемат мерки. Може да отидеш и на двата на диагностика и да си решиш къде да отстраниш проблема. Успех!
super, samo che ne mojah da namerq kodovete na greshkite. nqkoi koje li da me svetne kade da razbera kakvo oznachavat?
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Грешките се разчитат само с компютър и съответния софт. Чрез 14-то меню можеш да установиш само наличието на такива. Така че бягай към сервиза и си запиши значението на грешките да кажеш за кво става въпрос.
Оказа се че като изключа климатика, всичко се оправя и колата работи нормално. Освен това имам чувството че климатика като е пуснат винаги работи на макс (на 22.5 градуса сложен) защото духа супер студено непрекъснато и в момента даже съм болен.
Явно климатика като работи на максимум, радиатора се пренагрява и изпуска много топлина, която влияе на двигателя..!? Вие какво мислите?
Явно климатика като работи на максимум, радиатора се пренагрява и изпуска много топлина, която влияе на двигателя..!? Вие какво мислите?
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Здравей колега,
може да ти е задръстено пространството между двата радиатора, на климатика и на охлаждането на двигателя- тогава на радиатора за двигателя не мус тига въздушния поток и той съответно не смогва да охлади достатъчно, освен това въздуха се нагрява и от радиатора на климатика и колкото може да премине през гнязта, толкова и охлажда съответно, т.е не охладжа.
Има теми във форума по този въпрос, как се чисти това пространство между радиаторите.
може да ти е задръстено пространството между двата радиатора, на климатика и на охлаждането на двигателя- тогава на радиатора за двигателя не мус тига въздушния поток и той съответно не смогва да охлади достатъчно, освен това въздуха се нагрява и от радиатора на климатика и колкото може да премине през гнязта, толкова и охлажда съответно, т.е не охладжа.
Има теми във форума по този въпрос, как се чисти това пространство между радиаторите.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
В първия пост човекът пише, че е измил радиаторите. По-скоро си провери електрическата перка дали няма изгоряло съпротивление и някоя от степените да не работи.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани