водна помпа ли е?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

водна помпа ли е?

Мнение от metatron » 25 Авг 2008, 19:11

тъкмо си взех колата от сервиз(а тя не е в цветущо здраве и си го знам,
просто се опитвам да я опазя от пещите за претопяване още малко)карах я за почистване на дюзите, та там ме посъветваха да си наглеждам температурата и разбира се се случи започна да загрява изведнъж днес, изхвърли почти цялата вода, долях пак загря и отново водата на вън (работеше на място), помислих че е термостата, махнах го, но при отварянето се оказа, че блока е пресъхнал, грам вода, директно му налях, температурата падна за малко, после пак се качи и блока пак беше празен, та мисълта ми е дали има някакво запушване или водната помпа се е отдала на вечен сън

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 25 Авг 2008, 19:45

водната помпа я смени с метална ако е от пластмасовите
иначе проблема може да е в това че не е обезвъздушена и създава въздушна възглавница блока
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 25 Авг 2008, 23:12

и аз за това се съмнявах и му налях водата директно в блока, но се оказа,че не е балон, поради някаква причина изкарва водата и не пуска нова

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 26 Авг 2008, 0:19

нали се сещаш какво става като налееш хладката вода на горещия блок
започва да пее Ceca - Eh, tesko meni :have one: :have one:
така че внимателно
смени помпата ако е пластмасова, ако си е метална анализирай дали всички маркучи са наред, термостат и тн, дали не губи от някъде вода и просто да се изпарява и затова да не я виждаш къде се губи и тн.
дет едно време се казваше - червен пипер или боя за яйца в радиатора :mhihi: :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 26 Авг 2008, 15:28

пълна мистерия, направих едно продухване на системата, напълних я наново и сега всичко е като по старому държи стрелката горе долу на средата, когато я поиззоря мръдва леко в дясно, но пак се връща след време, дали пък не е било нещо от термостата, че му направих един пикник на газовото котлонче (отваряше нормално)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 26 Авг 2008, 15:45

А надува ли маркучите :?: И направи едно обезвъздушаване-напълни я хубаво вечерта при отворени клапи на парното,после отвърти капачката и пробката за обезвъздушаване и я остави да изстине през ноща,на другият ден долей колкото трябва и виж като загрее как са маркучите.За да разбереш дали е термостата го махни и карай малко без него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 26 Авг 2008, 16:30

не знам за клапите на парното,но от страничните отвори и на стъклото духа само топло, независимо на какво са настроени врътките, студено духа само от централните отвори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 22.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46
Мечтае да кара: М6

Мнение от morkodan » 31 Авг 2008, 0:05

Здрасти колега аз имах почти същиа проблем и аз като тебе се бях ПОБАРКАЛ :evil: термостати,водни помпи и кво ли не и се оказа обезвъздушаването наистина не го подценяваи сериозна работа си е!!! от пробката развиваш и наливаш докато не спре да излиза ваздух. НЕ СЛУШАИ СТАРИЛО СЛУШАИ ПАТИЛО :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 31 Авг 2008, 16:26

Като пише колегата _65536_kb_sec_ ако помпата ти е с пластмасова турбинка много вероятно е да е от нея. Понякога тя се отлепва от вала и при по-високи обороти тя все още се увлича от него и се върти, но не осигурява достатъчен дебит и съответно не охлажда.
По-лошия вариант е да се счупи и понякога парчетата запушват и тръбите.

Съветвам те да провериш помпата :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 01 Сеп 2008, 8:26

Термостата отваря, а и помпата си работи нормално, на всичко от горе сега докато я изпробвам стрелката не се вдига повече от средната чертичка, не ще да загрее и това си е, днес ще я пробвам на по-дълъг и стръмен път, пък ще видим.
Направи ми впечатление, че нещо ми кондензира по предното стъкло (едвам го измивам, може и да е антифриз) започвам да се съмнявам да не е спукано радяторчето на парното и от там да ми вкарва въздух в системата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 01 Сеп 2008, 9:11

metatron написа:Термостата отваря, а и помпата си работи нормално, на всичко от горе сега докато я изпробвам стрелката не се вдига повече от средната чертичка, не ще да загрее и това си е, днес ще я пробвам на по-дълъг и стръмен път, пък ще видим.
Направи ми впечатление, че нещо ми кондензира по предното стъкло (едвам го измивам, може и да е антифриз) започвам да се съмнявам да не е спукано радяторчето на парното и от там да ми вкарва въздух в системата.


Уплътнения на радиатора-от там ти е конденза по стъклото,от там смуче въздух.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 19.11.2007
Местоположение: pernik

Мнение от metatron » 01 Сеп 2008, 18:35

този уплътнител е на радиатора на парното ли.
изпробвах я до Боровец днес, че имах работа до там, без проблеми беше до там, до момента в които не се качих на магистралата малко я понатиснах и пак загря, евала на пътната помощ, колегата (от Ихтиман) спря без да го викам, късмет че минаваше от там, аз си бях готов но се оказа че 6-те литра вода които имах бяха малко. Интересното е, че до момента в които не духнах в казанчето не теглеше вода от там, след това глътка и се отвори. И сега пак се прибрах без проблем, въпреки задръстването в центъра на София.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 01 Сеп 2008, 18:51

Колега, виж предишния пост на zvetiko

Ако ти се омазнява предното стъкло почти е сигурно, че имаш макар и минимален теч на антифриз от радиатора на парното/климатика или тръбите в купето

Виж и този пост на Gemar (за съжаление аз не виждам снимките) но и така е написано подробно и ясно ...

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight=

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook