Загуба на мощност след 2500 оборота 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
opex написа:А някой пробвал ли е да смени турбината си със променлива геометрия с нормална (без променлива геометрия)? 90% съм убеден, че цялата тази история се дължи на турбото.
Имам малко "странно" може би обяснение за това и всичко е на базата на най-елементарния принцип на турбото, чиято цел е независимо от какво се задвижва перка да нагнетява въздух, газ или каквото и да е пред себе си.
Предварително искам да кажа, че е много възможно да греша.
Всички знаем, че работата на тези двигатели е изключително зависима и прецизна и най-малката промяна в някоя от системите може да доведе до подобни проблеми.
Предварително искам да кажа, че малко съм се занимавал с двигатели. Тук има много хора, които разбират стотици пъти повече от мен, но всички се въртят около еднин и същи неща без някое от всичките решения за отделните възможни причинители, нито съвкупност от тях да е довел до успешното решаване на проблема за постоянно.
Занимавм се повече с компютри, повече с хардуер. Ще се опитам да не влизам в подробности. На моя компютър преди време му взех доста мощен процесор, но използвах старото си охлаждане - радиатор с вентилатор. Вентилатора е с потенсиометър за регулиране на оборотите. Използвам програма за следене на температурата на ЦПУ-то, оборотите на вентилатора и т.н.
Първоначално държах вентилатора на ниски обороти, но процесора държеше висока темп. Постоянно увеличавах оборотите му и следях темп. като исках да е възможно по-охладен при по-ниски обороти (по-малко шум).
> Оказа се, че до едни обороти процесора е с една температура, а при по-високи обратно на очакването процесора започна повече да грее.
Заптах се защо и започнах да следвам 1 по 1 нещата и да си правя експерименти.
Вентилатора подобно на турбото нагнетява въздух пред себе си, който минава през ребрата на радиатора и охлажда. Над определени обороти обаче създава по-голямо налягане пред себе си, което се дължи на разстоянието на фугите между ребрата на радиатора, през които минава въздуха за да охлажда. Така се образува един вид въздушна възглавница и неможе да достигне достатъчно "студен" въздух по-надолу до ребрата на радиатора и до основата му при процесора, нито с необходимата скорост за да го охлади.
Всичко това е при опит с нормален вентилатор, който разбира се няма "променлива геометрия"![]()
Сега - при турбото е друго.
При определени обороти на двигателя турвото се върти с определени обороти и нагнетява определено количество въздух.
При следващи това количество вече не е достатъчно.
Затова геометрията на лопатките се променя така, че при по-високи обороти да започне пак да нагнетява нужното количество пред себе си.
> Аз допускам, че е възможно точно в този момент да се крие разковничето на проблема. Части от милиметъра нагар по лопатките (примерно) могат да имат огромно влияние при тези изумителни обороти с които се въртят. Процеса на променянето на геометрията може да се забави доста и след като достигане по-високи обороти двигателя (съответно и геометрията се е променила) започва пак да работи нормално ( 23(4)00 - 2900(3000)rpm ? ), като през цялото това време има недостатъчно количество нагнетен въздух. От там сместа се променя, компютъра подава по-малко от нормалното гориво и мощността е ниска дори с педал до ламарината.
Все пак отново казвам това е един вид теория на човек който не се занимава задълбочено с тези неща, но си има и доста факти.
Реших да я напиша тъй като и най-малкото камъче може да обърне колата и някой на вид тъп съвет или изказване да наведе мислите към малко по-друга насока и току-виж се стигнало до истинската причина
ето напипва се истината , но тя не винаги е проста и еднозначна



В крайна сметка извода от тази тема ще бъде нещо такова = След покупка на 10 годишно 320д наред с маслата и филтрите свалете турбото за внимателна инспекция и профилактика , сменете дебитомера и клапана Н75 с нови , махнете си катализаторите и се молете ГНПто да не умре в близките 1-2 години

- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Добре де,ама един колега написа,че са му ревизирали турбината и всичко е ОК.Аз затова искам някой да сподели ако е решил проблема.Оказва се твърде масов като чета темата.Ако е дебитомер,то при всички ни ли ще се наблюдава забиването малко след 2500об?Не е много вероятно.
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
- baga
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 20.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d 163hp 2006
plamen_hh написа:Да на пасат и на кади сам го виждал на пасата пак за геометрията на търбото и при егр клапаните които имат само дето клапана смучи въздух от въздушния филтър пък този на бмв си има цедка отзад
Бате, нищо не ти разбрах!
- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
или просто може да я смениш с бензинова
,въпреки че печиците са си супер

от свинята лебед не става...
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
IvaN66 написа:Добре де,ама един колега написа,че са му ревизирали турбината и всичко е ОК.Аз затова искам някой да сподели ако е решил проблема.Оказва се твърде масов като чета темата.Ако е дебитомер,то при всички ни ли ще се наблюдава забиването малко след 2500об?Не е много вероятно.
Привет и от мен!
От 2 месеца се придвижвам с Е46, 320d с по-слабия мотор (136кс). Симптомите при мен са доста подобни - при изпреварване моторът достига малко над 3000 1/мин, държи нялко секунди и пада към 2500-2600 1/мин. Доста неприятно, особено ако изпреварваш автобус на къса права.
Това ми го прави често на 4-та и 5-та предавка. На 1-ва и 2-ра пробвах веднъж вчера при студен мотор и задържах така закратко - обороти се вдигнаха и нямаше пад...
Днес ходих в "Super Diesel" и ми казаха, че ел.клапана е за смяна... Обадих се във Вари (сервиза) за смяна, а от там настояха първо да ми направят те диагностика (разбираемо, но допълнителна загуба на време и пари). Яснота все още няма, утре ще прочистват и пак ще диагностицират, за да не се сменят здрави части. Идеята е много хубава, надявам се и да оправдае инвестираното време

Ще пратя нишан при някакъв резултат...
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
- d3
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 28.08.2008
- Кара: 320d, M47
- Мечтае да кара: ///M3 Coupe
... забравих да спомена, че (10-на сек) след пада, моторът захапва, но към 3000 1/мин отново забива и т.н.
Не знам дали ми се струва, но на градско, ако возя още 2-ма и съм с вкл. климатик, при тръгване от място, отново има загуба на мощност... Като съм сам не наблюдавам подобен ефект...
Sporadische keine anzeige...
Не знам дали ми се струва, но на градско, ако возя още 2-ма и съм с вкл. климатик, при тръгване от място, отново има загуба на мощност... Като съм сам не наблюдавам подобен ефект...
Sporadische keine anzeige...
Get the proper tool,
be patient and stay cool
be patient and stay cool
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Сега като чета оставам с убеждението,че забиването май е различно.При мен не падат оборотите,просто ускорението е по-слабо.Прочетох в един пост ,че можело да е от елмагнитния клапан.Той нали има две състояния:отворено и затворено.Т.Е. ако не работи,няма приток на гориво и двигателя ще гасне.
Симптома си го обяснявам с недостиг на гориво или въздух,но каква е причината ще се радвам някой с решен проблем да сподели.
Симптома си го обяснявам с недостиг на гориво или въздух,но каква е причината ще се радвам някой с решен проблем да сподели.
Мисля, че тази тема трябва да се разисква детайлно на последващи срещи ... имам чувство, че може би някои колеги очакват колата да е като самолет и да дърпа еднакво от 1800 до 4500 независимо на коя скорост .... решението на този проблем не е клапан или геометрия на турбото а "добавяне" на още 2 цилиндъра ....
... общо взето идеята ми е да покараме един друг колите си и да видим къде има проблем и къде има илюзия
... общо взето идеята ми е да покараме един друг колите си и да видим къде има проблем и къде има илюзия
И мен ме "ужили" колега от форума:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!
среден разход
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=1393313#1393313
Все още чакам извинение ... като от умрял писмо!

tankishev написа:Мисля, че тази тема трябва да се разисква детайлно на последващи срещи ... имам чувство, че може би някои колеги очакват колата да е като самолет и да дърпа еднакво от 1800 до 4500 независимо на коя скорост .... решението на този проблем не е клапан или геометрия на турбото а "добавяне" на още 2 цилиндъра ....
... общо взето идеята ми е да покараме един друг колите си и да видим къде има проблем и къде има илюзия
оф, колега, кви ги дранкаш бе брат? Хората ти говорят за забиване, заглъхване.. ти братче ..
plamen_hh, ти смени ли си дебитомера и сложи ли новият софтуер за него? Ако не си по-добре продавай колата .. много неприятно пропагандираш, че се отказваш от нея, без нищо да си направил.

d3 написа:... забравих да спомена, че (10-на сек) след пада, моторът захапва, но към 3000 1/мин отново забива и т.н.
Не знам дали ми се струва, но на градско, ако возя още 2-ма и съм с вкл. климатик, при тръгване от място, отново има загуба на мощност... Като съм сам не наблюдавам подобен ефект...
Sporadische keine anzeige...
Да и при мене така чакам малко и после пак тръгва и пак забива грозна изтория писна ми вече защо ли да сменяма дебитомери после турбини дюзи то кое ли не дава дефект в това бмв незнам едно времешните баварки бяха по читави .А някой може ли да провери дали подкачващата помпа работи на някакво налягане защото при мене няма и не намерих никаде информация

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани