Проблем с ел. перката на 318i

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Проблем с ел. перката на 318i

Мнение от Fakiro » 23 Авг 2008, 3:06

Здравейте! Ел. перка върти непрекъснато, дори и без да е на контакт колата! Вадих какви ли не бушони и релета, но тя не спира! :shock: Перката е само една( без Виско) -за двигателя и климатроника! Нека някой сподели ако знае ! Мерси!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 23 Авг 2008, 17:08

И моята се прецака по същия начин. И аз вадих какво ли не и не спира. Ако някой знае къде се намира датчика, който би трябвало да я включва да каже, че не го намирам. Иначе в прикачения фаил е схемата на перката на 320 дизел без виско. Моля помогнете, вече сме двама. Използвах търсачката но за местоположението на датчика нищо не видях.Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 13.04.2008
Местоположение: Троян
Пол: Мъж
Кара: e46
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: 318 i

Мнение от krasy1982 » 24 Авг 2008, 1:49

Мисля че като се прецака датчика (този на маркуча който излиза от радиатора) който отчита кога да се пусне перката така става, но не съм напълно сигурен! Този датчик е така направен, че като се счупи да пусне перката за да не прегрее мотора, но защо го прави и на изгасена кола незнам. Допитай се до специалисти :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Мнение от Fakiro » 24 Авг 2008, 3:46

Оказва се , че проблема е в ел. блок( управлението) , намиращ се до самата перка в една правоъгълна алум. кутия! Сега е при автоел. техник, но шанса е нищожен- вътре всичко е яко разтопено! Предполагам, че ще се търси друго-здраво! Сигурно заради това,че тази перка изпълнява двойна функция- да охлажда двиг. и за кимата , поради което е твърде претоварена и този ел. блок не издържа! Явно варианта с виско ще се окаже по надежден и издържлив!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 2.04.2008
Местоположение: Европейски съюз
Пол: Мъж
Кара: Комбайн
Мечтае да кара: Фадрома

Мнение от ukelichko » 24 Авг 2008, 12:32

Колите с електрическа перка нямат датчик на радиатора или по маркучите като на останалите коли, не го търсете аз три дни разглобявах и не го открих. Намерих описанието на испански. Та в платката на перката постъпват три кабела, като два са захранване а третият е управляващ(схемта е в предишният ми пост). Онова дето пише че е термоконтакт е реле което изклюва захранването при претоварване на системата а не датчик в радиатора. По третият кабел постъпва сигнал от бордовия компютър и в зависимост от силата му вентилатора се върти с 15 различни скорости. Освен това по третия кабел постъпва сигнал и от прес датчика от климатика та като вдигне налягане да включи перката. А борд компютъра взема информация за темпертурата на охлаждащата течност от термосонда, която е в блока на двигателя. Занчи замине ли си термосондата, тоест започне ли да показва неверни показания за темпертурата на таблото и перката няма да включва или ще се включва когато не трябва. При изгасена кола перката не би трябвало да работи, ако работи платката е заминала и се сменя заедно с перката (около 705 лева). В останалите случай на съмнение трябва да се замери управляващия кабел и да се види постъпва ли сигнал от него и тогава да се вземе решение за подмяна. Подмяната става за един час в домашни условия. 1. Махате кората над радиатора. 2. Откачате маркуча за вакуум на регулатора на желюзите на радиатора(при дизелвите модели).3. Развивате болтовете отгоре на кожуха на перката и след това има един от страни до казанчето за антифриз. Махате и една щипка тип БМВ, която е от горна лява страна на кожуха. Разкачате куплунга на перката от дясната страна и издърпват перката с кожуха плавно нагоре, като внимавате да не счупите някоя щипка. Нататък е лесно, просто откачате перката и я подменяте с платката и по обратния ред сглобявате. Това е описание за 320 дизел преди фейса, за другите модели не съм сигурен дали е така.
С това смятам темата за електричеките перки за изчерпана.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook