Електронно впръскване (умна дюза) М51

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 20 Авг 2008, 21:33

Здравейте,
мисля че го намерих(пробвах всичките едно по едно и гледах реакциите по таблото), когато го изключа въпросното реле, и подам контакт лампичката за впръскване въобще не изгасва, като поставя релето изгасва първоначално и след това пак светва, за това изключвам да е от реле(поне предполагам). Щом е бобина само в дюзата мога ли и нея да я изключа като повреда(поне в моя случай)? Остава утре на светло да проверя отново всички кабели, ако не стане май ще я изтегля до някои сервиз за диагностика.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 21 Авг 2008, 6:20

Продължавам да залагам на управлението на помпата ;) - като е много жега помпата впръсква много малко и затва неще да запали - съвсем си заминава управлението на помпата ти!!! Като се изстуди помпата - нафтата става по - плътна и тва нещо се отчита от електрониката (помпата) и се впръсква повечко и затова нямаш проблем с паленето :!:
Просто управлението ти си заминава - моето беше така - пали без проблем, но горивото ми стига колкото да потегля и после 2-3 километра сама на втора и то с 20 - 30 км, като се стопли и мине ли 2000 оборота и сама се форсираше до лютеницата ... смахната работа

Продължавам да си мисля, че проблема е в помпата ако някой има други теории да споделя, че ту пали - ту не пали НЕСТАВА

Приятен ден ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 21 Авг 2008, 9:25

На мене го правеше тоя номер, но ме лъжеше датчика за вода в нафтата.. като го оправих повече не се е "обаждала" по този "въпрос". Защо колегата гадае а не иде да му направят 1 диагностика... (аз вече си ги правя :mhihi: :mhihi: :mhihi: )
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 21 Авг 2008, 9:50

Здравейте,
...Защо колегата гадае а не иде да му направят 1 диагностика...

Защото съм стиснат кат чорбаджия :mhihi:.
Колега в крайна сметка ще я закарам(сигурно до ден два), просто ми е интересно сам да се справя(и с ваща помощ разбира се). Второто е че колата не ми е спешна в момента, понеже между работата и къщата разтоянието е 2 км, и е хубаво да се развдижвам от време на време. Я разкажи повече за този датчик за вода. къде се намира и каква функция изпълнява точно. В момента съм сложил акумулатора малко да се зареди и след малко ще слезна да си поиграя още.
Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 21 Авг 2008, 10:45

Ами датчика е на "конзолата" на горивния филтър... там са 2 чифта кабели с 2 букси: едната е за подгрев на нафтата във филтъра зимно време а другата е за въпросния датчик (показва наличие на вода в горивото)... а аз имам тестер за Бими и съм много доволен от него (Картсофт) но съм в Монтана :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 25 Авг 2008, 12:16

Здравейте,
проблема се оказа умната дюза(поне на диагностика, умната дюза не можила да отваря шибър'а). Искам да ви попитам след като диагностиката ми дава тази грешка може ли да се вярва в нея, или проблема все пак може да е комплексен. Имам предвит ако проблема е в електониката на ГНП'то и от там диагностиката да я определи като умна дюза? Понеже цената на нова никак не е приятна(527 лв), а на старо(~120 лв) не се знае състоянието ще се опитам да я разглобя и да погледна какво умно има в нея. Взех голям кораж от описанията на колегата ivan. и ще пиша после какво съм строшил :mhihi:
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Авг 2008, 16:20

swh_bmw написа:Здравейте,
проблема се оказа умната дюза(поне на диагностика, умната дюза не можила да отваря шибър'а). Искам да ви попитам след като диагностиката ми дава тази грешка може ли да се вярва в нея, или проблема все пак може да е комплексен. Имам предвит ако проблема е в електониката на ГНП'то и от там диагностиката да я определи като умна дюза? Понеже цената на нова никак не е приятна(527 лв), а на старо(~120 лв) не се знае състоянието ще се опитам да я разглобя и да погледна какво умно има в нея. Взех голям кораж от описанията на колегата ivan. и ще пиша после какво съм строшил :mhihi:
Поздрави


Колега,едва ли.Направи това което си прочел от Ванката и си спести парите.Но честно казано не знам как с електронна диагностика ,ще хванат ,че умната дюза не отваря-може да се хване,че бобината и е прекъсната и не подава информация.Иначе като оня доктор,дето мерил пулса-"Я,пациента не е умрял,часовника ми бил спрял" ;)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Авг 2008, 16:24

Колега замери дали има съпротивление преди да я отваряш.Много вероятно е бубината да си е здрава,а връзките(буксите)до ''умната'' дуза да не дават хубав контакт,
Възможно ли е да е вкарана буксата на обратно?
Изображение
by ''kompleksa''


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 25 Авг 2008, 16:53

ivan. написа:...,
Възможно ли е да е вкарана буксата на обратно?

Няма такава вероятност освен някой трябва да е бил много тъп и упорит :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Авг 2008, 16:54

ivan. написа:Колега замери дали има съпротивление преди да я отваряш.Много вероятно е бубината да си е здрава,а връзките(буксите)до ''умната'' дуза да не дават хубав контакт,
Възможно ли е да е вкарана буксата на обратно?


Ванка и аз му бях писал това,даже някъде ги режат проводниците към бобината и там може нещо да не е наред-предполагам колегата е проверил.Ванка,метановата тройка се появи пак, но с хиляда лева отгоре-е..ти тъпанара,обадили са му се 10-на човека и той е решил да вдигне цената. :evil:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 25 Авг 2008, 17:20

zvetiko написа:
ivan. написа:Колега замери дали има съпротивление преди да я отваряш.Много вероятно е бубината да си е здрава,а връзките(буксите)до ''умната'' дуза да не дават хубав контакт,
Възможно ли е да е вкарана буксата на обратно?


Ванка и аз му бях писал това,даже някъде ги режат проводниците към бобината и там може нещо да не е наред-предполагам колегата е проверил.Ванка,метановата тройка се появи пак, но с хиляда лева отгоре-е..ти тъпанара,обадили са му се 10-на човека и той е решил да вдигне цената. :evil:
Ако е била сменята и е взета например от ТД ,там рогчето и канала на буксата са различни и като изпилят рогчето ,колко му е да я сложат наобратно.
П.п. Пепи ми нека си я продава тогава,вземи си една читава бензинка и без метан да е,инжекциона като имаш два дни свободни ще си го монтираш
Изображение
by ''kompleksa''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 25 Авг 2008, 19:15

zvetiko написа:
ivan. написа:Колега замери дали има съпротивление преди да я отваряш.Много вероятно е бубината да си е здрава,а връзките(буксите)до ''умната'' дуза да не дават хубав контакт,
Възможно ли е да е вкарана буксата на обратно?


Ванка и аз му бях писал това,даже някъде ги режат проводниците към бобината и там може нещо да не е наред-предполагам колегата е проверил.Ванка,метановата тройка се появи пак, но с хиляда лева отгоре-е..ти тъпанара,обадили са му се 10-на човека и той е решил да вдигне цената. :evil:


:OT:

Мани човек не се занимавай с метани и простотии. Ще си скъсаш нервите и ще кръжиш само около метаностанцията. Вземай 520, 525, 530, 535, 540 или м5 слагай газ (без на М5-цата, че Пенчев ще те линчува публично) и си карай без да го мислиш.

Е има и още един варянт. Да ти продам мойта ТДС-ка и да си я караш. :mhihi: :mhihi: :winky:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 25 Авг 2008, 19:18

Здравейте,
днес не ми остана време да сваля смукателните колектори живот и здраве утре съм се наканил. И се забавям нарочно заради факта да поддържам дизел духа в колегата zvetiko :mhihi: :mhihi: .
Относно диагностиката, така си пишеше на екрана и на разпечатката(която не мога да намеря в момента къде съм я заврял),
- дюзата не може да отвори шибъра
- ниско напрежение на акумулатора
- грешка в абс предна лява гума(тази грешка може би се появи когато ми падна акумулатора).
Буксите ги проверих още в петък, разглобих ги всичките и ми се струват наред. Но все пак като сваля колектора ще имам хубав достъп до всякъде. Тази сутрин пак си запали без проблем. Вечерта като излеснах от работа, врътнах контакта и ми светна отново лампичката, изчаках го исвестно време(наблюдавах напрежението на акумулатора по борда което е ниско 11.05 волта) и като спря помпата в резервоара ми изгасна лампичката(което доведе до увеличение на напрежението), запали си без проблем. Иска ми се да е тъпо нещо свързано с акумулатора и ниското напрежение но утре ще си проличи.
Поздрави и благодаря за информацията която споделяте

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 25 Авг 2008, 20:17

swh_bmw написа:Здравейте,
днес не ми остана време да сваля смукателните колектори живот и здраве утре съм се наканил. И се забавям нарочно заради факта да поддържам дизел духа в колегата zvetiko :mhihi: :mhihi: .
Относно диагностиката, така си пишеше на екрана и на разпечатката(която не мога да намеря в момента къде съм я заврял),
- дюзата не може да отвори шибъра
- ниско напрежение на акумулатора
- грешка в абс предна лява гума(тази грешка може би се появи когато ми падна акумулатора).
Буксите ги проверих още в петък, разглобих ги всичките и ми се струват наред. Но все пак като сваля колектора ще имам хубав достъп до всякъде. Тази сутрин пак си запали без проблем. Вечерта като излеснах от работа, врътнах контакта и ми светна отново лампичката, изчаках го исвестно време(наблюдавах напрежението на акумулатора по борда което е ниско 11.05 волта) и като спря помпата в резервоара ми изгасна лампичката(което доведе до увеличение на напрежението), запали си без проблем. Иска ми се да е тъпо нещо свързано с акумулатора и ниското напрежение но утре ще си проличи.
Поздрави и благодаря за информацията която споделяте


Нормално е да спадне акумулатора и то точно до тези стойности-работят подгряващите свещи. ;)

Ванка,не бях монтирал газова уредба-ще ми е интересно,даде ми добра идея. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 26 Авг 2008, 18:15

Здравейте,
след като свалих смукателния колектор(все ми се струва че тези двигатели се сглобяват от някакви мацки с много тънки ръце и финни дълги пръсти :mhihi: :mhihi:, особено болтовете от към купето, какво измъчване беше), имам един въпрос.
- Кабелчето от "умната" дюза която влиза в блокчето където влизат всички букси от датчиците някакси ми излежда много хлабово, да ли и при вас е така?
червено оградената страна
Изображение

Поздрави

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook