БМВ подобри 9 световни рекорда
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
БМВ подобри 9 световни рекорда
Прототипът H2R разработен от BMW подобри от раз 9 световни рекорда в хода на изпитанията на полигона Мирамас, който е в южна Франции. Конструкцията на прототипа е изпълнена от карбон, а в движение автомобилът се привежда от 6.0-литров 12-цилиндров силов агрегат, от флагманския модел 760i.
Двигателят е адаптиран за работа с водородно гориво и развива мощност 232 к.с., (бензиновия двигател - 445 к.с.).
В хода на изпитанията се е изяснило, че хибридът развива до 100 км/час за 6 секунди, а максималната скорост превишава 300 км/час.
Рекордите подобрени от BMW H2R на пистата Мирамасе:
1) Бърз старт от място, дължина на трасето 1 км: 11,99 с., 300 км/ч;
3) Старт от място, дължина на трасето 1/8 километра: 9.92 c., 72.4 км/час;
4) Старт от място, дължина на трасето 1/4 километра: 14,93 с., 96,56 км/час;
5) Старт от място, дължина на трасето 1/2 мили: 17.27 с., 104,6 км/час;
6) Старт от място, дължина на трасето 1 миля: 36,73 с., 157,7 км/час;
7) Старт от място, дължина на трасето 10 мили: 221.05 с., 262,32 км/час;
Старт от място, дължина на трасето 1 километър: 26,56 с., 135,2 км/час;
9) Старт от място, дължина на трасето 10 километра: 146.41 c., 246,2 км/
Двигателят е адаптиран за работа с водородно гориво и развива мощност 232 к.с., (бензиновия двигател - 445 к.с.).
В хода на изпитанията се е изяснило, че хибридът развива до 100 км/час за 6 секунди, а максималната скорост превишава 300 км/час.
Рекордите подобрени от BMW H2R на пистата Мирамасе:
1) Бърз старт от място, дължина на трасето 1 км: 11,99 с., 300 км/ч;
3) Старт от място, дължина на трасето 1/8 километра: 9.92 c., 72.4 км/час;
4) Старт от място, дължина на трасето 1/4 километра: 14,93 с., 96,56 км/час;
5) Старт от място, дължина на трасето 1/2 мили: 17.27 с., 104,6 км/час;
6) Старт от място, дължина на трасето 1 миля: 36,73 с., 157,7 км/час;
7) Старт от място, дължина на трасето 10 мили: 221.05 с., 262,32 км/час;

9) Старт от място, дължина на трасето 10 километра: 146.41 c., 246,2 км/
- Subsonic
-
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Re: БМВ подобри 9 световни рекорда
BMW_POWER написа:1) Бърз старт от място, дължина на трасето 1 км: 11,99 с., 300 км/ч;
6) Старт от място, дължина на трасето 1 миля: 36,73 с., 157,7 км/час;
9) Старт от място, дължина на трасето 10 километра: 146.41 c., 246,2 км/
какьв е тоя бьрz старт ... 4е и от място

Любов има само в чата, в сапунените сериали и розовите книжки, всичко друго опира до пари и секс!
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Ето какво пище за H2R в днешния брой на автотруд под заглавие: "Водородният" баварец H2R работи с 12-цилиндров бензинов двигател"
"Преди броени дни, както обичат да казват журналистите, БМВ доказа по неоспорим начин възможностите на водородното гориво, като постави 9 рекорда със своя концептуален модел H2R, задвижван от 12-цилиндров V-образен двигател и захранван с горивото, в което са надеждите за екологичното бъдеще на автомобилния транспорт. "С това завършва много важен етап от един дълъг път, извървян от нашите специалисти с активното съдействие на политици и представители на енергетиката. Днес ние сме в състояние да убедим обществото, че правим всичко по силите ни за неговото бъдеще, заплашено сериозно според много еколози от планетарна катастрофа."
Това са думите на проф. Бурхард Гьошел, член на управителния съвет на групировката БМВ. След серията от 9 скоростни рекорда, поставени на изпитателната площадка Мирамас във Франция, баварската фирма ясно е заявила убедеността си, че водородът е в състояние да замени конвенционалното гориво, без да принуждава собственика на автомобила да прави принудителни компромиси при неговата експлоатация.
С поставените рекорди БМВ не само доказва мощността и експлоатационните възможности на водородния двигател, работещ на принципа на вътрешното горене, но и демонстрира неговата издръжливост и функционална надежност. Използваният работен принцип, различаващ се от модната вълна на преобладаващите горивно-клетъчни решения, е великолепно съчетание на доказаните възможности на класическия бензинов двигател, допълнен с всички предимства, които предлага водородното гориво.
Поставилият рекордите автомобил H2R притежава 6-литров V12 двигател, развиващ макс. мощност от 210 kW=285 к.с., заимстван като конструкция от двигателя използван в модела БМВ 760и. Изцяло е заимствана и станалата вече популярна електронна система за безстепенно регулиране на клапаните- Vаlvetronic.
Конструкторите на H2R са се възползвали от резултатите на серия разработки, свързани с оптимизирането на бъдещия фирмен водороден двигател, които наскоро бяха показани в първия международен салон за мотори с възможности за двоен горивен режим. В близко бъдеще БМВ планира участието си в този салон с комбиниран двигател за серията 7, работещ както с водород, така и с бензин.
Основната модификация на двигателя на H2R е инжекционната горивна система, която е адаптирана към особеностите на течния водород. За разлика от двигателите, в които инжектирането на горивото става директно в цилиндрите, инжекционните клапани при водородния двигател са интегрирани в смукателните канали. В конкретния случай с цел да се постигнат желаните рекордни постижения използваният водороден двигател с вътрешно горене работи захранван само от водород.
Фундаменталните конструктивни съображения в конкретния случай се основават на факта, че основните горивни характеристики на водорода са различни от тези на бензина и дизела. Водородът гори по-бързо, отделя по-висока температура, има по-голямо налягане при възпламеняване, като по време на самата компресия температурата е по-ниска от тази при конвенционалните горива. Важно предимство, произтичащо от по-голямата потенциална енергия на водорода, е отделянето на по-голяма мощност в цилиндровото пространство, което прави двигателя енргийно по-ефективен.
Горивоподаващата система на скоростния рекордьор H2R почива на доказаната в резултат на много успешни експерименти концепция. Горивото се подава от водородната станция в течно състояние и попада с помощта на ръчен горивопровод във водородния резервоар. Той е с двойни стени, между които има вакуумна изолация и обемът му поема малко над 11 кг течен водород(което според мен трябва да е в литри
). Монтиран е близо до седалката на водача. Общо три вентила гарантират оптимална безопасност, като работния вентил на горивния резервоар се отваря автоматично при налягане от 4.5 бара.
За постигането на оптимално постоянно налягане към инжекционните клапани управляващата автоматика през цялото време поддържа редуцирано налягане от приблизително 1.2 бара.
За предотватяване на неконтролируемо запалване на водорода инженерите на БМВ са разработили специфичен газоподаващ цикъл и инжекторна стратегия. Преди сместа водород/въздух да попадне в горивните камери, те се охлаждат с въздух, с което се елиминира споменатата възможност за неуправляема горивна експлозия.
С инжектирането на водорода в смукателните канали с максималното възможно закъснение инжекторите трябва да отговарят на много специални изисквания. Едно от тях, произтичащо от факта, че газообразният водород заема много по-голям обем за единица енергия от бензиновите пари, водородните инжектори са чувствително по-големи от конвенционалните.
Предпазните клапани предотвратяват възникването на опасните ситуации и евентуалните последствия от тях, произтичащи от възможни течове на горивото в обвивката около водородния резервоар, чието предназначение е да поддържа ниската температура на горивото. Те се отварят автоматично, когато налягането в резервоара надхвърли критичната си граница от 5 бара. Четири водородни сензора, монтирани на невралгични точки в двигателя, като например в самия резервоар и около връзките му с двигателя, разпознават и най-малките водородни утечки и сигнализират за това водача на автомобила."
п.с. надявам се да съм ви бил полезен
"Преди броени дни, както обичат да казват журналистите, БМВ доказа по неоспорим начин възможностите на водородното гориво, като постави 9 рекорда със своя концептуален модел H2R, задвижван от 12-цилиндров V-образен двигател и захранван с горивото, в което са надеждите за екологичното бъдеще на автомобилния транспорт. "С това завършва много важен етап от един дълъг път, извървян от нашите специалисти с активното съдействие на политици и представители на енергетиката. Днес ние сме в състояние да убедим обществото, че правим всичко по силите ни за неговото бъдеще, заплашено сериозно според много еколози от планетарна катастрофа."
Това са думите на проф. Бурхард Гьошел, член на управителния съвет на групировката БМВ. След серията от 9 скоростни рекорда, поставени на изпитателната площадка Мирамас във Франция, баварската фирма ясно е заявила убедеността си, че водородът е в състояние да замени конвенционалното гориво, без да принуждава собственика на автомобила да прави принудителни компромиси при неговата експлоатация.
С поставените рекорди БМВ не само доказва мощността и експлоатационните възможности на водородния двигател, работещ на принципа на вътрешното горене, но и демонстрира неговата издръжливост и функционална надежност. Използваният работен принцип, различаващ се от модната вълна на преобладаващите горивно-клетъчни решения, е великолепно съчетание на доказаните възможности на класическия бензинов двигател, допълнен с всички предимства, които предлага водородното гориво.
Поставилият рекордите автомобил H2R притежава 6-литров V12 двигател, развиващ макс. мощност от 210 kW=285 к.с., заимстван като конструкция от двигателя използван в модела БМВ 760и. Изцяло е заимствана и станалата вече популярна електронна система за безстепенно регулиране на клапаните- Vаlvetronic.
Конструкторите на H2R са се възползвали от резултатите на серия разработки, свързани с оптимизирането на бъдещия фирмен водороден двигател, които наскоро бяха показани в първия международен салон за мотори с възможности за двоен горивен режим. В близко бъдеще БМВ планира участието си в този салон с комбиниран двигател за серията 7, работещ както с водород, така и с бензин.
Основната модификация на двигателя на H2R е инжекционната горивна система, която е адаптирана към особеностите на течния водород. За разлика от двигателите, в които инжектирането на горивото става директно в цилиндрите, инжекционните клапани при водородния двигател са интегрирани в смукателните канали. В конкретния случай с цел да се постигнат желаните рекордни постижения използваният водороден двигател с вътрешно горене работи захранван само от водород.
Фундаменталните конструктивни съображения в конкретния случай се основават на факта, че основните горивни характеристики на водорода са различни от тези на бензина и дизела. Водородът гори по-бързо, отделя по-висока температура, има по-голямо налягане при възпламеняване, като по време на самата компресия температурата е по-ниска от тази при конвенционалните горива. Важно предимство, произтичащо от по-голямата потенциална енергия на водорода, е отделянето на по-голяма мощност в цилиндровото пространство, което прави двигателя енргийно по-ефективен.
Горивоподаващата система на скоростния рекордьор H2R почива на доказаната в резултат на много успешни експерименти концепция. Горивото се подава от водородната станция в течно състояние и попада с помощта на ръчен горивопровод във водородния резервоар. Той е с двойни стени, между които има вакуумна изолация и обемът му поема малко над 11 кг течен водород(което според мен трябва да е в литри

За постигането на оптимално постоянно налягане към инжекционните клапани управляващата автоматика през цялото време поддържа редуцирано налягане от приблизително 1.2 бара.
За предотватяване на неконтролируемо запалване на водорода инженерите на БМВ са разработили специфичен газоподаващ цикъл и инжекторна стратегия. Преди сместа водород/въздух да попадне в горивните камери, те се охлаждат с въздух, с което се елиминира споменатата възможност за неуправляема горивна експлозия.
С инжектирането на водорода в смукателните канали с максималното възможно закъснение инжекторите трябва да отговарят на много специални изисквания. Едно от тях, произтичащо от факта, че газообразният водород заема много по-голям обем за единица енергия от бензиновите пари, водородните инжектори са чувствително по-големи от конвенционалните.
Предпазните клапани предотвратяват възникването на опасните ситуации и евентуалните последствия от тях, произтичащи от възможни течове на горивото в обвивката около водородния резервоар, чието предназначение е да поддържа ниската температура на горивото. Те се отварят автоматично, когато налягането в резервоара надхвърли критичната си граница от 5 бара. Четири водородни сензора, монтирани на невралгични точки в двигателя, като например в самия резервоар и около връзките му с двигателя, разпознават и най-малките водородни утечки и сигнализират за това водача на автомобила."
п.с. надявам се да съм ви бил полезен
what a helluva ride
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани