Метан
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Аз лично проверих на място преди време как стоят нещата. За моята кола цената за газов метанов инжекцион (монтиране на нови газови дюзи и работа на двигателя с всички компютърни истории) - 3200 лв., като с такава конфигурация би трябвало да мине поне 350 км без презареждане. Това дето баламосват за цени от 1000 лв е за метан уредба (която впрочем не се различава по нищо от нормална газова уредба освен по дебелината на бутилките и тръбите до изпарителя) е за автомобили от клас Москвич 407 ... може и 408. Всичко друго което е компютърно управление на горенето с ламбда сонда и т.н. се води космически нова техника, за която трябва различен подход... - многоточков газов инжекцион. Обикновена метан уредба (от 1000 лв) биха и могли да пуснат на някое BMW с метални колектори,
но гаранцията отпада. За пластмасови колектори се споменава само по-скъпият вариянт. С осреднени параметри на цени за метан и бензин и среден разход от около 13/100 бензин, изчислих, че уредбата се изплаща за окло 22 000 км. Не звучи чак толкова лошо, но аз забравих веднага за този вариянт.

Niky Georgiev
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Аз лично се съмнявам да сложат акциз на метана(това е фактически природен газ) защото такова "животно" нема в ЕС. Говорих с един грамотен таксиджия за Волгите, които са на метан. Малко са но ще ги видите в София. Каза, че е много изгодно, но имало само 2 станции (говоря за преди 4 мес.) в София и те са в източната част. След 200-250 км трябвало презареждане.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
Фидел Кастро,
ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
CS написа:Фидел Кастро,
ако могат да спечелят ще сложат не се съмнявай.
А и такъв газ има и в Европа.
В Германия има решение до 2020 г. тези газове
(пропан бутана и метана) да се ползват с преференции понеже
са по безвредни за околната среда.
Имаше статия не тема газ и метан в германия в "автобилд"
августовския или септемврийския брой.
Така че от гледна точка екология причини за налгане на акциз
в/у него няма.
И тук сигурно ще има някакъв период в който няма да има
акциз в/у метана, но дали ще го обявят публично както в Германия
не се знае или просто след някоа и друга годинка ще праснат акцизче и тогава ще има много шум преди вкарването на съответния акциз и накрая пак нищо.
Преебаните винаги са потребителите.
Съгласен съм с логиката ти - държавицата ни е скапана.


За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40





трябва да кажа, че има истина в твоите думи ... в разговори с немците съм забелязал следното:
Метана е по-предпочитаното гориво от прир. газ, ако въобще може да се каже, че немците са научени да карат на алтернативно гориво от дизела

Предполагам и в БГ е така

Определено метана има доста голямо бъдеще и тепърва ще се налага, като гориво за двг.
Незнам до колко сте запознати, но някои от кварталите около София са вече газифицирани (Горна Баня, Суходол, около Дружба, т.н). С две думи: ставаш сутрин, виждаш, че газта е на привършване и просто си зареждаш бутилката от собствения гараж. Не се налага да ходиш до газстанция, бензиностанция и т.н. (разбира се при условие, че разполагаш с компресорна станция, което не е голям проблем).
Бутилките са безшевни с нето тегло от 50-55кг нагоре. Не мислия, че ще е проблем за драг или дрифт. Все пак не караме Ford :-). Нищо лично към собствениците на марката, но за тяхна информция ще им кажа защо са я създали - за да има по-кофти кола от опела
Май само си чувал, защото е далеч от истината и вече ги вграждат серийно при някои автомобили.
Niky, при метана няма изпарител. За разлика от LPG (от Liquid Petroleum Gas), метанът или CNG (Compressed Natural Gas) е в газообразно състояние и не се налага да го превръщаш от едно състояние в друго.
Незнам до колко сте запознати, но някои от кварталите около София са вече газифицирани (Горна Баня, Суходол, около Дружба, т.н). С две думи: ставаш сутрин, виждаш, че газта е на привършване и просто си зареждаш бутилката от собствения гараж. Не се налага да ходиш до газстанция, бензиностанция и т.н. (разбира се при условие, че разполагаш с компресорна станция, което не е голям проблем).
Бутилките са безшевни с нето тегло от 50-55кг нагоре. Не мислия, че ще е проблем за драг или дрифт. Все пак не караме Ford :-). Нищо лично към собствениците на марката, но за тяхна информция ще им кажа защо са я създали - за да има по-кофти кола от опела

Penchev написа:Аз съм чувал че на метан на двигателя му се е*ава мамата![]()
Дилян Пенчев
Май само си чувал, защото е далеч от истината и вече ги вграждат серийно при някои автомобили.
Niky Georgiev написа:... Това дето баламосват за цени от 1000 лв е за метан уредба (която впрочем не се различава по нищо от нормална газова уредба освен по дебелината на бутилките и тръбите до изпарителя) е за автомобили от клас Москвич 407 ... може и 408...
Niky, при метана няма изпарител. За разлика от LPG (от Liquid Petroleum Gas), метанът или CNG (Compressed Natural Gas) е в газообразно състояние и не се налага да го превръщаш от едно състояние в друго.
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Относно това дали метановата уредба е с изпарител не съм компетентен, но добре си спомням, че в сервиза дори ми показваха изпарител на BRC за 480 лв, който бил за метан но ставал и за LPG, твърдяха, че разликата била в бутилките и тръбичките. Не ми се вярва да са ме излъгали...
Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
Niky Georgiev
Недостатъците са общоизвестни - тежките бутилки, трудна настройка, малко /поне засега/ станции, значително намаления обем на багажника, спадналата мощност /това зависи основно от настройките. Ако се прежали част от икономията, може да се получи и много добър вървеж/, цената на самата уредба, както и теоретичния /да се надяваме/ риск от взривове..
Въпреки всичко казано дотук, аз съм МНОГО доволен и не съм съжалявал и за минута за този избор... Такава ми е работата, че карам доста, главно в обсега на метанстанциите, не ми трябва багажника, и с резликата в цената на горивата компенсирам всички тези недостатъци... От моя гледна точка това е перфектното гориво, и мога най-отговорно да кажа, че най-вероятно и следващата ми кола ще я оборудвам с метан...
Не е без значение и фактът, че цената на природния газ не се колебае - поне от една година е 0.81 лв. на КИЛОГРАМ. Отдавна не следя цените по бензиностанциите и пропускам статиите във вестниците, свързани с поредното увеличение на бензините...
До скоро вярвах, че дизела е добра алтернатива за хора като мен, но като знам каква му е цената в момента...

Въпреки всичко казано дотук, аз съм МНОГО доволен и не съм съжалявал и за минута за този избор... Такава ми е работата, че карам доста, главно в обсега на метанстанциите, не ми трябва багажника, и с резликата в цената на горивата компенсирам всички тези недостатъци... От моя гледна точка това е перфектното гориво, и мога най-отговорно да кажа, че най-вероятно и следващата ми кола ще я оборудвам с метан...
Не е без значение и фактът, че цената на природния газ не се колебае - поне от една година е 0.81 лв. на КИЛОГРАМ. Отдавна не следя цените по бензиностанциите и пропускам статиите във вестниците, свързани с поредното увеличение на бензините...
До скоро вярвах, че дизела е добра алтернатива за хора като мен, но като знам каква му е цената в момента...



Niky Georgiev написа:Относно това дали метановата уредба е с изпарител не съм компетентен, но добре си спомням, че в сервиза дори ми показваха изпарител на BRC за 480 лв, който бил за метан но ставал и за LPG, твърдяха, че разликата била в бутилките и тръбичките. Не ми се вярва да са ме излъгали...
Ако някой има метан бих се радвал да сподели мнение - доволен ли е, недостатъци и т.н.
Niky, ролята на изпарителя е да преобразува пропан-бутана от течно в газообразно състояние, оттам и името. При метана трябва да е някакъв редуцир-вентил, който сваля налягането, което е в бутилката до някаква ниска стойност за да може да се вкара нормално в смукателните тръби. Може да са ти показали изпарител за АГУ с вграден вътре вентил за метан, но между двете неща няма нищо общо.
Между другото има ли някъде пълен списък с метан-станциите в БГ?
58 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани