Как да бъда по-спокоен до като уча приятелката ми да шофира?
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Азидаха, братче, хванал си се на хорото - ще го играеш
Разбирам те напълно и ти съчувстам
Аз бях в тази роля два пъти. Първия път бях точно като на Спиро баща му. И съм възмущавал вътрешно - абе как може да има толкова неграмотни шофьори! Ама е било нормална ситуация - вече не се учат устройства на автомобила, полигони не се минават и новите шофьори какво друго могат да знаят освен въртене на геврека? И като се почне една зверска борба със скоростния лост и педалите - кръв почва да ти капе от сърцето (особенно ако ти се е съкратил животеца докато ремонтираш поредния таралясник и си представяш какво ти предстои след поредния урок ....
) И не издържах - въведох забрана за кормуване и книжката на трупчета! Обаче! 10 години ми писна аз да съм шофьора а пък директорката да си гледа кефа и да се вози като куфар!
И стигаме до втория път. Коренна разлика в моето поведение.
- обяснявам кротко и постоянно, че скоростния лост не се придвижва директно по диагоналите с чудовищна сила, а се мести "пенизчийски с два пръста" и задължително се фиксира за момент през неутрално положение;
- колкото и да ми се иска да я изпердаша зад врата при поредната простоия на пътя, подтискам всякакви нервни пристъпи и говоря кротко и обяснявам като за първи път;
- наистина е много важно да не се караш, напротив трябва да се окуражава момичето, хвали я дори и да не заслужава, може съвсем лека, но шеговита критика;
- и задължително почни от полигон - 1, 2, 3, спиране, тръгване, анализ на грешките, пак отново, пак анализ и никакви упреци - само хвалби и окуражаване. Нервите ги заключваш през 9 планини в 10-та. И за тебе ще е полезно - тренировка за толерантност към шофьорското братство
- когато прецениш, че си и преподал всичко необходимо и тя го е схванала - пускаш я сама да кара по познат маршрут. ако сте с две коли може да осъшествяваш дистанционен контрол;
Ако и тя има желание да се нучи - 2 - 3 месеца и ще е много добра като шофьор-новобранец. Каране всеки ден. С жената започнахме това през зимата - студ, сняг, дъжд, мъгли, мокро, заледено, тъмно (щото нощно време е по-спокойно) - всички възможни кофти условия, просто така се случи
И сега съм спокоен, определено мога да разчитам на шофьор до мене!
Така беше при мен. Сигурен съм, че ще успееш да намериш правилния подход. Успех!

Разбирам те напълно и ти съчувстам

Аз бях в тази роля два пъти. Първия път бях точно като на Спиро баща му. И съм възмущавал вътрешно - абе как може да има толкова неграмотни шофьори! Ама е било нормална ситуация - вече не се учат устройства на автомобила, полигони не се минават и новите шофьори какво друго могат да знаят освен въртене на геврека? И като се почне една зверска борба със скоростния лост и педалите - кръв почва да ти капе от сърцето (особенно ако ти се е съкратил животеца докато ремонтираш поредния таралясник и си представяш какво ти предстои след поредния урок ....

И стигаме до втория път. Коренна разлика в моето поведение.
- обяснявам кротко и постоянно, че скоростния лост не се придвижва директно по диагоналите с чудовищна сила, а се мести "пенизчийски с два пръста" и задължително се фиксира за момент през неутрално положение;
- колкото и да ми се иска да я изпердаша зад врата при поредната простоия на пътя, подтискам всякакви нервни пристъпи и говоря кротко и обяснявам като за първи път;
- наистина е много важно да не се караш, напротив трябва да се окуражава момичето, хвали я дори и да не заслужава, може съвсем лека, но шеговита критика;
- и задължително почни от полигон - 1, 2, 3, спиране, тръгване, анализ на грешките, пак отново, пак анализ и никакви упреци - само хвалби и окуражаване. Нервите ги заключваш през 9 планини в 10-та. И за тебе ще е полезно - тренировка за толерантност към шофьорското братство

- когато прецениш, че си и преподал всичко необходимо и тя го е схванала - пускаш я сама да кара по познат маршрут. ако сте с две коли може да осъшествяваш дистанционен контрол;
Ако и тя има желание да се нучи - 2 - 3 месеца и ще е много добра като шофьор-новобранец. Каране всеки ден. С жената започнахме това през зимата - студ, сняг, дъжд, мъгли, мокро, заледено, тъмно (щото нощно време е по-спокойно) - всички възможни кофти условия, просто така се случи

Така беше при мен. Сигурен съм, че ще успееш да намериш правилния подход. Успех!
- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
И моята жена беше в пълен шок в на4аалото
, даже нещеше да кара, а къто седне и по4ва да я избива пот, некви не коардинирани движения, абе ужас, вси4ки дупки целеше щот я беше страх да влезе в другата лента, за полу саединители, ръ4ни спира4ки и тем подобни няма смисъл да говоря. Къто и дам да се у4и на моята кола направо позеленявах от яд виках, зяех, и не става и това е. Тогава няколко 4овека ми казаха остави я не и се караи нека тя сама се у4и. Добре е 4е и купих и кола, защото ако нямаше неина аз щях да ходя пеш. Сега си кара по центара, бута се по задръствания разни, псува си от време на време, или така казано доби шоферски характер, е не 4е не я тресна няколко пъти и то се при опити за паркиране ама юнак без рани няма. Та така, пожелавам ти успех колега, и дано няма с4упени бронии, и сма4кани калници

- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Като за начало й купи една кочинка за 1000лв, да се учи. Има достатъчно фордове, кадети и т.н.
Опитай се да я научиш главно да се оглежда, за да не я отнесе някой. Да гледа постоянно в огледалата, покажи й, че има мъртва зона, в която не се вижда. Научи я на правилото на дясностоящия, и да обръща внимание на знаците - много начинаещи са така улисани в самото управление на автомобила, че забравят да следят за знаци.
После я пускаш сама да се учи, защото ако си с нея ще се притеснява и от теб. Ако кара всеки ден, след 1-2 месеца ще се научи, продаваш каквото е останало от кочинката
, и купувате свястна кола, или пък вече кара твоята 
Опитай се да я научиш главно да се оглежда, за да не я отнесе някой. Да гледа постоянно в огледалата, покажи й, че има мъртва зона, в която не се вижда. Научи я на правилото на дясностоящия, и да обръща внимание на знаците - много начинаещи са така улисани в самото управление на автомобила, че забравят да следят за знаци.
После я пускаш сама да се учи, защото ако си с нея ще се притеснява и от теб. Ако кара всеки ден, след 1-2 месеца ще се научи, продаваш каквото е останало от кочинката


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
По добре отдели време и нерви да я понаучиш ,от колкото да я пускаш само,не само защото ще я псуват че пречи на движението,ми може и да се пребие някъде,може и друг да пребие
Търпение и много обяснение ,кое как защо.....

Търпение и много обяснение ,кое как защо.....

- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Подкрепям колегите, че трябва да я оставиш сама да си кара, за да се научи. Моята жена и до момента се психира като се кача в колата и да се возя и почва да прави глупости. И това при положение, че един единствен път я овиках, щото направи почти успешен опит да разбие картера на един бордюр. Иначе...човек се научава да кара само с каране, а ако жена ти се шашка ако ти си там, нищо няма да направите. Много неща, които се опитваш да обясниш ( полусъединител, потегляне по наклон и т.н.) вероятно ще открие как се правят сама и то на спокойствие, ако я оставяш да си врътка колата в квартала поне по 1/2 час на ден, а ти си пиеш някъде спокойно биричката. Освен това, вероятно ще е горда, че и имаш доверие и я оставяш да кара колата сама (това при жените много действа) и ще придобие самочувствие и ще си повярва, че е "истински шофьор", а не вече просто курсист, щото сега като си при нея 100% се чувства като седмокласничка на матура и по този начин вместо да се шашка и да се панира, ще е много по-отговорна и към колата и към карането.
А на основния ти въпрос - как да си по спокоен, докато жена ти се учи да кара - съжалявам, че ще те разочаровам, ама...понякога няма начин да си по-спокоен, докато жена ти се учи да кара
А на основния ти въпрос - как да си по спокоен, докато жена ти се учи да кара - съжалявам, че ще те разочаровам, ама...понякога няма начин да си по-спокоен, докато жена ти се учи да кара

- uricatoli
- Зайо-Байо
-
- Мнения: 3048
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Руси
- Пол: Мъж
- Кара: Пръскан кенеф
- Мечтае да кара: Мка комби
- Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..
според мене най-лесно е да и купиш една кола като за нов водач да я учука докато се научи да кара.. трабант, лада, фиат..
- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Колега, когато кара тя опитай да си припомниш колко мил си бил към нея на рождения й ден (да кажем) и се опитай да пренесеш момента, макар че тея неща не са от лесните





- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Мисля ,че някои хора / и мъже и жени / просто НЕ МОГАТ а други с малка практика се научават. Баща ми е шофьор от 30-35 г и е гола вода.Но той почти и не кара . А дъщеря ми я научих още в пети клас ,на 525И , да кара . Сега започна курсовете и няколко пъти и давам да кара извънградско и мисля ,че ще стане шофьор от нея. 100 пъти я накарах да спре и тръгне и нито веднъж не изгасна колата . На наклон от 3-я път схвана за какво става дума .Без ръчна.Но нали ми е дъщеря и съм супер внимателен и усмихнат . .От години и рисувам устройството на двигателя ,съединителя , принципа на сервото и т.н. Това също мисля ,че е важно за да овладееш автомобила по-добре.
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Извинявам се предварително за офтопика, ама като прочетох поста на klintan66 се сетих за една случка с жена ми - като била малка нейния баща също и обяснявал устройството на семейната лада. Един път имах проблеми с колата и не щеше да запали и тя ми звъни по телефона, да ме пита що снова около колата по паркинга, и аз и обяснявам, че колата не ще да запали и се чудя от какво е. Тя се замисли малко, след което дълбокомислено ми каза "Виж да няма конденз в делкото..."
Не че не се изкефих, че жена ми знае какво е делко, ама ми стана и много смешно 


- cypher_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact M41D17
- Мечтае да кара: Подводница.
Преди година минах по съшия път.
Не е лесно, признавам. Ако не и се отдава поне малко от вътре ще се поизпотиш яко.
Та, аз направих следното:
Давах и да кара вечер, когато няма много трафик за да свикне с колата( примерно 2 месеца почти всяка вечер). Карах я да минава по големи булеварди, а и правихме мнооооооогоооо леви завои.
Пратиха ме един месец командировка и тя милата, ще не ще, седна зад волана и лека полека. Беше я яко страх, но след първата седмица вече беше по уверена. Вече си кара без проблем.
Надявам се да ти е било от полза
и успех



Та, аз направих следното:
Давах и да кара вечер, когато няма много трафик за да свикне с колата( примерно 2 месеца почти всяка вечер). Карах я да минава по големи булеварди, а и правихме мнооооооогоооо леви завои.

Надявам се да ти е било от полза




27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани