ГАЗов инжекцион

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Авг 2008, 9:53

BIKA_73 написа:И според тебе,сега трябва да се беся ли??? Не виждам ,какъв ти е проблема,като не съм сложил,като твойто газово??? Аз пък искам,точно такова Ок!!! Кафа от тези тривиални мнения-като мойто!

Колега, най-малко съм имал намерение да обидя някого.Разбира се, че всеки си знае бюджета и сам си преценява какво да си сложи.
Преди да се навия да сложа газов инжекцион изчетох тонове информация и се консултирах с поне 7 сервиза за газови.В почти всяка тема за газов инжекцион съм казвал, че всеки компромис, ще коства след това време и нерви, защото в БГ се предлагат инжекциони с български софтуер, комбинации от различна марка изпарител и дюзи...и всичко с цел да се намали цената.
Както и да е, ако смяташ, че съм те обидил с нещо, считай, че съм ти се извинил :winky:

Само един съвет, ако хората в сервиза в който ти правят настройките нямат CarSoft за диагностика, по-добре намери някой приятел или познат с такъв и докато ти правят настройките да се следи за грешки от ламда сондите.Ако газовото не се настрои така, че да не дава грешки, няма да се сетиш повече за сервиз.В противен случай, винаги ще ти се струва, че колата е спъната както на бензин, така и на газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 06 Авг 2008, 10:08

mad_presley написа:Кви донастройки, какви посещения по сто пъти в сервиз бе хора!?Моята ако беше така, до сега да съм я изхвърлил сто пъти.Сложих си BRC, струваше ми 2500лв, в деня в който я монтираха я настроиха и повече не съм се занимавал с посещения на сервизи, само пълня и карам и така вече ~50000km.Гори си ми точно колкото на бензин, върви си точно колкото на бензин и нямам грешки в ламда сондите :winky:

По-напред в темата съм го казал, в други теми съм го казвал и пак ще го кажа, щом като ще слагате газ, не правете никакви компромиси.Спестените 200-500лв ще ги дадете напред във времето, но за сметка на това ще ви струва време и нерви ;)


Върви си на газ *ТОЧНО* като на бензин от 1000 оборота до ограничител? Без абсолютно никаква разлика? нито грам по тромаво? Защо не си в София да направим един старт - ти на газ аз на бензин.....

Не, честно много ми се иска да тестваме с някой друг колега с 520-ка с ГИ, на който му върви на газ толкова колкото на бензин, защото аз май взех да свиквам с мисълта, че газта си е за икономия и квото и да правим не може да докараме вървежа на бензин дори и близо...

Има ли някой с 520ка от София на който на газ му върви колкото на бензин? Само да тестваме просто за мое вътрешно спокойствие. Ако падне с по-малко от 3-4 коли отивам пак да се разправям във Фобос да ми настройват колата или да си взимат келявия газов "инджикцион" .... :mhihi:

П.С. Вече минах над 1000км на газ и не ми е светвала никаква грешка, но вървежа е доста зле.. Направо отчайващо, особено след очакванията от какво съм чел и слушал от познати /повечето с Фобос - но монтиран в друг сервиз/, че с ГИ нямало никаква разлика във вървежа..

Моята е монтирана в новия "официален" сервиз на Фобос в София, където честно казано съм 100% сигурен, че няма друг сервиз за газови уредби в българия с по-богато оборудване, откъм софтуер, диагностични уреди, инструменти и т.н. Но за съжаление явно хората там нямат опит в настройките.. При второто ми ходене собственика на фирмата от Плевен беше там. Той бил най-големия спец в настройките. Специално той се качи да ми настройва колата докато аз карам. Самия той каза, че общо взето това е оптималното. Нямало начин да върви като на бензин, или поне с разумен разход.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Авг 2008, 10:56

@b2, нали точно това казах в горния си пост.Ако сместа на газ-въздух е бедна, ще дава грешки в ламда сондите, ако е богата, пак ще дава грешки и колата става спъната както на газ, така и на бензин.Настройките не са никак лесна работа, обикновено отнемат от 2-3ч до цял ден работа.Колата се тества с климатик, без климатик, с пуснати фарове, с изгасени фарове, с пълно натоварване на алтернатора, след това се тества в движение по дълъг баир с натоварване, с 60км/ч на 5-та и газ до дупка, на трета с газ до дупка....Не става просто така, както го правят повечето сервизи, да синхронизират интервалите на дюзите за газ с тези на бензин на празен ход и с форсиране на място ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2008
Местоположение: NesebaR-SF

Мнение от Ca_Ma » 06 Авг 2008, 11:08

:++ b2 колега маи съжаляваш вече за газовата, кофти, а другите колеги с 520 и с газов, и автомат :shock: , как ги карат въоще тези коли ?
замисли се колега, ако вървежа беше 1 към 1 с бензина, кои глупак щеше да кара на бензин а не на газ, което е 1/2 по евтино но само на бензиностанцията !
дали нямаше всички да карат с газови? да не говорим за скъпите ремонти които след време ще се наложат

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Авг 2008, 11:34

Ca_Ma написа:а другите колеги с 520 и с газов, и автомат :shock: , как ги карат въоще тези коли ?

Мога да ти дам да пробваш моя автомат 520 с газ :mhihi:
Вярно, като казвам, че няма разлика газ-бензин, малко не съм прав.Усеща се единствено и само по голям баир при ускорение.Например, ако тръгнеш да ускоряваш по голям баир от 60км/ч, се усеща, че не е като на бензин.Мога да го сравня все едно съм на бензин, но с двама 80кг мъже.За сметка на това, при скорост над ~175км/ч при мен автоматично минава на бензин.
За бъдещите ремонти няма да коментирам.Аз като навъртя 100к км по БГ пътищата и със скапаните ни горива на кола, която вече е на 200к км, си мисля, че последния виновник за това ще е ГИ ;)
Друг е въпросът, че малко хора могат да си позволят 2500+лв за марков ГИ.

М/у другото, едно бързо тършуване из гугъл за Фобос дава доста информация, макар и голям процент отрицателна ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 06 Авг 2008, 12:04

@Ca_Ma Раздвоен съм в мнението си за газта.. За вървежа определено съм разочарован - очаквах много по-добре, но пък от разхода съм много доволен.

@mad_presley Да - наясно съм горе-долу с принципа на образуване на гориво въздушната смес и на работата на газовото и бензиновото ЕКУ. Все пак ако прегледаш постовите ми в миналото ще видиш, че имах Е30 и на него му монтирах MegaSquirt и си го настройвах сам смятам доста успешно - поне доста по-успешно от тези от Фобос. Изгорил съм сигурно няколко цистерни бензин с лаптопа на дясната седалка :mhihi: . А мегаскуирта си е full standalone /занимаващ се както с горивото, така и със запалването/ и в сравнение с него газовото ЕКУ е един прост piggyback с още по-прости - направо детски настройки :)
В този ред на мисли се сещам за следното - Твоя BRC занимава ли се със запалването? Тоест променя ли предварението спрямо това което изчислява бензиновото ЕКУ? Защото Фобоса е fuel-only и аванса е точно такъв какъвто би бил на бензин при съответния режим на мотора. На теория това не е оптималното, а и всички знаем на старите коли с обикновенна газова уредба се върти делкото и колата тръгва по-добре на газ. Може би затова страдам от спънат вървеж, защото аванса не е най-оптималния? Но за съжаление не е толкова лесно да си променя малко таблицата на запалването за да тествам дали ще е по-добре.. Ако BRC-то има тази функция може това да допринася за запазването на вървежа на бензина.
Знам че се предлагат някакви аванс процесори, които лъжат бензиновото ЕКУ да променя аванса. Пак в разговор с специялиста от Фобос ми каза, че за газ нямало нужда от промяна в аванса, за метан обаче имало..

И все пак си остава предизвикателството ми - Търся колега с 520 с ГИ която му върви на газ колкото на бензин за тест. Защото "вървежа" е доста субективно понятие - на някой хора им прави слабо впечатление разликата. :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 10.05.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от BIKA_73 » 06 Авг 2008, 13:05

Такаааааааааа. След днешните настройки на моя "немарков" ГИ-Фобос,щот съм скъсан и немога си позволя 2500 лв ,двигателя мърка,разход градско в Бургас 15/100 с вкл. климатик и малко нервно каране,извънградско още не съм засичал! Настройката на колата я правят момчета,който са много на Ти със електрониката и ДВГ и затова съм отишъл при тях-Николай и Илия до Фулдата в Бургас! Истински царе са и лично те ми препоръчаха този модел ГИ! При тях вече слагам ГИ на 3-та кола,вкл. и на джипката Чероки! И на хората,който мислят,че не съм сложил подходящата марка ГИ-Ами нали ако нещо не е в ред по колата,няма аз да се занимавам с отстраняването на проблема,а точно те ще имат ядове! Ай със здраве! Тези дни ще пиша за разхода извънградско!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 8.05.2008

Мнение от shpeki » 06 Авг 2008, 17:22

b2 не мислиш ли, че все пак има защо да има разлиак в цената на ГИ-тата ? Малко си се интересувал явно за ГИ Фобос иначе едва ли щеше да сложиш ГИ от тази марка. Аз лично съм с Бигаз и разлика във вървежа и разхода няма. С а6 1.8т съм. Не знам как може да очаквате от толкова евтин ГИ да няма разлика и да нямате проблеми. Типични бай ганьовци сте. :(

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 06 Авг 2008, 17:27

Айде да не обръщаме темата да си мерим пишките. Да те питам като един типичен Бай Ганьо аз - Ти след като си се интересувал на дълго и широко прочети ми горния пост и ми отговори на въпросите и ми дай обективни доводи какви всъщност са предимствата и недостатъците.

Поздрави
Бай Борьо
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 06 Авг 2008, 20:33

b2 написа:Твоя BRC занимава ли се със запалването? Тоест променя ли предварението спрямо това което изчислява бензиновото ЕКУ?

Не, няма такава екстра.В интерес на истината и аз питах същото когато монтирах моята и се оказа, че вече няма такива ГИ.Имало е някакъв модел на BRC преди време, който е бил с такава настройка, но правела повече проблеми от колкото да е полезна.Няма дори и в най-скъпия за БГ ГИ Prince ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 12.02.2007

Мнение от bbekov » 07 Авг 2008, 1:50

b2 написа:На теория това не е оптималното, а и всички знаем на старите коли с обикновенна газова уредба се върти делкото и колата тръгва по-добре на газ. Може би затова страдам от спънат вървеж, защото аванса не е най-оптималния?

Знам че се предлагат някакви аванс процесори, които лъжат бензиновото ЕКУ да променя аванса. Пак в разговор с специялиста от Фобос ми каза, че за газ нямало нужда от промяна в аванса, за метан обаче имало..


След 5000-5500 оборота газта просто си гори прекалено бавно , както и да променящ аванса :) . Но точно в ниски и средни обороти (най-многото каране дето е ) ако могат да ти регулират аванса , ще усетиш голяма разлика.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.11.2007

Мнение от Samp » 07 Авг 2008, 10:15

Колеги, аз сложих газов инжекцион stefanelli за 1900лв. Минал съм 7000 км. и мисля да го махам, защото имах и продължавам да имам много проблеми. Един познат ме прати при тези газаджий, но се оказаха пълни дебили. Колата ми е 520 с двойния ванос и ското сменях дебитомер, който е 620лв. без смяната. От сервиза казаха, че най-вероятно е от газта.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 25.06.2008

Мнение от BMW_police » 07 Авг 2008, 18:27

I want to ask for LOVATO
Opinion ? is there anybody with LPG LOVATO

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 10 Авг 2008, 13:42

b2 написа:
mad_presley написа:Има ли някой с 520ка от София на който на газ му върви колкото на бензин? Само да тестваме просто за мое вътрешно спокойствие. Ако падне с по-малко от 3-4 коли отивам пак да се разправям във Фобос да ми настройват колата или да си взимат келявия газов "инджикцион" .... :mhihi:


Колега дай да се пуснем ако искаш за да видиме дали има сериозна разлика и каква е. Аз съм с БРЦ ГИ 520ка с ръчка. Иначе по темата уредбата ми е като на колегата по горе от официалния им сервиз в София и аз не съм имал никакви проблеми от деня в които я сложиха. Тука повечето са чели като си я слагах. Никакви настройки не са нужни повече след слагането. Само ще ви напомня не забравяйте да си сменяте филтъра на 10к км. защото и най добрата уредба ако не и се сменя филтъра ще си замине.

Разхода ми е същия като на бензин между другото и вече го засичам 4000км като си водя една таблица в която си въвеждах това колко зареждам и колко изминавам после до следващото зареждане. От там нататък вече е лесно да си сметнеш.
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 14 Авг 2008, 20:59

Пичове имам новини от днес! Прекарах целия преди обяд във Фобос, но смея да твърдя, че вече съм доволен от инвестицията. Въпреки че дълго се опитваха да ме убедят, че колата си върви като на бензин, после пък че на газ толкова си върви - то е за икономия не за гонки... Днеска след поредното возене и настройки, пича от сервиза се сети, че може мъркучите за газта от инжекторите до смук. колектор да са пречупени, намалявайки дебита. И така демонтираха декоративния капак, под който са мъркучите и щуцерите към смук. колектор - и воала! 2 от мъркучите бяха зверски пречупени. Смениха ми ги всичките с нови и ги прекараха по нов маршрут. След операциата още докато маневрирах на излизане за тест усетих, че пауара почва да се връща. Поразцъкахме настройките и сега съм много доволен. Това е, от което имам нужда, и което очаквах от тази инвестиция. Колата върви прекрасно! Разлика със сигурност има от бензина, но е пренебрежителна и никак не дразни - в никой момент от нормалното каране не чувствам липса на мощност! И звука на мотора вече си е като на бензин и работата - мазна и равномерна - абе супер! :D Очаквам и разхода да падне, но ще видим съвсем скоро.

Така че ако имате проблеми с газовия инжекцион задължително проверете тези мъркучи - доста чувствителна част са. Трябва да нямат никакви пречупвания и да не са много дълги! Мойте са около 20-25см и е добре колата според мен.



Но не пречи да направим малко газови гонки :mhihi: да сравним кой къде е :mhihi:

П.С. @mad_presley Няма нужда толкова крайно, чак леко обидно да се отнасяш към всички други марки, чак видиш ли съм мизерник понеже съм спестил някой лев и не съм си купил БРЦ като теб и сега съм се преебал :mhihi: Бъди сигурен, че съм проучил достатъчно преди покупката, а и като цяло тематиката ми е доста интересна. А как да очаквам колата да върви с АГУ за 1500лв както ще върви с АГУ за 2500ли ли? Ами факт е. Не страдам от снобарщина :) Поне не на такова ниво :mhihi: Респект!

Поздрави
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook