SMG?
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
SMG?
Имам едно питане, което ме мъчи от много време вече насам, а именно има ли някой да ми обясни как точно работи една секвенцялна скоростна кутия като СМГ на БМВ примерно?
Мерси много предварително!

Мерси много предварително!
точно така! само че не от този на колата а от комп. отговарящ специално и само за кутията. когато сваляш скорости на хлазгаво например, компа сам си отваря съединителя за не се поднесеш от компесията
(тъпа работа) при последното СМГ на новото М5 има драйвлоджик - 11 нива за настройка на ск. кутия по характера ти на каране, S за спорт, и A - 7скорости автоматик, като компа преценява нанагорнища нанадолнища дъжд слънце и постоянно мени кривата на предавките , а също и лаунч контрол при старта - общо взето кутията е много ПЪТИ по-напреднала технологически от ДВГ-то (20% по-бързо превкл. от предишната СМГ 2)но никой не и обръща фнимание - да не се чупи само таз кутия че в БГ кой ще я оправя ненам... 


DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

има и втори съединител,
който чрез компа един вид предвижда следващата скорост
и за това става толкова бързото превключване...
Четох също така нещо много интересно тия дни за СМГ-то
Значи на кола оборудвана с такава кутия може да се
провери как е карана с течение на времето... Нещо като
черна кутия пази информация за това колко пъти двг-то
е вкарвано в лютеницата и също така показва графика
с кривата на изменението на оборотите на двг-то с течение
на времето
много интересно и вече няма да има таз кола я е карал детото
на чичо ми, който в последствие да се окаже бивш тест пилот
на БМВ АГ

който чрез компа един вид предвижда следващата скорост
и за това става толкова бързото превключване...
Четох също така нещо много интересно тия дни за СМГ-то
Значи на кола оборудвана с такава кутия може да се
провери как е карана с течение на времето... Нещо като
черна кутия пази информация за това колко пъти двг-то
е вкарвано в лютеницата и също така показва графика
с кривата на изменението на оборотите на двг-то с течение
на времето

много интересно и вече няма да има таз кола я е карал детото
на чичо ми, който в последствие да се окаже бивш тест пилот
на БМВ АГ


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
naskoksan написа:Четох също така нещо много интересно тия дни за СМГ-то
Значи на кола оборудвана с такава кутия може да се
провери как е карана с течение на времето... Нещо като
черна кутия пази информация за това колко пъти двг-то
е вкарвано в лютеницата и също така показва графика
с кривата на изменението на оборотите на двг-то с течение
на времето![]()
Това означава пазара на БМВ-та втора ръка да секне

Дилян Пенчев
Два съединителя? Сменя кривите на предавките???? НеЩо не ми се връzва...
Единствената скоростна кутия с 2 съеднителя която zнам е DSG, но едва ли има открехнати тук zа това как точно бачка. Ще се радвам да ме поправите точно тук!
Да сменя кривите на предавките............. Ако каzвате, че е напълно нормална скоростна кутия - сменя zъбните колела в движение?
Бих искал да го видя, определено!
Има ли го това някъде написано zа да го видя с очите си?
Мерси zа досегаШните отговори!
Единствената скоростна кутия с 2 съеднителя която zнам е DSG, но едва ли има открехнати тук zа това как точно бачка. Ще се радвам да ме поправите точно тук!
Да сменя кривите на предавките............. Ако каzвате, че е напълно нормална скоростна кутия - сменя zъбните колела в движение?


DA WOLF написа:когато сваляш скорости на хлазгаво например, компа сам си отваря съединителя за не се поднесеш от компесията
Има ли го това някъде написано zа да го видя с очите си?
Мерси zа досегаШните отговори!
има го да, ето:
The seven-speed SMG gearbox not only supports the driver in achieving motor sports performance, but also offers scores of safety features. In critical situations, when the driver shifts down on a slippery surface, for example, the gearbox opens the clutch in the fraction of a second in order to prevent the M5 from swerving out of control in the event of excessive drag torque at the driven wheels.
това е от един мнооо реномиран сайт: http://www.bmwworld.com
а самата статия е тук: http://www.bmwworld.com/models/m5_e60.htm
Ся незнам какво толко са ате заяли тия СМГ-та, затова ще напиша още няколко неща дет знам за тез кутии. Два съединителя и аз не бях чувал да има СМГ-то ....но може
Ако си отварял обикновенна кутия там всичко се движи от вилките или "вилиците" както искаш ги наричай и затова логото на скоростния лост е "Н" Може да си ръчкаш 1-3-5 като дядо ми или пък 5-3 както ние правим, може да си тръгнеш и на 5-та ако искаш.... Но ако си карал мотоциклет със скорости - няма нищо общо нали? Като караш мотора само си щракаш нагоре лоста за по-голяма скорост и надолу за по-малка. Начина на превключване е мноо бо бърз нали? Такъв вид скоростна кутия се нарича секвенцялна скоростна кутия. Принципа на СМГ-то е 1000% същият! Никакви чудеса или магии няма... Всяка една кола по състезанията , било WRC, GrandTurism, NAS Indi Car, F1 i dr.... са с именно такава скоростна кутия, и ако има такива които не са то те са автоматично аутсайдери защото тази кутия има редица предимства пред "Н" кутията! Защо Ауди не слагат такива кутии - това вече незнам - акъла не ми го побира. Забили са се с едни автоматици и тва е (типтроници де
т.е. същото) Тая РС6 последната с читава кутия ще е неудържима кола но..... Ауди кво да говорим....да се върнем на СМГ-то, значи там пак имаме набор от различни колела за различните скорости но го няма вилковия механизъм селекцията на скоростите става посредством храпово зъбно колело. То има криви канали по него. При всяко щракане на лоста зад кормилото на М5-цата това храпово колело се завърта (при СМГ това става хидравлично разбира се, при мотоциклет - механично) нека речем на 50 градуса, при следващото с още 50 като вече отива на по-извит канал и включва друга скорост и така... С писане е трудно да се обясни ама... немога да кача снимки с разрези на такива кутии. Именно заради този храпов барабан трябва да превключваш "секвенцялно" демек последователно , докато се извъртят каналите, или ако свалиш скорост се завърта наобратно. Ето тука имам снимка на СМГ храпа : http://bottega.hit.bg/SMG-sequential-ge ... r-drum.jpg
Е стигнахме и до предимствата:
1. Скорост на превключване. Най-малко 2 ПЪти по-бърза от механичната скоростна кутия. ЗА да преминеш от 2-ра на 3-та при механичната буташ нагоре за да изкл. и пак за 3-та , това при "спортно" превключване става бързо разбира се , но при секвенцялната буташ само веднъж и си наследващата скорост... А ТАзи новата СМГ на М5 е с 20% пък по-бърза от последната СМГ на М3...правете си изводите
2. ПОследователност на превключването. Аз обичам една дума от англииския и тя е UNMISTAKABLE. За СМГ тази дума е в пълна сила. Няма двуумене "брейй накоя бях коя ръгнах" (за жените) или пък 1ва гааааз 7000оборота - 2-ра малкко разбрицан синхро и айдеее отиде гонката (за рейсърите)
. При СМГ такива неща няма как да се случат просто.....
3. Ръцете не се мърдат от волана при превключване на скоростите. Гоненето на лоста за скоростите из купето е история.....
4. Пространство в кокпита. При електронно контролируемите като СМГ скоростен лост е направо излишен - всичко ръгаш от волана....
Като недостатъци са главно габаритите и масата на самата кутия, особено пък ако е с повечко скорости....
The seven-speed SMG gearbox not only supports the driver in achieving motor sports performance, but also offers scores of safety features. In critical situations, when the driver shifts down on a slippery surface, for example, the gearbox opens the clutch in the fraction of a second in order to prevent the M5 from swerving out of control in the event of excessive drag torque at the driven wheels.
това е от един мнооо реномиран сайт: http://www.bmwworld.com
а самата статия е тук: http://www.bmwworld.com/models/m5_e60.htm
Ся незнам какво толко са ате заяли тия СМГ-та, затова ще напиша още няколко неща дет знам за тез кутии. Два съединителя и аз не бях чувал да има СМГ-то ....но може

Ако си отварял обикновенна кутия там всичко се движи от вилките или "вилиците" както искаш ги наричай и затова логото на скоростния лост е "Н" Може да си ръчкаш 1-3-5 като дядо ми или пък 5-3 както ние правим, може да си тръгнеш и на 5-та ако искаш.... Но ако си карал мотоциклет със скорости - няма нищо общо нали? Като караш мотора само си щракаш нагоре лоста за по-голяма скорост и надолу за по-малка. Начина на превключване е мноо бо бърз нали? Такъв вид скоростна кутия се нарича секвенцялна скоростна кутия. Принципа на СМГ-то е 1000% същият! Никакви чудеса или магии няма... Всяка една кола по състезанията , било WRC, GrandTurism, NAS Indi Car, F1 i dr.... са с именно такава скоростна кутия, и ако има такива които не са то те са автоматично аутсайдери защото тази кутия има редица предимства пред "Н" кутията! Защо Ауди не слагат такива кутии - това вече незнам - акъла не ми го побира. Забили са се с едни автоматици и тва е (типтроници де

Е стигнахме и до предимствата:
1. Скорост на превключване. Най-малко 2 ПЪти по-бърза от механичната скоростна кутия. ЗА да преминеш от 2-ра на 3-та при механичната буташ нагоре за да изкл. и пак за 3-та , това при "спортно" превключване става бързо разбира се , но при секвенцялната буташ само веднъж и си наследващата скорост... А ТАзи новата СМГ на М5 е с 20% пък по-бърза от последната СМГ на М3...правете си изводите

2. ПОследователност на превключването. Аз обичам една дума от англииския и тя е UNMISTAKABLE. За СМГ тази дума е в пълна сила. Няма двуумене "брейй накоя бях коя ръгнах" (за жените) или пък 1ва гааааз 7000оборота - 2-ра малкко разбрицан синхро и айдеее отиде гонката (за рейсърите)

3. Ръцете не се мърдат от волана при превключване на скоростите. Гоненето на лоста за скоростите из купето е история.....
4. Пространство в кокпита. При електронно контролируемите като СМГ скоростен лост е направо излишен - всичко ръгаш от волана....
Като недостатъци са главно габаритите и масата на самата кутия, особено пък ако е с повечко скорости....
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

има го да, ето:
The seven-speed SMG gearbox not only supports the driver in achieving motor sports performance, but also offers scores of safety features. In critical situations, when the driver shifts down on a slippery surface, for example, the gearbox opens the clutch in the fraction of a second in order to prevent the M5 from swerving out of control in the event of excessive drag torque at the driven wheels.
това е от един мнооо реномиран сайт: http://www.bmwworld.com
а самата статия е тук: http://www.bmwworld.com/models/m5_e60.htm
Ся незнам какво толко са ате заяли тия СМГ-та, затова ще напиша още няколко неща дет знам за тез кутии. Два съединителя и аз не бях чувал да има СМГ-то ....но може
Ако си отварял обикновенна кутия там всичко се движи от вилките или "вилиците" както искаш ги наричай и затова логото на скоростния лост е "Н" Може да си ръчкаш 1-3-5 като дядо ми или пък 5-3 както ние правим, може да си тръгнеш и на 5-та ако искаш.... Но ако си карал мотоциклет със скорости - няма нищо общо нали? Като караш мотора само си щракаш нагоре лоста за по-голяма скорост и надолу за по-малка. Начина на превключване е мноо бо бърз нали? Такъв вид скоростна кутия се нарича секвенцялна скоростна кутия. Принципа на СМГ-то е 1000% същият! Никакви чудеса или магии няма... Всяка една кола по състезанията , било WRC, GrandTurism, NAS Indi Car, F1 i dr.... са с именно такава скоростна кутия, и ако има такива които не са то те са автоматично аутсайдери защото тази кутия има редица предимства пред "Н" кутията! Защо Ауди не слагат такива кутии - това вече незнам - акъла не ми го побира. Забили са се с едни автоматици и тва е (типтроници де
т.е. същото) Тая РС6 последната с читава кутия ще е неудържима кола но..... Ауди кво да говорим....да се върнем на СМГ-то, значи там пак имаме набор от различни колела за различните скорости но го няма вилковия механизъм селекцията на скоростите става посредством храпово зъбно колело. То има криви канали по него. При всяко щракане на лоста зад кормилото на М5-цата това храпово колело се завърта (при СМГ това става хидравлично разбира се, при мотоциклет - механично) нека речем на 50 градуса, при следващото с още 50 като вече отива на по-извит канал и включва друга скорост и така... С писане е трудно да се обясни ама... немога да кача снимки с разрези на такива кутии. Именно заради този храпов барабан трябва да превключваш "секвенцялно" демек последователно , докато се извъртят каналите, или ако свалиш скорост се завърта наобратно. Ето тука имам снимка на СМГ храпа : http://bottega.hit.bg/SMG-sequential-ge ... r-drum.jpg
Е стигнахме и до предимствата:
1. Скорост на превключване. Най-малко 2 ПЪти по-бърза от механичната скоростна кутия. ЗА да преминеш от 2-ра на 3-та при механичната буташ нагоре за да изкл. и пак за 3-та , това при "спортно" превключване става бързо разбира се , но при секвенцялната буташ само веднъж и си наследващата скорост... А ТАзи новата СМГ на М5 е с 20% пък по-бърза от последната СМГ на М3...правете си изводите
2. ПОследователност на превключването. Аз обичам една дума от англииския и тя е UNMISTAKABLE. За СМГ тази дума е в пълна сила. Няма двуумене "брейй накоя бях коя ръгнах" (за жените) или пък 1ва гааааз 7000оборота - 2-ра малкко разбрицан синхро и айдеее отиде гонката (за рейсърите)
. При СМГ такива неща няма как да се случат просто.....
3. Ръцете не се мърдат от волана при превключване на скоростите. Гоненето на лоста за скоростите из купето е история.....
4. Пространство в кокпита. При електронно контролируемите като СМГ скоростен лост е направо излишен - всичко ръгаш от волана....
Като недостатъци са главно габаритите и масата на самата кутия, особено пък ако е с повечко скорости....
The seven-speed SMG gearbox not only supports the driver in achieving motor sports performance, but also offers scores of safety features. In critical situations, when the driver shifts down on a slippery surface, for example, the gearbox opens the clutch in the fraction of a second in order to prevent the M5 from swerving out of control in the event of excessive drag torque at the driven wheels.
това е от един мнооо реномиран сайт: http://www.bmwworld.com
а самата статия е тук: http://www.bmwworld.com/models/m5_e60.htm
Ся незнам какво толко са ате заяли тия СМГ-та, затова ще напиша още няколко неща дет знам за тез кутии. Два съединителя и аз не бях чувал да има СМГ-то ....но може

Ако си отварял обикновенна кутия там всичко се движи от вилките или "вилиците" както искаш ги наричай и затова логото на скоростния лост е "Н" Може да си ръчкаш 1-3-5 като дядо ми или пък 5-3 както ние правим, може да си тръгнеш и на 5-та ако искаш.... Но ако си карал мотоциклет със скорости - няма нищо общо нали? Като караш мотора само си щракаш нагоре лоста за по-голяма скорост и надолу за по-малка. Начина на превключване е мноо бо бърз нали? Такъв вид скоростна кутия се нарича секвенцялна скоростна кутия. Принципа на СМГ-то е 1000% същият! Никакви чудеса или магии няма... Всяка една кола по състезанията , било WRC, GrandTurism, NAS Indi Car, F1 i dr.... са с именно такава скоростна кутия, и ако има такива които не са то те са автоматично аутсайдери защото тази кутия има редица предимства пред "Н" кутията! Защо Ауди не слагат такива кутии - това вече незнам - акъла не ми го побира. Забили са се с едни автоматици и тва е (типтроници де

Е стигнахме и до предимствата:
1. Скорост на превключване. Най-малко 2 ПЪти по-бърза от механичната скоростна кутия. ЗА да преминеш от 2-ра на 3-та при механичната буташ нагоре за да изкл. и пак за 3-та , това при "спортно" превключване става бързо разбира се , но при секвенцялната буташ само веднъж и си наследващата скорост... А ТАзи новата СМГ на М5 е с 20% пък по-бърза от последната СМГ на М3...правете си изводите

2. ПОследователност на превключването. Аз обичам една дума от англииския и тя е UNMISTAKABLE. За СМГ тази дума е в пълна сила. Няма двуумене "брейй накоя бях коя ръгнах" (за жените) или пък 1ва гааааз 7000оборота - 2-ра малкко разбрицан синхро и айдеее отиде гонката (за рейсърите)

3. Ръцете не се мърдат от волана при превключване на скоростите. Гоненето на лоста за скоростите из купето е история.....
4. Пространство в кокпита. При електронно контролируемите като СМГ скоростен лост е направо излишен - всичко ръгаш от волана....
Като недостатъци са главно габаритите и масата на самата кутия, особено пък ако е с повечко скорости....
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

Има и такава с 2 съединителя - на Фолксваген, слагат я на последния Голф GTI ако не се лъжа. При нея 1-3-5 са на единия диск а 2-4-6 на втория. Докато се движиш на 3 примерно, според това дали ускоряваш или спираш компютър определя дали следващата предавка ще е 4 или 2 и се подготвя предварително и когато натиснеш лосчето за смяна само изключва единия съединител и включва другия. Така смяната ставало доста по бързо без загуба на обороти и т.н.
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Не че съм голям отворко на тема скоростни кутии и съединители, ама ако има два съединителя и единия от тях е винаги отцепен - какво ще стане с лагера на притескателя му, или тия съединители са на някакъв друг принцип или пък лагерите са някакви супер ъпгрейднати.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани