Обезвъздушаване на системата ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Обезвъздушаване на системата ?

Мнение от metodi80 » 26 Юли 2008, 19:18

Решил съм да си сменя една гарнитура ... Понеже виждам че точно на това място леко ми изпуска антифриз. На снимката по долу съм я показал със червена линия. Въпроса ми е след като я сменя и затворя тръбата ,която я похлупва как да обезвъздуша системата ? Не съм го правил и нямам никаква представа. Поправете ме ако греша и не е необходимо да се обезвъздушава но си мисял че ще е необходимо?! Един приятел ми каза че врътката на радиатора (тодно до капачката за наливане на антифриз ) е точно за тая цел , тя се отвивала и от там се обезвъздушавала системата. Но тоя приятел никога не е имал БМВ и не знам дали е прав. Двигателя е М43 . А и нещо друго при смяна на антифриза предполагам пак се обезвъздушава системата ? Та кажете и тая манипулация със смяна на антифриза има ли нещо особено ?

Изображение
Последна промяна metodi80 на 26 Юли 2008, 19:28, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 26 Юли 2008, 19:27

Колега,именно от пробката се обезвъздушава системета!Палиш колата,пускаш парното ма МАХ отвърташ пробката и чакаш да отвори термостата,за да се развърти водата из цялата система и да избута въздуха.Когато престанат да излизат мехурчета си готов.Като изстине колата напълно ,провери нивото на антифриза и долей колкото е необходимо :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 166
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: лагерница
Детайли за колата: touring

.....

Мнение от 4a4i » 26 Юли 2008, 21:13

Колега ,виждам че тоя пръстен дето искаш да го смениш е на термостата(тръбата) както и казваш ти ,е самия термостат.Та един съвет от мен-ако не си го сменял скоро по-добре отиди и си вземи нов термостат направо, в комплекта е и гарнитурката,защото моя маи не беше сменяван 3-4 години и зимата запече на отворено положение,няма да ти казвам какво е да караш 230 км и стрелката на темп. да не може да стигне средата,а парно при тва положение :confused: само за справка ,моя термостат е същия ,взех го от ауто+ за ...52 лв. мисля че беше! А за обезвъздушаването-колегата горе ти каза ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 26 Юли 2008, 21:16

обаче не на место,за по сигурно караш обезвъздушаваш и така на интервали иначе остава въздух

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 26 Юли 2008, 22:26

Да бе да, караш обезвъздушаваш, това да не е голф. Прави се на място, колегата по горе описа начина. На две 5-ци съм правил профилактика и сменял антифриз, после кой ще ремонтира ДВГ. Айде мерси за съвета.

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d; GLK 320

Мнение от Hito » 26 Юли 2008, 22:39

Колега metodi80 ти хубаво си решил да смениш оплътнението амааа...... знайш че то май си вървеше с термостата :roll:
Като го свалиш го огледай хубаво за "изгоряла" пластмаса щото тогава само с уплътнение не правиш нищо.....,а ша тряя нов термостат :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 27 Юли 2008, 0:54

NikiNikolov написа:Да бе да, караш обезвъздушаваш, това да не е голф. Прави се на място, колегата по горе описа начина. На две 5-ци съм правил профилактика и сменял антифриз, после кой ще ремонтира ДВГ. Айде мерси за съвета.
ти си изключително тъп всеки път пишеш супер прости мнения не са ли ти правили забележка чак си дразнещ ти ще ми говориш за обезвъздушаване :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 27 Юли 2008, 2:55

Hito написа:Колега metodi80 ти хубаво си решил да смениш оплътнението амааа...... знайш че то май си вървеше с термостата :roll:
Като го свалиш го огледай хубаво за "изгоряла" пластмаса щото тогава само с уплътнение не правиш нищо.....,а ша тряя нов термостат :idea:


Ми колеги ... прави сте .... огледах хубаво термостата и забелязах че теча не идва от мястото където термостата контактува с блока а точно от вътрешната страна на г-образния профил на термостата (точно на извивката ) ,стува ми се че има пробив в корпуса и от там тече и се стича леко на долу. Имал ли е някой подобен случай ? Гледах в дарукар тоя термостат е 100лв Та наистина май ще сменям термостат. И в крайна сметка на място или в движение да обезвъздуша колата (струва ми се че в движение не е много редно ...но не знам и питам)?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 27 Юли 2008, 3:07

plradev написа:Колега,именно от пробката се обезвъздушава системета!Палиш колата,пускаш парното ма МАХ отвърташ пробката и чакаш да отвори термостата,за да се развърти водата из цялата система и да избута въздуха.Когато престанат да излизат мехурчета си готов.Като изстине колата напълно ,провери нивото на антифриза и долей колкото е необходимо :yes:



Колега ,колко горе долу се чака да отвори термостата ... Или по точно как да го разбера че е отворил ?

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d; GLK 320

Мнение от Hito » 27 Юли 2008, 9:20

metodi80 написа:....... Или по точно как да го разбера че е отворил ?

След като долееш антифриз в системата я оставяш да чука на обороти на място и чакаш да ти изкара антифриз през дупчицата на радиатора (като отвориш капачката на радиатора ще чакаш от лявата страна точно под капачката да ти изкара плътна струя течност).... това значи че големия кръг е отворен....и след това колегите са ти обяснили по горе как се процедира с пробката до капачката....... ;)

п.п.След като термостата е започнал да се разпада не е лошо да погледнеш и елементи с номер 7, 8 и 9, 10 от схемата по долу...... защото те също подлежът на "изгаряне" ;)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 27 Юли 2008, 10:43

Относно вадене на въздух от ДВГ, колега petio_bmw 318is, не ми обяснявайте как става. Да не би: примерно на чисто нова кола километрите които са на километража и да са от вадене на въздух. Пожелавам ти много радост на шосето, и никакви проблеми.

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 25.02.2008

Мнение от Alx-P » 27 Юли 2008, 10:48

Колеги, може ли някои да опише стъпка по стъпака как точно става това обезвъздушаване!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Мнение от petio_bmw 318is » 27 Юли 2008, 10:53

NikiNikolov написа:Относно вадене на въздух от ДВГ, колега petio_bmw 318is, не ми обяснявайте как става. Да не би: примерно на чисто нова кола километрите които са на километража и да са от вадене на въздух. Пожелавам ти много радост на шосето, и никакви проблеми.
не си прав,на место никога няма да се обезвъздуши ама няма нищо ще се научите.Успех и на теб колега :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: настрани
Мечтае да кара: M3 Power
Детайли за колата: BMW E36 320 coupe

Мнение от stef4o_BMW » 27 Юли 2008, 11:07

petio_bmw 318is написа:
NikiNikolov написа:Относно вадене на въздух от ДВГ, колега petio_bmw 318is, не ми обяснявайте как става. Да не би: примерно на чисто нова кола километрите които са на километража и да са от вадене на въздух. Пожелавам ти много радост на шосето, и никакви проблеми.
не си прав,на место никога няма да се обезвъздуши ама няма нищо ще се научите.Успех и на теб колега :driving:

:yes: колегата petio_bmw 318is е прав,защото въздуха прави въздушна възглавница(на наи-високата то4ка) и не се ли разкара колата няма обезвъздушаване.А за тия каде нищо не разбират по добре да не пишат глупости и да бъркат колегите :winky:
Изображение

Е46 Fanatic
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d; GLK 320

Мнение от Hito » 27 Юли 2008, 18:57

stef4o_BMW написа: :yes: колегата petio_bmw 318is е прав,защото въздуха прави въздушна възглавница(на наи-високата то4ка) и не се ли разкара колата няма обезвъздушаване.А за тия каде нищо не разбират по добре да не пишат глупости и да бъркат колегите :winky:

Ахааа ясно....... :mhihi: и кое е това най високо място? И що ли "тъпите" немци са сложили пробката за обезвъздушаване точно до капачката на радиатора? :mhihi:

п.п.Принципно става и с каране ,НО за мен си е доста по рисково ;)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook