Имате луфт във воланя???
Модератор: Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Имате луфт във воланя???
Решението е лесно, е не във всички случай става но...
На кормилната кутия има един болт за реглаж, който можете чрез него да оберете МАЛКО от луфта ето и снимка:
Развивате гайката, и с отверка (при някой и шестостен) завивате. Имайте в предвид, че след като затегнете трябва да пробвате дали движението на волана от край до край е с еднаква сила, ако затяга на места повече, върнете малко!
Това е, искам да кажа, че при мен толко се беше разхлабило че на цариградско финтирах другите
На кормилната кутия има един болт за реглаж, който можете чрез него да оберете МАЛКО от луфта ето и снимка:

Развивате гайката, и с отверка (при някой и шестостен) завивате. Имайте в предвид, че след като затегнете трябва да пробвате дали движението на волана от край до край е с еднаква сила, ако затяга на места повече, върнете малко!
Това е, искам да кажа, че при мен толко се беше разхлабило че на цариградско финтирах другите

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
Това става, но преди това се уверете, че всичко по окачването на предницата е наред 

| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Малий, що ме засегна така лошо, баго луфта де го има, ама първо съединителя да оправя, после това нещо. Много грижа по таз моя каляска 

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
спомням си на първата 34-ка като обрах луфта и тръгвам да изправям един завой, давам газ и пускам волана ама не ще да се развие сам
голяма паника стана 



- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Stanchev написа:спомням си на първата 34-ка като обрах луфта и тръгвам да изправям един завой, давам газ и пускам волана ама не ще да се развие самголяма паника стана


Моята я пробвах и съм много доволен

Според мен не е добра идея да се обира луфта от този болт без да е свалена рейката и диагностицирана причината за луфта (а и евентуално рециклирана), тъй като луфта означава износване на някой/и детайл/и, а убирането може да доведе до неговото напълно и безвъзвратно погиване и по нататък сами си го представете 

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Ивчо, къде видя рейка бре човече? Това е Е34, не някаква си 36ца или 39ка. А по въпроса с луфтовете, аз имах едни луфтове - не е истина! Разни майстори ме убеждаваха, че била заминала кормилната кутия. Накрая един дядка вика: я си смени централната щанга и биалетките(най-лесно за изпълнение и като цена е най-евтино). Ако намалее луфта - сменяй нататък. Е, наложи се да сменя и едните накрайници(тези с големия тампон). Луфт ли? Да го духат онези с кормилната кутия. Не забравяйте, че при нас е хидравлична и голама част от луфтовете се обират от маслото. Което ме навежда на мисълта, че е хубаво на всеки 3-4 години да се сменя и тя. Самата процедура е елементарна, а и 20 лв. не са чак толкова много когато иде реч за сигурността на управление.

Все се каня да отворя нова такава тема, ама някой ме изпревари, та стана още по-добре!
Това, което пиша е хем въпрос какво да правя, хем просто да се оплача, че ми писна от това. От многото четене по темата, не разбрах в какво точно се изразява този луфт - при моята кола воланът е доста по-лек в средно положение и реакциите му са доста занижени - говорим за свободен ход на короната от около 1 - 1,5 см. Забелязал съм все пак, че при по-висока скорост на магистрала в средно положение воланът не е съвсем заспал - има реакция. Всеки от нас с този проблем знае колко е дразнещо закъснението в завой. Също така при перфектно балансирани гуми и джанти има осезаема вибрация в диапазона между 95 и 105 км/ч. и вибрацията не е само във волана, а имам чувството, че цялата предница клати на страни. Също така има и едно чукане по неравности, което направо ми прилича на заминала кутия. Заминала, заминала ама колко точно, не е ясно!!! Уж здрава предницата, пък гадно управлението, абе направо ме влудява и понеже се кара много извънградско, проблемът е огромен!!!
Та след всичко казано, бих помолил колегите, които пишат и ще пишат по темата да кажат какви ТОЧНО са симптомите им за "луфт във волана" и как са ги отстранили???!!!
Само да уточня, че съм изчел по 10 пъти всичко написано във форума по въпроса. Първоначално мисля да започна с тампоните на кривите носачи, както казва Пенчев, па да видим.

Та след всичко казано, бих помолил колегите, които пишат и ще пишат по темата да кажат какви ТОЧНО са симптомите им за "луфт във волана" и как са ги отстранили???!!!
Само да уточня, че съм изчел по 10 пъти всичко написано във форума по въпроса. Първоначално мисля да започна с тампоните на кривите носачи, както казва Пенчев, па да видим.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
И моята беше с околу 1-2 см.
Накратко завиваш с волана, но гумите не реагират. По неравности колата леко кривва, въпреки че държа по средата
А на тея къде не им се вярва... хубаво не вярвайте, боли ма гъза
Накратко завиваш с волана, но гумите не реагират. По неравности колата леко кривва, въпреки че държа по средата

А на тея къде не им се вярва... хубаво не вярвайте, боли ма гъза

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Пепи, не е до вярване. Наистина се получава едно износване и то точно в средата на червяка. Обаче лично моето мнение е, че първо трябва да се прегледат добре всички тампони и шарнири. И, ако те са наред, едва тогава да се регулира кормилната кутия.

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
TheBoss написа:Пепи, не е до вярване. Наистина се получава едно износване и то точно в средата на червяка. Обаче лично моето мнение е, че първо трябва да се прегледат добре всички тампони и шарнири. И, ако те са наред, едва тогава да се регулира кормилната кутия.


Сменил съм цялата предница. Попринцип ролята на този болт, че точно такава да обира помалко от луфта, стяга се малко и се гледа при завъртане от единия край до другия да не затяга
- Nasic
- Манчестър Юнайтед Фен
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София Местожителство: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester M16 0RA
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d с много кончета
- Мечтае да кара: GT5
- Детайли за колата: Е39
TheBoss написа:Ивчо, къде видя рейка бре човече? Това е Е34, не някаква си 36ца или 39ка. А по въпроса с луфтовете, аз имах едни луфтове - не е истина! Разни майстори ме убеждаваха, че била заминала кормилната кутия. Накрая един дядка вика: я си смени централната щанга и биалетките(най-лесно за изпълнение и като цена е най-евтино). Ако намалее луфта - сменяй нататък. Е, наложи се да сменя и едните накрайници(тези с големия тампон). Луфт ли? Да го духат онези с кормилната кутия. Не забравяйте, че при нас е хидравлична и голама част от луфтовете се обират от маслото. Което ме навежда на мисълта, че е хубаво на всеки 3-4 години да се сменя и тя. Самата процедура е елементарна, а и 20 лв. не са чак толкова много когато иде реч за сигурността на управление.
Точно това и аз имам в предвид, първо си вижте окачването, после обирайте луфта!
| 89' E34 520i |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
| 96' E39 525tds |
| 92' E36 320i turbo |
| 95' E36 316i |
| 97' E39 525tds |
| 02' E39 525d touring |
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани