Toyota Avensis Executive vs. Skoda Octavia Laurin&Klemen
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
Toyota Avensis Executive vs. Skoda Octavia Laurin&Klemen
Първо да обясня защо пускам тази тема в нашия форум въобще, а след това и да си задам въпросчето.
Искам да чуя мнението на хора, свикнали с това да карат БМВ. С течение на времето съм се убедил, че дори хората каращи 20-годишни БМВ-та са много по-взискателни към който и да е автомобил, отколкото другите шофьори. Пускам темата в нашия форум, защото не ми трябват сектантски мнения на заклети Тойотаджии, предъвкващи митовете за нечупливите тойоти, нито пък голфаджийски приказки за това колко добра база бил Голф 5 за новата октавия и други подобни дивотии.
Търся мнението на хора, които са се докоснали до магията на това да имаш кола със синьо-бялата емблема на капака, и които в същото време имат опит и с някоя от двете марки, за които питам.
Ако обстоятелствата не налагаха, никога нямаше да си помисля да се разделя със сивото купе, но както SKISA казва - "като се ожениш и като се нароиш..." Та обстоятелствата са такива, че ми се налага да имам голям семеен автомобил, комфортен за дълъг път. Решил съм този път колата да е нова, което пък означава, че е60 или е61 не мога да си позволя, защото цените стартират от 70к.
Затова въпросът ми е - някой от вас карал ли е или кара ли Toyota Avensis или Skoda Octavia? Какви са му впечатленията - комфорт, возия, стабилност на автомобила, двигател, поддръжка, надеждност...всичко, за което се сетите. Ще бъда благодарен за всякакви отзиви и споделени впечатления.
Искам да чуя мнението на хора, свикнали с това да карат БМВ. С течение на времето съм се убедил, че дори хората каращи 20-годишни БМВ-та са много по-взискателни към който и да е автомобил, отколкото другите шофьори. Пускам темата в нашия форум, защото не ми трябват сектантски мнения на заклети Тойотаджии, предъвкващи митовете за нечупливите тойоти, нито пък голфаджийски приказки за това колко добра база бил Голф 5 за новата октавия и други подобни дивотии.
Търся мнението на хора, които са се докоснали до магията на това да имаш кола със синьо-бялата емблема на капака, и които в същото време имат опит и с някоя от двете марки, за които питам.
Ако обстоятелствата не налагаха, никога нямаше да си помисля да се разделя със сивото купе, но както SKISA казва - "като се ожениш и като се нароиш..." Та обстоятелствата са такива, че ми се налага да имам голям семеен автомобил, комфортен за дълъг път. Решил съм този път колата да е нова, което пък означава, че е60 или е61 не мога да си позволя, защото цените стартират от 70к.
Затова въпросът ми е - някой от вас карал ли е или кара ли Toyota Avensis или Skoda Octavia? Какви са му впечатленията - комфорт, возия, стабилност на автомобила, двигател, поддръжка, надеждност...всичко, за което се сетите. Ще бъда благодарен за всякакви отзиви и споделени впечатления.
Последна промяна someone на 14 Юли 2008, 20:03, променена общо 1 път
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Мои познат има Toyota Avensis с дизеловия двигател 2.2D4-D,доколкото знам от него колата харчи много малко за коинете(150к.с.) и кубатурата си,двигателят е много пъргав в гратски ословия,има голямо вътрешно пространство а бе човека е много доволен.Доколкото знам от различни предавания и писания колата е спечелила е максимум точки за сигурност,има и някои проблеми като презавиване на моменти при по рисково шофиране.

Малко да се включа за Октавията - доста е икономична (1.9СДИ), дизеларката му дава разход около 5.5 на дълго при доста стабилно каране. Като мощност пак доста прилично върви, даже малко повече от 316-ката
. На мен лично ми се струва с малко по твърдо окачване, ама пък за нашите пътища е перфектно а и това я прави доста устойчива. По магистралата переше със 130-150, а тази скорост изобщо не се усеща - имах чуството че кара с 80. До сега за близо 80к и 1.5 години км не му е създавала някви проблеми.
1 глас за тойотата
повече ме кефи на външен вид

1 глас за тойотата

- ACCELERATOR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 30.01.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Глас за шкодата. Имам познати с такава Шкода, и са много доволни. За Авенсиса чувам, че харчат масло дори и при нови коли. А и шкодата ми харесва повече на външен вид 

- Гост
-
И аз малко впечатления за Шкодата - старата служебна беше Октавия комби, 1.9 печка - хубав мотор, малък разход, приличен вървеж, но не знам дали от многото каране, но за 100к километри беше сменено всичко по окачването, вкл. заден мост... също перките на климата сдадоха багажа, радиатор... абе като изкл мотора, всичко останало имам впечатление че е доста "трошливо"... става дума за ново-закупена кола на 2-3 години... Но все пак твоята ще е семейна, а не служебна...
Късмет с избора...
За Тойота нямам впечатления, но японска кола с изкл на Субару аз никога не бих си купил...
П.С. Все пак пиши едно ЛС на SKISA дали продава комбинизона...
Те това е семейна кола според мен... 


За Тойота нямам впечатления, но японска кола с изкл на Субару аз никога не бих си купил...
П.С. Все пак пиши едно ЛС на SKISA дали продава комбинизона...


- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Колега, аз карам голям семеен автомобил БМВ комби, по-евтин от нова Шкода или Тойота и на твое място не бих си взел нова кола.
За 5 седмици съм й навъртял 5000 км и съм адски доволен от колата. За тези пари няма нови коли с такива качества, пък ако щеш и с такива екстри.
Има доста добри оферти за Е39 втора употреба 2001-2003 и мисля че могат да отговорят на очакванията ти.
Моят съвет е да поразгледаш какво има на пазара преди да отидеш да си вземеш нова.
За 5 седмици съм й навъртял 5000 км и съм адски доволен от колата. За тези пари няма нови коли с такива качества, пък ако щеш и с такива екстри.
Има доста добри оферти за Е39 втора употреба 2001-2003 и мисля че могат да отговорят на очакванията ти.
Моят съвет е да поразгледаш какво има на пазара преди да отидеш да си вземеш нова.
- AceMF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 284
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 94' 525тдс
- Мечтае да кара: совалка
...
Имам известен опит с Октавия 2 1.9TDI 105 коня, прясна от тая година и въобще, когато ставаше въпрос за избор на нова кола на цена около 30к, разузнавах доста по интернет и по лични мнения на познати. Та впечатлението, което добих от шкодата за тия няколко месеца е предоволно - ако си се ориентирал към НОВА кола в този ценови клас, това е един много добър избор. На извънградско при нормално каране до 130-140 и включен климатик дава разход около 4.7-4.8, а скоростта наистина не се усеща. Окачването не е особено меко, но е далеч пред това на тойотите (оняден в един RAV4 щяха да ми опадат пломбите нагоре към Копитото). За семейна кола нямаш нужда от комби дори (освен ако нямаш намерение наистина да я товариш ама много), понеже тя си е хечбек и багажникът побира бая обемисти неща. За около 35к може да се вземе 2.0ТДИ със 140к.с. и порядъчните за нова кола екстри.
На тойоти само съм се возил, различни модели, все скоро купувани коли, митът за нечупливите тойоти леко е умрял ми се струва, пък и някакси са твърде безлични напоследък. За почти нова кола - е39 от последните 2003 година с всички безбожни гъзарии пак на тая цена ще дойде. Лично аз бих го предпочел 100 от 100 пъти пред всяка нова кола!
На тойоти само съм се возил, различни модели, все скоро купувани коли, митът за нечупливите тойоти леко е умрял ми се струва, пък и някакси са твърде безлични напоследък. За почти нова кола - е39 от последните 2003 година с всички безбожни гъзарии пак на тая цена ще дойде. Лично аз бих го предпочел 100 от 100 пъти пред всяка нова кола!
Лично бих те попитал дали си заслужава да доплатиш до по-високия клас на Тойотата или предпоследния ти върши работа.
Другото което трябва да се съобразиш, че за да влезнеш в сервиза, за сега се чака около 1 месец, но това ще се промени защото ще отворят тази година голям сервиз в Люлин.
Прецени дали си заслужава дизела или бензина. Като сметнеш, че в последствие всичко е по-скъпо за дизела
Тойотата се сглобява в Англия.
Багажника на тойотата е изненадващо голям.
вътре е доста просторно и приятно
нямам наблюдения на октавията, но питай нещо конкретно
относно новите и старите коли - не съм сигурен каква лизингова схема се предлага за старите коли, а и за новата си имаш гаранция 3г или 100 000 км. - това означава, че три години не пипаш нищо друго освен масло и филтри
Другото което трябва да се съобразиш, че за да влезнеш в сервиза, за сега се чака около 1 месец, но това ще се промени защото ще отворят тази година голям сервиз в Люлин.
Прецени дали си заслужава дизела или бензина. Като сметнеш, че в последствие всичко е по-скъпо за дизела

Тойотата се сглобява в Англия.
Багажника на тойотата е изненадващо голям.
вътре е доста просторно и приятно
нямам наблюдения на октавията, но питай нещо конкретно
относно новите и старите коли - не съм сигурен каква лизингова схема се предлага за старите коли, а и за новата си имаш гаранция 3г или 100 000 км. - това означава, че три години не пипаш нищо друго освен масло и филтри
- MakMakoB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 12.09.2006
- Местоположение: Sofia/Johannesburg SA
- Кара: 325ci много синя
Още 1 глас за шкодата. Карал съм такава 2.0TDI 140к.с. и останах с много добри впечтления и от вървеж, и от разход на гориво. Окачването е твърдичко, но пък с него колата е по-стабилна. Единственият минус за мен беше, че позицията в която седиш зад волана ми дойде някак си височка. 

- smg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 505
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Audi 20VTQ
- Мечтае да кара: SSME
Toyota въобще не са това което бяха....Дори не са и близо. Новите им коли са с много по-ниско качество от старите. Моторите им са доста слаби. Повечето дават фира на под 100к.
Чакането по сервизите е наистина сериозно.
Шкодата е в пъти по-кола от "японката". Има много преки наблюдения върху доста шкоди и мога да заявя, че са почти идеални за парите си.
Качеството на материалите е почти еднакво, обаче въпреки това шкодата се чуства по-качествена.
Чакането по сервизите е наистина сериозно.
Шкодата е в пъти по-кола от "японката". Има много преки наблюдения върху доста шкоди и мога да заявя, че са почти идеални за парите си.
Качеството на материалите е почти еднакво, обаче въпреки това шкодата се чуства по-качествена.
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
...още един глас за октавия! карал съм 1,8 турбо - като окачване и като мотор колата е много добре изпипана! минус е скърцащата задна врата- беше кечбек изпъленине! за сметка на това няма такъв багажник! огромно пространство! за ергономия вътре- има още какво да се желае! в сравнение с тойотата мисля, че японците са заложили една идея по-скъпи вътрешни пластмаси....но нещата са на кантар! лично на мен шкодата повече ми харесва! за близо 80 000 км предимно градско- сменени лагери на главините и един шарнир. цените са смешно ниски. работата е лесна. за 1,8 турбо- само суперлативи мога да кажа! въпросната шкода беше с пакет за лоши пътища- малко по-висока и с ламаринен щит отдолу- много добра опция за нашия лунен ландшафт!
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Карал съм новата Авенсис 1.8 130 кс и смятам че е много приличен автомобил, върви перфектно но вътре са им евтини пластмасите. Разхода в София при ръчкане беше около 10.5 - 11/100 което е перфектен разход. Нямам впечатление от поддръжката
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани