Проблем при студен старт при Е-30
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем при студен старт при Е-30
При Е-30,като е топло времето на студен двигател пали трудно.А когато е студено времето пак при студен двигател пали от раз.
Имало някакъв датчик,който отговаря за студения старт ама не мога
да го намеря.Ако може някой да ми помогне ще съм му благодарен!
Имало някакъв датчик,който отговаря за студения старт ама не мога
да го намеря.Ако може някой да ми помогне ще съм му благодарен!
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
имам почти същия проблем ама имам чувството че при мене е на по-случаен принцип - незнам..
Значи много съм търсил в интернет и това което знам е че Джетрониците (някой само?!) имат Thermo Time Switch това е ключ който при определена температура включва за определено време - съвсем прост е и той би трябвало да управлява Cold Start Valve (седмия инжектор за допълнително обогатяване на сместа при студен старт) и така. Обаче при мен случая е странен щото мотора е сменян..
Значи TTS-то сякаш го нямам (то трябва да е на корпуса на термостата до другия датчик за температурата) а имам някаква букса дето виси свободна и идва точно до предполагаемото му място. Ама неможах да намеря книга как точно да го пробвам, т.е. как да симулирам работата му примерно при студен двигател да го включа ръчно и да видя дали ще сработи и ще запали добре. Та не знам сега какво да правя да си търся ли такъв ключ, работи ли ми изобщо 7мия инжектор и дали там е проблема. също незнам как да определя точно каква версия ми е джетроника (L, LE или няква друга измислена) и дали изобщо тоя cold start се управлява от Thermo Time Switch или от компютъра щото при някой версии е направо от компютъра, а доколкото четох някой пък изобщо нямат и 7ми инжектор а на друг принцип е обогатяването
Тва е от мен
Значи много съм търсил в интернет и това което знам е че Джетрониците (някой само?!) имат Thermo Time Switch това е ключ който при определена температура включва за определено време - съвсем прост е и той би трябвало да управлява Cold Start Valve (седмия инжектор за допълнително обогатяване на сместа при студен старт) и така. Обаче при мен случая е странен щото мотора е сменян..
Значи TTS-то сякаш го нямам (то трябва да е на корпуса на термостата до другия датчик за температурата) а имам някаква букса дето виси свободна и идва точно до предполагаемото му място. Ама неможах да намеря книга как точно да го пробвам, т.е. как да симулирам работата му примерно при студен двигател да го включа ръчно и да видя дали ще сработи и ще запали добре. Та не знам сега какво да правя да си търся ли такъв ключ, работи ли ми изобщо 7мия инжектор и дали там е проблема. също незнам как да определя точно каква версия ми е джетроника (L, LE или няква друга измислена) и дали изобщо тоя cold start се управлява от Thermo Time Switch или от компютъра щото при някой версии е направо от компютъра, а доколкото четох някой пък изобщо нямат и 7ми инжектор а на друг принцип е обогатяването
Тва е от мен

Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
забравих да кажа, че мойта е '86 320i M20 мотор най-вероятно с L-Jetronic ама тебе като те гледам с м40 сигурно си Motronic (?) и нещата май са съвсем други..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Re: Проблем при студен старт при Е-30
george написа:При Е-30,като е топло времето на студен двигател пали трудно.А когато е студено времето пак при студен двигател пали от раз.
Имало някакъв датчик,който отговаря за студения старт ама не мога
да го намеря.Ако може някой да ми помогне ще съм му благодарен!
http://www.bmworg.ru/repair/injector/organization/le-jetronic.php

Check
Cold start injector
1 The engine coolant should be below 30ºC for this check. Preferably, the engine should have been switched off for several hours. Disconnect the electrical connector from the cold start injector (see illustration) and move it aside, away from the work area - there will
be fuel vapour present. Remove the two screws holding the injector to
the air intake plenum, and take the injector out. The fuel line
must be left connected. Wipe the injector nozzle. Disable the ignition system by detaching the coil wire from the centre terminal of the distributor cap, and earthing it on the engine block with a jumper wire. Run the fuel pump for 1 minute by bridging the appropriate relay terminals (see Section 3). There must be no fuel dripping from the
nozzle. If there is, the injector is faulty and must be renewed. Switch
off the ignition and remake the original fuel pump relay connections.
2 Now direct the nozzle of the injector into a can or jar.
Reconnect the electrical connector to the injector. Have an assistant switch on
the ignition and operate the starter. The injector should squirt a conical-shaped spray into the jar (see illustration). If the spray
pattern is good, the injector is working properly. If the spray pattern is irregular, the injector is fouled or damaged, and should be
cleaned or renewed.
3 If the cold start injector does not spray any fuel, check for a voltage signal at the electrical connector for the cold start injector when the starter motor is operated (see illustration). If there is no voltage, check the thermotime switch.
Thermotime switch
4 The thermotime switch detects the temperature of the engine, and controls the action of the cold start injector. It is usually located up front, near the coolant temperature sensor. The engine coolant should
be below 30ºC for this check. Preferably, the engine
should have been switched off for several hours. Disable the ignition system by detaching the coil wire from the centre terminal of the
distributor cap, and earthing it on the engine block with a jumper wire. Pull back the rubber boot from the thermotime switch (see
illustration) and probe the black/yellow wire connector terminal with a voltmeter.
5 Have an assistant switch on the ignition and operate the starter. The voltmeter should register a voltage signal the moment the
starter engages. This signal should last approximately 6 to 10 seconds, depending on the temperature of the engine.
6 If the voltage is correct, unplug the electrical connector and, using an ohmmeter, check for continuity between the terminals of
the thermotime switch (see illustration). Continuity should exist.
7 Reconnect the coil lead, start the engine and warm it up above 41ºC. When the engine is warm, there should be no continuity
between the terminals. If there is, the switch is faulty and must be renewed. Note: On 5-Series models, there are several types of
thermotime switch. Each one is stamped with an opening temperature and maximum duration.
Горното е копие от Haynes Manual, но по-лесно е с волтметър направо да видиш на студен и топъл двигател само "на контакт" има ли 12V на студения инжектор. Ако има на топъл /повреден TTS/- изключи му куплунга - двигателя трябва да запали по-лесно. Ако няма, но пак пали трудно - значи инжектора не затваря добре - сваляш, без да откачаш горивния маркуч

b2 - на схемата можеш да видиш, че TTS и CSV са свързани последователно, т.е. единия проводник от CSV отива само на TTS. Така можеш да видиш имаш или не TTS /а ако нямаш по-добре е да сложиш/.

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани