въпрос за акумолатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- compact_fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 25.05.2006
въпрос за акумолатор
мотора ми е м43 , 1.6 , какъв акамулатор , с какви ампери , да си взема
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Братле, най добре да е по силен ама зависи много какви консуматори имаш.Много голямо значение има ква ти е музиката
Аз си зех 75 амперчаса, щото щях да слагам едни къртачки по 1000 вата ама се отказах.То по принцип няма лошо да е по силен, само дето е малко по скъп, ама мисля че ако нямаш много силна музика дето да товари, ми се струва че 60 е добре.


Аз си зех 75 амперчаса, щото щях да слагам едни къртачки по 1000 вата ама се отказах.То по принцип няма лошо да е по силен, само дето е малко по скъп, ама мисля че ако нямаш много силна музика дето да товари, ми се струва че 60 е добре.
Последна промяна Nikito_nn на 27 Юни 2008, 10:08, променена общо 1 път
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Aз сложих Varta Silver 65A ли 62А не помня точно!
П.С:Акумолатора с които доиде от германия колата беше оригиналния на бмв 55А!/318is/!
П.С:Акумолатора с които доиде от германия колата беше оригиналния на бмв 55А!/318is/!
Последна промяна Nukem на 27 Юни 2008, 10:34, променена общо 1 път
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- compact_fen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 25.05.2006
музиката ми е фабричната , тоест само СД имам със фабричните колони , няма басове ,усилватели и т.н. колата си е с абсолютно стандартните неща ,
- aisikterix
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: Чепърлинци
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: самолет с педали
- Детайли за колата: BMW E 36 coupe 316i M43
ако питаш мен се консултирай с ел техник по авомоболи защото чъм чувал че е от значение колко ампера ше е заради динамото
да не преебеш него .
да не преебеш него .
Имайте впредвид, че закупуването на акумулатор с по-голям ампераж неводи до по-голям запас с ток и обезпечение. Динамото е проектирано така че да произвежда ток с определена плътност, ако акумулатора е по-голям, той ще изисква по-голям ток на заряд, а в случая ако не му се даде опредления ток - доста по голямо време на заряд. Така, че в един момент се получава че карате в по-голяма част от времето с недозареден акумулатор. Ако искате да инвестирате повече парички за този много важен елемент от вашия автомобил, то тогава се спрете на акумулатор от доказана марка - VARTA, ... Вземете си такъв по спецификация за вашия автомобил - колегата GVT е изброил по-горе
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Re: въпрос за акумолатор
compact_fen написа:мотора ми е м43 , 1.6 , какъв акамулатор , с какви ампери , да си взема
Нито повече, нито по-малко от ампер/часовете, които е написал GVT

- disasterguy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 23.05.2008
- Кара: 330
Re: въпрос за акумолатор
agent smit написа:compact_fen написа:мотора ми е м43 , 1.6 , какъв акамулатор , с какви ампери , да си взема
Нито повече, нито по-малко от ампер/часовете, които е написал GVT
Защо !? Аз на 318-ката го смених с 86-ца




- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Paste от сайта на елхим-искра:
Меню Акумулатори
Въпроси
1. Какво има вътре в акумулатора?
В акумулаторната батерия има положителни и отрицателни плочи, подредени по определен начин и отделени една от друга със сепаратор. Така подредени и разделени плочите оформят шест блока (или три блока за шестволтовите акумулатори). Блоковете се свързват последователно чрез електросъпротивително заваряване. Всички блокове са потопени в електролит (разтвор на сярна киселина във вода).
2. През колко време трябва да се проверява нивото на електролита и неговата гъстота?
Нивото и гъстотата (плътността) на електролита трябва да се проверява редовно през 20 дни, а през летния период през 10 дни.
3. Може ли да се използва акумулатор с по-висок и по-нисък капацитет от този, посочен в каталога за конкретната марка и модел?
Могат да се използват и такива акумулатори, но това води до скъсяване на живота им. Когато е използван акумулатор с по-висок капацитет, той има по-големи габаритни размери, зарежда се в по-малка степен и се налага често допълнително зареждане. Ако акумулатора е с по-нисък капацитет, тогава той е подложен на по-бързо намаляване нивото на електролита, повишаване на концентрацията му и засилена корозия на плочите и сепаратора.
4. Как да разберем дали е необходимо да заредим акумулатора със зарядно устройство?
Ако автомобила не е използван от един месец, е необходимо да бъде зареден акумулатора. Също така ако плътността на електролита е намалена под 1,26 г/мл е необходимо зареждане.
5. Колко километра трябва да измине автомобила след поредното стартиране, за да се зареди напълно акумулатора?
Ако акумулатора е зареден, то след стартиране е достатъчно да бъдат изминати 3-5 км за пълното му зареждане.
6. Как да процедираме при ниски температури?
При ниски температури отдаваното количество електричество се намалява до 50% при външна температура на въздуха около -15°С. Това се дължи на повишаване вискозитета на електролита и затрудняване на процесите в акумулатора. За добра работа при ниски температури той трябва винаги да се поддържа в заредено състояние. Ако акумулатора бъде оставен в заредено състояние с намалена плътност на електролита има опасност от замръзване. При стартиране на двигателя в такива условия, за раздвижване на електролита може да се включат фаровете няколко пъти през 10 сек. и след това да се включи стартера.
7. Как да се поддържа акумулатора, за да му се удължи максимално живота?
За максималното удължаване живота на акумулатора трябва да се спазват следните основни правила:
# зарядното устройство на автомобила да е изправно и напрежението при зареждането трябва да е 14,2 ± 0,2V
# нивото и плътността на електролита трябва винаги да е в указаните граници
# да се долива само дестилирана вода, а не киселина или питейна вода
# акумулатора никога да не се оставя за съхранение в разредено състояние
# акумулатора да бъде закрепен здраво в автомобила
# да се почистват полюсните изводи от натрупан сулфат и след поставяне на кабелните обувки да се намажат с технически вазелин или грес
8. Зарежда ли се акумулатора при работа на автомобила на място?
При движение на автомобила в градски условия с чести спирания и потегляния и при работа на място акумулаторът продължава да се зарежда.
9. Какво представлява разрядния ток, указан върху стикера на всеки тип акумулатор?
Това е големината на разрядния ток, зададен от всеки производител, позволяващ да се достигне крайно разрядно напрежение U ? 7,5V след 10 сек. разреждане с този ток при -18°С.
10. Какви са предимствата на джоб-сепаратора?
# има по-ниско вътрешно съпротивление
# по-гъвкав и еластичен е, което изключва неговото счупване
# обвива плочата от всички страни и отдолу и изключва възможността от къси съединения при падане на част от активната маса на дъното на кутията.
Меню Акумулатори
Въпроси
1. Какво има вътре в акумулатора?
В акумулаторната батерия има положителни и отрицателни плочи, подредени по определен начин и отделени една от друга със сепаратор. Така подредени и разделени плочите оформят шест блока (или три блока за шестволтовите акумулатори). Блоковете се свързват последователно чрез електросъпротивително заваряване. Всички блокове са потопени в електролит (разтвор на сярна киселина във вода).
2. През колко време трябва да се проверява нивото на електролита и неговата гъстота?
Нивото и гъстотата (плътността) на електролита трябва да се проверява редовно през 20 дни, а през летния период през 10 дни.
3. Може ли да се използва акумулатор с по-висок и по-нисък капацитет от този, посочен в каталога за конкретната марка и модел?
Могат да се използват и такива акумулатори, но това води до скъсяване на живота им. Когато е използван акумулатор с по-висок капацитет, той има по-големи габаритни размери, зарежда се в по-малка степен и се налага често допълнително зареждане. Ако акумулатора е с по-нисък капацитет, тогава той е подложен на по-бързо намаляване нивото на електролита, повишаване на концентрацията му и засилена корозия на плочите и сепаратора.
4. Как да разберем дали е необходимо да заредим акумулатора със зарядно устройство?
Ако автомобила не е използван от един месец, е необходимо да бъде зареден акумулатора. Също така ако плътността на електролита е намалена под 1,26 г/мл е необходимо зареждане.
5. Колко километра трябва да измине автомобила след поредното стартиране, за да се зареди напълно акумулатора?
Ако акумулатора е зареден, то след стартиране е достатъчно да бъдат изминати 3-5 км за пълното му зареждане.
6. Как да процедираме при ниски температури?
При ниски температури отдаваното количество електричество се намалява до 50% при външна температура на въздуха около -15°С. Това се дължи на повишаване вискозитета на електролита и затрудняване на процесите в акумулатора. За добра работа при ниски температури той трябва винаги да се поддържа в заредено състояние. Ако акумулатора бъде оставен в заредено състояние с намалена плътност на електролита има опасност от замръзване. При стартиране на двигателя в такива условия, за раздвижване на електролита може да се включат фаровете няколко пъти през 10 сек. и след това да се включи стартера.
7. Как да се поддържа акумулатора, за да му се удължи максимално живота?
За максималното удължаване живота на акумулатора трябва да се спазват следните основни правила:
# зарядното устройство на автомобила да е изправно и напрежението при зареждането трябва да е 14,2 ± 0,2V
# нивото и плътността на електролита трябва винаги да е в указаните граници
# да се долива само дестилирана вода, а не киселина или питейна вода
# акумулатора никога да не се оставя за съхранение в разредено състояние
# акумулатора да бъде закрепен здраво в автомобила
# да се почистват полюсните изводи от натрупан сулфат и след поставяне на кабелните обувки да се намажат с технически вазелин или грес
8. Зарежда ли се акумулатора при работа на автомобила на място?
При движение на автомобила в градски условия с чести спирания и потегляния и при работа на място акумулаторът продължава да се зарежда.
9. Какво представлява разрядния ток, указан върху стикера на всеки тип акумулатор?
Това е големината на разрядния ток, зададен от всеки производител, позволяващ да се достигне крайно разрядно напрежение U ? 7,5V след 10 сек. разреждане с този ток при -18°С.
10. Какви са предимствата на джоб-сепаратора?
# има по-ниско вътрешно съпротивление
# по-гъвкав и еластичен е, което изключва неговото счупване
# обвива плочата от всички страни и отдолу и изключва възможността от къси съединения при падане на част от активната маса на дъното на кутията.
Първо и не верно твъдение :
Акумолатора е най обикновена "кофа" с енергия ,ако кофата е 7 литра как може да източите 10 литра като няма толкова в нея,както би могло да е ,ако кофата е 10 литрова
Второ неверно твърдение :
Алтернатора или динамото е проектирано така ,че при движението на автомобила да осигурява необходимата ернергия за нормалната работа на всички агрегати и съоръжения . С две приказки да осигурява ток ,който да е достатъчен за да можете да включите основните консуматори на голям ток едновременно .Това са вентилатор на парното и вентилатора на радиатора отпред ,отопление на заден прозорец ,светлини ,чистачки и дозаряд на акумолатора
Когато сте в покой да кажем на светофар поради ниските обороти с които се върти алтернатора той не може да осигури енергия за всички консуматори .Тогава идва на помощ акумолатора със своя резерв от енергия . Когато колата се движи и не са включени всички тези "тежки" консуматори тогава остава и повечко ток за дозареждане на акумолатора .
И най важното : Акумолатор с капацитет 20% отгоре осигурява около 40-45% по голям стартеров ток .Това ви осигурява по малко натоварване върху плочите на акумолатора и съответно по малкото им физическо разрушаване при по продължително (изтощително) въртене на стартер особено при ниски температури . Съответно се удължава "живота" на акумолатора .Производителя на вашата кола се е съобразил най вече с неоходимия им : стартов ток ,които им е небходим при тези усложия ,допълнителни консуматори като климатик и пълен елпакет,сравнително дълъг живот (около 3-5 години) и естествено със себестойноста му не на последно място.
По голям двигател
акумолатор с по голям капацитет ( съответно стартов ток )
Така ,че от 40-42 на 50-55 супер
55 на 62-65
от 62 на 72-75
Ако имаме навика да слушаме музика спрели тайничко вечер с гадже "под ръка" задължително ни е необходим акумолатор с по голам капацитет ,за да може след цяла нощ будуване да може на сутринта да запалим .После през деня когато не ползваме светлините ,акумолатора сам ще си вземе от останалата "излишна" енергия ,която е произвел алтернатора .
Акумолатора би останал недозареден независимо от това колко амперчаса е
когато : Не е изправен алтернатора, не е изправна електрическа инсталация или имаме включени повече консуматори от тези които е заложил производителя и за които е изчислен алтернатора .А именно :Движение на къси разтояния в града съпроводено с много кратно ползване на стартера , мощна музика , добавени една камара халогени и темподобни мощни консуматори .
Както вече казах : акумолатора е "кофа" Тя никога не би се изпразнила ,ако си я доливаме редовно и не си мием постоянно ръцете от нея ,а от чешмата .В случая при нас както алтернатора допълва акумолатора ,ако не сме му "дръпнали " всичката енергия ,която е произвел или може да произведе и продължаваме да искаме още и още ,но вече за сметка на на акумолатора
Естествено е ,че и той ще се изпразни
ПП На няколко пъти оприличавам акумолатора с кофа
Я ми кажете моля в кое от двете им повече енергия : В 10 литрова кофа пълна с вода и загрята до точка на кипене или в един 12 волтов акумолатор с капацитет 55 амперчаса
powerpz написа:Имайте впредвид, че закупуването на акумулатор с по-голям ампераж неводи до по-голям запас с ток и обезпечение.
Акумолатора е най обикновена "кофа" с енергия ,ако кофата е 7 литра как може да източите 10 литра като няма толкова в нея,както би могло да е ,ако кофата е 10 литрова
Второ неверно твърдение :
powerpz написа: Динамото е проектирано така че да произвежда ток с определена плътност, ако акумулатора е по-голям, той ще изисква по-голям ток на заряд, а в случая ако не му
Алтернатора или динамото е проектирано така ,че при движението на автомобила да осигурява необходимата ернергия за нормалната работа на всички агрегати и съоръжения . С две приказки да осигурява ток ,който да е достатъчен за да можете да включите основните консуматори на голям ток едновременно .Това са вентилатор на парното и вентилатора на радиатора отпред ,отопление на заден прозорец ,светлини ,чистачки и дозаряд на акумолатора
Когато сте в покой да кажем на светофар поради ниските обороти с които се върти алтернатора той не може да осигури енергия за всички консуматори .Тогава идва на помощ акумолатора със своя резерв от енергия . Когато колата се движи и не са включени всички тези "тежки" консуматори тогава остава и повечко ток за дозареждане на акумолатора .
И най важното : Акумолатор с капацитет 20% отгоре осигурява около 40-45% по голям стартеров ток .Това ви осигурява по малко натоварване върху плочите на акумолатора и съответно по малкото им физическо разрушаване при по продължително (изтощително) въртене на стартер особено при ниски температури . Съответно се удължава "живота" на акумолатора .Производителя на вашата кола се е съобразил най вече с неоходимия им : стартов ток ,които им е небходим при тези усложия ,допълнителни консуматори като климатик и пълен елпакет,сравнително дълъг живот (около 3-5 години) и естествено със себестойноста му не на последно място.
По голям двигател

Така ,че от 40-42 на 50-55 супер
55 на 62-65
от 62 на 72-75
Ако имаме навика да слушаме музика спрели тайничко вечер с гадже "под ръка" задължително ни е необходим акумолатор с по голам капацитет ,за да може след цяла нощ будуване да може на сутринта да запалим .После през деня когато не ползваме светлините ,акумолатора сам ще си вземе от останалата "излишна" енергия ,която е произвел алтернатора .
Акумолатора би останал недозареден независимо от това колко амперчаса е

Както вече казах : акумолатора е "кофа" Тя никога не би се изпразнила ,ако си я доливаме редовно и не си мием постоянно ръцете от нея ,а от чешмата .В случая при нас както алтернатора допълва акумолатора ,ако не сме му "дръпнали " всичката енергия ,която е произвел или може да произведе и продължаваме да искаме още и още ,но вече за сметка на на акумолатора


ПП На няколко пъти оприличавам акумолатора с кофа

Я ми кажете моля в кое от двете им повече енергия : В 10 литрова кофа пълна с вода и загрята до точка на кипене или в един 12 волтов акумолатор с капацитет 55 амперчаса




0898578595
Колега mityooo,
виждам, че така житейски и практически подхождаш на нещата, в което няма нищо лошо, но нетрябва да забравяме, че все пак всички системи в автомобила се базират на изчисленията на купища инженери в нашия любим концерн. Така че сравнението с "кофи" и всички други градински съдове не са много уместни тука.
И така - хайде вече да го напишем правилно - акумУлатор !!!!
Първо неверно твърдение -
"Алтернатора или динамото е проектирано така ,че при движението на автомобила да осигурява необходимата ернергия за нормалната работа на всички агрегати и съоръжения"
Целта на алтернатора е да поддържа нивото на заряд в акумулатора постоянно иили поне в допустимите норми, но в никакъв случай да захранва самостоятелно останалите модули в автомобила !!!!!
Ако замяната на акумулатори с по-голям ампераж неводи до някакви усложнения, BMW с охота не биха вписали изрично токовете на вашия акумулатор в упътването за потребителя, като там никъде не се споменава че може да ползвате по-голям акумулатор, а само такъв с точно указания ампераж !!!!
Второ неверно твърдение
"Акумолатор с капацитет 20% отгоре осигурява около 40-45% по голям стартеров ток ...... Съответно се удължава "живота" на акумолатора ."
Всички знаем до болка, че удължаване живота на акумулатора се постига не чрез намаляне броя на въртенията на стартера
а с полагане на необходимите грижи за него - предпазване от сътресения при изваждане, следене нивото на електролита, процентното му съдържание, неизлагане при много ниски температури и др.
Колега ти се опираш на факта, че по-голямия ампераж решава проблемите като с вълшебство и разбиваш теориите на всички БМВ инженери ! Какво се получава на практика:
Слагаме акумулатор с 20% презапас на ток в автомобила си. От всеки учебник по електротехника ще видим че по-голям източник на енергия има по-малко вътрешно съпротивление. От там генератора - динамото започва да се товари, тъй като започва да работи едва ли не в "режим на късо съединение". Ако оприличим с "кофа" това значи че тази кофа неможем да я напълним тогоре тъй като е доста голяма и поради това, че от другия край тече (консуматорите в автомобила) нейното ниво непрекъснато намалява или поне недостига критично ниското ! И си караме с недозареден акумулатор!
[/list][/quote]
виждам, че така житейски и практически подхождаш на нещата, в което няма нищо лошо, но нетрябва да забравяме, че все пак всички системи в автомобила се базират на изчисленията на купища инженери в нашия любим концерн. Така че сравнението с "кофи" и всички други градински съдове не са много уместни тука.
И така - хайде вече да го напишем правилно - акумУлатор !!!!
Първо неверно твърдение -
"Алтернатора или динамото е проектирано така ,че при движението на автомобила да осигурява необходимата ернергия за нормалната работа на всички агрегати и съоръжения"
Целта на алтернатора е да поддържа нивото на заряд в акумулатора постоянно иили поне в допустимите норми, но в никакъв случай да захранва самостоятелно останалите модули в автомобила !!!!!
Ако замяната на акумулатори с по-голям ампераж неводи до някакви усложнения, BMW с охота не биха вписали изрично токовете на вашия акумулатор в упътването за потребителя, като там никъде не се споменава че може да ползвате по-голям акумулатор, а само такъв с точно указания ампераж !!!!
Второ неверно твърдение
"Акумолатор с капацитет 20% отгоре осигурява около 40-45% по голям стартеров ток ...... Съответно се удължава "живота" на акумолатора ."
Всички знаем до болка, че удължаване живота на акумулатора се постига не чрез намаляне броя на въртенията на стартера


Колега ти се опираш на факта, че по-голямия ампераж решава проблемите като с вълшебство и разбиваш теориите на всички БМВ инженери ! Какво се получава на практика:
Слагаме акумулатор с 20% презапас на ток в автомобила си. От всеки учебник по електротехника ще видим че по-голям източник на енергия има по-малко вътрешно съпротивление. От там генератора - динамото започва да се товари, тъй като започва да работи едва ли не в "режим на късо съединение". Ако оприличим с "кофа" това значи че тази кофа неможем да я напълним тогоре тъй като е доста голяма и поради това, че от другия край тече (консуматорите в автомобила) нейното ниво непрекъснато намалява или поне недостига критично ниското ! И си караме с недозареден акумулатор!
[/list][/quote]
mityooo виж и нашите инженери какво са написали с едно изречение това, ковто се опитвам да ти обясня с по-прост език
сега го мернах в постинга по-горе
Затова чети повече и небързай да критикуваш с лека ръка

agent smit написа:Paste от сайта на елхим-искра:
3. Може ли да се използва акумулатор с по-висок и по-нисък капацитет от този, посочен в каталога за конкретната марка и модел?
Могат да се използват и такива акумулатори, но това води до скъсяване на живота им. Когато е използван акумулатор с по-висок капацитет, той има по-големи габаритни размери, зарежда се в по-малка степен и се налага често допълнително зареждане.
Затова чети повече и небързай да критикуваш с лека ръка

Приемам забележката ти относно АкумУлатор
Ама само нея
Както казах 20% отгоре е
Не го налагам никому
Не само мое мнение е ,а и достатъчно наблюдения съм имал .Оносно малкото вътрешно съпротивление ще кажа ,че е достатъчно да включиш отоплението на задното стъкло или дългите светлини и на алтернатра ще му стане много по тежко от колкото би му "тежал " акумулатора с големия капацитет .А и забравяш ,че акумулатора "взема" ток само, когато преди това си взел от него .Той не е бездънна кофа или с дупка на дъното и все да дърпа ток от алтернатора
Когато не сме взимали от него (както е на дълъг път да кажем ) той практически нищо не взима (1-3 ампера ,което е има няма 5% от възможносттите на алтернатора))от алтернатора камо ли да му тежи.
Ако ми бе отговорил и на въпроса за енергията на кофата и на акумулатора щеше голям кеф да ми доставиш
Тогава бих признал ,че говориш от свое име ,а не от името на специалистите чиито мнения си някога прочел


Ама само нея


Не го налагам никому


Ако ми бе отговорил и на въпроса за енергията на кофата и на акумулатора щеше голям кеф да ми доставиш




0898578595
Баче Митко
Много интересно ми стана да видя как разсъждаваш. Аз няма да споря повече с теб, защото ти обръщаш всичко на някакви философски спорове, а аз не действам така.
Наистина позна в нещо - да аз се водя по мненията на специалистите наистина и невиждам нищо лошо, нито пък срамно. Занимавам се с електроника от 17 години, а от 10съм в проектирането на принципни схеми платки и програмиране на контролери, каквито има в нашите автомобили, от няколко години съм главен инженер в екип работещ върху електронния модул, отговарящ за контрола на зареждане на акумулатора за FORD. Работим изцяло по спецификации от лабораториите на FORD и всичко се проверява по няколко пъти на различни нива
Ти ме предизвика и нямаше как да си мълча повече
Ако искаш ми пиши на ЛС и може да дойдеш да видиш какво правим.
Извода от цялата история тука е, че ние българите трябва да се оттървем от навика да се опитваме да надскочим себе си и да си чертаем свои правила. Топлата вода е открита отдавна...


Ти ме предизвика и нямаше как да си мълча повече

Извода от цялата история тука е, че ние българите трябва да се оттървем от навика да се опитваме да надскочим себе си и да си чертаем свои правила. Топлата вода е открита отдавна...
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани