До 2010-а колите в ЕС с помощни спирачки - що е то?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

До 2010-а колите в ЕС с помощни спирачки - що е то?

Мнение от someone » 18 Юни 2008, 18:49

Европейският парламент подкрепи с огромно мнозинство предложението за регламент за безопасността на пешеходците и другите уязвими участници в пътното движение. Предложението, по което по-рано е постигнат компромис със Съвета, е подкрепено с 642 гласа „за". Против са гласували „8", а „въздържал се" - 7, съобщават от пресслужбата на ЕП. Регламентът цели намаляването на броя на пострадалите по пътищата чрез въвеждането на по-строги изисквания за сигурност на превозните средства. В тази връзка от ЕП, добавят, че 8 000 пешеходци и колоездачи загиват всяка година в рамките на ЕС, а други 300 000 са ранени. Целта на предложението за регламент за безопасността на пешеходците е да подобри тяхната защита, както и тази на "другите уязвими участници в пътното движение в случай на наранявания, произтичащи от сблъсък с моторно превозно средство". Новите стандарти за сигурност се отнасят предимно към техническите условия за тестване, които моторните превозни средства и предните защитни системи трябва задължително да минат, както и задължителното въвеждане на помощни спирачни системи. Ще се прилагат различни срокове за въвеждането на тези стандарти спрямо новопроизведените превозни средства (от вече съществуващи модели) и новите видове превозни средства (от несъществуващи досега модели). Според докладчика по темата Франческо Ферари благодарение на предложения регламент броят на смъртоносните пътнотранспортни произшествия с пешеходци в ЕС може да бъде намален до 2 000. В този смисъл депутатите искат изпълнението на предложенията на Комисията да стане в по-кратки срокове, като например въвеждането на помощни спирачни системи и на изисквания за пасивна безопасност, които трябва да се реализират с една година по-рано спрямо предложението на Комисията. Помощните спирачни системи за моторните превозни средства трябва да бъдат инсталирани до септември 2010 г. Относно изискванията за задължително инсталиране на активна спирачна помощна система, ЕП е постигнал приемането на еднакви срокове за големите коли (над 2.5 тона, например „Hummer") и за по-малките такива - под 2.5 тона. Според предложението на Комисията големите моторни превозни средства разполагаха с повече време за адаптиране към новите изисквания.

Източник: www.news.bg

Колеги, някой знае ли повече за това чудо на техниката - "помощни спирачки" - какво представлява и до каква степен намалява спирачния път, как се отразява на управляемостта на автомобила при екстремно спиране, защо е нужно това, а не просто монтиране на по-добри спирачни системи...такива въпросчета ме вълнуват...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 18 Юни 2008, 19:01

вече почва да ми се иска да не живея в европа :help: :help:

като гледам баките от арабския сввят дали ги ебе, колко им харчи колата колко замърсява въздуха и тн :mhihi: :mhihi:

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 18 Юни 2008, 19:20

Бе то това ясно, ама на мен ми е интересно какво точно ще трябва да си монтираме по колите. Сега пак се зарових в нета и открих само това в техническите характеристики на някакъв автобус:
СПИРАЧКИ
Активни спирачки: Хидравлична с вакуумно серво усилване, отделни кръгове; Ръчна спирачка: Спирачка с вътрешно разширение на карданния вал; Допълнителна (помощна) спирачка: Силозабавяща спирачка на изгорелите газове

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 18 Юни 2008, 21:10

someone написа:Бе то това ясно, ама на мен ми е интересно какво точно ще трябва да си монтираме по колите. Сега пак се зарових в нета и открих само това в техническите характеристики на някакъв автобус:
СПИРАЧКИ
Активни спирачки: Хидравлична с вакуумно серво усилване, отделни кръгове; Ръчна спирачка: Спирачка с вътрешно разширение на карданния вал; Допълнителна (помощна) спирачка: Силозабавяща спирачка на изгорелите газове


тази последната с изгорелите газове става все по-безполезна РЕТАРДЕР му е майката...спира чак очните ябълки ги чистиш със спатула от предното стъкло

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 18 Юни 2008, 21:47

Много смотан превод. Brake assist е система, разработена от Мерцедес, която усилва спирачното усилие при рязко натискане на спирачките. Установено е, че при критична ситуация, повечето хора не натискат спирачките веднага с пълна сила, и по този начин се губят ценни метри спирачен път, които могат да спасят човешки живот.

Ето и линк, ако някой иска да прочете повече:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_assist

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 18 Юни 2008, 21:58

:yes: Thanks

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 18 Юни 2008, 22:17

;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 18 Юни 2008, 22:39

stambo_81dg написа:вече почва да ми се иска да не живея в европа :help: :help:

като гледам баките от арабския сввят дали ги ебе, колко им харчи колата колко замърсява въздуха и тн :mhihi: :mhihi:


еее недей така, Европа е най-доброто място за живот :!: ;)
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2036
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: София
Кара: Е46 320i
Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната

Мнение от titto » 18 Юни 2008, 22:58

Спирачки-:mhihi: Не може да произвеждаш автомобил,който ускорява за 5-6 сек.от 0 до 100км и след време да се чудиш как да го направиш да спира за 1-2м.за да предотвратиш "съвукопление" с друг автомобил или малоумен пешеходец,който си гледа в земята докато пресича по диагонал...Каквото и да измислят,нямаме ли култура на каране,на пресичане(като пешеходци)ако ще и по въздуха да се движим,пак ще има жертви,псувни,рацери и комплексари....
Ще бягам пак в ЮАР.... :mhihi: Там на кръстовище има 4 знака "Стоп",няма десно-стоящ,който спре пръв на "Стоп-а"-тръгва пръв и другите по реда на спирането....За 4 год.не видях една ситуация за сеир при този иначе елУементарен ЗДП.... Уж са повечето черни,но имат култура хората!:shock: :mhihi:
Изображение
--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 19 Юни 2008, 0:05

ми като не могат да се справят без 4 стопа или с по-адвасд - семафор, така ще е :mhihi: Африка си е :mhihi:
Изображение
Изображение

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 19 Юни 2008, 0:39

Абе май не сме само ние така...

Виж италианците какво клипче са си направили ;)

И ако ми кажеш кое от тези неща няма да са верни, ако разместиш две от лентите на трикольора им черпя една бира :mhihi: :bchug: :drink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1514
Регистриран на: 5.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: всичко на колела
Детайли за колата: E38 IAL 07.2001

Мнение от hemicharger » 19 Юни 2008, 10:55

titto написа:Спирачки-:mhihi: Не може да произвеждаш автомобил,който ускорява за 5-6 сек.от 0 до 100км и след време да се чудиш как да го направиш да спира за 1-2м.за да предотвратиш "съвукопление" с друг автомобил или малоумен пешеходец,който си гледа в земята докато пресича по диагонал...Каквото и да измислят,нямаме ли култура на каране,на пресичане(като пешеходци)ако ще и по въздуха да се движим,пак ще има жертви,псувни,рацери и комплексари....
Ще бягам пак в ЮАР.... :mhihi: Там на кръстовище има 4 знака "Стоп",няма десно-стоящ,който спре пръв на "Стоп-а"-тръгва пръв и другите по реда на спирането....За 4 год.не видях една ситуация за сеир при този иначе елУементарен ЗДП.... Уж са повечето черни,но имат култура хората!:shock: :mhihi:

Що не си сложиш стикери на форума на ЗУЛУ.... :mhihi: как ли ще изглеждат
Drugs... rock 'n' roll... bad-ass vegas whores... late-night booty calls... shiny disco balls...

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 19 Юни 2008, 11:03

hemicharger написа:Що не си сложиш стикери на форума на ЗУЛУ.... :mhihi: как ли ще изглеждат


Ей така: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение

Сериозно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Мнение от deyan-enchev » 19 Юни 2008, 11:23

someone написа:Бе то това ясно, ама на мен ми е интересно какво точно ще трябва да си монтираме по колите. Сега пак се зарових в нета и открих само това в техническите характеристики на някакъв автобус:
СПИРАЧКИ
Активни спирачки: Хидравлична с вакуумно серво усилване, отделни кръгове; Ръчна спирачка: Спирачка с вътрешно разширение на карданния вал; Допълнителна (помощна) спирачка: Силозабавяща спирачка на изгорелите газове


При тежкотоварните автомобили (камиони) и автобусите се прилага тази технология :
"Това е електро-механична спирачка монтирана след ск.кутия.Има диск подобен на спирачните дискове и елмагнитни бобини.При различните степени на спиране, задавани от водача се променя натиска от бобините върху диска."
Хидравличен ретардер-> "Хидравличния прилича на съединител за автоматик, но изходящия вал е неподвижен. Загрява маслото вътре и по този начин намалява кинетичната енергия на ПС. А при електрическия няма натиск, а ел. магнити, които се опитват да задържат въртящ се диск."
Включването на ретардера става с лост намиеращ се на кормилната колона като винаги е предвидено степенно включване. Електрическите ретардери осигуряват висок спирачен момент и при ниските обороти, но след продължителна работа на максимална мощност тези, тези които нямат специално термично регулиране силно се загряват, при което има възможност да се подпалят бобините. Затова след продалжителна работа с тях не бива веднага да се спира автомобила, за да може да се охлади ретардера. При по новите модели има и охлаждаща турбина, която разсейва тази топлина. Работата му е безконтактна, няма триещи се части следователно ретардера няма износване. На хидравличния ретардер принципа на работа е същия.
При претардера (акватардера) става директно намаляване на въртящия момент на коляновия вал и при. Предимствата му са доста, защото той е малак по размер, а има голяма ефективност, няма нужда от допълнително охлаждане и отделна маслена помпа тъй като работи с тези на двигателя.
Интардера е хидравличен ретардер, само че се намира в скоростната кутия. Принципът на работа е същия просто от различни места се отнема въртящия момент.
А има разбира се и спирачни забавители, които се намират в диференциала и на полуоските и доколкото знам те са при по старите модели, принцино с лопатки и инжектори на масло под налягане забавящи въртенето им. ;)
Из различни източници + персонални знания
Последна промяна deyan-enchev на 19 Юни 2008, 14:37, променена общо 1 път
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

сбъркал колата, но не и форума
Аватар
Мнения: 1494
Регистриран на: 25.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е70

Мнение от someone » 19 Юни 2008, 14:29

deyan-enchev написа:...


Благодаря! Определено научих нещо ново.

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Southside

Последни теми
Facebook