Смяна на масло в автоматична кутия????
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Stoyan7777
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 776
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Детройт, София
plamen_hh написа:Трява и да става и хидравлично масло ATF или Rando 46 на ваша отговорност ама ако ме питате нищо не пипайте
Нещо не мога да ти разбера какво си написал!
Нали знаеш какво е ATF?
Последна промяна Stoyan7777 на 11 Юни 2008, 22:54, променена общо 1 път

- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
колеги, знам че темата е стара и може би за някой доста позната, но ще помоля само за мения с доказан опит! Да го сменяме ли маслото в кутията или не! 5-степенната, типтроник!? мерси предварително на отзовалите се!
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
маслото и да не го смениш , задължително смени филтъра !
моят съвет е да си смениш и маслото и филтъра с оригинални БМВ такива и няма да имаш проблеми дълго време
моят съвет е да си смениш и маслото и филтъра с оригинални БМВ такива и няма да имаш проблеми дълго време
- Stoyan7777
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 776
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Детройт, София
смених го! половин час работа и разлика има.
сменихме и на един приятел.колата му беше на
115к мили и разликата е доста чувствителна...
Това "..не сменяй, ще патиш" не знам кой и къде
си го е измислил
сменихме и на един приятел.колата му беше на
115к мили и разликата е доста чувствителна...
Това "..не сменяй, ще патиш" не знам кой и къде
си го е измислил

- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
Stoyan7777 написа:смених го! половин час работа и разлика има.
сменихме и на един приятел.колата му беше на
115к мили и разликата е доста чувствителна...
Това "..не сменяй, ще патиш" не знам кой и къде
си го е измислил
Някакъв DIY или ползвахте сервиз!?
- skp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 10.11.2007
- Местоположение: София
- Кара: F10 535D 2012
Аз лично съм твърдо убеден, че маслото трябва да се сменя. Както пише по дебелите книги, проблеми от смяната могат да възникнат единствено ако не се спази процедурата за смяна на маслото или ако не се използва правилното масло за конкретната скоростна кутия. Едва ли някой ще обеднее с 200-250лв. а възможните проблеми са доста сериозни и не си заслужава риска. Комплект филтър, гарнитура и болтове струва 125 лв. в Дарукар. При мен лично маслото е part# 83220026922, което си е Texaco ETL 7045E. Литъра му е 13.50лв. Това масло НЕ Е lifetime, а просто с удължен период на експлоатация (~100 00).
Аз не, че съм го сменил моето, ама все още не мога да си намеря канал.
Аз не, че съм го сменил моето, ама все още не мога да си намеря канал.
- ангелски
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 29.05.2006
- Местоположение: Временно на планетата, жител на ЕU
- Пол: Мъж
- Кара: 330xdА
- Детайли за колата: Става все още.
Здравеите,масло се сменя на 100 000км.Сам може да го смени човек стига да спази технологиата,но само с оригинални части и масла.
Ако имаш проблем, не трябва да се безпокоиш. Вариантите са два:
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Или намираш начин да го решиш, без да се нервираш, или просто той не е по твоите възможности и няма защо да се ядосваш.
Няма масла,които да са доживотни или освен ако ние не си ги направиме такива.Задължителна смяна на маслото за скоростите на всеки 60 000 км
Има истина една,
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!
BMW се казва тя,
шофирам ли я спира винаги дъха ми,
подавам ли и газ от радост пили гуми,
тази марка е Велика сила, сбъдва тя мечтите,
на всеки верен фен със синьо-бял пламък във очите!

- zlati79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: на голямата вода
- Кара: кот кара
как да разбера кое е точно мойто масло колко литра е- явно кутията ми е GM, предполагам -5степенна е - http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=24&fg=05 , тука чета нещо за маслата ама....... - http://bimmerinfo.com/e46trans.htm
- skp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 10.11.2007
- Местоположение: София
- Кара: F10 535D 2012
Според мен най-сигурният начин е да провериш какво пише на лепенката на скоростната кутия (трябва ти канал). Гледай за нещо като "In case of repair use only BMW oil part no ......". После или купуваш от официалния сервиз или по БМВ кода на маслото намираш (google) производителя.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Смяна на масло в автоматична кутия????
Изрових темата, за да се прилкючи с приемливи доводи, а със сигурност е все още актуална.
Въпреки, че е от 09.2003 информацията си е достоверна и обхваща и по-ранните версии на Е46.
Service and Warranty Information 2004
3 Series sedan, coupe, convertible & sport wagon
The following maintenance elements must
be performed at the mileage/time stated
(time intervals begin from the vehicle’s
production date):
– Brake Fluid Service: Change brake fluid
every two years.
– Oxygen Sensor Service: The oxygen sensor
deteriorates strictly on a mileage basis and
must therefore be replaced every 120,000
miles to maximize vehicle fuel economy
and minimize exhaust pollution. The
replacement of the oxygen sensor is
required under the terms of the applicable
BMW emission system warranties.
– Spark Plug Service: Replace spark plugs
every 100,000 miles. Your BMW is
equipped with platinum-tipped spark plugs.
These allow a longer service life than
conventional spark plugs.
– Automatic Transmission Service: Change
ATF every 100,000 miles.
(160000 km)
След като това Е ОФИЦИАЛНА информация на БМВ, предлагам спора "за и против смяната на маслото в АСК" да бъде преключен веднъж-за винаги
Много е важно да се спази технологията за смяна и проверка на нивото на новото масло. Има DIY със снимков материал и подробно описание в Нета.
Въпреки, че е от 09.2003 информацията си е достоверна и обхваща и по-ранните версии на Е46.
Service and Warranty Information 2004
3 Series sedan, coupe, convertible & sport wagon
The following maintenance elements must
be performed at the mileage/time stated
(time intervals begin from the vehicle’s
production date):
– Brake Fluid Service: Change brake fluid
every two years.
– Oxygen Sensor Service: The oxygen sensor
deteriorates strictly on a mileage basis and
must therefore be replaced every 120,000
miles to maximize vehicle fuel economy
and minimize exhaust pollution. The
replacement of the oxygen sensor is
required under the terms of the applicable
BMW emission system warranties.
– Spark Plug Service: Replace spark plugs
every 100,000 miles. Your BMW is
equipped with platinum-tipped spark plugs.
These allow a longer service life than
conventional spark plugs.
– Automatic Transmission Service: Change
ATF every 100,000 miles.
(160000 km)
След като това Е ОФИЦИАЛНА информация на БМВ, предлагам спора "за и против смяната на маслото в АСК" да бъде преключен веднъж-за винаги

Много е важно да се спази технологията за смяна и проверка на нивото на новото масло. Има DIY със снимков материал и подробно описание в Нета.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Смяна на масло в автоматична кутия????
Имам проблем при писането след обновяване на сървъра
Исках да прикача и един файл с тех. док. за A5S 360/390R, но не мога.
Още малко:
Някъде може да се намери инфо, че масло се сменяло само след ремонт на АСК или при доливане. В други ситуации (примерно смяна на филтър) маслото се източва в чист съд и после се връща обратно в кутията
. Не мисля, че е добра идея отново да се слага старото масло
и се прави само заради високата му цена.
Относно спазването на процедурата за проверка на нивото (в ТИС-а също е описано) :
Ако нивото е по-ниско от необходимото е визможно прегяване на кутията, което би създало предпоставка за повреда, а съшо и би се получил недостиг на потока от масло към механизмите в кутията при рязко ускоряване или рязко спиране.
Ако маслото е над нормата, въртящите се метални части биха разпенили маслото, което ще предизвика вкарване на въздух в системата, което би било пагубно за хидротрансформатора (torque converter).

Още малко:
Някъде може да се намери инфо, че масло се сменяло само след ремонт на АСК или при доливане. В други ситуации (примерно смяна на филтър) маслото се източва в чист съд и после се връща обратно в кутията


Относно спазването на процедурата за проверка на нивото (в ТИС-а също е описано) :
Ако нивото е по-ниско от необходимото е визможно прегяване на кутията, което би създало предпоставка за повреда, а съшо и би се получил недостиг на потока от масло към механизмите в кутията при рязко ускоряване или рязко спиране.
Ако маслото е над нормата, въртящите се метални части биха разпенили маслото, което ще предизвика вкарване на въздух в системата, което би било пагубно за хидротрансформатора (torque converter).
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани