Многократно дъвканата тема за клапаните на парното???
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Многократно дъвканата тема за клапаните на парното???
Здравейте,колеги.Още преди да ме анатемосате ,че повдигам многократно нищена тема искам да подчертая че прегледах 90%от темите в Е36 по този въпрос!Имам няколко въпроса,които не можах да си изясня.С климатроника с врътките съм !
1.Ясно ми е че проблема който имам (отляво работи регулацията на температурата от дясно духа само топло) е от запекъл клапан в отворено пожение.Та въпроса ми е кой от двата клапана е за пасажерската секция на радиатора и какви показания на буксата трябва да излязат ,за да съм сигурен ,че проблема е в самия клапан ,а не във врътката на климатроника(което от прочетеното в темите е малко вероятно).
2.Колата е с газов инжекцион и водата за изпаритела е от раклонение хванато от наи-левия от трите маркуча за парното.Предполагам ,че това е водата ,която вече е преминала през радиатора и при отстраняване на проблема с калпаните циркулацията на водата през изпаритела ще спре.Ако се окаже,че съм прав в това не смея да си помисля к'во 6ще ги направя газаджиите
Въпросните клапани задължително ще ги сменя,но засега търся временно решение и ще съм благодарен ,ако ме упътите кой от двата да опитам да поправя.Благодаря предварително
1.Ясно ми е че проблема който имам (отляво работи регулацията на температурата от дясно духа само топло) е от запекъл клапан в отворено пожение.Та въпроса ми е кой от двата клапана е за пасажерската секция на радиатора и какви показания на буксата трябва да излязат ,за да съм сигурен ,че проблема е в самия клапан ,а не във врътката на климатроника(което от прочетеното в темите е малко вероятно).
2.Колата е с газов инжекцион и водата за изпаритела е от раклонение хванато от наи-левия от трите маркуча за парното.Предполагам ,че това е водата ,която вече е преминала през радиатора и при отстраняване на проблема с калпаните циркулацията на водата през изпаритела ще спре.Ако се окаже,че съм прав в това не смея да си помисля к'во 6ще ги направя газаджиите

Въпросните клапани задължително ще ги сменя,но засега търся временно решение и ще съм благодарен ,ако ме упътите кой от двата да опитам да поправя.Благодаря предварително
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Здравей, ако си от София обадисе да ги разглобим тия клапани и почистим. Има важна тема в подфорума на Е34, разгледай я. И да видиме как са ти вързали газовицата понеже при мен с два тройника е взет антифриза от маркучите на парното и нямам проблеми.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Благодаря,за отзивчивостта колега,задължително ще се обадя ,само някой запознат да каже кой клапан за къде е (ляво-дясно) ,за да не ги разбишквам и давата.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Предполагам е просто това: кой ляв, кой десен. При мен така са монтирани, че този до левия калник е за шофьора, вътрешния е за пасажера до шофьора.
- Strabex
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 5.07.2005
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: '09 E60 535d
Понеже и аз с новата кола имам тоя проблем и първо замерих на буксата на клапанчетата дали управлението на климатроника работи коректно. На буксата са 2 плюса и един минус или обратното не помня. Когато ти е нагласено на студено трябва на 2-те двойки да пуска 12в. а когато ги нагласиш на топло трябва да не пуска ток аз поне така ги замерих и разбрах че липсата ми на парно се дължи или на клапанчетата(най-вероятно) или на запушен радиатор на парното(което ме съмнява). В официалните вносители тея клапанчета са около 300лв а 2-ра ръка кой както ги намери, но ми се струва че шанса да не работят както трябва е много голям. Аз тая седмица ще ги сваля и ще замеря дали работят бубунките им и ако работят ще се опитам да оправя запеклите буталца. Дано съм бил полезен 


- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Strabex-мерси за инфото,колега полезно ми е разбира се!Ще я направя тази проверка задължително преди демонтажа.
NikiNikolov-На Е36 са разположени надлъжно тия клапани т.е. погледнато откъм перката един зад друг.Но както и да е ще се разглобяват и двата пък ако нищо не стане-нови
NikiNikolov-На Е36 са разположени надлъжно тия клапани т.е. погледнато откъм перката един зад друг.Но както и да е ще се разглобяват и двата пък ако нищо не стане-нови

- Strabex
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 279
- Регистриран на: 5.07.2005
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: '09 E60 535d
plradev написа:Strabex-мерси за инфото,колега полезно ми е разбира се!Ще я направя тази проверка задължително преди демонтажа.
NikiNikolov-На Е36 са разположени надлъжно тия клапани т.е. погледнато откъм перката един зад друг.Но както и да е ще се разглобяват и двата пък ако нищо не стане-нови
като ги оправиш пиши как си се справил. А бубинките се сетих че могат да се замерят и на място с мултицет нагласен да мери съпротивление и трябва да отчита някакво, ако не отчита тогава търсиш други варианти. В Е34 има описано как се ремонтират- някои пренавивали бубунките други на струг правели нови клапанчета и сменят семерингчетата но някои неща доста сложни ми се видяха


- koleto_78
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: София-Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530dA '04
само неук газаджия може да хване на BMW водата от парното.NikiNikolov написа:Здравей, ако си от София обадисе да ги разглобим тия клапани и почистим. Има важна тема в подфорума на Е34, разгледай я. И да видиме как са ти вързали газовицата понеже при мен с два тройника е взет антифриза от маркучите на парното и нямам проблеми.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
koleto_78-Реално погледнато не би трябжвало да е проблем ако е разклонен входящия маркуч за изпарителя преди клапаните за парното,но на мен нещо много са овъртели маркучите и не мога да разбера точно кой-кой е затова изразявам съмнения.Иначе при свалянето на клапаните ще падне разглабяне и всичко ще се изясни! Дано аз да излезна крив щото иначе .....ще има големи разправий 

10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани