Многократно дъвканата тема за клапаните на парното???

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Многократно дъвканата тема за клапаните на парното???

Мнение от plradev » 08 Юни 2008, 19:43

Здравейте,колеги.Още преди да ме анатемосате ,че повдигам многократно нищена тема искам да подчертая че прегледах 90%от темите в Е36 по този въпрос!Имам няколко въпроса,които не можах да си изясня.С климатроника с врътките съм !
1.Ясно ми е че проблема който имам (отляво работи регулацията на температурата от дясно духа само топло) е от запекъл клапан в отворено пожение.Та въпроса ми е кой от двата клапана е за пасажерската секция на радиатора и какви показания на буксата трябва да излязат ,за да съм сигурен ,че проблема е в самия клапан ,а не във врътката на климатроника(което от прочетеното в темите е малко вероятно).
2.Колата е с газов инжекцион и водата за изпаритела е от раклонение хванато от наи-левия от трите маркуча за парното.Предполагам ,че това е водата ,която вече е преминала през радиатора и при отстраняване на проблема с калпаните циркулацията на водата през изпаритела ще спре.Ако се окаже,че съм прав в това не смея да си помисля к'во 6ще ги направя газаджиите :evil:
Въпросните клапани задължително ще ги сменя,но засега търся временно решение и ще съм благодарен ,ако ме упътите кой от двата да опитам да поправя.Благодаря предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 08 Юни 2008, 20:43

Здравей, ако си от София обадисе да ги разглобим тия клапани и почистим. Има важна тема в подфорума на Е34, разгледай я. И да видиме как са ти вързали газовицата понеже при мен с два тройника е взет антифриза от маркучите на парното и нямам проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 08 Юни 2008, 22:07

Благодаря,за отзивчивостта колега,задължително ще се обадя ,само някой запознат да каже кой клапан за къде е (ляво-дясно) ,за да не ги разбишквам и давата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 09 Юни 2008, 12:34

79 човека и никой да не знае?! :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 09 Юни 2008, 14:05

Предполагам е просто това: кой ляв, кой десен. При мен така са монтирани, че този до левия калник е за шофьора, вътрешния е за пасажера до шофьора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Мнение от Strabex » 09 Юни 2008, 15:05

Понеже и аз с новата кола имам тоя проблем и първо замерих на буксата на клапанчетата дали управлението на климатроника работи коректно. На буксата са 2 плюса и един минус или обратното не помня. Когато ти е нагласено на студено трябва на 2-те двойки да пуска 12в. а когато ги нагласиш на топло трябва да не пуска ток аз поне така ги замерих и разбрах че липсата ми на парно се дължи или на клапанчетата(най-вероятно) или на запушен радиатор на парното(което ме съмнява). В официалните вносители тея клапанчета са около 300лв а 2-ра ръка кой както ги намери, но ми се струва че шанса да не работят както трябва е много голям. Аз тая седмица ще ги сваля и ще замеря дали работят бубунките им и ако работят ще се опитам да оправя запеклите буталца. Дано съм бил полезен ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 09 Юни 2008, 15:16

Strabex-мерси за инфото,колега полезно ми е разбира се!Ще я направя тази проверка задължително преди демонтажа.

NikiNikolov-На Е36 са разположени надлъжно тия клапани т.е. погледнато откъм перката един зад друг.Но както и да е ще се разглобяват и двата пък ако нищо не стане-нови :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Мнение от Strabex » 09 Юни 2008, 15:21

plradev написа:Strabex-мерси за инфото,колега полезно ми е разбира се!Ще я направя тази проверка задължително преди демонтажа.

NikiNikolov-На Е36 са разположени надлъжно тия клапани т.е. погледнато откъм перката един зад друг.Но както и да е ще се разглобяват и двата пък ако нищо не стане-нови :confused:


като ги оправиш пиши как си се справил. А бубинките се сетих че могат да се замерят и на място с мултицет нагласен да мери съпротивление и трябва да отчита някакво, ако не отчита тогава търсиш други варианти. В Е34 има описано как се ремонтират- някои пренавивали бубунките други на струг правели нови клапанчета и сменят семерингчетата но някои неща доста сложни ми се видяха ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Мнение от koleto_78 » 09 Юни 2008, 19:34

NikiNikolov написа:Здравей, ако си от София обадисе да ги разглобим тия клапани и почистим. Има важна тема в подфорума на Е34, разгледай я. И да видиме как са ти вързали газовицата понеже при мен с два тройника е взет антифриза от маркучите на парното и нямам проблеми.
само неук газаджия може да хване на BMW водата от парното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 09 Юни 2008, 19:57

koleto_78-Реално погледнато не би трябжвало да е проблем ако е разклонен входящия маркуч за изпарителя преди клапаните за парното,но на мен нещо много са овъртели маркучите и не мога да разбера точно кой-кой е затова изразявам съмнения.Иначе при свалянето на клапаните ще падне разглабяне и всичко ще се изясни! Дано аз да излезна крив щото иначе .....ще има големи разправий :twisted:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook