Въпрос: За вентилация на резеорвара.
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Въпрос: За вентилация на резеорвара.
Така, по прочетох в нет-а за въпросната система,и предполагам,че моята си е заводската и никога не е пипана.
Ето в тази статия прочетох за въпросната система:
http://mysite.verizon.net/vzerdcib/e34a/id7.html
В реалоем намерих това:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA71&mospid=47338&btnr=16_0112&hg=16&fg=10
дали става въпрос за същото ?
И физически къде точно се намира на колите и как се стига да нея ?
Ето в тази статия прочетох за въпросната система:
http://mysite.verizon.net/vzerdcib/e34a/id7.html
В реалоем намерих това:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA71&mospid=47338&btnr=16_0112&hg=16&fg=10
дали става въпрос за същото ?
И физически къде точно се намира на колите и как се стига да нея ?
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Оново нещо, дето прилича на бензинов филтър се намира под предния капак, захванато на левия калник ако не се лъжа. И аз веднъж се хванах за главата какво е това чудо, но почетох и аз вече знам, че е някакъв филтър за отдушника на резервоара.
BMW only!
мерси много и аз се чудех кво е това там ама на схемата изглежда като да не е отпред и затова се чудех след него някаде трябва и да е тоя клапан. Като е студена не работи добре и подозирам този клапан,че се по задръстил и филтърът с активен въглен явно е хубаво да се смени.
Нещо ме е хванала болестта да си прегледам и оправя всичко
Нещо ме е хванала болестта да си прегледам и оправя всичко

Зачетах се в тази тема и ми стана доста интересно как работи тази с-ма, какви маниполации са нужни за нейната подръжка и аджеба как разбираме дали работи коректно, т.е. диагностиката хващали я или става по друг начин.
Поне за мен тази тема е нещо ново, имам предвид, че е изписано доста за ламда сонда,сензори/ датчици, дебитомери, моторчета за празен ход и т.нат, но с това се сблъсквам за пръв път, та за това предлагам малко да я доразвиеем и по-назнайващите колеги да споделят малко инфо!
Ето аз какво разбрах (преведох си) от линка, който е дал колегата:
Evaporative Purge System (аз си го превеждам като Система за отвеждане на изпаренията) най-общо се сътои от контейнер, който събира бензиновите пари, образували се в резервоара и клапан, който ги насочва към двигателя.
С годините този клапан е възможно да блокира в положение "отворен" предизвикано от активния въглен, намиращ се в корпуса на мет.кутия, което води до неконтролирано вкарване на въздух в двигателя.
В този случай, КПД-то на двигателя, работата на празен ход и разхода на гориво е възможно да се влoшат!
Въведение:
Evaporative Purge System изпълнява две важни операции в Е34. Главната цел на с-мата е задържането на бензиновите пари, образувани в резервоара за да подсигури по-чиста среда. Втората цел на с-мата е да осигури вентилация на резервоара за гориво, вкарвайки въздух от външната среда, който заема мястото освободено от използваното гориво!
Начин на работа:
Контейнера с въглен подсигорява влизането на свеж въздух в системата. Тя има филтър и отвор на дъното си, за да направи това възможно. Ако стане запушване (блокаж) някаде по веригата между разширителния резервоар и металния контейнер, преминаването на свеж въздух става невъзможно и може да доведе до спукване (избухване) на резервоара
Освен филтъра за външен въздух, контейнера е запълнен с въглен, който улавя, бензиновите пари за да бъдат използвани (вкарани в всмук.колектор) при стартиране на двигателя
Клапана за отвеждане на изпаренията, прави възможно те да навлезнат в колектора. Нормалното му положение е отворен, като се включва-затваря от подадено напрежение от главния компютър.
Заедно с изпаренията, въздуха, който заема мястото на изразходваното гориво също се отвежда в колектора.
Повредения клапан не може да бъде затворен при подаване на напрежение. Това води до постоянно и неконтролируемо вкарване на възду в колектора през контейнера и е много възможно работата на двигателя на празен ход да стане неравномерна.
Устройство на клапана (тук явно познанията ми по англ. не стигнаха и нещо не го разбрах) - Вижте картинката от линка!
Когато контейнера остарее, е възможно преминаване на частици от въглена към клапана! Въглена се натрупва между отвора и тялото на клапана, правейки невъзможно той да затвори отвора. Веднъж блокирал клапана (не се затваря), неконтролирано количество въздух навлиза в двигателя през долния отвор на контейнера, освен ако в краен случай натрупания въглен е толкова много, че е запушил изцяло отвора!
Преминаването на голямо количество въздух води до неравномерна работа на двигателя на празен ход. Също така е възможно да чувате резонанс със сравнително висок тон от преминаването на въздух през контейнера.
Отваряне на клапана:
Прокарайте тънка отвертка през свързващия ръб на вътрешната и външната половина на клапана.
Като алтернатива е възможно да почистите клапана със спрей за почистване на спирачки, като впръсквате в двете дюзи.
Ами това е което успях да разбера, моля да допълвате, ако имате друго инфо.
Така и не ми стана ясно дали се сменя целия контейнер или само филтара в него и през колко време се прави това, ако някой колега го е сменял, моля да каже!
Пс: Извинявам се за евентуални грешки в превода, но техническия ми англ.не е от най-добрите
Поне за мен тази тема е нещо ново, имам предвид, че е изписано доста за ламда сонда,сензори/ датчици, дебитомери, моторчета за празен ход и т.нат, но с това се сблъсквам за пръв път, та за това предлагам малко да я доразвиеем и по-назнайващите колеги да споделят малко инфо!
Ето аз какво разбрах (преведох си) от линка, който е дал колегата:
Evaporative Purge System (аз си го превеждам като Система за отвеждане на изпаренията) най-общо се сътои от контейнер, който събира бензиновите пари, образували се в резервоара и клапан, който ги насочва към двигателя.
С годините този клапан е възможно да блокира в положение "отворен" предизвикано от активния въглен, намиращ се в корпуса на мет.кутия, което води до неконтролирано вкарване на въздух в двигателя.
В този случай, КПД-то на двигателя, работата на празен ход и разхода на гориво е възможно да се влoшат!
Въведение:
Evaporative Purge System изпълнява две важни операции в Е34. Главната цел на с-мата е задържането на бензиновите пари, образувани в резервоара за да подсигури по-чиста среда. Втората цел на с-мата е да осигури вентилация на резервоара за гориво, вкарвайки въздух от външната среда, който заема мястото освободено от използваното гориво!
Начин на работа:
Контейнера с въглен подсигорява влизането на свеж въздух в системата. Тя има филтър и отвор на дъното си, за да направи това възможно. Ако стане запушване (блокаж) някаде по веригата между разширителния резервоар и металния контейнер, преминаването на свеж въздух става невъзможно и може да доведе до спукване (избухване) на резервоара

Освен филтъра за външен въздух, контейнера е запълнен с въглен, който улавя, бензиновите пари за да бъдат използвани (вкарани в всмук.колектор) при стартиране на двигателя

Клапана за отвеждане на изпаренията, прави възможно те да навлезнат в колектора. Нормалното му положение е отворен, като се включва-затваря от подадено напрежение от главния компютър.
Заедно с изпаренията, въздуха, който заема мястото на изразходваното гориво също се отвежда в колектора.
Повредения клапан не може да бъде затворен при подаване на напрежение. Това води до постоянно и неконтролируемо вкарване на възду в колектора през контейнера и е много възможно работата на двигателя на празен ход да стане неравномерна.
Устройство на клапана (тук явно познанията ми по англ. не стигнаха и нещо не го разбрах) - Вижте картинката от линка!
Когато контейнера остарее, е възможно преминаване на частици от въглена към клапана! Въглена се натрупва между отвора и тялото на клапана, правейки невъзможно той да затвори отвора. Веднъж блокирал клапана (не се затваря), неконтролирано количество въздух навлиза в двигателя през долния отвор на контейнера, освен ако в краен случай натрупания въглен е толкова много, че е запушил изцяло отвора!
Преминаването на голямо количество въздух води до неравномерна работа на двигателя на празен ход. Също така е възможно да чувате резонанс със сравнително висок тон от преминаването на въздух през контейнера.
Отваряне на клапана:
Прокарайте тънка отвертка през свързващия ръб на вътрешната и външната половина на клапана.
Като алтернатива е възможно да почистите клапана със спрей за почистване на спирачки, като впръсквате в двете дюзи.
Ами това е което успях да разбера, моля да допълвате, ако имате друго инфо.
Така и не ми стана ясно дали се сменя целия контейнер или само филтара в него и през колко време се прави това, ако някой колега го е сменял, моля да каже!
Пс: Извинявам се за евентуални грешки в превода, но техническия ми англ.не е от най-добрите

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
И аз днеска се поразрових из колата че остана свободно време.
Проблемите ми бяха че като я запаля се форсираше сама понякога
дори до 4000 об/мин и държеше повечеко обороти.
Та слизам аз отварям капак и търся на уреченето
място.
Намирам и разглобявам

И естествено по всички закони на небезизвестния мърфи първо чупя
абсoлютно всички скобички на клапана, след това ми се късат жичките
по които тече ток, след това не знам вече кво се обърка.
Но по-важното е че след много играчка и припомняне на детски спомени
как се запоява (и малко помощ) нещото взе че се затвори здраво и точно.
Слизам си аз при колата слагам вързвам ..... и се моля.
Влизам въртя ключа и тя взе че запали .... ама нахален и ще я карам
Първите 50 100 метра вътрешни улички ... ама след това едни
не безизвестни завоичета тука до едни стари жп линиии ..... е и в
дваиските без шперове има живот (макар и малко).
И по едно време така как си се хиля усещам че колата си бачка супер
спокоино и няма и помен от само държене на високи обороти.
Довлен се пребирам паркирам .... и усещам че нещо е почнала да мени
idle а .... ма тва е друга тема.
П.С. Проблема наистина беше в едно мизерно такова едно никво
не мога да го оприлича на клапан не знам и аз кво (като разглобите
ще го познаете) та тая пластинка която се намира вътре в цялото тва
нещице при мене беше зациклила на затворено .... къпах го във
ВД40 .. сглобих и сложиш.
П.С. Извинявам се за лошите снимки ама са от тела.
Тоя филтър си няма и на идея как може да се изкара от там
където е забит пък камоли да се смени.
Проблемите ми бяха че като я запаля се форсираше сама понякога
дори до 4000 об/мин и държеше повечеко обороти.
Та слизам аз отварям капак и търся на уреченето

Намирам и разглобявам



И естествено по всички закони на небезизвестния мърфи първо чупя
абсoлютно всички скобички на клапана, след това ми се късат жичките
по които тече ток, след това не знам вече кво се обърка.
Но по-важното е че след много играчка и припомняне на детски спомени
как се запоява (и малко помощ) нещото взе че се затвори здраво и точно.
Слизам си аз при колата слагам вързвам ..... и се моля.
Влизам въртя ключа и тя взе че запали .... ама нахален и ще я карам

Първите 50 100 метра вътрешни улички ... ама след това едни
не безизвестни завоичета тука до едни стари жп линиии ..... е и в
дваиските без шперове има живот (макар и малко).
И по едно време така как си се хиля усещам че колата си бачка супер
спокоино и няма и помен от само държене на високи обороти.
Довлен се пребирам паркирам .... и усещам че нещо е почнала да мени
idle а .... ма тва е друга тема.
П.С. Проблема наистина беше в едно мизерно такова едно никво
не мога да го оприлича на клапан не знам и аз кво (като разглобите
ще го познаете) та тая пластинка която се намира вътре в цялото тва
нещице при мене беше зациклила на затворено .... къпах го във
ВД40 .. сглобих и сложиш.
П.С. Извинявам се за лошите снимки ама са от тела.
Тоя филтър си няма и на идея как може да се изкара от там
където е забит пък камоли да се смени.

и аз го свалих ама след твоя пост несмея много да го напъвам да го разглобя дай съвет как може да излезе без да се счупи
Едит: Отказах се да го чупя... Тествах го и работи нормално и реших,че е по-добре нещо което работи да не го развалям
Тествах и самият филтър с активен въглен явно и той работи нормално и акумулира горивни пари щях да припадна като смукнах малко
единственото е дунапренчето което е отдолу и е изгнило.
Сега трябва да си измисля следваща мисия
БТВ проверете си и маркучите защото ако са напукани може да смуче въздух след самият клапан.
Мисля,че темата е доста изчерпателна и може да бъде заключена.

Едит: Отказах се да го чупя... Тествах го и работи нормално и реших,че е по-добре нещо което работи да не го развалям

Тествах и самият филтър с активен въглен явно и той работи нормално и акумулира горивни пари щях да припадна като смукнах малко

Сега трябва да си измисля следваща мисия

БТВ проверете си и маркучите защото ако са напукани може да смуче въздух след самият клапан.
Мисля,че темата е доста изчерпателна и може да бъде заключена.
17 FUEL TANK BREATHER VALVE BOSCH 1 13901711395 $108.25 Cat=Yes
Това е за моята кола. но според мен няма никакво значение какъв електромагнитен винтил ще сложиш стига при подаване на +12В да затваря
А тази цялата система може доста лесно да се ампутира така,че ако не помага поне да не пречи, откача се маркуча от филтъра и се оставя свободен(все пак да има някаква вентилация на резервоара а на клапанът входът се запушва да не взима въздух.
Това е за моята кола. но според мен няма никакво значение какъв електромагнитен винтил ще сложиш стига при подаване на +12В да затваря

А тази цялата система може доста лесно да се ампутира така,че ако не помага поне да не пречи, откача се маркуча от филтъра и се оставя свободен(все пак да има някаква вентилация на резервоара а на клапанът входът се запушва да не взима въздух.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани