Харчене на масло дали е нормално !?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Харчене на масло дали е нормално !?
здравейте колеги ..
за 4000км. откакто съм сменил маслото и вчера долях към600-700грама масло дали това е в нормите и нормалното колата ми е 318 ис . мерси предварително

за 4000км. откакто съм сменил маслото и вчера долях към600-700грама масло дали това е в нормите и нормалното колата ми е 318 ис . мерси предварително
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Сигурен ли си че мерш вярно, на равно?
Не, дори е твърде много... От смяна до смяна ще ти отиват 2 литра.
При 4,5 литра картер означава че изфирясва половината масло.
А обикновенно харчът се увеличава когато маслото поостарее и се замърси, т.е. след 6-7 хил. км.
Та... какво ли ще се случи тогава...
Отивай, гарнитури, компресии, изгорели газове... Всичко да се види.
Не, дори е твърде много... От смяна до смяна ще ти отиват 2 литра.
При 4,5 литра картер означава че изфирясва половината масло.
А обикновенно харчът се увеличава когато маслото поостарее и се замърси, т.е. след 6-7 хил. км.
Та... какво ли ще се случи тогава...
Отивай, гарнитури, компресии, изгорели газове... Всичко да се види.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
sabi1984 написа:също не спомена с какво масло караш синтетика,полусинтетика марка?
мисля че също може да е от значение
Определено е от значение вискозитета на маслото колеги. Колкото е по фино разбира се толкова повече ще го духа (става въпрос за употребявани двигатели). Въпроса е от къде идва проблема и колко ти е мерак да до отстраниш maniakabg. Този харч според мен е нормален ако караш с финно масло от типа на 5В40 или 0В40, все пак колата не е нова и сигурно е на 300к км. Не разбрах Д3ВЕР защо и как ги сметна 2литра от смяна на смяна, аз на 8-9 хиляди си го сменям и такъв разход на масло е нормален. Ако ви се занимава с реставрации на железа тип кола, съм съгласен НО за мен така е в рамките на допустимото.
Най-лесното е да ти го губи маслото с теч отнякъде, а за другите варианти се приготви с тъпрение, добри майстори и доста парички. Както споменаха колегите гарнитура ако е =ОК, ако са гумичките на клапаните= голям майстор, яко кеш.
Ако си сменяш маслото на 10 хиляди км аз те съветвам да не бараш колата.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
вземи си някакво хубаво масло 10/40 смятам че е добър вариянт за тези коли дето са на по 15г.и не си знат километрите,да не говорим че са смозани от каране и то повечето на ръчка
мисля че разход от рода на 1,5л.до 2л.на 10000км.е добре за м42мотор говоря и аз съм с такъв и това ми го е казвал майстор
така че не се занимавай с глупости че не се знае на какви майстори ще попаднеш да ти съсипят колата

мисля че разход от рода на 1,5л.до 2л.на 10000км.е добре за м42мотор говоря и аз съм с такъв и това ми го е казвал майстор

така че не се занимавай с глупости че не се знае на какви майстори ще попаднеш да ти съсипят колата

- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
deyan-enchev написа:sabi1984 написа:също не спомена с какво масло караш синтетика,полусинтетика марка?
мисля че също може да е от значение
Определено е от значение вискозитета на маслото колеги. Колкото е по фино разбира се толкова повече ще го духа (става въпрос за употребявани двигатели). Въпроса е от къде идва проблема и колко ти е мерак да до отстраниш maniakabg. Този харч според мен е нормален ако караш с финно масло от типа на 5В40 или 0В40, все пак колата не е нова и сигурно е на 300к км. Не разбрах Д3ВЕР защо и как ги сметна 2литра от смяна на смяна, аз на 8-9 хиляди си го сменям и такъв разход на масло е нормален. Ако ви се занимава с реставрации на железа тип кола, съм съгласен НО за мен така е в рамките на допустимото.
Най-лесното е да ти го губи маслото с теч отнякъде, а за другите варианти се приготви с тъпрение, добри майстори и доста парички. Както споменаха колегите гарнитура ако е =ОК, ако са гумичките на клапаните= голям майстор, яко кеш.
Ако си сменяш маслото на 10 хиляди км аз те съветвам да не бараш колата.
Ами, първо акк го сметнах.
Хубавите масла ги дават до 20 000 км. Евтините до 10.
Ако го сложиш на 11-12 разходът е тамън по 3.
Тъй смятам и смятам като покойният Архимед, лека му пръст




По вторият въпрос.
Castrol - мисля че TXT - пъъълна синтетика, всеки ще ти каже, гори като ненормално. 5w40.
Та, 12 000 км при мен и нито грам загуба.
Или ае, за да съм точен, да не ем пунтира някой, 50 грама, избърсани от щеката.
Ти си прави изчисленията. Дали е нормално, дали не е...
По третия въпрос, имат известно право колегите.
Верно ако го пипаш, може да стане по - зле. Майсторите калпави, мързи ги, работят наедро, не обичат много диагностиката...
Ако не го пипаш може да си остане така.
Също може и да те остави на пътя. И то за много дълги периоди.
Ти си решаваш.
Но ако те е грижа за колата, искаш напълно да разчиташ на нея и ти е единствена, аз ти препоръчвам да я закараш да й хвърлят едно око.
Ако за тебе е купчина желзо, скоро мислиш да я сменяш или имаш и други коли, наистина, не се втелявай.
Но не мисля че това беше смисълът на темата. Макар че кой знае защо го обърнахме.
Отново казвам: Не, не е нормален такъв разход. Не говори за умираща кола - 1/1000 както каза Митьо, но не говори и за здрава и безпроблемна кола.
mityooo написа:Не пипай мотора да не стане по лошо![]()
![]()
Този разход е съвсем нормален особенно ,ако го и "ръчкаш" от време на време . До литър на 1000км има още много много да се возиш
как,че е нормално



нормално за стар мотор може да е до 300гр. на 10000км.
от стари майстори (и от личен опит)знам,че на 10000км. ако дърпа до 1л. са за смяна гумичките на клапаните,ако е над 1л. са сегменти

п.с. моята за 9000км. (на толкова сменям маслото) маслото ми спада 1-2мм. на пръчката,като колата не я бутам ами си я карам и всяка неделя имам извънградско и я настъпвам до толкова колкото позволява пътя,а не ограничинията.матора ми е 2,5тдс
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Ами то много си зависи как се кара колата, освен това не може да се сравнява дизел с М42 но и според мен това си е доста висок разход на масло. Моя М44 харчи около 0.5 на 10000 км ама напоследък понеже я карам много в обороти (изгаснали са ми всичките индикатори вече а преди на смяна имаше по 3 светещи ). Предното масло не беше мръднало изобщо. Зависи също и от маслото много.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
vitamincpp написа:Ами то много си зависи как се кара колата, освен това не може да се сравнява дизел с М42 но и според мен това си е доста висок разход на масло. Моя М44 харчи около 0.5 на 10000 км ама напоследък понеже я карам много в обороти (изгаснали са ми всичките индикатори вече а преди на смяна имаше по 3 светещи ). Предното масло не беше мръднало изобщо. Зависи също и от маслото много.
Не само дизел бате... Сравняваме 2,4 литра дизел, дето има картер 7 литра и е 88 година с иска, дето има полвината картер и е 98 година и май не е дизел????!???!!! Иските дизел ли са?
И казваме че е нормално... Ами първо 700 грама масло на шестак с двоен литраж не е същото като на четири бомбета хич не е същото! Отделно другите хиляди особености.
Ама е супер странно като се правят щури забележки в другите теми, колата отзаде била барабани, баси тъпнята, лагера ти свири, баси смешника, а тука колата гори масло поголовно и няма проблем, докато не стане 15 на 10 000 разхода има още хляб в нея. И масло.
Е, па има...
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Тая тема май само автора й не я посещава. Ама да се разберем за тоя разход бил той и 1.5 литра на 10000км, както изхождаме от Архидедовските писания (нали), и от тези на автора разбира се.
Всички знаем че който и да се качи на колица иска да й вземе душата, газ газ и после що я сдухах, ем така. Тоя Ис или Друг ис или М3 ко щете, няма как да не им се изпекът не гумичките на клапаните, ми и буталата като нищо. Тя колата си иска майстора както казва един приятел.
Тоя разход за бензинова кола незнам дали го намирате за нормален очевидно не ама аз не съм го сравнявал с дизеловата (ми). Все пак тоя мотор на 10 годишна кола, дето не е отварян изобщо според мене, как да не гори масло ????. Цъкна е темата и само някви монолози след това. Ами ако се кара с 0В40 ше гори не 1.5 ми и 3литра, тя ако е на 400000км кво да е, като нова.
Знам че всички си обичаме колите, Д3ВЕР и аз мисля че трябва да е изпъната и сичко да й е наред, но не всички имат ресурсите необходими за това, и от тази гледна точка пак има хляб в нея както ти викаш.
ПП. М21Д24 събира 5.1 литра масло, ако има много нагари може и по малко
Всички знаем че който и да се качи на колица иска да й вземе душата, газ газ и после що я сдухах, ем така. Тоя Ис или Друг ис или М3 ко щете, няма как да не им се изпекът не гумичките на клапаните, ми и буталата като нищо. Тя колата си иска майстора както казва един приятел.
Тоя разход за бензинова кола незнам дали го намирате за нормален очевидно не ама аз не съм го сравнявал с дизеловата (ми). Все пак тоя мотор на 10 годишна кола, дето не е отварян изобщо според мене, как да не гори масло ????. Цъкна е темата и само някви монолози след това. Ами ако се кара с 0В40 ше гори не 1.5 ми и 3литра, тя ако е на 400000км кво да е, като нова.
Знам че всички си обичаме колите, Д3ВЕР и аз мисля че трябва да е изпъната и сичко да й е наред, но не всички имат ресурсите необходими за това, и от тази гледна точка пак има хляб в нея както ти викаш.
ПП. М21Д24 събира 5.1 литра масло, ако има много нагари може и по малко

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Добре ве, аз казах, решението си е лично. Така е, има и "майсторски риск" за съжаление. Гаранция Франция...
Просто не съм съгласен със съждението че е нормално. То така и 15/100 междуградско може да е нормално... 1 л. антифриз на 2000 км е нормално... Ненормално ше стане чак като се чуе "хръъъс" и слезеш да си събираш основните лагери, избили през ауспуха

Просто не съм съгласен със съждението че е нормално. То така и 15/100 междуградско може да е нормално... 1 л. антифриз на 2000 км е нормално... Ненормално ше стане чак като се чуе "хръъъс" и слезеш да си събираш основните лагери, избили през ауспуха



20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани