Загуба на мощност след 2500 оборота 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.03.2007

Мнение от evlogi » 25 Май 2008, 14:42

baga написа:...Това зацапване на лопатките, в комбинация с тая променлива геометрия, /ще съм благодарен, някой да ми обясни какво точно представлява/ е в основата на проблема според мен...


първо ще пиша турбо вместо турбина или турбокомпресор за да не навлизаме прекалено много в детайли..

каква е общата картина -
лопатките изменят положението си в зависимост от оборотите с които се върти турбото.
това се прави защото при едни обороти КПД-то на турбото има максимум при едно определено разположение на лопатките, а при други обороти на турбото КПД-то има максимум при друго (различно) положение на лопатките.

понеже турбото трябва да накрие голям диапазон на обороти, то няма как КПД-то да се държи оптимално без да се променя положението на лопатките в зависимост от оборотите.


та това е променливата геометрия обяснена много грубо - лопатките изменят положението си (ъгъла на който за завъртяни спрямо оста / потока на флуида) в зависимост от това с какви обороти се върти турбото.
ето го тука и с картинка:
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/variable_turbinengeometrie.html

още нещо от мен - ако карате колите в София, сменяйте си въздушните филтри поне 2 пъти годишно. ако забелязвате че и тогава са мръсни - сменяйте ги по-често.
тоя град е отвратително мръсен и прашен (най-мръсния град в който някога съм бил) и въздушния филтър се задръства за отрицателно време, а като се задръсти въздушния филтър първо се прецаква дебитометъра, после и турбото..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 25 Май 2008, 17:10

evlogi написа:
baga написа:...Това зацапване на лопатките, в комбинация с тая променлива геометрия, /ще съм благодарен, някой да ми обясни какво точно представлява/ е в основата на проблема според мен...


първо ще пиша турбо вместо турбина или турбокомпресор за да не навлизаме прекалено много в детайли..

каква е общата картина -
лопатките изменят положението си в зависимост от оборотите с които се върти турбото.
това се прави защото при едни обороти КПД-то на турбото има максимум при едно определено разположение на лопатките, а при други обороти на турбото КПД-то има максимум при друго (различно) положение на лопатките.

понеже турбото трябва да накрие голям диапазон на обороти, то няма как КПД-то да се държи оптимално без да се променя положението на лопатките в зависимост от оборотите.


та това е променливата геометрия обяснена много грубо - лопатките изменят положението си (ъгъла на който за завъртяни спрямо оста / потока на флуида) в зависимост от това с какви обороти се върти турбото.
ето го тука и с картинка:
http://www.volkswagen.bg/rund_um_vw/innovation/technik_lexikon/variable_turbinengeometrie.html

още нещо от мен - ако карате колите в София, сменяйте си въздушните филтри поне 2 пъти годишно. ако забелязвате че и тогава са мръсни - сменяйте ги по-често.
тоя град е отвратително мръсен и прашен (най-мръсния град в който някога съм бил) и въздушния филтър се задръства за отрицателно време, а като се задръсти въздушния филтър първо се прецаква дебитометъра, после и турбото..

Бате, ти си бог! :bowdown: Точно такава информация търсех. Хубавото в случея е, че точно така си обяснявах тая променлива геометрия.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 25 Май 2008, 18:21

хмм, с това обяснение за геометрията не съм съгласен ! Самите лопатки няма как да се местят щот се въртят с 140 000 оборота ;) Променливата геометрия е механизма за освобождаване от налягането , уест гейт при по-старите турбини...

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Мнение от Dimitroff » 28 Май 2008, 23:48

нов дебитомер-в багажника (другата седмица ще се слага)
чип-тези дни обмислям
почистване на колекторните тръби...другата седмица

...ще пиша какъв е резултата
:mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 11.03.2008
Пол: Мъж
Кара: 730 F01

Мнение от nikolai_nedkov » 29 Май 2008, 9:58

Колеги и след смяната на клапана пак се осеща забавяне макар и много леко.Вече не знам какво да я правя.Сега проучвам виъзможностите за поставянето на чип и дано да се управи тогава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 29 Май 2008, 10:17

чипа според мен не е добра идея, ако имаш проблеми с наляганията .. . А и няма да се оправи. Питай Kronos.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 11.03.2008
Пол: Мъж
Кара: 730 F01

Мнение от nikolai_nedkov » 29 Май 2008, 11:11

Може и да си прав но не знам дали проблема ми е в наляганията.Защото там всичко работи.А и не съм сигурен, че ако я закарам във Варна в сервиза на Бмв за диагностика биха ми казали от къде е проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 22.07.2007

Мнение от kasabov » 29 Май 2008, 12:25

Прав си, не биха. Може би трябва да си видиш турбото за нагар ...


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 31 Май 2008, 17:44

nikolai_nedkov написа:Колеги и след смяната на клапана пак се осеща забавяне макар и много леко.Вече не знам какво да я правя.Сега проучвам виъзможностите за поставянето на чип и дано да се управи тогава.



понякога се оправя това замисляне след чип тунинг , но понякога и забива в авариен режим (ако клапана за управление на турбото е за сняма) . Мога да ти предложа да пробваме пък дано се оправи .
Последна промяна V-max на 25 Авг 2008, 22:45, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Мнение от baga » 01 Юни 2008, 21:34

За турбините едно уточнение - те на 136кс моторите НЕ са с променлива геометрия и няма много много какво да се почиства по тях ;)


Колега V-max, щом знаеш нещо повече от нас, защо не го споделиш?
Кои модели са с променлива геометрия на турбото и кои не са с такава?


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 02 Юни 2008, 0:49


Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 31.03.2008
Пол: Мъж
Кара: e46 320d , e91 320d

Мнение от besnito » 15 Юни 2008, 1:13

По - рано във темата съм писал за моите проблеми, сега просто искам да споделя с останалите колеги които имат същия проблем, че след изолиране на АГР клапан и смяна на дебитомера колата се подобри чувствително. Не съм експерт по ДВГ така че всеки да решава за себе си какви мерки да предприема. При мен дебитомера принципно си работеше достатъчно, че да не даде грешка в компютъра на колата, но когато го закачиха за диагностика в сервиза и им обарнахме внимание върху него се съгласиха че наистина отработва бавно. И в резултат вече е смемен.
И едно малко отколонение от темата - но мога да кажа че из форумите тук има доста полезна информация , която много от така наречените "майстори" по сервизите нямат - може би защото много от хората тук са ентусиасти и проявяват истински интерес. Така че благодаря на всички които споделят опита и знанията си. :)


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 15 Юни 2008, 1:28

така си е - дебитомерите могат много дълго да не дават грешка и да работят на 30% ... и така с години колата става все по-слаба и по-слаба... За това който иска 100% от силата на мотора си купува нов дебитомер заедно с колата и си кара :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Мнение от mili4uk » 15 Юни 2008, 11:41

Аз пък вчера разглобих това онова... и за мое голямо учудване...
вижте какво видях на предните перките на турбото

Изображение

Изображение

Както може да се види макар и размазано... перките са назъбени зверски ... и ще трябва да ми препоръчате турбо сервиз !!!
Да ми направят една ревизия на турбото.
За софия... :(


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 15 Юни 2008, 15:04

това е нормално , в смисъл имало е авария в мотора и някои нещица са го повредили лекинко. В сервиз това няма как да ти го оправят, а ще искат да ти сложат нова ос с 2те перки което идва към 1000лв с труда

Сега поразгледах снимката добре - луфтове има ли оста ? Свиреше ли турбината преди да погледнеш или нормална работа ?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook