Скоро влизаме в челната десетка по скъп бензин
Модератор: Общи модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Скоро влизаме в челната десетка по скъп бензин
Скоро влизаме в челната десетка по скъп бензин:
Консултантската компания AIRINC публикува сравнителни данни за цените на бензина през март т.г. в редица страни по света и се оказва, че не сме далече от 10-те държави с най-скъпо гориво. Това пише в новия си брой столичният вестник „Фактор”.
За България приблизителната цена за галон е около 7,20 щатски долара. Последна по скъп бензин в челната десетка е Белгия с 8,22 долара за галон. Пред нея с малка преднина са Исландия, Монако, Холандия, Великобритания. Начело е Сиера Леоне с астрономическите дори за нас българите 18,42 долара за галон. Защо се стигна и до рязкото и очертаващо се трайно поскъпване на дизела? Според експерта от Центъра за изследване на демокрацията Петкан Илиев възможно е скокът да се дължи не само на сезонния фактор, т.е. на настъпването на пролетта, когато нараства търсенето на този вид гориво за селското стопанство. Напълно възможно е това да е съгласувана практика на монополиста производител и държавата. Например експерти от Германското дружество за техническо сътрудничество (GTZ) са изчислили, че всяко допълнително повишаване на данъците върху горивата с 10 цента за литър ще вкара допълнително в българската държавна хазна 386 млн. долара. /БГНЕС
2008-05-22 20:21:27
http://news.vestnik24.com/newsbg/news_590845.html
Консултантската компания AIRINC публикува сравнителни данни за цените на бензина през март т.г. в редица страни по света и се оказва, че не сме далече от 10-те държави с най-скъпо гориво. Това пише в новия си брой столичният вестник „Фактор”.
За България приблизителната цена за галон е около 7,20 щатски долара. Последна по скъп бензин в челната десетка е Белгия с 8,22 долара за галон. Пред нея с малка преднина са Исландия, Монако, Холандия, Великобритания. Начело е Сиера Леоне с астрономическите дори за нас българите 18,42 долара за галон. Защо се стигна и до рязкото и очертаващо се трайно поскъпване на дизела? Според експерта от Центъра за изследване на демокрацията Петкан Илиев възможно е скокът да се дължи не само на сезонния фактор, т.е. на настъпването на пролетта, когато нараства търсенето на този вид гориво за селското стопанство. Напълно възможно е това да е съгласувана практика на монополиста производител и държавата. Например експерти от Германското дружество за техническо сътрудничество (GTZ) са изчислили, че всяко допълнително повишаване на данъците върху горивата с 10 цента за литър ще вкара допълнително в българската държавна хазна 386 млн. долара. /БГНЕС
2008-05-22 20:21:27
http://news.vestnik24.com/newsbg/news_590845.html
- ///Ivan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Например експерти от Германското дружество за техническо сътрудничество (GTZ) са изчислили, че всяко допълнително повишаване на данъците върху горивата с 10 цента за литър ще вкара допълнително в българската държавна хазна 386 млн. долара.
Глупости пълни. На търкала.
А изчислили ли са неизчислимото?
С колко повишаването на бензина с 10 цента ще намали БВП?
Защото то безусловно ще го намали! Потреблението на бензин ще намалее, оттам транспорта, автобранша, услугите, търговията... Всички ще дръпнат назад.
Без да говорим че това автоматически ще вдигне цените и ще свие потреблението, и ето ти още намаление във БВП...
И, питам аз, С КОЛКО НАМАЛЕНИЕТО НА БВП ОТ УВЕЛИЧЕНИЯ БЕНЗИН ЩЕ НАМАЛИ ПРИХОДА НА ДЪРЖАВАТА ОТ ДАНЪЦИ?
Едва ли има точен отговор, но верният е: с много.
То ако беше така просто както са го описали тук държавата напрао да го мята по 10 милиона лева литъра, че акциза най - голем върху 10 милиона. Върху 2 лева е по - малък.
Само че нали идеята е не само да го вдигнат, но и да е балансирано, така че да не пострада икономиката, търговията, производството... Те като го вдигат печелят 5 лева от акциза, верно е, ама колко губят от намалено потребление и оттам от данъци?
Тезата е доста опростена, аз съм уеден ,че държавните мъже ги знаят тея работи, но явно натискът е твърде силен, а пазарът ни много малък и политически слаб за да е значим и някой въобще да ни взема под внимание...
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
© написа:утре ни чакат нови 2ст.
аз заредих ония ден за цел месец .. пък до тогава може и 3 лв да стане да го ева


- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Лошото е е тва...
И още по - лошото е, че взе да става тенденция...
А че нашите имат мегдан да го намалт, имат. Като се почне от Нефтохим, мине се през бензиностанциите и се стигне до акцизите. Всички го спекулират, копелетата.

И още по - лошото е, че взе да става тенденция...
А че нашите имат мегдан да го намалт, имат. Като се почне от Нефтохим, мине се през бензиностанциите и се стигне до акцизите. Всички го спекулират, копелетата.
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
На мен ми е чудно как не са пипнали газта и метана!????
Миналия ден саквартиранта зареди метан и ходи до пловдив и до враца аве вратна почти 500 км с 20лв!Аз заредих 20 лева бензин вечерта и за ходене на две кафета и другата сутрин малко разходка без да излизам от града и сваршиха!
Миналия ден саквартиранта зареди метан и ходи до пловдив и до враца аве вратна почти 500 км с 20лв!Аз заредих 20 лева бензин вечерта и за ходене на две кафета и другата сутрин малко разходка без да излизам от града и сваршиха!

Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Nukem написа:На мен ми е чудно как не са пипнали газта и метана!????
Миналия ден саквартиранта зареди метан и ходи до пловдив и до враца аве вратна почти 500 км с 20лв!Аз заредих 20 лева бензин вечерта и за ходене на две кафета и другата сутрин малко разходка без да излизам от града и сваршиха!
абе не си е оферта на газ/метан .. троши се двигателя ебава се сичко и фърляш накрая ... па и бмв не е за такива неща, карай си на бенз колко можеш и не се занимавай с глупости


- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
абе не си е оферта на газ/метан .. троши се двигателя ебава се сичко и фърляш накрая ... па и бмв не е за такива неща, карай си на бенз колко можеш и не се занимавай с глупости Wink
E аз тази кола няма да я съсипвам определено,но сериозно съм се замислил да си копувам втора кола ,някаква корсичка и да и слагам газ/метан защото скоро ще ми се налага да пътувам доста пък като гледам как вървят нещата....

Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
D3BEP написа:...И, питам аз, С КОЛКО НАМАЛЕНИЕТО НА БВП ОТ УВЕЛИЧЕНИЯ БЕНЗИН ЩЕ НАМАЛИ ПРИХОДА НА ДЪРЖАВАТА ОТ ДАНЪЦИ?...
Доста трудна, да не кажа невъзможна сметка. Нали не вярваш, че в страна като нашата всичко произведено се декларира и облага?
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
bum_bum написа:D3BEP написа:...И, питам аз, С КОЛКО НАМАЛЕНИЕТО НА БВП ОТ УВЕЛИЧЕНИЯ БЕНЗИН ЩЕ НАМАЛИ ПРИХОДА НА ДЪРЖАВАТА ОТ ДАНЪЦИ?...
Доста трудна, да не кажа невъзможна сметка. Нали не вярваш, че в страна като нашата всичко произведено се декларира и облага?
Нали не вярваш, че това е смисълът на изказването?
Защото, виж какво съм писал:А изчислили ли са неизчислимото?
С колко повишаването на бензина с 10 цента ще намали БВП?
Безспорното обаче е, че увеличението на цената на бензина може да намали приходите в хазната, не само да ги увеличава. Не е толкоз проста и едностранчива връзката, колкото са я изкарали.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Едва ли ще се намали потреблението на бензин, не си мисли че не са го измислили. Просто ще поскъпне всички отново.
Най интересното е, че всички казват имаме един от най-ниските акцизи в Европа, добре тогава как се формира цената? Явно е тогава, че имаме най-високите печалби за производителя в Европа....
Най интересното е, че всички казват имаме един от най-ниските акцизи в Европа, добре тогава как се формира цената? Явно е тогава, че имаме най-високите печалби за производителя в Европа....
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Едва ли ще се намали потреблението на бензин, не си мисли че не са го измислили. Просто ще поскъпне всички отново.
Най интересното е, че всички казват имаме един от най-ниските акцизи в Европа, добре тогава как се формира цената? Явно е тогава, че имаме най-високите печалби за производителя в Европа....
В как няма да намалее ве брат... Крива на търсене и предлагане. От другаде взех, ама сега не ми се чертае, и тази е ясна като идея(макар че е за случай, започващ с увеличено потребление).
Червеното ти е да кажем търсенето на бензин от пазара, черното - предлагането на производителя.
Цената се вдига от производителя. Черната графика се мести цялата НАГОРЕ.
Новата й пресечна точка с червената графика ще бъде очевидно малко по - наляво.
А пресечната точка е реалното пазарно състояние.
По абсцисата се определя количеството. Следователно пазарното рвновесие, изместено наляво, е изместено към по - малко количество на потреблението.
Няма какво и как да измислят! Вдигнат ли цената, това е...
Да, маржовете са чудесни. За производителя. За бензинаджиите. И не е само акциза, невероятно висок доскоро беше данък печалба например....
Не случайно ЛУКойл е почти заебал рафинерията а се счупи да прави бензиностанции в една такава бедна държавица...
- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
за бога ,братя,не купувайте...!беше казал един бивш премиер!
след като се купува и се търси цената върви нагоре полека...
след като се купува и се търси цената върви нагоре полека...
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
ДЗВЕР, истинското потребление го правят фирмите, а не частните граждани.
като почнеш от С класите та стигнеш до камиони, влакове и тн.
Смяташ ли че фирмите имат достатъчно коли в движение за момента които да спрат без да си навредят на бизнеса? Разбира се че не, всяка фирма ползва точно толкова колкото и трябва за превозване. От тук какво следва? Повишение на цените, ако желаят да не си съкратят бизнеса
като почнеш от С класите та стигнеш до камиони, влакове и тн.
Смяташ ли че фирмите имат достатъчно коли в движение за момента които да спрат без да си навредят на бизнеса? Разбира се че не, всяка фирма ползва точно толкова колкото и трябва за превозване. От тук какво следва? Повишение на цените, ако желаят да не си съкратят бизнеса

32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани