Колко сме със Z-ки...?
Модератор: Технически модератори
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ахаа..............ей индианска работа ей. Аз бутнах скоростния лост към мен , сменях от волана предавките ама май не минах в режим СПОРТ или СПОРТ+ и скоростите на дисплея мисля не се изписваха с S ами май с М ли беше. Пак ще опитам някой ден.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ivo-G написа:sub_eleven написа:Ама нещо не мога да намеря какво да взема.
Audi S5?
Гледах и едно-две аудита, S6 и S8, S8-цата дори ми я оставиха да я карам за половин час, но нещо не са ми на сърцето, иначе са хубави коли. Ако почна да давам пари за ремонти, не мога да си представя да давам пари за Ауди.
Между другото една z4 e89 е излязла внос от щатите от тези trade in. Доста добре изглежда на снимки.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Не ти трябва Ауди в къщата
На външен вид е супер, но съм напълно сигурен, че черното е цвета за такава кола...доста от линиите се "скриват", отделно че конкретната бройка е доста постна... , но пък цената е прилична
На външен вид е супер, но съм напълно сигурен, че черното е цвета за такава кола...доста от линиите се "скриват", отделно че конкретната бройка е доста постна... , но пък цената е прилична
Re: Колко сме със Z-ки...?
Успях да си оправя информационния дисплей. Четох из нет-а за да намеря информация и се оказа, че това не е изолиран проблем т.е. некоректното отваряне и затваряне на дисплея. В моя случай не се отваряше докрай в други случаи описват незатваряне докрай или въобще отказ да се отвори. Дълго е за обяснение, но най-вероятната причина е в повдигащия механизъм, чиято работа се контролира от един потенциометър. Последния трябва да е точно зацепен към редуктора. За целта има контролен отвор в металния корпус на редуктора през който трябва да се промуши нещо тънко да речем изправена по дебела тел, като от кламер примерно за да се фиксират положенията на зъбните колела едно спрямо друго. За целта първо трябва да се демонтира електромоторчето което върти един безкраен червяк. В моя случай имах съмнения, че точно червяка е прескочил зъби на зъбното колело което върти или , че има изронени такива. Потенциометъра е безкраен и костваше доста време да правя опити за да видя къде са крайните положения на отваряне и затваряне. Впоследствие зацепих на ново зъбното колело на потенциометъра към редуктора и се получи , но не от първия път. Пиша го не за друго, а в случай , че и на друг потрябва информацията. В нет-а не намерих почти нищо полезно изключая един, който беше споменал потенциометъра. Гадното е че втора употреба ще удари към 1500лв. Нов от БМВ 5300лв.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Най-сладкото е като успееш да си оправиш нещо сам, особено пък ако не си чел по темата и гледал ютюб, демек си го измислил как да стане. Но е хубаво да има какво да се прочете...
Помня със Z3 навремето, този преди да го купя си сваляше и вдигаше тавана като беше махнал капачетата на релетата в багажника и ги натискаше от там с пръст да слепят. Едно реле беше за отварянето и едно за затварянето. Като я взех, прочетох тук там и се оказа разбира се, че трябва да държиш спирачката и да бутнеш гюрука една педя отвъд една точка и чак тогава го поемаш с бутона, който си е в купето. Сложих капачките и забравих за "проблема".
Помня със Z3 навремето, този преди да го купя си сваляше и вдигаше тавана като беше махнал капачетата на релетата в багажника и ги натискаше от там с пръст да слепят. Едно реле беше за отварянето и едно за затварянето. Като я взех, прочетох тук там и се оказа разбира се, че трябва да държиш спирачката и да бутнеш гюрука една педя отвъд една точка и чак тогава го поемаш с бутона, който си е в купето. Сложих капачките и забравих за "проблема".
Re: Колко сме със Z-ки...?
Мдааа............май избързах да се похваля. След като тая пущиния работи цял ден перфектно и безотказно снощи реши , че няма да се затвори и дисплея остана постоянно отворен. Ще трябва да разглобявам пак за да видя какво ще открия. Най гадно е махането на пластмасите по таблото. То де салона е малък, тавана нисък, добре , че аз не съм едър иначе тук нямаше оправия. Страничен въпрос , някой може ли да ми каже през какви етапи трябва да премина за да си доставя такова нещо от Щатите, Канада и един намерих в Англия мисля и нещо мярнах в немския Е-бей, но за последното не съм сигурен. Обмислям и този вариант в случай , че не успея да го оправя това нещо сам. Втора употреба е около 600 долара с доставката от тук насетне ДДС и мито. Ама от тук нататък изчетох разни неща и не можах да схвана какво нататък. Аз ли освобождавам от митница? Не ме кефи. Четох , че доставчика можел да свърши тази работа вместо мен аз само плащам , като арабин. За техника някъде мернах, че не се дължало мито , а само ДДС. Искам да мога да си пресметна сумата която ще трябва да дам + - 100лв. Ако някой знае просто. И трети вариант мога си карам и така с постоянно отворен дисплей по добре от варианта на неотварящ се такъв. Как да е. Ха излезе още един въпрос. Ако си го купя това нещо дето е свалено от друга кола при мен ще заработи ли или ще трябва да се кодира?
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
За пратка от около 150 австралийски долара, платих 42лв общо миналата седмица, като в това влизаше и представителството на Български пощи, мито, ддс. За ориентир.
Аз бих си карал с отворения дисплей. Ако само дефектът е, че не се отваря и затваря, а всичко друго е ок, това не би ме смущавало. Знам, че е хубаво всичко да ти работи и ако те човърка отвътре, ще трябва да го направиш.
Аз бих си карал с отворения дисплей. Ако само дефектът е, че не се отваря и затваря, а всичко друго е ок, това не би ме смущавало. Знам, че е хубаво всичко да ти работи и ако те човърка отвътре, ще трябва да го направиш.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Колко сме със Z-ки...?
Не можеш да се представляваш сам пред митниците вече
Според зависи доставчика: пощи или куриер те те представляват срещу такса и един куп документи
Аз лично в 80% от времето карам със затворен екран, отворем ме дразни как стърчи
Според зависи доставчика: пощи или куриер те те представляват срещу такса и един куп документи
Аз лично в 80% от времето карам със затворен екран, отворем ме дразни как стърчи
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Забелязах, че диса клапата ми е малко шумна. Случайно някой знае ли какви пари е оригинална за м54b30?
Днес карах по Тракия и се пътува перфектно с тази кола. Имам чувството, че до морето на един дъх ще стигна, без да съм се изморил.
Днес карах по Тракия и се пътува перфектно с тази кола. Имам чувството, че до морето на един дъх ще стигна, без да съм се изморил.
Re: Колко сме със Z-ки...?
sub_eleven написа:Случайно някой знае ли какви пари е оригинална за м54b30?
Преди 2 седмици сменях - 630лв. в МКар, а за ~400лв. имаше и някаква афтърмаркет. Аз в крайна сметка взех някаква китайска за 120лв., защото другите бяха само на поръчка 5-7 дни, а и моята подлежи на сравнително лесен ремонт, просто трябва да й се отдели един ден внимание…
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Сложи китайската, докато рециклираш твоята ли? Какво точно направи?
Re: Колко сме със Z-ки...?
Общо взето - да.
По принцип не съм фен на ромските (китайските) работи, но колата беше разглобена заради течове и разход на масло, а дисата я проверихме между другото, защото от известно време не ми харесваше как върви колата. Видяхме, че е счупена (сглобката на привода на актуатора беше превъртяла), но нямаше за кога да чакаме 1 седмица доставка за някаква по-нормална част, защото майстора ми е малко труден за организация, а аз пътувам от Пловдив до София, за да ми прави колата.
Китайската я взех от един познат, който внася разни китайски авто-боклуци и има склад на Горубляне. Мисля да карам с нея докато изкара, а през това време ще видя да си оправя и старата, в случай че ми потрябва пак...
Малко линкове с парт-номера, ако имаш нужда:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?i ... 1617544805
https://shop.bmw-mcarsofia.bg/search?query=11617544805
По принцип не съм фен на ромските (китайските) работи, но колата беше разглобена заради течове и разход на масло, а дисата я проверихме между другото, защото от известно време не ми харесваше как върви колата. Видяхме, че е счупена (сглобката на привода на актуатора беше превъртяла), но нямаше за кога да чакаме 1 седмица доставка за някаква по-нормална част, защото майстора ми е малко труден за организация, а аз пътувам от Пловдив до София, за да ми прави колата.
Китайската я взех от един познат, който внася разни китайски авто-боклуци и има склад на Горубляне. Мисля да карам с нея докато изкара, а през това време ще видя да си оправя и старата, в случай че ми потрябва пак...
Малко линкове с парт-номера, ако имаш нужда:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?i ... 1617544805
https://shop.bmw-mcarsofia.bg/search?query=11617544805
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Колко сме със Z-ки...?
Ivo G, много благодаря за разяснението и линка.
По принцип ако има някой да не знае, ако се неглижира проблема, при счупване на лопатката на дисата може да останете без двигател(засмуква пластмасата в някой цилиндър и довиждане).
Малко като с пеперудките на м57.
Така че, започне ли да шуми, смяна. Най-лесно се диагностицира, като разкачиш буксата за управлението й докато работи колата и шумът изчезне.
Аз на китайска не мога да се доверя точно на този възел в двигателя.
Като цяло приключвам сезона с бмвто, ще имам цялото време на света да реша проблема преди началото на лятото. Най-вероятно с оригинална, но поне някаква отстъпка ми се ще да хвана.
Можеше още някой друг уикенд да го покарам, но уви.
По принцип ако има някой да не знае, ако се неглижира проблема, при счупване на лопатката на дисата може да останете без двигател(засмуква пластмасата в някой цилиндър и довиждане).
Малко като с пеперудките на м57.
Така че, започне ли да шуми, смяна. Най-лесно се диагностицира, като разкачиш буксата за управлението й докато работи колата и шумът изчезне.
Аз на китайска не мога да се доверя точно на този възел в двигателя.
Като цяло приключвам сезона с бмвто, ще имам цялото време на света да реша проблема преди началото на лятото. Най-вероятно с оригинална, но поне някаква отстъпка ми се ще да хвана.
Можеше още някой друг уикенд да го покарам, но уви.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани